חדשות

לטייל בתורתו • התרגשות לרגל סיום תורה י"ח והתחלת תורה מ' על ראש השנה

חזק חזק ונתחזק! המהפכה האדירה שהצליחה לרומם את חייהם של מאות ברסלב'ר-חסידים התרגשות גדולה לרגל סיום תורה י"ח ותחילת התורה של ראש השנה, תורה מ' תנינא | אשרינו בפשטות!

ללמוד ליקוטי מוהר"ן בעיון?!

אם היית אומר לי את זה לפני כמה חודשים, זה היה נדמה לי כהר גבוה שאי אפשר לעלות בו, כחלום ישן שלעולם לא אצליח להשיג אותו, כעבודה נעלית השייכת ליחידי סגולה בלבד! לא הייתי מאמין שזה אפשרי, שזה נוגע אלי, שזה הולך לשנות את החיים שלי מהקצה אל הקצה.

לא העליתי על דעתי, בחלומות הטובים ביותר, שאזכה להגיע לראש השנה תשפ"ב, כשבאמתחתי שתי תורות שלמדתי בעיון! כן, כן, בעיון! אני אומר את זה ודמעות זולגות מעיניי. בעיון, כמו שצריך! מתוך התבוננות והתעמקות, מתוך הרגש מרומם ונעלה, מתוך יישוב הדעת וירידה לעומקם של דברים. ללכת עם תורה, להתפלל עליה, להתבודד עליה, להרגיש אותה דבר יום ביומו, להרהר בה ולחדש בה ולמצוא בה עצות חדשות ונפלאות לעבודת ה'.

כן, מי היה מאמין! זו מציאות קיימת!

וכן, זה לא רק אני. מאות אברכים ובחורים חיים בכל יום מחדש את המהפכה הגדולה! אין מילה לתאר את הפלא! את הזכות! מרגישים איך החיים לאורו של הרבי מקבלים משמעות חדשה, עמוקה, נעלית. חווים על בשרם את ההתעלות הגדולה שצומחת מהפגישה היומיומית עם דעתו הקדושה של רבינו הק'.

מה אומר ומה אדבר… מי האמין שנזכה לזה!

כן, מעולם לא הרגשתי כזו שמחה וכזה סיפוק עמוק במילים 'אשרינו שזכינו'! אשרינו בפשטות! שתי מילים שמתמצתות עמל ויגיעה של חודשים ארוכים בתורה י"ז ולאחר מכן בתורה י"ח. שתי מילים שמקפלות בתוכן כל כך הרבה אור, כל כך הרבה הרגשים, כל כך הרבה תפילות והתבודדויות, כל כך הרבה חידושים ושיחות חברים. אשרינו שזכינו, באמת, מעומקא דלבא!

* * *

מי שלא טעם, לא מבין!

זר לא יבין את זאת. מי שלא טעם, יחשוב שמדובר בדברי גוזמא מופלגים, מנותקים מן המציאות. חלום רחוק בלתי ניתן להשגה. לא יבין עד כמה זה כאן, קרוב, זמין ופשוט להשגה.

המכתבים הללו, ההרגשות הגואים הללו, נכתבים ממעמקי הלבבות, מתמצית הנפש, מלמדים ומעידים יותר מכל עד כמה חלחלה המהפכה הגדולה של לימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון לכל השכבות ולכל הרבדים, זקנים עם נערים, אברכים ובחורים, בעלי תשובה ומקורבים לצד חסידי ברסלב מדורי דורות.

כולם כאחד עונים ואומרים: מעולם לא הרגשנו כה קרובים לרבי. מעולם לא הרגשנו שאנו זוכים לחיות במחיצתו ממש, לאורו, עם עצותיו ודעתו הק'. כבר התייאשנו, כבר חשבנו שאנחנו רחוקים, שאי אפשר להיות "ברסלבר" בכל רמ"ח ושס"ה, בכל יום ויום.

והנה, פתאום – עדות ועוד עדות, עוד אברך מספר על עצמו שהחיים שלנו קיבלנו תפנית רצינית לטובה. עוד בחור משתף עד כמה הלימוד הפך את עולמו הפנימי לרציני ומיושב. זה קרה. החלום הזה קרם עור וגידים. החזון הרחוק שטוו זקני אנ"ש בכל הדורות, הפך למציאות ברת-קיום. לעובדה בשטח. למציאות מוגמרת.

וכל זה קרה בתוך חודשים ספורים. המהפכה האדירה הזו פשוט המתינה בסבלנות שמישהו יבוא ויחולל אותה. די היה בהבערת ניצוץ, כדי שתיאחז האש ותהפוך לאבוקה ומדורה שתאיר למרחקים. עוד לא חלפה שנה מאז נפתח פרויקט 'לטייל בתורתו' כאשר החלו ללמוד תורה י"ז, והנה כבר מסיימים אנו יחד עם מאות-מאות בחורים ואברכים את התורה השניה, תורה י"ח.

היענות עצומה שהקיפה את כולם

כאשר מביטים אחורנית ומסכמים את קצב ההתרחשויות, אי אפשר להאמין שכל זה קרה בתוך חודשים ספורים. כל כך הרבה חבורות ושיעורים נפתחו ללימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון, כמעט ואין עיר שמתגוררים בה אנשי שלומינו שלא נפתחו בה כמה וכמה שיעורים וחבורות, וזאת עוד מלבד הכוללים, והלומדים הרבים שנטלו חלק פעיל במבצעים התקופתיים נושאי-הפרסים.

והמהפכה הכבירה שהתחילה מבתי הכנסיות דחסידי ברסלב בכל רחבי ארץ הקודש, השפיעה עמוקות על הישיבות הק', שרבים מן הבחורים יזמו והצטרפו לחבורות ושיעורים ללימוד תורת רבינו הק' בעיון, בעמקות ובהתבוננות, ובהמשך להרחבת הקמפיין אף לארצות הגולה, לכל מקומות מושבותיהם של אנ"ש בחו"ל.

הרצון לקיים את רצון הרבי, שיהיה לכולנו שיעור עיון קבוע בתורתו, הוא אשר הלהיב את הלבבות להיענות לקריאה הגדולה, לעשות רצון צדיק ולזכות להבטחתו שאפשר להיעשות בעל תשובה גמור ובעל מח על ידי לימוד תורותיו.

היכונו, היכונו!

בימים אלה, לקראת סיום תורה י"ח, מתפרסמת בכל בתי הכנסיות של אנשי שלומינו מודעה רבתי לכלל הלומדים על הגרלה גדולה על כרטיס טיסה לאומן ראש השנה תשפ"ב, שתתקיים בין כלל הלומדים אשר ישלחו למערכת הפרויקט עצות חדשות ורעיונות שהתחדשו להם מלימוד תורה י"ח לעובדא ולמעשה בעבודת השי"ת [המודעה מצורפת בזאת].

כמו כן, בהגרלה שהתקיימה על השאלה הקודמת, בה התבקשו כלל הלומדים והמעיינים לתאר את מבנה תורה י"ח – עלה בגורל שמו של הזוכה, הלוא הוא הר"ר מנדל פיין!

לצד זאת, בימים אלה מתבצעים הכנות נרגשות לקראת פתיחת ישיבות בין הזמנים, בכל עיר ועיר, בהן יעסקו מאות בחורים ואברכים בתורה החדשה, תורה מ תנינא, המדברת מענין ראש השנה אצל הצדיק.

הלבבות הומים בהתרגשות לרגל תחילת לימוד התורה, הקצרה יחסית, אשר תאפשר לכל ברסלבר-חסיד להתכונן לנסיעה הגדולה להיות בראש השנה אצל הצדיק, להגיע לרבי כשתורה מ' שגורה וסדורה בפינו, לאחר תפילות והתבודדויות רבות.

איזה תענוג ושמחה יהיו לנו ובוודאי גם לרבינו הק' כאשר במשך ימי שהותנו על ציונו הק' נעסוק כולנו כאחד בתורה זו אשר גילה לנו. כאשר סיפוק עצום ימלא את לבנו על שלקחנו את עצמו ללימוד תורה זו דווקא בימים אלה.

יהי רצון שנזכה!

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

16 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

22 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

24 שעות ago

כ"ו סיון • יארצייט רבי חיים בירך רובינזון זצ”ל

זכרונם לברכה • ביום כ"ו סיון שנת תשנ"ה הלך לעולמו אחד ממקימי ומייסדי חסידות ברסלב…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

יום 1 ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago