חדשות

לטייל בתורתו • ההכנה הגדולה לקראת אומן ר"ה תשפ"ב

נפרדים בגעגועים ומתחילים בהתחדשות את התורה של ראש השנה! | רשמים ורגשי-לב על קצה המזלג ממהפכה הגדולה שמחולל העיון בליקוטי מוהר"ן בחייהם של רבים מאנשי שלומינו:

ההכנה הגדולה לקראת אומן ר"ה תשפ"ב לָא נִתְנְשֵׁי מִנָּךְ תּוֹרָה י"ח וְלָא תִתְנְשֵׁי מִנָּן לָא בְעַלְמָא דֵין וְלָא בְעַלְמָא דְאָתֵי:

הלבבות הולמים ברגש ובגעגועים!

למחרת צום תשעה באב, נפרדים מאות אברכי ובחורי אנ"ש ברגשי געגוע וכיסופין מתורה יח ומתחילים בהתלהבות ובהתחדשות את התורה הזמנית החדשה, תורה מ תניינא. ממשיכים הלאה, אך לרגע לא נפרדים. תורה יח חלחלה אל תוכנו, בלועה בדמנו, זורמת בעורקינו. הולכים הלאה ביחד איתה, להכנה הגדולה לקראת הימים הנשגבים, ימי ההמלכה והקיבוץ – אומן ר"ה תשפ"ב.

עם פרסום הידיעה כי נתקבלה ההחלטה כי מיום י' באב ועד אחרי ראש השנה ילכו כלל חסידי ברסלב בארץ הקודש ובכל תפוצות תבל עם תורה מ', התורה של ראש השנה – התבטאו רבים וטובים, ביניהם מגדולי ויקירי אנ"ש שליט"א, כי יש בכך מעלה מיוחדת, כאשר לראשונה יתכוננו כלל חסידי ברסלב במשך שבועות ארוכים כאיש אחד בלב אחד, בצוותא חדא, לקראת ימי ההתקבצות אצל ציונו הקדוש.

ההתרגשות היא עצומה. הלבבות הולמים ברגש ובגעגועים לקראת ההתקבצות, ואיזו מתנה טובה ויקרה היא להגיע אל רבינו הק' כשבאמתחתנו שעות על גבי שעות של עיון בתורתו העוסקת בראש השנה. הכול מודים כי אלו הם רגעי שיא במהפכה הגדולה המתחוללת בחודשים האחרונים במסגרת פרויקט 'לטייל בתורתו' סביב החדרת העיון והעמקה בליקוטי מוהר"ן, כרצון רבינו הק'.

"פתאום גם אני חלק מהמהפכה"

ההתרגשות מרקיעה שחקים באופן מיוחד, ככל שהולכים ושומעים מידי יום ביומו על עוד ועוד חסידי ברסלב, בעלי בתים, אברכי כוללים ובחורי ישיבות, שאומרים ומעידים כי רק עכשיו, לקראת התורה החדשה, חלחלה בהם ההבנה כי יש דרך סלולה ואמתית לפגוש את הרבי בכל יום מחדש, ולחיות לאורו – עם פניו שכלו ונשמתו הקדושים הגנוזים בספרו.

רבים וטובים שהרגישו עד כה שהמהפכה מתחוללת לצדם, ולא מצליחה לגעת בהם, מספרים עכשיו שלפתע הם מוצאים את עצמם בפנים, בתוכו. פתאום גם הם מרגישים מחוברים לרבי כפי שהם לא הרגישו מעולם. פתאום הם מגלים עולמות חדשים של קדושה ועמקות שהם לא הכירו ברבי. פתאום מוחם ולבם מלא וגדוש בשכל קדוש ונפלא, הבנת התורה מלהיבה אותם. מתחדשים הם כנשר נעוריהם.

החיים עם הרבי – חיים אחרים!

"ב"ה זכיתי להימנות על חסידי ברסלב עוד משחר ינקותי, כבר כמה וכמה דורות" – כותב אברך יקר – "עד שבא הפרויקט 'לטייל בתורתו', לא נתתי את דעתי לכך שאחד הרצונות והשאיפות של הרבי ואחת הדרכים הכי מרכזיות להתקשר אליו היא הלימוד בתורתו הק'. מהרגע שהבנתי את זה אני יכול לומר בהחלט שהחיים שלי הולכים ומשתנים. התחלתי להקדיש זמן קבוע מידיי יום ביומו ללמוד את התורה הזמנית. וזה פשוט משנה אותי והופך לי את החיים. העמל בהבנת התורה והמחשבות סביב התורה בזמנים פנויים במהלך היום, מעניקים לי את ההרגשה שאני חי עם הרבי. שכן, כן, יש לי רבי חי שמלמד אותי אורחות חיים. אין לי מילים להודות…"

וזה פשוט מרגש עד מעמקי הנפש. המהפכה הזו, שהתחילה במודעות ובחוברות, צברה תאוצה והגיעה למימדים שאיש לא העלה על דעתו ולא יכול היה לשער.

מי האמין שכיום, 180 אברכים יקבלו מלגה חודשית ע"ס 400 ₪, 140 בחורים יקבלו מלגה חודשית ע"ס 200 ₪. שבתוך חודשים ספורים ימסרו רק על התורה הזמנית 530 שיעורים (!) ויודפסו 41,000 חוברות הסברה ומאמרים, 3,600 מודעות פרסום לעידוד והסברה, יוגרלו 34 כרטיסי טיסה לאומן ו-45 כרטיסי ספר בסך 200 ₪ במסגרת ההגרלות לעידוד הלומדים המשתתפים בפרויקט. לא יאומן!

והדבר הגדול ביותר הוא שעות הלימוד בחברותות ובחבורות של כלל אנ"ש, שמצטברים לאלפי-אלפי שעות של יגיעה בעיון בתורתו הק', כמו גם כמות האזנות ל'קו לטייל בתורתו' שעומד על נתון בלתי נתפש של 18,863 – במסגרתם מגלים מאות אברכים ובחורים מאנ"ש כי לימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון לפי הכלל הראשון 'מיניה וביה', הוא דבר השווה לכל נפש.

ההבנה כי 'כל אחד יכול' – הולכת והופכת את הלימוד לבר-השגה בעיני רבים-רבים, כאשר מחלחלת בלבם ההבנה כי בעת שניגשים ללימוד ליקוטי מוהר"ן אין צורך בידיעות נוספות, מלבד העיון בתורה עצמה, וכל שנצרך זה לנסות להבין: מה הרבי רוצה להגיד כאן? למה הוא מביא את הפסוק הזה? וכו'.

העובדה כי הרבי רוצה שנשאל תוך כדי הלימוד את השאלות שמתעוררות, ועם הזמן נמצא את התשובה, בתוך התורה – מכניסה רוח חיים אצל הלומדים והמעיינים המתהלכים עם הרגשה כי אכן כאן נמצא האושר הגדול, בך רבינו נגילה, בך רבינו נשמחה! כי כן, רבי, החיים שלנו מתמלאים בשמחה כאשר אנחנו דבוקים בתורות שלך ובעצות שלך!

ברסלב נייעס

View Comments

  • אבל צריך בעיקר לחזק את הענין של ללכת עם התורה כל היום ובכל דבר ולא רק לימוד בעיון כמו הליטאים בלי למעשה

  • לחזק בעבודת ה',
    יש הרבה שיכולים לחזק ולעשות זאת....
    ואף יש מעטים שלמדו ואף מסרו שיעורים בליקו"מ, בדרך הח"י כללים, אבל
    ללמד איך אתה בעצמך יכול ללמוד תורה, בליקו"מ בעיון,
    עפ"י הח"י כללים, היה זה עד לאחרונה בגדר מת מצווה,
    שהארגון הנפלא לטייל בתורתו,
    לקח על עצמו, ללמד איך לומדים בעיון,
    (בד בבד אף במודעות קמפיין המדגישות,
    לא רק את הלימוד גרידא, אלא אף ללכת עם התורה לעובדא ולמעשה.)
    אחרי שיש את הבסיס,
    אפשר להתקדם ללכת עם התורה,בכל צעד ושעל ממש,
    וכמו שיעידו הרבה מהלומדים שזוכים ללכת עם התורה פשוטו כמשמעו!!

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

13 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago