חדשות

ל"ג בעומר במירון • מה הם זוממים?!

סאגת מירון וההגבלות: טרם התקבלו אישורים רשמיים לקיום הילולת הרשב"י במירון • קציני המשטרה בשטח פועלים להצר את צעדי הארגונים הפועלים לרווחת רבבות העולים • הח"כים החרדים מגנים בכאילו • הרבו בתפילות – רק הקב"ה יעזור.

למרות הירידה החדה בתחלואה, ואיתה פתיחתו המוחלטת של המשק, ולמרות הפרסומים הרשמיים של אנשי הרשויות כי השנה תיערך ההילולה הגדולה של התנ"א רשב"י מירון כפי שהייתה בכל השנים, הדבר כלל אינו בטוח.

טרם התקבלו אישורים רשמיים להילולה במירון: למרות שכאמור בפרסומים הרשמיים נטען כי השנה תערך הילולת התנ"א הרשב"י באתרא קדישא מירון כפי שנהגו ישראל בכל השנים וללא מגבלות – נכון לזמן כתיבת השורות עדיין לא התקבלו האישורים הרשמיים לקיום ההילולא, ועדיין שוררות האנדרלמוסיה ואי הוודאות על כל פעילות בהר מירון כולו, כך נמסר מבכירי עסקני ההילולא במירון.

כך גם פורסם היום בכלי התקשורת, כי לאחר שיחה שערך סגה"ש פרוש עם נתניהו בענין, "הוברר כי אין בטחון שיוסרו ההגבלות על אירועי ל"ג בעומר במירון".

בשטח מצירים את צעדי הארגונים: בהר מירון פועלים עשרות ארגונים שונים להערכות לקליטת ההמונים ביום ל"ג בעומר יום שמחת הרשב"י. כידוע, מתחילים עסקני הארגונים את פעילותם חודשים לפני יום ההילולא, וככל שממשמש ובא היום הקדוש ל"ג בעומר מוסיפים בפעולות לרווחת רבבות העולים, אלא שהשנה בשטח נתקלים עסקני הארגונים בקשים ומכשולים רבים, וקצינים בכירים של המשטרה פועלים להצר את צעדי הארגונים. בימים האחרונים נאמר לראשי הארגונים כי תמנע חלוקת אוכל ושתייה לאנשים שיעלו ביום ההילולא, ראשי מוסדות 'הכנסת אורחים רשב"י מירון' שלחו מכתב בהול לשר הפני אריה דרעי שבידיו למנוע את השערורייה.

"ביום ל"ג בעומר מגיעים למירון מאות אלפי איש, כל אדם שמגיע להילולא יוצא מביתו לממוצע של 12 שעות רצופות בדרכים ובהר, מניעת חלוקת מים ומזון קל לעולים מירונה, הינה סכנת נפשות של ממש", מציינים במכתב.

במכתב הם מזכירים גם כי "כל המסעדות בארץ פועלות באופן מלא, ללא שום מגבלות. אין שום סיבה שהילולת ל"ג בעומר תוחרג, אנו מבינים את החששות ויש לנו פתרונות מעשיים לכל חשש שעולה. כך לדוגמה באפשרותנו להקים אוהלים פתוחים שבו ישבו ויסעדו", נכתב בפנייה.

הח"כים החרדים זועקים בכאילו: כידוע ימים אלו הם ימי דין לנתניהו, ימים בהם הפוליטיקה נחלקת מחצה על מחצה לגבי נתניהו, כך שכל פעולותיו להקמת ממשלה כושלים עד כה, וכך מתדפק העריץ נתניהו על דלתות כל שונאיו ומציע להם את הבטחות כאלו ואחרות, דברים שמעולם הוא לא חלם כי הוא יצטרך לעשות, אבל נאמניו הח"כים החרדים לא עושים כמעט כלום כדי שהאפליה של כל הקדוש והיקר למול כל דבר אחר לא תופלה לרעה על ידו וע"י אנשיו.

ומה כן? בתקשורת הכללים והחרדית הם עושים ובכל כוחם. מידי יום מתפרסמים סיסמאות, גינויים וזעקות, אבל כפי הנראה הכל מן השפה ולחוץ ותו לא. שלא לדבר על כך שנציגו של השר אריה דרעי היה היחיד מבין כל הנאספים להערכות לקראת ל"ג בעומר תשפ"א, שהבהיר כי כדי לשמור על כמות העולים להר, הממשלה באמצעות קבינט הקורונה נדרשת לסגור את כפר מירון ולקבוע קריטריונים לאלה שיורשו להגיע, וכאשר נחשפו הדברים יצא דרעי עם פרסומים שונים כביכול הוא נחוש למען קיום ההילולא.

אין ספק שבאם הדבר היה באמת חשוב לח"כים החרדים כבר מזמן היו מתקבלים האישורים המיוחלים וסאגת מירון הייתה מאחורינו.

הרבו בתפילות – רק הקב"ה יעזור: אל לנו לשכוח כי "אין אדם נוקף אצבעו למטה אלא א"כ הכריזו עליו מלמעלה" (חולין ז:), כלומר אין בידיו של שום נברא באשר הוא לעשות כלום ללא שתינתן לו רשות על כך מלמעלה, ואפילו אם שונאי ה' ומשנאי התורה הקדושה ינסו בכל דרך למנוע ולהפריע להילולת הרשב"י, באם יוחלט למעלה כי ההילולא תתקיים בשמחה, אז היא תתקיים על אפם ועל חמתם! ומשכך עלינו נפלה חובת היום להרבות בתפילות ותחנונים למען קיום שמחת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, באתרא קדישא דיליה הר מירון כבכל שנה ושנה.



כתבות קשורות:

ברסלב נייעס

View Comments

  • משרד הבריאות מבהיר: נכון לעכשיו אין איסור על חלוקת אוכל באתרא קדישא מירון

    בתגובה למכתב ראשי 'הכנסת אורחים' במירון החוששים כי יאסרו עליהם לחלק מזון ושתיה לעולים להילות הרשב"י בל"ג בעומר מבהירים במשטרה כי לא מדובר בהחלטה שלהם ובמשרד הבריאות טוענים כי לא נתנו כל הנחיה בנושא וכי המתווה עדיין בדיונים.

    מכתבם של ראשי 'הכנסת אורחים' באתרא קדישא מירון בו התריעו מפני הניסיון לאסור עליהם חלוקת אוכל ושתיה לעולים להילולת הרשב"י במירון, חושף כי נכון להיום אין עדיין כל מתווה לגבי אופן קיום ההילולה.

    במשרד הבריאות מדגישים הערב (ראשון) כי נכון לעכשיו לא נתנו כל הנחייה בנושא, ואין איסור על חלוקת מזון ושתיה. עוד הוסיפו כי "המתווה נמצא עדיין בדיונים". במשטרה הבהירו כי לא מדובר בהחלטה שלהם וכי הם רק מיישמים בשטח את החלטות הממשלה.

    תגובה זו של משרד הבריאות עוררה זעם בקרב אישי ציבור חרדים הטוענים כי לא ייתכן שכל המשק פתוח לרווחה, ובעומדנו כבר פחות משבועיים להילולת הרשב"י, טרם הוחלט כיצד לקיים את ההילולה ההמונית.

    העיכוב בקבלת ההחלטה הסופית מונעת בין היתר את תחילת מכירת כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית למירון, ומעכבת את כל ההכנות שמידי שנה כבר נמצאים בעיצומם. הדבר עלול להביא לקריסה, אחרי שנים בהם האירוע עובר בשלום ב"ה.

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

15 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

21 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

23 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

24 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago