חדשות

לאחר אסון מירון: התנכלות הזויה לתפילות בקברי הצדיקים

"מצא בעל חוב לגבות את חובו" • התנכלות הזויה: הממשלה והמשטרה זוממים להשבית את תפילות ישראל בקברי הצדיקים בימי ההילולות, מתפרסם כי ייסגרו מתחמי הציונים ביום ההילולות על מסגר ובריח ויורחקו המתפללים למרחק רב, התנ"א רבי ישמעאל כהן גדול, יחול בשבת הקרובה, והתנ"א רבי יונתן בן עוזיאל זיע"א, יחול ביום ראשון הקרוב:

בתמונה: המשטרה חוסמת את הכניסה לחצר ציון הרשב"י השנה בהילולא לג בעומר במירון תשפ"א | צילום ברסלב נייעס

קמה ממשלת ימין או שעדיין לא, זה ממש לא משנה אבל שונאי הדת פועלים מסביב השעון במלוא המרץ, זה כ-30 יום לאחר אסון מירון, בו כתובה הכתובת על הקיר, לכולם ידוע מי הם אלו האחראיים לפשע, אלא שאותם אחראים במקום להסיק מסקנות נכונות, מעדיפים לברוח מהעניין, ולהטיל את אימתם על כל גוף שאחראי לקיום הילולא יהיה זה איפה שיהיה, וממש לא משנה מהי כמות המשתתפים, להבנתם המעוותת הילולא הוא דבר "אסור", או במקרה הטוב דבר שמיותר…

מעניין במה עסוקים כעת כל אותם "שלוחי דרבנן ושלוחי כלל ישראל" אותם חברי הכנסת החרדים שנשלחו כדי להציל את הקדוש והיקר? מעניין עוד יותר להיכן נעלם האחראי על 'המרכז הארצי על המקומות הקדושים' יו"ר ש"ס 'אריה דרעי' הממולח? איפה גם שאר חבריו ראשי הסיעות יושבי הכיסאות ובעלי המשרות המכובדות "כי נמכרנו אני ועמי"?

היה זה ביום הילולת שמואל הנביא – "השקול כמשה ואהרן" התעוררו רבים מעם ישראל לעלות ולהשתטח על ציונו הקדוש שבעיר הקודש ירושלים, אלא שלפתע התנכלה המשטרה באופן הזוי ביותר בכלל המתפללים, וחסמה את גישתם של אלפי המתפללים מלהתקרב לבניין הציון הקודש.

כך גם ביום הילולת יהודה בן יעקב הרביעי מבין 'שבטי קה', הקיפה המשטרה את סביבות הציון שב'יהוד' בשוטרים רבים שהשתמשו לצרכיהם הבאושים (וד"ל…) לפני ולפנים במבנה הציון הקדוש, ואסרו את גישתם של המתפללים, במאות מטרים מהמבנה, נציין כי ביהוד מגיעים במשך כל שעות ההילולא מאות בודדות של מתפללים, כך שע"פ רוב ברגע נתון נמצאים במבנה וסביבתו מקסימום כ-60 מתפללים.

ואם לא די בכך היום מתפרסם כי זוממים לסגור את מקום מנוחתם של קדושים נוספים בימי ההילולות כך את קבר התנ"א רבי ישמעאל בן אלישע כהן גדול שיום הילולתו יחול בשבת הקרובה (כ"ה סיון), ואת קבר התנ"א רבי יונתן בן עוזיאל זיע"א שיום הילולתו יחול ביום ראשון הקרוב (כ"ו סיון).

וכך פורסם היום בכלי התקשורת:

בכלי התקשורת התפרסם היום לגבי הילולת התנ"א רבי ישמעאל כהן גדול: כי ‏לקראת ההילולא רבת משתתפים שמתוכננת להתקיים בסוף השבוע בסג'ור, אתר קבר רבי ישמעאל בן אלישע כהן גדול שבכפר סג'ור נסגר על ידי המועצה בשל ליקויי בטיחות במבנה. בכוונת המשטרה להציב מחסומים ולמנוע את הגעת המתפללים והחוגגים מלהשתתף בהילולא, היל"ת.

