אומן ראש השנה

מאות בתפילת התשב"ר למען קיום הקיבוץ באומן |◄

חדשות קיבוץ תשפ"ד • מאות ילדים נאספו לתפילת התשב"ר למען קיום הקיבוץ באומן | צפו:


״תאנא בכל יום מלאך יוצא מלפני הקדוש ברוך הוא לחבל את העולם ולהפכו כמו שהיה, אלא כיוון שהקב״ה מסתכל בתינוקות של בית רבן… שיושבים בבתי מדרשות, מיד נהפך כעסו לרחמים"
(מסכת 'כלה' פרק ב הלכה ט).

כנס מרגש ויום תפילה אדיר לכלל ילדי התשב"ר דחסידי ברסלב מעיר בית שמש • סיפור (חלקי) מנסיעתו המפורסמת של פורץ הדרך הראשון במסי"נ בשנות התש"כ.

כ-300 מילדי התשב"ר הטהורים בני חסידי ברסלב מכל רחבי העיר בית שמש התאספו ביום שלישי לסדר שופטים תשפ"ג בהיכל בית הכנסת 'אוהל הדסה' דקהל חסידי ברסלב 'קרן אור' לעצרת תפילה וזעקה למען קיום הקיבוץ הקדוש באומן, בימי ראש השנה הבעל"ט.

הכנס נערך ע"י הרה"ח ר' יצחק וועבערמאן שליט"א – יו"ר מערכת 'דעם רעבינס ליכט' שידיו רב לו בהחדרת דעת רבינו ז"ל בעוללים ויונקים זה עידנא טובא, והמלמד החשוב בת"ת ברסלב הר"ר יעקב שמחה מנה הי"ו.

בכינוס השתתפו כאמור מאות ילדי החמד מחבורות "קרן אור" וארגון "מורשת הנחל" על כל סניפיהם הפזורים ברחבי שכונות העיר יחד עם מדריכיהם המשגיחים והמחנכים שליט"א.

פתח את המעמד האברך החשוב הר"ר נפתלי גולשבסקי הי"ו מחשובי המלמדים בת"ת ברסלב שהרחבי בגודל מעלת יקרת ראש השנה בצל רביה"ק בעיר אומן לסבר את אוזנם של צעירי הצאן ע"פ השגתם, ועל גודל נחיצות התפילות הנדרשים בעבור שכל הנסיעה והשהיה תעבור בשלום על כל אחד ויחיד ממשתתפי הקיבוץ הק'. ושיבחם על כך שכבר מזה תקופה שהילדים אומרים כל יום את תפילה ע"ו ונעשים מבצעים שונים על זה ועל 'תיקון הכללי' והתבודדות וכו', שבוודאי זה עושה רושם גדול למעלה, ועכשיו שמתקרב ראש חודש אלול ומתאספים ביחד כזה ציבור גדול של ילדים בוודאי יש לזה כח גדול לפעול כי עת רצון גדול ונורא הוא הימים האלו.

לאחר תפילתם את תפילה ע"ו מהסה"ק 'ליקוטי תפילות' – תפילה טהורה של ילדי התשב"ר שנאמרה בהשתפכות הנפש ובהתעוררות עצומה, נשא דברים הרה"ח ר' יואל פוקס שליט"א מנהל דת"ת ברסלב והלהיב את הילדים עם סיפורים מופלאים מהשתוקקותם וגעגועיהם של אנ"ש בפולין בארה"ק ואף מארה"ב שהפכו עולמות בשביל להגיע לציון, כאשר היה זה בזמנם ממש בגדר "חלום", ולמרות הפעולות המגוונות וההשתדלויות הכבירות שעשו, ידעו כולם כי המפתח לאוצר נמצא בידי בעל הבירה, ורק ע"י תפילות ותחנונים יוכלו להגיע אליו ולא כוחי ועוצם ידי יעשה לי ולא כלום. ולכן אין זה פלא כי נחלי דמעות נשפכו מידי יום ביומו מעיניהם של כל עובדי ה' בדור הקודם בכדי לזכות ולו פעם אחת ויחידה לחבוק את אדמת הקודש ולהשתטח במקום ולזכות לומר שם את עשרה המזמורים, בין אותם העובדים ידועים רבי שמואל שפירא רבי הערש לייב ליפל רבי שמואל צ'צ'יק ורבי אברהם יעקב גולדרייך זכר צדיקים לברכה ועוד, עד שזכו להגיע למחוז חפצם ותשוקת נפשם – באופנים פלאים.

לאחר תפילה ע"ו בליקוטי תפילות בהתעוררות עצומה, נאם הרה"ח ר' יואל פוקס הי"ו מנהל דת"ת ברסלב והלהיב את הילדים עעם סיפורים מופלאים מהשתוקקותם וגעגועיהם של אנ"ש בפולין בארה"ק ואף מארה"ב שהפכו עולמות בשביל להגיע לציון שזה היה אז ממש בגדר חלום, ולמרות הפעולות המגוונות וההשתדלויות הכבירות שעשו, ידעו כולם כי המפתח לאוצר נמצא בידי בעל הבירה, ורק ע"י תפילות ותחנונים יוכלו להגיע אליו ולא כוחי ועוצם ידי עשה לי. ולכן אין פלא נחלי הדמעות ששפכו יום יום כל עובדי ה' כר"ש שפירא ור' הערש לייב ליפל ור"ש צ'צ'יק ורא"י גולדרייך וזכר צדיקים לברכה ועוד, עד שזכו להגיע למחוז חפצם ותשוקת נפשם.

בין הדברים סיפר סיפור נפלא על הרה"ח ר' גדלי' פליער שליט"א מאנ"ש בארה"ב אשר ידוע הוא ה"פורץ הדרך" הראשון שהבקיע את מסך הברזל מאז השואה האיומה והצליח לחדור אל לוע הארי בשנות התש"כ ומאז והלאה הביא רבים אחריו, וכל זה תוך קבלת הדרכה והתייעצות עם חשובי וזקני אנ"ש בארה"ק דאז זי"ע שהדבר יהיה ע"פ תורה ולא חלילה אורות בלי כלים, וביותר התחבר עם הצדיק המופלא רבי יעקב גדלי' תפילינסקי זצ"ל, שלימדו תכסיסי מלחמה ע"י תפילה על קברי צדיקים ויערות ובינות לעצי השדה, והחדיר בו את האמונה הפשוטה והברורה כי אך ורק ע"י תפילות יכולים להבקיע השערים, ולא פעולה והשתדלות כזאת או אחרת, שכידוע בלעדי התפילות אינם כלום.  

לאחר דיבוריו הנרגשים אמרו הילדים בהשתפכות הנפש ובקול רעש גדול 'תיקון הכללי' ולאחמ"כ זעקו כולם כאיש אחד בלב אחד קבלת עול מלכות שמים בהתעוררות נפלא ותפילת מעריב כשהילדים מתפזרים לביתם בתחושה עילאית על הזכיה הגדולה שקירבנו לרביה"ק ה'נ'מ'ח' זיע"א.

ברכת ייש"כ מובעת ע"י כלל אנ"ש לכל המארגנים והמשגיחים כל אחד בשמו הטוב יבורך שהקדישו מזמנם והתמסרו למען הסדר הטוב במשך כל המעמד.

ברסלב נייעס

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

2 ימים ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

2 ימים ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

2 ימים ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

2 ימים ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

3 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 ימים ago