ברוך דיין האמת

הלב נקרע: הרב מרדכי איננו | כתבה דומעת

קרן יתומים • הרב מרדכי זצ"ל השמח איננו כי עלה בסערה השמימה והשאיר אלמנה צעירה ללא שום משענת ושמונה יתומים קטנים שבורים ורצוצים שנשארו בלב ים | איך אפשר לעמוד מנגד!


ביום חמישי (מקץ), ב' טבת בעיצומם של ימי החנוכה נתבקש לישיבה של מעלה הרה"ח ר' מרדכי חלפון זצ"ל (43) מהעיר בית שמש, ומלפנים בעיר בת ים. והוא בן 43 בלבד בפטירתו.

בעיצומם של ימי החנוכה הסתלק הרב מרדכי זצ"ל בסערה השמימה, כאשר הוא השאיר אחריו אלמנה צעירה ושמונה יתומים מטורפים בלב ים…

משתתפי ההלוויה שנערכה בראשון לציון, לא יצליחו לשכוח את המראות הקשים. אלמנה אחת שבורה ורצוצה ולצידה שמונה יתומים קטנים שהתייפחו בבכי בלתי נגמר. כאב עמוק, בלתי ניתן לתיאור, שתיים מהבנות לא החזיקו מעמד והתעלפו במהלך ההלוויה ונזקקו לטיפול רפואי.

בן 43 היה הרב מרדכי זצ"ל בפטירתו. ידידיו מספרים שהוא לא אהב שמכנים אותו 'הרב חלפון' או 'הרב מרדכי', ותמיד העדיף שיכנו אותו 'מוטי', וזאת, על אף שבאמת היה ראוי להיקרא בתארי כבוד, משום שהיה שוקד על התורה ועל העבודה במשך שנים רבות.

המשפחה אהבה אותו אהבת נפש, ולא בכדי. דמותו הקורנת והמיוחדת האירה את חייהם ועטפה אותם באהבה ובחום אבהי מיוחד במינו. מכריו של הרב חלפון מספרים שהוא היה בעל שיעור קומה במידות, בבין אדם לחברו, וכמובן בבין אדם למקום.  שקדנותו המיוחדת, אצילותו המופלאה, היו לשם דבר.

במשך שנים רבות התגורר הרב חלפון בבת ים, ובאחרונה עבר לבית שמש, שם התגוררה המשפחה עד לפטירתו. כעת, לאחר כלות השבעה, הם חוזרים לבת ים, כדי לקבל את התמיכה של השכנים ובני הקהילה שאותם הכירו שנים רבות.

האברך השקדן והצנוע הרב מרדכי חלפון זצ"ל, בן 43 היה בפטירתו, בן תורה בכל הליכותיו, אשר עמל והתייגע בתורה מתוך הדחק, ותמיד היתה צהלה על פניו. בפטירתו הותיר את אשתו האלמנה עדי תלבחט"א, ושמונת ילדיהם שהגדול מביניהם בן 16 שנים בלבד – תלמיד ישיבת ברסלב 'נצח ישראל', תל־אביב – והקטנה בת שנתיים (…), ובעוד חצי שנה אמורה להתקיים שמחת הבר מצוה לבנו הנוסף – יתום טרי שלא יזכה לחגוג עם אביו את יומו הגדול…

הרב מרדכי זצ"ל היה קשור לרבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב בכל ליבו וגידי נפשו, כפי שהתפרסם ב'ברסלב נייעס', באחת השנים מכר הרב מרדכי זצ"ל את רכבו הבודד על מנת לזכות לקיים את ציווי רבינו הקדוש, לרכוש כרטיסי טיסה לו ולבנו לקיבוץ של רבינו באומן בראש השנה.

המנוח השתדל לקיים את ציווי רבינו הקודש 'להיות בשמחה תמיד' כאשר תמיד צהלתו על פניו, וזאת על אף שחי את חיו בצמצום. במשך קרוב לשש שנים סבל מהמחלה בנוראה כאשר הוא חווה יסורים נוראים המפרקים גוף ונפש, אותם הוא מקבל מתוך התחזקות וקבלת ייסורים באהבה ובאמונה טהורה.

"היה הכתר של כל המשפחה", מספר אחד הידידים הקרובים, "הילדים תמיד ראו ברב מרדכי זצ"ל דמות של אבא תלמיד חכם, זה היה הכבוד והשמחה שלהם. הוא היה איש חייכן צהלתו על פניו, וזאת על אף שהם חיו בצמצום. אף פעם לא התלוננו, מה שהיה להם תמיד הספיק להם.

לפני חמש שנים הוא חלה במחלה הנוראה. זה התחיל בריאות, הוא היה מאושפז בבית החולים 'תל השומר' ועבר טיפולים קשים ומרים. סרטן הריאות זו מחלה קשה מאוד, שחונקת את האדם באיטיות ומתישה אותו עד מוות. הכימותרפיה והניתוחים שעבר לא הוסיפו לו כוחות…

עד ימיו האחרונים – בהם חלה הידרדרות חמורה במצבו והוא הורדם והונשם – לא ויתר על החברותות עימם למד תורה מתוך יסורים כאשר הוא שומר מכל משמר על סדריו בלימוד, לא איש כרב מרדכי זצ"ל יתייאש ויישבר. הוא המשיך לחייך! להשרות אבירה של שמחה כאשר הוא לחם בכל כוחו – ובכוח אותו זכה ולמד מתורת רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, והמשיך לשקוד על התורה והעבודה בכל עת שהדבר רק התאפשר.

בשבוע האחרון לחייו היה הרב מרדכי זצ"ל מורדם ומונשם. כאשר בשעת ההרדמה הונח על ידו הספר הקדוש 'לקוטי מוהר"ן' אותו 'ליקוטי מוהר"ן בו עמל מידי יום.

רעייתו הצעירה לא משה ממיטתו. ביום חמישי בבוקר קרה הגרוע מכל כאשר הנר כבה, הקב"ה רצה את הרב מרדכי זצ"ל למעלה בהיכלו של רבינו הקדוש, והוא נפטר, רעייתו הרגישה שחרב עליה עולמה. להלוויה שהתקיימה באותו היום בשעות אחה"צ, הם הגיעו דוויים וחפויי ראש. הזעקות, הבכי, הכאב היו קשים מנשוא. ואכן, כאמור, שתיים מהבנות פשוט התעלפו בעיצומה של הלוויה ונזקקו לטיפול רפואי.

"מדובר במשפחה מיקירי אנשי שלומינו חסידי ברסלב, משפחה לתפארת, ילדים צדיקים ויראי שמים. עדינות ורוך נסוכים על פניהם. כולם זרע ברך ה', אבל היתמות הכואבת מצטרפת למחסור חמור. הם מתגוררים בדירה שכורה, ואין להם שום מקור הכנסה או תמיכה כספית", אומרים הידידים.

"המשפחה חייבת את עזרת אנ"ש בכדי לשרוד, כדי להתאושש, כדי שהילדים יוכלו להמשיך ולגדול כשאיפתו של הרב מרדכי זצ"ל – המנוח.

"אנא, עזרו להם להמשיך את החיים. עזרו להם להתרומם מהאסון שפקד אותם, ולהמשיך את הפריחה והשגשוג. וכל המרחם על הבריות, מרחמים עליו מן השמים".

המשפחה חייבת את עזרתך! כדי שהילדים יוכלו להמשיך ולגדול כשאיפתו של אביהם המנוח זצ"ל. למעבר הקש כאן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

ברסלב נייעס

View Comments

  • אני מכירה את המשפחה באופן אישי המצב קשה מאוד אנא כל מי שרואה את ההודעה הזאת בבקשה לפתוח את הלב והכיס ולעזור לאלמנה הנל בעין יפה ונדיבה זוכה לעולם הבא שלו

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

9 שעות ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

9 שעות ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

10 שעות ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

10 שעות ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

2 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

2 ימים ago