חדשות

ל"ג בעומר • משפחות 'אסון מירון' עוכבו מלפקוד את קברי בניהם

המשפחה נדהמה לגלות שהמשטרה הקימה חפ"ק על גבי המצבות תוך כדי ביזוי הנפטרים וחילול קדושת בית הקברות • הסיפור המלא

בני משפחות הרוגי 'אסון מירון' – ביניהם בני משפחת הרב נחמן אלחדד – שביקשו לעלות ולפקוד את קברי יקיריהם בהר מירון עוכבו למשך שעות • לאחר שעות של תחנונים הורשו חלק מבני המשפחה לעלות לבית העלמין • כאשר הגיעו נתקלו בהתנהגות משטרתית גסה ובחוסר רגישות "גם כשהגענו, האיצו בנו לסיים ולצאת, לא נתנו לאף אחד להגיד כמה מילים" • חפ"ק על גבי המצבות תוך כדי ביזוי הנפטרים וחילול קדושת בית הקברות:


עוד ממדים של חרפת התנהגות המשטרה בל"ג בעומר הולכים ונחשפים: בני משפחות אלחדד ויוזעף שיכלו את ילדיהם ב'אסון מירון' אשתקד, נתקלו בהתנהלות גסה וברברית מצד המשטרה במהלך יום ההילולא בל"ג בעומר, שהוא גם יום היארצייט הראשון של יקיריהם.

ל'ברסלב נייעס' נודע כי אל לשכת בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים הגיעו בתחילת השבוע (ראשון) משפחות אלחדד ויוזעף שכאמור בניהם בין הרוגי 'אסון מירון' ובפיהם סיפור בלהות מזעזע, בין היתר על ביזוי יקיריהם הנפטרים וחילול קדושת בית הקברות.

אחד מבני המשפחה מספר 'לברסלב נייעס' "במשך כמה חודשים אנחנו נפגשים עם כל הגורמים ביניהם עם הפרוייקטור ועם המשטרה, ומדברים על הצורך בהסדרת העליה במהלך ל"ג בעומר לתפילה על קברי יקירינו שנטמנו בבית העלמין במירון. הבטיחו לנו שיהיה בסדר והכל יהיה מתואם ויתנו לנו להגיע לקברים, אבל בסוף, עמדנו מול שוקת שבורה".

הוא מתאר את דרך הייסורים שעברו בכדי שיותר להם להגיע לרגע ולומר פרק תהילים וקדיש בשנה הראשונה על קברי יקיריהם. "במהלך הפגישות והשיחות שהיו לנו, הצענו לא מעט הצעות שיאפשרו לנו ולבני המשפחה להגיע בצורה מכובדת. יש דרך שנקראת 'בורמה ב' שמגיעה עד לחניית בית העלמין של מירון, אבל לא אפשרו לנו".

"וכך, עד יום רביעי אחר הצהריים עדיין לא ידענו בכלל איך אנחנו מגיעים. בסוף, אפשרו לנו לרכוש כרטיסי שהיה, והבטיחו לנו שימתינו לנו שאטלים מיוחדים שיקחו אותנו מתחתית ההר ועד לבית העלמין. היינו לא מעט מהמשפחה הקרובה, וחלקם עם מוגבלות תנועה, מבוגרים וכדומה, וסמכנו על זה.

"חלק מהכרטיסים הם הביאו לנו, כי רצו שנשתתף בטקס הממלכתי שהם עשו, אבל חלק מהכרטיסים רכשנו בכסף מלא. אלא כשהגענו, ראינו שאין עם מי לדבר. במשך יותר משעה המתנו כל בני המשפחה תחת חום ושמש, תוך ששוטרים צועקים עלינו, ובסוף, כשראינו שאין הסעות, עלינו רגלית, יחד עם המבוגרים והמוגבלים לכיון בית העלמין".

אלא שאז התברר כי מישהו חוסם את דרכם. "כשהגענו לכביש שמוביל לרבי יוחנן הסנדלר, שזה ליד בית העלמין, נתקלנו במחסום ולא נתנו לנו להמשיך. לא הבנו מה קורה. התקשרנו לכל הגורמים, לפרויקטור, לעוזרים שלו, וכולם הבטיחו שהנה הנה הם כבר באים לסדר, אבל לא הגיעו. חיכינו שם עוד יותר משעה, ופשוט לא נתנו לנו להיכנס.

"בסוף אחד מנציגי המשפחות פנה למפקדים בחפ"ק המשטרתי, והסביר להם כי זה היארצייט הראשון, וחייבים לתת לנו לעבור. אז הביאו שוטרים שליוו אותנו".

עוד מספרים בני המשפחות, כי הם הופתעו לגלות, שהמשטרה בחרה למקם חפ"ק משטרתי בתוככי בית העלמין ועל גבי המצבות, ממנו הופעלו הרחפנים המשטרתיים. השוטרים, כך מספרים קרובי המשפחה, התמקמו בין המצבות כאשר המצבות משמשים בין היתר לשולחנות למכשור הדיגיטלי, מה שע"פ ההלכה מהווה חילול קברים חמור.

"כשהגענו חשכו עינינו, הבנו למה לא נתנו לנו להכנס. מסתבר שהם הפכו את בית העלמין לחפ"ק משטרתי עבור מערך הרחפנים שלהם, כשהקברים משמשים כעין שולחנות עבור הציוד הדיגיטלי, תוך כדי ביזוי נוראי של הנפטרים וחילול קדושת בית הקברות".

כמו כן, אולצו המשפחות לקצר את התפילות והלימוד על קברי יקיריהם בעקבות פעילות המשטרה במקום. "גם כשהגענו, זירזו אותנו שנסיים מהר, לא נתנו לנו להגיד כמה מילים כפי שנהוג. פשוט האיצו בנו לסיים ולצאת" – הוא מתאר.

כשאחד מהם הוציא מצלמה לתעד את מה שראו עיניו, טענו בפניו השוטרים שגדשו את בית הקברות כי אסור לצלם וכי מדובר בעבירה פלילית.

לסיכום הוא אומר בכאב, "גם לקחו לנו את מירון, וגם לא נתנו לו להתייחד עם ילדינו… במקום שיבואו לקראת המשפחות השכולות, עברנו מסכת ייסורים וסיוטים. כולנו חזרו עם דמעות בעיניים. חלק אפי' לא עלו לפקוד את הקברים, אלא התייאשו והלכו. היחס המזלזל שקיבלנו כואב לנו עד דכדוכה של נפש". וכמו בכל דבר שקשור לל"ג בעומר האחרון, כל אחד מהגורמים שולח אותנו לגורמים אחרים.

ברסלב נייעס

View Comments

  • חשוב לזכור שעבור רוב הנוהגים לעלות למירון בכל שנה, החוויה איתה נשארו היא לא אותה חוויית נצחון שחוו כל אותם גיבורי כח שפרצו בעזות דקדושה לתוך החצר והציון- אלא רובם חשים פגיעה ועלבון, אכזבה מרה- בין אלו שבחרו מראש לא להכנס ל"הרפתקה" של הנסיעה אל הלא נודע ונשארו בבית, בין אותם אלפים שעוכבו בחניונים - אשר חלקם עוכבו לשעות רבות ועלו להר מותשים ורצוצים וחלקם פשוט חזרו לביתם במפח נפש ולא עלו למירון למרות שההר היה ריק! וכמובן אלו שפקדו את מירון וראו את ההצגה העצובה שהיתה שם, עם אלימות וגסות של המשטרה והפקחים (כולל לתלמידי חכמים, זקנים וטף), ובעיקר הצער העמוק לראות את כל הרחבות ריקות ממתפללים, ורק שוטרים ופקחים מסתובבים שם. ללא אוכל, ללא ניגונים, ללא חיים, ללא שמחה. רק "היינו" במירון- משל לא הייתה זו הילולה אלא היה זה ראש השנה של רביה"ק שהעיקר זה "להגיע".
    יהיה מועיל לטובת אלו שלא היו במירון אם המערכת תקבץ כמה תמונות של התנהגות השוטרים, הרחבות הריקות, האלימות והגסות שהיו שם ויפרסמו גלריה מזעזעת של כל מה שהיה במירון באמת.
    כמו כן יהיה ראוי לפרסם את כל החברות שהשתתפו בהפקת האירוע המזלזל- חברות הגדרות והמחסומים, האבטחה, ההגברה, הזמרים שהשתתפו בטקס הלא יהודי ל"זכר" הניספים- כך שנדע אנחנו לא להשתמש בשירותיהם של אלו שעבור בצע כסף מוכנים לשתף פעולה עם פגיעה בכל היקר והקדוש ליהודים.
    לב כל יהודי עם המשפחות השכולות- כאבם הוא כאבינו, הזלזול בהם הוא זלזול בנו ובאבינו שבשמיים.

  • אני מצטרף ויכול להעיד מה שנאמר פה הכתבה של "ברסלב נייעס"

    בל"ג בעומר רציתי לעלות לקברים של האחים אלחדד זצ"ל שכאמור היה היארצייט הראשון

    שלהם ונתקלתי במחסום משטרתי ועקשנית שהסברתי להם שאני קרוב משפחה של הנספים

    [יותר נכון של הנרצחים הי"ד] ואני בסך הכול רוצה לעלות לומר כמה משניות ותהילים לעלוי נשמתם

    ראיתי שאין עם מי לדבר והם מוכנים לעמוד שם עד מוצאי היארצייט [ההילולא] העיקר שאף אחד

    לא יעיז לעלות לקברים ביום היארצייט ואפילו בני המשפחה . מזעזע!

    וכמובן ל"טקס הממשלתי" ששם ביזו את הנפטרים, היה "כן" מותר וקל לבוא. ר"ל.

    הקב"ה יעזור ששנה הבאה בהילולא לא ניראה שום שוטר וגם כל השנה כולו לא ניראה אמן.

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

53 דקות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

2 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

3 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

4 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

6 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

6 שעות ago