חדשות

ל"ג בעומר במירון • שבוע וחצי להילולא, וכל מה שקורה

סאגת מירון משתוללת: שבוע וחצי להילולא וטרם התקבלו האישורים רשמיים • האנדרלמוסיה ואי הוודאות שוררת בציבור בכל הנוגע להר מירון • דיבורים על הגבלות לבעלי 'תו ירוק' בלבד • משרד הבריאות והמשטרה מאשימים אחד את השנים בהצרת צעדי ארגוני הכנסת האורחים הפועלים לרווחת העולים • עדיין מצרים את צעדיהם של העסקנים • הרבו בתפילות:

סאגת הילולת הרשב"י במירון עדיין משתוללת: שבוע וחצי להילולא וטרם התקבלו האישורים רשמיים, אכן מידי יום נמשכים דיונים ארוכים של כלל הגורמים הממשלתיים, המשטרתיים, הביטחוניים, גורמי הרפואה והבריאות ועוד, ועדיין אין בשורה של ממש לציבור בכל הנוגע להילולת התנ"א רבי שמעון בר יוחאי במקום ציונו באתרא קדישא מירון.

למרות הפרסומים הלא רשמיים כי ככל הנראה, ובאם לא יחול שום שינוי של הרגע האחרון או אז יוכלו רבבות העולים לשמוח בשמחת התנא האלוקי ללא מגבלת של משתתפים, עדיין כלל הציבור בבלבול ואי וודאות למה שיחליטו בסופו של יום חה"כ אריה דרעי ומשרד הבריאות – האישים הרלוונטיים.

נציין הגורמים אסרו את ההדלקות למשך כל שעות היום, ואישרו רק לשעות הלילה, נכון לעכשיו בין השעות 20:00 – 4:00 בלבד, וכי שבעה מתוך עשרים קהילות שהגישו בקשות לפני כחודש ומחצה – כחוק, לערוך את מעמדי ההדלקה באתרא קדישא מירון, נדחו, ואושרו רק 13 הדלקות, וכפי שכבר דיווחנו כאן.

וזאת למרות הדיבורים השונים על ההבנה אליה הגיעו במשטרת ישראל ובמשרדי הממשלה השונים, שלאור ירידת התחלואה ולאחר אישור העלייה ההמונית של המוסלמים להר הבית, ניתן יהיה לאפשר גם לעם היהודי את העלייה להר מירון ביום ההילולא ללא מגבלות כלשהן…

האנדרלמוסיה ואי הוודאות שוררת בציבור בכל הנוגע להר מירון: כידוע בכל השנים בשבוע וחצי לפני ההילולא כבר פורסמו לכלל הציבור, ובכלל הקהילות השונות זמני העלייה לפרטי פרטיהן: זמני נסיעה, הדלקה, ריקודים, חזרה, וכו', אלא שהשנה אין איש היודע מה שיהיה, וכולם נתונים לשיקול דעתם של נתניהו, אריה דרעי ואנשי משרד הבריאות, וממתינים לזמן שיעלה לפניהם לרצון לעזוב לרגע את מלחמותיהם ועיסוקיהם האישיים… ולהואיל בטובם להודיע לרבבות העולים מה מתי ואיך…. הם יסכימו שהעולים יחגגו את הילולת הרשב"י באתרא קדישא מירון.

מגורמים רשמיים נחשף כי הרשויות דורשים שאבטחת מתחם הציון עצמו תהיה נתונה בידי המשטרה כשבמקביל, סדרני המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יווסתו את הקהל הקדוש במתחם הציון ושתינתן הגישה לתפילה בסמיכות לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי לזמן קצר בלבד.

דיבורים על הגבלות לבעלי 'תו ירוק' בלבד: כמו כן, במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מבקשים להדגיש, כי ע"פ דרישת 'משרד הבריאות' השתתפות בהילולא באתרא קדישא מירון מותנית לאנשים שעומדים בדרישות תקן התו הירוק בלבד, כלומר אך ורק לאלו שהתחסנו או החלימו מנגיף הקורונה. או לתינוקות עד גיל שנה, ולא כפי מה שהצהירו ואמרו בימים האחרונים שהעלייה תתקיים ללא שום מגבלות.

משרד הבריאות והמשטרה מאשימים אחד את השנים בהצרת צעדי הארגונים הפועלים לרווחת רבבות העולים: כזכור אמש דיווחנו על קצינים בכירים של המשטרה הפועלים להצר את צעדי ארגוני הכנסות האורחים, ועל כך שבימים האחרונים נאמר לראשי הארגונים כי תמנע חלוקת אוכל ושתייה לאנשים שיעלו ביום ההילולא, וכן על מכתב בהול ששלחו ראשי מוסדות 'הכנסת אורחים רשב"י מירון' לשר הפנים אריה דרעי האיש שבידיו למנוע את השערורייה.

אלא ששעה קלה לאחר מכן יצאו משרד הבריאות בהבהרה כי הם אינם האשמים במתרחש בהר, וכי עדיין לא נתנו כל הנחייה בנושא, ואין איסור על חלוקת מזון ושתיה. עוד הוסיפו כי המתווה נמצא עדיין בדיונים.

אז הגיעה תורה של המשטרה שהבהירו כי לא מדובר בהחלטה שלהם וכי הם רק אלו המיישמים בשטח את החלטות הממשלה. וכך האשימו אחד את משנהו, כאשר ביני לביני נאנקים ומתייסרים עסקני היהדות החרדית המוסרים את נפשם לרווחת העולים לפקוד את ציון התנ"א הרשב"י תחת ידי הקלגסים, ושולחיהם.

נכון להיום חשפו מרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, כי משרד הבריאות כן זומם להגביל את פעולות הכנסות האורחים ועל כך בהמשך.

עדיין מצרים את צעדיהם של העסקנים • לברסלב נייעס נמסר מהעסקנים הפועלים לרווחת העולים להילולת הרשב"י באתרא קדישא מירון כי עדיין מצרים מידי יום ביומו את פועליהם של העסקנים הע"י, כך גם היום אסרו עליהם לבנות את האוהלים הנבנים מידי שנה סביבות הציון, ועל ההר כולו כדי להגן על העולים מהחום והשרב הפוקד את ההר ביומי דאייר החמים.

"זה אבסורד, ושערורייה נוראה, מידי שנה ביום ח"י אייר הילולת הרשב"י הוא יום חם למדי ובאם לא יבנו האוהלים עלול החום לסכן את רבבות העולים, והדבר גובל פיקוח נפש של ממש" אומר בכיר מהילולת הרשב"י.

עוד מוסיפים לחשוף במרכז הארצי, כי למרות בקשות רבות שהוגשו לחה"כ דרעי ולמשרד הבריאות ביניהם פניות של ארגוני החסד השונים, עדיין משרד הבריאות אינו מאשר, חלוקת אכל ושתיה כבשנים עברו, ומונע חלוקת כוסות שתיה ומזון מבושל באוהלי הסעדה ודוכני חלוקה, ומדבר להתיר אך ורק חלוקה של עוגות אישיות ארוזות, ובקבוקי שתיה אישיים. שלא כמו שהוא פרסם לציבור אמש, שאין ידיו במעל.

הרבו בתפילות: נשוב ונזכיר כי ע"פ האמת אין בידיו של שום נברא באשר הוא לעשות ולא כלום ללא שתינתן רשות לכך מלמעלה, ואפילו אם שונאי ה' ומשנאי התורה הקדושה ינסו בכל דרך למנוע ולהפריע להילולת הרשב"י, באם יוחלט למעלה כי ההילולא תתקיים בשמחה, אז היא תתקיים על אפם ועל חמתם! והקב"ה ממתין לתפילותינו ומשכך עלינו נפלה חובת היום להרבות בתפילות ותחנונים למען קיום שמחת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, באתרא קדישא דיליה הר מירון כבכל שנה ושנה.

ברסלב נייעס

View Comments

  • ‏דיווח ממירון: פחות משבועיים להילולא, המשטרה לא מאפשרת כניסת משאיות עם ציוד לוגיסטי שהגיעו הבוקר לשער הכניסה ליישוב. המשאיות מעוכבות מזה למעלה משעה במעלה ההר.

  • חברות האוטובוסים אגד, ו'קווים' פתחו את מוקדי רכישת כרטיסי הנסיעה ללג בעומר. המכירה הוגבלה לשישה כרטיסים.

  • המשטרה באיבוד עשתונות

    אמש אור ליום ראשון בשעה 3 לפנות בוקר, פרצו כוחות משטרה במשרדי 'מלחמת אש דת' בירושלים וזרעו הרס וחורבן, וכמו כן גנבו מהמשרד כמה מחשבים ועוד ציוד יקרי ערך.

    כפי המסתמן מדובר במסע נקמה נגד פעולות הארגון הק' העוסקים במסירות נפש להצלת טהרת צביון אתרא קדישא מירון, ובס"ד תוקעים להם מקלות במזימותיהם השפלות לחלל ולטמא את אתרא קדישא מירון בכלל, ואת הילולת רבי שמעון בפרט, היל"ת.

    וזאת לאחר כשלונות צורבים שהיו לראשי המשטרה בל"ג בעומר בשנים האחרונות, אם זה בשבירת מסלול הנחש לפני שנתיים, ואם זה בעליה ההמונית אשתקד למירון למרות הסגר ההדוק שגרמה להם מבוכה והשפלה גדולה, ובפרט כעת לאחר כמה נסיונות נואשים להגיע לגישור עם העסקנים המסורים, הן אשתקד (טרום תקופת הקורונה) בנוגע למסלול הנחש, והן בערב ז' אדר העל"ט (בנוגע להסגר ביום ז' אדר על מירון), והעסקנים הפנו את ערפם באומרם שאין שום פשרות על טהרת וקדושת הציון הק', (יצויין שהללו ניסו אז ללחוץ על הרה"ג רי"מ קויפמן שליט"א, אולם הלה התחמק מהם שאין זה קשור אליו, ושכלל ישראל לא תתפשר על דבר קדוש זה).

    וכפה"נ שרויים הם כעת בלחץ ובמתח עצום לקראת ל"ג בעומר הבעל"ט, והם מדמים שבאמצעות פריצות באישון ליל, יצליחו ח"ו לזרוע פחד ואימה על העסקנים המסורים להמשיך בפעולותיהם הכבירות.

    אולם היהדות החרדית לעומתם מכרזת:

    כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ

    לא מעצרים, ולא פריצות באישון ליל ירתיעונו מלהיאבק בחירוף נפש על קדושת אתרא קדישא מירון

    בר יוחאי נאזרת בגבורה ובמלחמת אש דת השערה שלפת נגד צורריך

    היו נכונים להמשך המערכה ולדרכי הפעולה לקראת ל"ג בעומר הבעל"ט

  • אחרי שהשתתף בישיבת יהדות התורה אתמול, נתניהו סיכם עם דרעי ואדלשטיין: "לא יהיו הגבלות במירון. במתחם ההדלקות תתאפשר חלוקה של אוכל יבש ושתייה ללא הסעדה" (רבינא).

    ‏בממשלה סיכמו על מתווה להילולה בהר מירון בל"ג בעומר - הכניסה תהיה מותנית בתו ירוק ו-10,000 איש יורשו לנכוח בהר בכל זמן נתון. לא תותר פתיחת אוהלי הכנסת אורחים. כאן 11

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

15 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

21 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

23 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

24 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago