חדשות

לְטַיֵּיּל בְּתוֹרָתוֹ • עדכון מהנעשה והנשמע בפרויקט

חדשות ברסלב • עם סיום לימוד התורה הזמנית – תורה י"ז: מאות אברכי ובחורי אנשי שלומינו לקחו חלק בהתעוררות הגדולה ללימוד ליקוטי מוהר"ן בהתבוננות ובהתעמקות

דרך-חיים השווה לכל נפש

לאחר שבועות וחודשים של לימוד התורה הזמנית – תורה י"ז – ניתן לציין בסיפוק רב כי בהחלט מתחוללת כאן מהפכה של ממש והתעוררות עצומה ללימוד ליקוטי מוהר"ן בהתבוננות ובהתעמקות.

מאות אברכים ובחורים מקרב אנ"ש גילו את המתיקות הנפלאה הגנוזה בעומק תורת רבינו הק'. מאות גילו את השינוי האדיר המתחולל בחיים הפרטיים כאשר זוכים ללכת עם תורה כרצון רבינו הק', את ההרגשה העילאית המציפה את הנפש כאשר המוח והלב עסוקים כל העת בהתבוננות בלתי-מפסקת בשביליה ומשעוליה הנפלאים של התורה.

וחשוב יותר מהכול: רבים רבים גילו בפעם הראשונה בחייהם כי הליכה עם תורה בעיון איננה דבר רחוק ומנותק מן המציאות, השייך ליחידי סגולה וברי דעת בלבד. איננה שאיפה רחוקה ומנותקת מן המציאות, כי אם דרך-חיים השווה לכל נפש.

ומעתה אין זה סוד והכל מודים: כל אחד יכול ללמוד כל תורה בליקוטי מוהר"ן בדרך של טיול בתוך ארמון, כאשר בכל רגע מתפעלת נפשו ומתפעמת מעוצם יופי הארמון הנפלא – "כְּמוֹ מִי שֶׁנִּכְנָס לְפָלָטִין שֶׁיֵּשׁ בּוֹ הֵיכָלוֹת וַחֲדָרִים וְאַכְסַדְרָאוֹת וּפִשְׁפָּשִׁין נָאִים נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים מְאד, וַעֲלִיּוֹת עַל גַּבֵּי עֲלִיּוֹת שׁוֹנוֹת בְּדַרְכֵי חִדּוּשִׁים נוֹרָאִים. וְתֵכֶף כְּשֶׁנִּכְנָסִין בְּחֶדֶר אֶחָד וּמַתְחִילִין לְהִסְתַּכֵּל בּוֹ וּלְהִתְפַּלֵּא עַל נִפְלְאוֹת הַחִדּוּשִׁים אֲשֶׁר בּוֹ בְּתוֹךְ כָּךְ רוֹאִין, שֶׁנִּפְתַּח לוֹ פֶּתַח נִפְלָא לְחֶדֶר אַחֵר. וְכֵן מֵחֶדֶר זֶה לְחֶדֶר עוֹד וְכֵן מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמֵחֶדֶר לַעֲלִיָּה וְכוּ' וְכֻלָּם פְּתוּחִים מִזֶּה לָזֶה פְּתָחִים וְחַלּוֹנוֹת וּמְקֻשָּׁרִים וּמְשֻׁלָּבִים זֶה בָּזֶה בְּסֵדֶר נִפְלָא וּבְחָכְמָה עֲמֻקָּה וּבְתַכְלִית הַיּפִי וְהַנּוֹי. וְכָל זֶה אִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר בִּכְתָב כִּי אִם לְמִי שֶׁנִּכְנַס קְצָת בַּהֲבָנַת עמֶק דִּבְרֵי רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה".

מאמינים אנו בכל לב ונפש, כי המהפכה הגדולה שהקיפה מאות אברכים ובחורים בלימוד תורה י"ז, השכינה בקרב אנ"ש בכללות, בפרטיות ובפרטי פרטיות – אצל כל אחד בביתו ובתוך חדרי לבו – את האויר הנח והזך.

עדיין ניתן להשיג בכל ריכוזי אנ"ש את קופות "האויר הנח והזך"

התקבלו בברכה בכל הריכוזים של אנ"ש קומות ה"אויר הנח והזך" לקיום תורה י"ז לעובדא ולמעשה. קופות ה'אויר הנח והזך' כשמם כן הם – משותתפי על העצה העולה מן התורה שהצדקה מרבה את האוירה הנח והזך, וכל אחד יכול להביאה אל ביתה ולתת "צדקה לצדיק", פרוטה ועוד פרוטה, וככל שנותנים יותר פרוטות כן נעשה האויר יותר נח ויותר זך.

את כספי הצדקה המצטברים בקופות יעביר כל אחד למטרות הצדיק הקרובים ללבו. ובלי שום ספק יש בכוחה של סגולה זו לזכך את עכירות הלב ואת כל המחיצות המבדילין בינינו לאבינו שבשמים, ולהאיר בתוך הלב את אור הצדיק באמת.

ניתן עדיין להשיג את הקופות בקרב נציגי הפרוייקט – כפי שניתן לשמוע את פרטיהם בקו.

כ-10,000 (עשרת אלפים!) שיחות נכנסו לקו הפרויקט 'לטייל בתורתו'

המהפכה הגדולה באה לידי ביטוי מרגש ומפעים בקו הפרויקט 'לטייל בתורתו' – הפרויקט שחרט על דגלו לעודד ולעורר את הלימוד בליקוטי מוהר"ן בהתבוננות והעמקה – כאשר במהלך שבועות לימוד התורה נכנסו לקו כמעט 10,000 שיחות נכנסות – מספר בלתי-נתפס, המעיד יותר כל על ההתעוררות הכבירה וההצלחה הגדולה בס"ד.

אין ביכולת שלא להתרגש כאשר מאזינים לקו ולמה שמתחולל בו. מאות הנרשמים למסלולי הפרויקט השונים, לצד עשרות ומאות בחורים ואברכים העוסקים בתורה, מתנצחים ומתחדדים איש ברעהו בשלוחות השונות, כאשר הינם מותירים את חידושיהם והעצות העולות להם מן התורה במאות הודעות מצטברות: זה שואל וזה עונה, זה מחדש וזה מגיב. אברכים לצד בחורים, זקנים עם נערים, והכל מתוך הרגשה עילאית של נועם ומתיקות שאין ניתן לתאר.

הצלחה גדולה לישיבת ליקוטי מוהר"ן – רשת ישיבות בין הזמנים בכל רחבי הארץ

בפרויקט 'לטייל בתורתו' מציינים בסיפוק רב כי המהפכה הגדולה מורגשת במיוחד ברשת ישיבות בין הזמנים 'ישיבת ליקוטי מוהר"ן' – בכל קיבוצי אנ"ש ברחבי ארה"ק.

כל מי שנכנס להיכלות בתי הכנסיות דאנ"ש, וזכה לראות את המחזה המרגש של עשרות בחורים יושבים זה לצד זה, לומדים ועמלים בהתמדה רבה בתורה י"ז – זכה לחזות עין בעין בהתגשמותו והתקיימותו של אותו חזון מרומם של ר' שמואל הורביץ: עָתִיד לְהִבָּרְאוֹת דּוֹר שֶׁיִּהְיֶה יְשִׁיבָה גְּדוֹלָה בְּאֶרֶץ הַקֹּדֶשׁ דווקא, שֶׁיִּלְמְדוּ תּוֹרוֹת רַבֵּנוּ עִם הַשּׁוֹרֶש וּלְדַקְדֵּק בְּהַתּוֹרוֹת עַל כָּל אוֹת וְאוֹת.

עתה, לקראת ההתחלה המתוכננת של לימוד תורה י"ח במסגרת התורה הזמנית, נשואות העיניים השמימה בהודיה על העבר ובקשה על העתיד, שכאשר זכינו עתה בכח אותו 'זקן דקדושה' להיכנס קצת ולטעום להבין ולראות את אור הצדיק ודעת קדשו הגנוזה בתורתו, ולהתפלל ולהתחנן שנזכה לדלות את העצות מתוך עומק תורתו – כן יעזרנו השי"ת להמשיך הלאה והלאה להשריש ולהחדיר את אותה מהפכה של קדושה והתעוררות בלימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון, אשר באמצעותה זוכים לפגוש את הרבי ולדבוק באור הצדיק ובדעת קדשו גם בתקופת לימוד תורה י"ח, להגדיל חילים לתורת הצדיק עד שכל מי שנושא על עצמו את השם "ברסלבער חסיד", יבין כי האמונה בתורת הצדיק הינה נדבק בלתי-נפרד מהקשר עם הצדיק, לטוב לנו כל הימים.

ברסלב נייעס

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

יום 1 ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

יום 1 ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

יום 1 ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

יום 1 ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

3 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 ימים ago