אומן ראש השנה

לא עוצר: שגריר אוקראינה ממשיך במסע השעיית הפטור מויזות

חדשות קיבוץ תשפ"ד • לא עוצר: שגריר אוקראינה מר יבגני קורנייצ'וק ממשיך במסע השתדלנות להשעיית הפטור מויזות:


בראיונות שהעניק אמש (שבת) שגריר אוקראינה בישראל, מר יבגני קורנייצ'וק לכלי תקשורת באוקראינה, הוא המשיך את מסע השתדלנות שלו למען השעיית הסכם הפטור מויזות בין ישראל לאוקראינה, ומנצל, בצורה מודעת ומפורשת, את הקיבוץ באומן לקידום מטרותיו.

"אם אוקראינה תשהה את הפטור מויזה, זה לא הגיוני שנארגן במהירות הנפקת אשרות לכל מי שירצה להכנס לאוקראינה", אמר השגריר בראיון. "ובשביל מה [שנתאמץ], אם [הישראלים] ממשיכים להתעלל באזרחים שלנו?"

לדברי השגריר, ההחלטה האם להשעות את הסכם הפטור עומד לפתחו של ראש הממשלה, דניס שמיגל, שצריך לקבל את ההחלטה הרשמית בענין, אבל לדבריו ההחלטה יכולה להתקבל גם על ידי המועצה לבטחון לאומי.

השגריר מודה כי "בנתיים לא מתרחש שום דבר פורמלי, אולם אם החלטה כזו תתקבל מבחינה פוליטית, היא תיושם תוך 24 שעות" (כוונתו כנראה שהישראלים יעודכנו בתוך 24 שעות ואז יחלו ה-48 שעות הנדרשות לפי ההסכם).

העיתון "גלבקום" מביא מקור אנונימי נוסף האומר כי בכוונת אוקראינה לבטל את הפטור מויזה, אולם השגריר מכחיש זאת ואומר כי אין הכוונה לבטל את הפטור אלא להשעותו.

מסע השכנוע של השגריר למען השעיית הפטור מכוון במפורש לנצל את עליית החסידים לאומן, שכן לדבריו "הכל נקבע [בממשלה הזו] על ידי הציבור הדתי, שיש לו כמה שרים מרכזיים בממשלה". לדבריו, לציבור הנוסעים לאומן ישנה השפעה פוליטית רבה על הממשלה, וכהוכחה הוא מביא את העובדה ששר התרבות הישראלי ביקר לאחרונה באומן, ואת ביקורו של שר החוץ הישראלי במולדובה שבה עסק, בין היתר, בסיוע לחסידי ברסלב הנוסעים לאומן.

מכאן, עובר השגריר להשמצות זולות, הזויות, וחסרות אחיזה במציאות: הקיבוץ באומן, הוא אומר, דורש "מספר עצום של שוטרים, עובדי חירום ומשאבים לוגיסטיים. התקציב המקומי אינו מרוויח כלום מעליית החסידים, שכן הם מביאים איתם קייטרינג, ומתארחים בבתי מלון משלהם".

זה כמובן לא מספיק, כך שהוא מקנח בשקר נוסף: "מס התיירים העירוני שהם משלמים, מספיק ללשכת ראש העיר רק כדי לנקות את העיר אחריהם".

ובכן, כל חסיד ברסלב יודע שהחסידים אינם מביאים איתם קייטרינג. מלבד מוצרי המזון שאי אפשר להשיגם באוקראינה בשל בעיות כשרות, כל מוצרי המזון נרכשים בכסף מלא בשוק המקומי. אלפי טונות של ירקות, פירות, דגים, מאות או אלפי טונות דגים, בשר ועופות (שנקנים בכסף מלא באוקראינה, ונשחטים שם, כשרק צוות השוחטים והכשרות מגיע מחות לאוקראינה), עשרות אלפי בקבוקי שתיה, מקום עבודה למאות רבות של עובדים – השגריר בוחר להתעלם מכל זה.

יתירה מזו: עיריית אומן מוכרת בשנים האחרונות (עד לשנת הקורונה) מקומות למקומיים על מנת שיקימו דוכנים למכירת צעצועים, מתנות ומזכרות. רחוב פושקינא מלא עד אפס מקום בדוכנים, שמשלמים על המקום לעיריה. אם הם משלמים, זה כנראה משתלם להם. מה זה אם לא הכנסה לעיר?

מס התייר משמש רק לניקיון? שקר גס ובוטה. על הניקיון משלם "איחוד ברסלב" טבין ותקילין לחברת הניקיון העירונית. כשזה לא מספיק, מוסיפים גם חברות ניקוי פרטיות. כל מלון באומן משלם, במשך השנה כולה, על הנקיון לחברת פינוי האשפה, אחרת פחי הזבל שלו פשוט לא יפונו, ובראש השנה, תעריף הניקיון גבוה משמעותית מאשר באמצע השנה.

טענתו של השגריר אף אינה תואמת את דברי עיריית אומן עצמה, שמתגאה בשנתיים האחרונות בכך שהכסף ממס התייר שימש לשיפוץ בתי ספר בעיר וכדו'.

כל בית מלון באומן מעסיק מקומיים בכל הרמות, מעובדי ניקיון ועד עמדות ניהול; כל בתי המלון באומן מבצעים רכישות בשוק המקומי, מתעסקים עם ספקים מקומיים.

על העובדה שהשגריר בחר לנצל את ראש השנה למען קידום האינטרסים שלו איננו יכולים אלא להצר, אבל על ההשמצות ועל השקרים הבוטים שבדבריו אי אפשר לשתוק.

האם באיומיו של השגריר יש משהו? כפי שכבר כתבנו, חשש גדול הוא כי דבריו אינם נאמרים רק על דעתו, ואפילו אם כן, החשש הגדול הוא שדבריו יחלחלו והוא אכן יגרום נזק חמור לקיבוץ.

למרבה הצחוק המר, מה שהשגריר באמת לא מבין הוא, כי  למרות שאכן בממשלה הזו ישנם כמה שנושא אומן מעניין אותם והם מוכנים ורוצים לצבור קרדיטים והודעות לעיתונות על הנושא, הרי שאיש לא יפיל את הממשלה על הנושא הזה, כך שלמעשה הוא מבזבז את תחמושתו לריק.

אנו אין כוחנו אלא בפה, וחובה עלינו להעתיר בתפילה ותחנונים בפני שוכן מרומים שיחוס עלינו ויזכנו כולנו גם השנה להשתתף בקיבוץ הקדוש בלי מניעות ועגמת נפש.

ברסלב נייעס

View Comments

  • עוד פעם רואים שבזה ששרי מדינת ישראל מתערבים בעניינו של הקיבוץ באומן זה רק מפריע. כי זה מציג כאילו זה עניין של מדינת ישראל, ואז האוקראינים מנסים לסחוט את זה לאינטרסים שלהם.
    אבל אם זה עניין ניטרלי שלא שייך לאף מדינה או מפלגה, אין להם עם מי להתמקח.

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

18 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago