חדשות

למה פתח הרב בן נון את בית הכנסת למול המצלמות | צפו

מלחמת רוסיה אוקראינה • בעקבות פרסום שקרי שכביכול משמשים בתי הכנסיות באומן להסתרת נשק, פתח הרב נתן בן נון אמש את בית הכנסת באומן למול המצלמות | צפו:

אמש בשעות הבוקר המאוחרות האשים איגור קונאשנקוב – דובר הצבא הרוסי כי בבתי הכנסיות היהודיים באומן משמשים לבתי מכסה ומקומות מסתור לכלי נשק אוקראינים, לראיה לדבריו הציג קונאשנקוב תמונות מבית הכנסת הגדול שב'קריה נאמנה' של הגרי"מ שכטער שליט"א, ולצידו נראים חיילים אוקראינים, משאיות ואוטובוסים, אלא שאז פתח הרב נתן בן נון – יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' את שערי בית הכנסת, וחשף לעיני מצלמות התקשורת, כי המקום ריק מכל למעט ריהוט של בית כנסת המשמש את המתפללים בימי ההתקבצויות.

בסרטון המצורף בכתבה נראה דובר הצבא הרוסי איגור קונאשנקוב, בין דבריו הוא אומר:

"אנו מציגים ראיות שהתקבלו מאחד מחברי הקהילה היהודית של אומן…, יצירת בית כנסת עירוני חדש הממוקם בנתיב בית 1 בכביש המהיר"

"בית הכנסת הועמס לראשונה על ידי הלאומנים בגופת משאית מזבלה מדוע הם התחפשו לשקיות עם פסולת בניין"

"כפי שניתן לראות בבירור בתצלומים, באוטובוסים בהם בית ספר לרכב מצויר בשלטים מתאימים, ילדים, ולכן מושא הכת היהודי באומן מתכוון לשמש את המשטר הפוליטי בקייב למטרות צבאיות" – אומר קונאשנקוב.

איגור קונאשנקוב – דובר הצבא הרוסי
מציג תמונות של חיילים אוקראינים לצד בית הכנסת – 'קריה נאמנה באומן

משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית כינה את הצהרת זלנסקי על התקפות הצבא הרוסי על העיר אומן שבאזור צ'רקאסי, ש"מבקרים בה עשרות אלפי עולי רגל מישראל", "שקר ציני" של זלנסקי.

"בית הכנסת באומן שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה לנשק ולנאצים להשתתף בפעולות האיבה", כך מסרה הסוכנות, למחרת נאומו של זלנסקי,

"הצילומים תיעדו היווצרותם של שני טורים עם לאומנים בשטח בית הכנסת. הרכוש, הנשק והתחמושת שאוחסנו בבניין בית הכנסת הועלו תחילה על ידי לאומנים לתוך משאיות זבל, ולאחר מכן מוסו לשקיות של פסולת בניין". במקביל, אוטובוסים עם צבעי בית ספר ושלטי "ילדים" משמשים להסעת לאומנים ושכירי חרב זרים מהאזורים המערביים של אוקראינה.

הרוסים הוסיפו והאשימו את נשיא אוקראינה זלנסקי כביכול הוא מחייב את בתי הכנסת היהודים שבאומן ובאוקראינה לאחסן אמצעי לחימה.

בעקבות כך דרשו השלטונות באוקראינה הצהרה רשמית, בשם הקהילות היהודיות באוקראינה, המגובה בהוכחות, על כך שהדבר שקרי, לא היה ולא נברא.

והיות והרוסים הציגו את בית כנסת באומן שב'קריה נאמנה' – הקריה הסגורה של קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' שבראשות הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א – כמקום לאחסון ולהחבאת נשק וכלי לחימה, פתח הרב נתן בן נון שליט"א – יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' את שערי בית הכנסת המדובר למול מצלמות התקשורת וערך סיור מצולם בהיכל בית הכנסת, במהלכו ניתן לראות כי המקום ריק ומאובק מהשתמשותו האחרונה בימי קיבוץ ראש השנה האחרון, ומאז לא נעשה כל שימוש במקום, המקום סגור ונעול מימי ראש השנה.

הרב נתן בן נון שליט"א הוסיף ואמר, כי בכל בתי הכנסת הקיימים בעיר אומן לא נעשה שימוש צבאי או בטחוני, וכי בתי הכנסת משמשים לתפילה בזמני הקיבוץ של ראש השנה ובזמנים ההתאספויות הנוספים כ'שבת חנוכה', 'ראש חודש ניסן', ו'חג השבועות', או התאספות מאורגנת של קבוצה מאנ"ש העולים לפקוד בצוותא את ציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א.

תמלול תוכן הצהרת הרב נתן בן נון שליט"א:

"שלום לכולם, שמענו היום מפיו של דובר הצבא הרוסי שכאן בבית כנסת של חסידי ברסלב בעיר אומן יש מחסני נשק. אני רוצה לומר לכם שאין דבר כזה, לא היה דבר כזה ולא יהיה דבר כזה. אנחנו נכנס עכשיו לבית הכנסת ונראה שהמקום ריק ואין כאן שום נשק וחיילים. המקום הזה משמש רק לתפילות בראש השנה ובזמני ההתקבצות בעיר אומן. אני רוצה להדגיש: במקומות הקדושים הללו אנחנו לא עושים שום שימוש מלבד תפילות לשלום העולם ושכולם יחיו בשקט ובשלווה. כל המידע שקיבלתם מוקדם יותר היום הוא לא מידע נכון, והוא עונה להגדרה פייק ניוז".

ומה הם התמונות:

השאלה הגדולה שנשאלת היא, מה הם התמונות האלו? מאיפה יש לרוסים את התמונות האלו? בכל זאת הצבא הרוסי מצלם כל מבנה ומקום? מה רואים בתמונות? ולמה באמת נמצאים חיילים ברחבת הבית הכנסת? אז ככה:

מה הם התמונות האלו? התמונות הן ממצלמות האבטחה של המקום.

מאיפה יש לרוסים את התמונות האלו? הדרך היחידה שדרכה הגיעו תמונות אלו לידי הרוסים, היא לפרוץ לתוככי המצלמות, ולשאוב משם את התמונות.

בכל זאת, הצבא הרוסי מצלם כל מבנה ומקום? צריך להבין כי אוקראינה מתמודדת עם פרו רוסיים רבים, ועם אנשים שמשתפים פעולה עם הצד הרוסי, כך גם בעיר אומן, ואכן מידי יום מתבצעים מעצרים של המשטרה, בה נעצרים אזרחים פרו רוסיים שעוזרים לצבא רוסיה, יתכן מאוד שמהם מגיעים תמונות אלו לרוסים.

מה רואים בתמונות? ולמה באמת נמצאים חיילים ברחבת הבית הכנסת? בזה ישנם כמה השערות, הדעת הרווחת היא כי התמונות הן משחקי פוטו־שופ, לטענה זו ישנם כמה וכמה תימוכין, לדוגמ' הצל שמשתקף מהשמש בגדר שבמדרגות בית הכנסת לנגד צל החיילים. וכך עוד כמה השערות שונות.

הרב נתן בן נון יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' מראה לתקשורת העולמית כי המקום ללא נשק ולא משמש למסתור לחיילי אוקראינה

ברסלב נייעס

View Comments

  • התמונות לכאורה אמיתיות ולא מפוברקות, אין כל סימן לעיבוד פוטושופי (אני אומר סזאת כאחד שמתמצא בתחום)

    אבל אין בתמונות אילו הוכחה לכלום, ואים אוטובוסים ומשאיות וחיילים עומדים בכביש מחוץ לבית הכנסת, ואין כל ראיה שיש להם קשר לבית הכנסת יותר מאשר למבנים סמוכים אחרים.

    לגבי המניע של מפרסם התמונות, ייתכן ומדובר בסתם אנטישמיות ולאו דוקא פרו-רוסיות, מתוך תקווה שהרוסים ייפציצו את מבנה בית הכנסת המפואר שכנראה עומד לצנינים בעיני מאן דהו.

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

2 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

4 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

6 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

6 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

7 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

9 שעות ago