תמונות

'לטייל בתורתו' • כנס גיבוש רב-רושם לעשרות פעילים | גלריה

תיעוד בלעדי כך משמרים את הלהט! כנס גיבוש רב-רושם התקיים לעשרות פעילי ונציגי פרויקט 'לטייל בתורתו' מכל רחבי ארה"ק | גלריה נרחבת:

הגיבוש הנדיר, המהפיכה הקדושה, החזון לעתיד, ההיקף העצום – ההתלכדות סביב קיום רצון רבינו הק' | סקירה מקיפה ומרגשת של כינוס הגיבוש שהותיר רושם עז בלבבות הפעילים

מאת: אשר לב

קרוב לשנתיים ימים חלפו-עברו ביעף מיום הקמת ויסוד הפרויקט האדיר 'לטייל בתורתו' – ודומה כאילו האש רק מתעצמת והולכת וההתלהטות מתגברת מיום ליום. ההצלחה הכבירה של הפרויקט, מעוררת השתאות. לא קל לשמר ולתחזק את ההתלהבות הגדולה והחיבור לחזון במשך תקופה כה ארוכה – וזו בדיוק הסיבה בשלה נערך ביום ראשון האחרון, ג' אב, כנס הגיבוש הייחודי עבור כלל פעילי ונציגי 'לטייל'.

המטרה העומדת מאחורי הכנס, כאמור, הינה אחת ויחידה: להתגבש, להתאחד, להתלכד, לשמר את החום והלהט, לתחזק את ההתלהבות האדירה והאש היוקדת בלבבות כלל הנציגים והפעילים, מן הרעיון הנשגב והמרומם היצוק בבסיסו של המפעל האדיר ורב-הזרועות אשר הוקם כאן בשנתיים האחרונות, יש מאין, למען קיום רצון רבינו הק'.

ההתלהבות אינה דועכת!

כיום, כאשר מביטים לאחור – הכול מודים כי מדובר בהצלחה מסחררת אשר איש לא שיער, מילל או פילל, שכה תצבור תאוצה. ההצלחה האדירה, ניפצה את כל תקרות הזכוכית והתחזיות האופטימיות ביותר. קשה היה להאמין, לפני שנתיים בלבד, כי לימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון, בעמקות ובהתבוננות, יהפוך ויהיה לנחלת הכלל. שבכל רחבי ארה"ק יתקיימו כוללי אברכים דבר יום ביומו, במסגרתם ישקדו עשרות-עשרות אברכים על לימוד תורה אחת בעיון, במשך תקופה ארוכה, כאשר הינם 'הולכים עם התורה', חיים ונושמים את תוכנה, מתבודדים ומתפללים על פיה, ומתהלכים כל היום כאשר התורה הנלמדת מונחת בראשם, פשוטו כמשמעו.

לקרוא באוזניו של כל פעיל: אינך רק בורג קטן! אתה מניע את המערכת כולה!

ההצלחה הגדולה מורכבת מהמוני שעות השקעה קטנות. כל פעיל ופעיל, בעירו, בבית מדרשו, בישיבתו, מדביק את סביבתו בלהט הגדול, באש היוקדת, בחלום המתוק הזה – שתורת רבינו הק', יהפכו לנחלת הכלל. שהמוני בית ישראל, ואנחנו בכללם, נהפוך בה ונהפוך בה, דכולא בה! שהרצון של הרבי, שהיה כה רחוק מלהתקיים, יקרום עור וגידים – ויתגשם!

כל פעיל, כל נציג, הינו בורג קטן שהכול תלוי בו, אשר בהתכללותם יחדיו נוצרה והתחוללה המהפיכה הקדושה – מהפכת לימוד ליקוטי מוהר"ן בעיון!

ואת האש הזו – יש לשמר, ללבות, להפיח בה חיות וחיים, ובעיקר – להראות לכל אחד: אינך רק בורג קטן! בזכותך המהפיכה מתחוללת! בזכותך המוני ברסלב'ר חסידים זוכים לקיים את רצונו של הרבי!

לפקוח את עיניו של כל נציג ופעיל, לראות את התמונה הכללית, הגדולה, לפגוש מקרוב את ההצלחה האדירה, את המפעל המסועף הזה, רב האנפין, בית היוצר רב-הממדים הזה, המחולל את השינוי!

לאגור כוחות כאיש אחד בלב אחד

וכך, לאחר שבועות של מחשבה ותכנון, התכנסו ובאו ביום ראשון האחרון, עשרות פעילי ונציגי 'לטייל בתורתו', גיבורי הכוח העומדים מאחורי הנעת המהפיכה הקדושה והוצאתה מן הכוח אל הפועל בכל רחבי ארה"ק. כולם התקבצו ועלו לירושלים, לאולמי בנות הדסה – לכנס גיבוש מיוחד במינו, "להתלכד כאיש אחד בלב אחד סביב הבשורה הגדולה, לסכם ולסקור את מכלול הפעילות שנעשתה עד כה ולאגור כוחות לקראת המשך הדרך אשר לפנינו, לפעול הלאה והלאה ביתר שאת למען החדרת הענין הגדול בקרב הציבור הקדוש, מתוך התלהבות, התחדשות וחיוּת דקדושה" – כפי שנכתב בהזמנה האישית שקיבל כל אחד מן הפעילים.

בהתרגשות גדולה ובאחוות אחים-לוחמים, פגשו הפעילים סביב השולחנות הערוכים את עשרות הפעילים מכל הארץ, והתחממו סביב המדורה, סביב המהפכה הקדושה המלכדת את כולם והופכת אותם לשותפים לדרך.

דיבורים היוצאים מן הלב

הנחיית הכנס הופקדה בידיו האמונות של הרה"ח רבי נחמן ליכטער שליט"א – אחראי כולל 'לטייל' בבני ברק, המשמש כמג"ש בישיבות ברסלב בני ברק ו'טל תורה' – אשר הפליא לעשות בהרעיפו על ראשם של הפעילים דיבורים מחיים ומשיבי נפש, טללי תחיה ועידוד, בדבר גודל הזכות אשר נפלה בחלקו של כל משתתף ומשתתף, להימנות ולקחת חלק בזכות היסטורית שכזאת, אשר איש לא מילל ולא פילל כי ניתן בכלל לחולל מהפכה בסדר גודל אשר כזה בדורנו. בדבריו הלוהטים חיזק את כלל המשתתפים להאמין בעצמם ובפעולה הגדולה שהינם זוכים ליטול בה חלק.

לאחר מכן, כיבד המנחה בהשמעת דיבורים קצרים היוצאים מן הלב ונכנסים אל הלב, נציגים שונים מכל רחבי ארה"ק, מן הכוללים והישיבות, במטרה להמחיש בצורה בלתי-אמצעית את ההיקף הנדיר של הפרוייקט. בין השאר השמיעו מאמרי פיהם, הרה"ח רבי אלנתן ויסטרייך שליט"א – מג"ש בישיבת 'תורת חיים' וב'אהבת משה'; הרה"ח רבי מרדכי שולם רוזנפלד שליט"א – מג"ש על התורה הזמנית המוסר שיעורים בכל רחבי ארה"ק, בישיבות ובכוללי 'לטייל'; הרה"ח רבי משה ישראל לוי שליט"א – מפעילי כולל 'לטייל' בעמנואל; הרה"ח רבי אברהם יצחק קלצקי שליט"א מג"ש מטעם הפרויקט; הרה"ח רבי מאיר משמרתי שליט"א – ראש כולל ליקוטי מוהר"ן בעיון ומג"ש בכולל 'שאגת אריה' בבית שמש; הרה"ח רבי דוד סעדה – מג"ש ליקוטי מוהר"ן בעיון.

כל אחד דיבר והלהיב את הפעילים מנקודת מבטו, ושיתף את כלל הפעילים בזווית האישית, כיצד הוא מרגיש וחווה את חשיבותו ומעלתו של פרויקט האדירים הזה ואת הרגשתו האישית כלפי הענין הגדול.

חזון הפרויקט הוצג בטוב טעם ודעת, במתק שפתיים, תוך אמונה יוקדת ולהט דקדושה, מפי האיש העומד מאחורי המהפיכה הגדולה, הרה"ח ר' מרדכי גוטליב הי"ו – אשר הרחיב בדבריו אודות החזון הגדול שמילא את לבו, החלום הגדול שיצוק ביסודו של הפרויקט, שאיפה גדולה אותה ינק וספג מבית אבא: לחבר כל יהודי לעומקי העומקים הגנוזים בספה"ק ליקוטי מוהר"ן!

לצד זאת, שיתף ר' מרדכי את הפעילים המשתאים בחוברת ייחודית המציגה את המאמצים הגדולים המושקעים בפרויקט דבר חודש בחודשו, ואת ההתפתחות אדירת-ההיקף ההולכת וצוברת תאוצה.

המהפיכה מצויה רק בתחילתה…

כאות תשורה והוקרה חולק בסוף הכנס לכל נציג מהדורת 'בשבתך בביתך' יוקרתית ומיוחדת – בכריכה דמוית עור – של תורה ס"ה, התורה הנלמדת בשלושת החודשים הקרובים, עם אותיות גדולות ומאירות עיניים, לצד מקום ייחודי לכתיבת חידושים. לצד תשורה יוקרתית זו קיבל כל נציג עט יוקרתי אשר ישמשו בבואו לכתיבת החידושים.

הכנס נחל הצלחה מסחררת בס"ד, כאשר הפעילים יצאו מן הכנס בתחושה מרוממת ומלוכדת, תוך חיבור פנימי איתן ויוקד ותחושת השתייכות פנימית לחזון גדול הקורם עור וגידים ועודנו מצוי רק בתחילת דרכו.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

14 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

20 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

22 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

23 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago