תמונות

'לְחַדֵּשׁ נְעוּרַי' • כינוס בוגרי ישיבת 'מתיבתא' על ה'התבודדות'

חדשות ברסלב • היסטוריה בברסלב! כנס התבודדות היסטורי 'לחדש נעורי' לבוגרי ישיבה גדולה 'מתיבתא ברסלב' שבעיה"ק ירושלים | גלריה נרחבת:

ברוב פאר והדר נערך כנס התבודדות היסטורי תחת השם 'לחדש נעורי' לאברכים בוגרי הישיבה־גדולה 'מתיבתא' דחסידי ברסלב ירושלים, הכנס התקיים באולם 'יד אשר' שכונת גילה ג' ירושלים בהשתתפות מאות בוגרי הישיבה בראשות רבני הישיבה שליט"א.

למעלה מעשור שמתנוססת בתפארה בתוככי ירושלים עיה"ק הישיבה הגדולה גולת הכותרת של אנשי שלומינו חסידי ברסלב ה"ה ישיבה גדולה מתיבתא ברסלב ירושלים שבראשות הרה"ח ר' אברהם נתן אנשין שליט"א שלמרות שנות קיומה הקצקרים יחסית זכתה הישיבה להוציא מפירותיה גידולים מפוארים אברכי משי העוסקים בתורה עבודה וחסידות, ומפארים את חסידות ברסלב.

אחד הדברים המאפיינים את ייחודה של הישיבה הוא ה"כנס התבודדות השנתי" – עליו דווח פעמים רבות ב'ברסלב נייעס' – בכנס זו מחדירים לתוככי הנפשות את סוד הצלחת האדם ואת סוד קישורו האתני עם בורא העולם, ה"ה עצת ההתבודדות אותה הגדיר רבינו הקדוש כהמעלה העלינוה של איש הישראלי, חידוש ייחודי זה שהתחדש בין כותלי הישיבה ונעתק עם הזמן לעוד ישיבות כאשר לאחר הכנס יוצאים רובם ככולם מלומדי הישבה קשורים בהתבודדות או עכ"פ כוספים לכך, שמע הכנס הגיע למרחקים ומאוד מחדיר את עצת ההתבודדות בקרב צעירי אנ"ש.

דא עקא כאשר עוברים השנים ומגיעים הימים שלאחר החתונה והטרדות סובבות מכל עבר, וביותר כאשר עוברים השנים צריך להתחדש שוב – "בדברים העומדים ברומו של עולם" – עצת ההתבודדות, על כן החליטו בין בוגרי הישבה שטעמו את טעמה של ההתבודדות להתחדש בכנס מיוחד לכלל בוגרי בישיבה לדורותיה שכוספים ומחכים לדחף קטן שיסייע להם לדבר על קונם.

וכפי שדווח ב'ברסלב נייעס', אכן במוצאי עשרה בטבת, יום הילולת התלמיד הגדול של רבינו הקדוש ה"ה גאון עוזינו ותפארתינו האדמו"ר מוהרנ"ת זיע"א, התאספו ובאו לשכונת 'גילה' השוכנת בפאתי עיה"ק ירושלים מאות אברכים בוגרי הישיבה על עשרת מחזוריה אשר מהווים יחדיו קרוב ל-200 אברכים בלי עין הרע, בכדי להתחזק בעצת העצות ה"היתבודדות".

תושבי המקום שלא רגילים לראות תופעה כזו בשכונתם, החלו לברר על אופי ההתאספות.. מחאה? כינוס? הפגנה? – הם שואלים… בשומעם שמדובר בכנס בוגרי ישיבה, שאלו מה היעד? לאיזה סכום הנכם חושבים להגיע? כמה כל אחד יתרום? כששמעו התשובה שלא מיניה ולא מקצתיה, מדובר על כינוס חיזוק בעצות רבינו… נשארו העומדים פעורי פה ולטשו את עיניהם, פשוט לא הצליחו להבין… אחרים לא יכלו לכבוש את התפעלותם "אברכים מכל קצוי ארץ מתאספים למען מטרה נעילת זו? אין זה כי אם בחסידים מסוג שלא הכרנו מעולם!", ואנן נעני אבתרייהו; אכן;! אין אנשי הנחל נובע כשאר האנשים כדברי רבינו הקדוש 'נחמן נתן לאכט אויס די וועלט'.

שבועות ארוכים שוועד בוגרי ישיבת מתיבתא המורכב מנציגי כל המחזורים ישבו על תכנון הכנס שהתעורר לבקשת האברכים שרצו להתחדש כבימי בחרותם כמסורת בישיבת מתיבתא המנהגים את הבחורים בדרך של רבינו וקיום עצת ההתבודדות, לשם כך מצאו את השעה הכשרה לכך מוצאי עשרה בטבת עת עובר לו יום הילולת התלמיד הגדול גאון עוזנו מוהרנ"ת זי"ע, ואכן לאחר הכנות ותיכנונים נשלחו הזמנות אישיות ומפוארות לכלל בוגרי  הישיבה כ"א במקומו על הכנס  הקרוב ובא.

במהלך צום עשרה בטבת עת עמלו המארגנים על הכנת האירוע, כבר יצאה קבוצת אברכים מהעיר צפת שבגליל בכדי לזכות לקחת חלק באירוע ההיסטורי כאשר את הצום הם מסיימים באמצע הדרך המפותלת.

בשעה היעודה התחיל האולם להתמלא באברכים מכל רחבי הארץ כאשר מלבד ההסעה שהגיע מהעיר צפת התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ בהסעות מאורגנות; מהחל מעיר הקודש ירושלים, בית שמש, מודיעין עילית, בני ברק, עמנואל, ואלעד, לבד מאלו שהגיעו ברכבים פרטיים מהר יונה, ביתר, ועוד.

את פני האברכים קידמה בכניסה "תערוכה מיוחדת ומושקעת" מכלל אירועי הישיבה העשירים לדורותיהם, בתוככי בפנים עמדו הכן שולחנות ערוכים לתפארת כאשר על כל שולחן עמד שלט שהצביעה למחזור המסוים אליו הוא מיועד.

מאות האברכים המסולאים מפז נטלו ידיהם לסעודה. ולאחר שסעדו ליבם ובירכו זה את זה. כיבד המנחה האברך הר"ר אליעזר גודלבסקי שליט"א גם הוא בוגר הישיבה את מנהל הישיבה הנושא עולה שנים רבות הרה"ח ר' אברהם נתן אנשין שליט"א לשאת את דבריו, המנהל לא הצליח להסתיר את התרגשותו נוכח הכנס ופתח בדבריו "כבר 50 שנה אני מחכה למעמד הזה" כאשר הכנס הזה מסמל בשבילו את ההצלחה של הישיבה עליה עמל כה רבות שזה בשבילו קצירת הפירות.

אחריו נשא דברים המשגיח הרה"ח ר' בנימין שטרנפלד שליט"א שיחה נרגשת בעניין התפילה בהדגישו את העניין שאי אפשר לעבור את מבואות החיים אם לא חזקים דיו בעצת ההתבודדות.

אחריו כובו אורות האולם, ו אז נפתח אור מסוג אחר… אור של כיסופים והשתפכות הנפש כאשר הרה"ח ר' בנימין פראנק שליט"א – משפיע הישיבה – החל בניגוני התעוררות כאשר בין לבין הוא מוסיף לדבר על עבודת ההתבודדות הנשגבה והאהובה אצל הקב"ה, כאשר בתוך דבריו עמד על העניין כשמתרגלים לשבת לפני ה' לפעמים לא מרגישים צורך להשקיע יותר לשפוך דיבור ולהכניס כוחות, דבר שמגיע מעצלות כשבכל אופן יושבים שעה לנסות להשקיע ולפעמים להתחיל מפעולות חיצוניות אכן לא תמיד אפשר לעמוד בזה, ורבינו אומר שלפעמים גם טוב שאומרים אלף פעמים 'רבונו של עולם' אבל אם יכולים זה מאוד חשוב, הבחורים שכבר בגרו לאברכים הרגישו באותה שעה את ימי הבחרות – בחרותם המתוקים מדבש ומנופת צופים בין כותלי הישיבה שבים אליהם במוחש.

לאחר המשך הסעודה שמעו את משאו הנרגש של המגי"ש הרה"ח ר' יואל  משי זהב שליט"א אשר הוא הגבר הוקם על שהכניס בבחורים כל השנים את עבודת ההתבודדות, המג"ש ר' יואל עמד בדבריו שבח ההתבודדות ועד כמה היא חשובה בכל מצב נתון ובכל זמן והשעשועים העולים מכך למעלה בכל מצב אפילו כשמרגיש חלל הפנוי והרחיב בכח הצדיק כשברסלבע'ר מתבודד זה עניין אחר לגמרי שעוסק בתיקון העולם אפילו אם לא מבין כי רבינו כל תיקון שנותן זה לכל הדורות הבאים כדברי רבינו ז"ל שהצדיק שומע את כל האנחות של כל הדבקים בו, בסיום דבריו המאירים היה זה טבעי שהאברכים יפצחו בריקודי הודיה ספונטניים על אשר זכינו ונפל בחלקנו להיקרא על שם אותו צדיק נשגב המוליכנו בדרך אשר הלכו בה אבותינו מעולם.

אחד מהמגי"ש שליווה את הבחורים בשיעור ב' רבות בשנים הוא הרה"ח ר' שמעון ברא"נ אנשין שליט"א – כהיום משגיח בישיבת 'קרן אור' בית שמש – שנבצר ממנו להגיע שלח את מכתבו שהוקרא בכנס ע"י מנחה המעמד.

שקט הושלך באולם עת החל האברך החשוב הר"ר ישראל טקטוק שליט"א מבוגרי הישבה לספר את סיפורו האישי – סיפור חיו עת זכה להתקרב לאורו של רבינו הקדוש ולחסידות ברסלב, סיפור התקרבות מרתק ביותר שהתחיל בתוככי ישיבת סאטמאר הממוקמת במושב קוממיות ועד הגעתו ללמוד בין כותלי ישיבת מתיבתא, לקראת סיום הכנס ערך המנהל הרה"ח ר' אברהם נתן אנשין שליט"א סיום מסכת תענית ואמר קדיש.

בסיום הכנס התקיים פאנל מרתק בעצת ההתבודדות עם שלושה בוגרי הישיבה משלל המחזורים; הר"ר חיים רבינוביץ שליט"א – מחזור א', הר"ר ישראל יצחק ברוין שליט"א – מחזור ה', הר"ר שמעון הופמן שליט"א – מחזור ח' אשר ענו על מגוון רחב של שאלות בטוב טעם ודעת ושיתפו את כלל הציבור הקדוש מניסיונם האישי.

בסיום הכינוס המרומם חלקה מזכרת אישית; תיקון הכללי מיוחד, ומגנט מהודר עליו מתנוסס התפילה "זכני שלא יעבור עלי שום יום בלי התבודדות".

למרות השעה המאוחרת בה נגמרה הכנס קיבלו מארגני הכנס כמה סיפורים על אברכים שלא הלכו לישון עד שהשיחו את לבו לפני אביהם שבשמים בשעת ההתבודדות, רגשי הכנס תיחקק בלבבות האברכים לעד ויוחקק באותיות של זהב בדברי ימיה של  חסידות ברסלב.

לפניכם גלריה נרחבת מהמעמד, וגלריה מהתערוכה המושקעת:

המעמד המרגש

תערוכה

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

2 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

4 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

5 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

6 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

7 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

9 שעות ago