דוברות המשטרה הוציאה הבוקר (שני) הודעה בה נכתב כי "אתר קבר רבי ישמעאל כהן גדול בכפר סג'ור – סגור בשל ליקויי בטיחות במבנה. הציבור מתבקש לא להגיע לקבר, ולא לסכן את עצמם ואת יקיריהם".

עוד נכתב בהודעה: "משטרת ישראל תציב מחסומים בדרך המובילה לקבר ותמנע הגעת החוגגים אליו. הציבור מתבקש שלא לנסות להגיע למקום ולהישמע להוראות השוטרים".

כך גם בכמה כלי תקשורת התפרסם היום לגבי הילולת התנ"א רבי יונתן בן עוזיאל: פחות משבוע לקראת יום ההילולא של התנא רבי יונתן בן עוזיאל ובמועצה האזורית מבואות החרמון החליטו לסגור את מתחם הציון ביום ההילולא בטענה לדאגה ל"שלום הציבור". בהודעה הרשמית נכתב, "המועצה האזורית מבואות החרמון מודיעה בזאת על הוצאת צו סגירה מנהלי להילולה במתחם קבר רבי יונתן בן עוזיאל וסביבותיו. החל מיום חמישי 3.6.21 שעה: 05:00, ועד ליום ראשון 6.6.21 שעה: 19:00וזאת על מנת לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובטיחותו".

בהודעת המועצה נכתב עוד כי, מתחם הקבר כולו, לרבות דרכי הגישה אליו מכביש 90 – מצומת מחניים מערבה ועד מתחם הקבר, וכן מכיוון כביש מס' 8675 ו/או 8900 לפי העניין, לרבות מצומת בירייה לכיוון שכונת איביקור ועד למתחם הקבר יהיו סגורים.

סגירת מתחם הציון תכלול: איסור גישת מתפללים/ מבקרים למתחם וסביבותיו הן רגלית והן באמצעות כלי רכב לרבות אוטובוסים או כל כלי רכב אחר. איסור השימוש בכלל המבנים במתחם הקבר וזאת מחמת מסוכנותם לציבור. איסור השימוש והביקור במתחם הקבר ובדרכים המובילות אליו. וכן איסור לינה ביער המקיף את מתחם הקבר וזאת ברדיוס של 800 מ' מהקבר עצמו.

בהודעת המועצה הוסיפו את הנימוקים להחלטה : המבנים במתחם הקבר בנויים ללא היתר ואסורים בשימוש לפי דין ובתוך כך, קירות תמך במתחם מצויים בסכנת התמוטטות.

עוד הוסיפו כי, דרך הגישה אל מתחם הקבר מכביש 90 הינה דרך נופית מסוכנת, מפותלת, צרה ללא מעקה בטיחות. וכן דרך הגישה השנייה מכיוון צפת ( כביש 8675), הינה צרה ואינה מתאימה לתנועה כבדה של כלי רכב לרבות והמיוחד אוטובוסים.

מדובר בשערורייה של ממש כאשר במקום לתקן את כשלי הבטיחות אם ישנם כאלו מחליטים האחראים לברוח מהאחריות ולסגור את המתחם על מנעול ובריח בזמן שהמונים רוצים להגיע ולהתפלל במקום המסוגל.

וכך נוצר מצב אבסורדי בו כל אירוע חילוני כך למשל אצטדיוני הכדורגל ושאר אירועי התרבות מתקתקים ופועלים כסדרם, אך מעמדי קודש של היהדות הנאמנה מבוטלים בזה אחר זה. אותה המגמה שהחריפה בימי ה"קורונה" בהגבלת כל סממן של קדושה ודת, מתוך דאגה מעושה לשלומינו, ותוך התחשבות בערכינו, הולכת ומחריפה בימים אלו שבעת מונים, כאשר המשטרה והממשל עומד ומבטל במחי יד כל מעמד קודש היל"ת.

הבו עצה הלום!!

ברסלב נייעס

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

5 שעות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

7 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

7 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

8 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

23 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago