ברוך דיין האמת

מהמלחמה ועד לקבורה: הלוויית הבחור חיים ויצהנדלר ז"ל

לאחר יממה סוערת: אמש בשעות הלילה התקיימה הלוויית הבחור הטהור חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל בנו של יבלח"ט הרה"ח ר' דוד ויצהנדלר שליט"א, בהשתתפות רבבות מבני היהדות החרדית ובראשות הרבנים שליט"א | המפנה הדרמטי של המשטרה, לאחר מלחמת חורמה להצלה מניוול המת |צפו:

כתבות קשורות:
הלם בבית שמש: הבחור הטהור חיים ויצהנדלר ז"ל


לאחר יממה סוערת ברחבי הארץ: אמש (רביעי) בשעות הלילה התקיימה הלוויית הבחור הטהור חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל תלמיד בתלמוד תורה ברסלב בית שמש, בנו של יבלח"ט הרה"ח ר' דוד ויצהנדלר שליט"א מיקירי אנ"ש מתפללי בית הכנסת ברסלב 'אנשי הצדיק' בית שמש | הלווייה נערכה ב'כיכר השבת' בהשתתפות רבבות מבני היהדות החרדית ובראשות הרבנים שליט"א שליווהו רגלית ל'הר המנוחת' | טוויסט בעלילה: הגופה שנחטפה מהמשפחה והוחזקה במרתפי 'אבו כביר' הוחזרה לאחר המפנה הדרמטי של המשטרה בבית המשפט העליון, זאת בעקבות מלחמת חורמה של בני היהדות החרדית להצלה מניוול המת:

רבבות ליוו למנוחות בדרכו האחרונה את הבחור הטהור חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל בן ה- 13 בלבד, בנו של יבלחט"א הרה"ח ר' דוד ויצהנדלר מיקירי אנ"ש חסידי ברסלב בבית שמש, שנפטר באופן טראגי לפני יומיים כשהוא נמצא ללא רוח חיים במיטתו בביתו בשכונת חפציבה. 

כפי שדווח ב'בברסלב נייעס' ביומיים האחרונים דרשה המשטרה באכזריות ובהצגת מסמכים שקריים לנתח את גופתו של הבחור, בני העדה החרדית בערים ירושלים, בית שמש, בני ברק וצפת, יצאו לרחובות להפגין נגד דרישת המשטרה שנוגדת את דעת ההלכה, הפגנות אלו התקיימו במשך כ- 30 שעות מאז הישמע הבשורה על נסיון ניוול ובזיון המת, עד לשעות הצהריים.

לראשונה בהיסטוריה של בני העדה החרדית הצטרפו מאות המתגוררים בערים; הר יונה שבנוף הגליל ובעיר חריש, שיצאו גם הם למחות ולהפגין נגד בזיון המת.

הדיון כאמור, נגרר לבית המשפט השלום בירושלים, שם עמדה המשטרה והציגה מסמך שלטענתם הוא חייב להיות "חסוי" מעו"ד המשפחה, על פיו הם דרשו את ניתוח גופת הבחור, כאשר בני המשפחה עמדו בתוקף כי הדבר אסור ע"פ ההלכה, וכי הדבר אף פוגע ברגשות בני המשפחה השכולה, השופט לנג פסק שיש לנתח, ומנגד הגביל את הפסיקה ב'עיכוב ביצוע' עד לשעות הבוקר, בזמן זה ניתן יהיה למשפחה לערער לבית המשפט העליון.

בשעות הבוקר התקבלה ההודעה כי המשפט בעליון נקבע לשעה 13:00 בצהריים. עד אז התקיימו הפגנות סוערות בעשרות מוקדים בארץ.

טוויסט בעלילה:

המפנה הדרמטי: דקות ספורות טרם תחילת הדיון יצרה המשטרה קשר עם עו"ד המשפחה, והודיעה כי היא מושכת את דרישתה לניתוח הגופה, ובקשה להגיע להסכם מחוץ לדלתות בית המשפט, ולהחזיר את גופת הבחור לבני משפחתו להמשך קבורה.

בהודעת המחלקה המשפטית של זק"א, נכתב: דרמה בביהמ"ש העליון! – דקות ספורות לפני תחילת הדיון הודיעה נציגות הפרקליטות לנציג המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים כי המשטרה חוזרת בה מבקשתה לנתח את גופת המנוח בן ה13 מבית שמש.

בריאיון לכאן 11 שנערך בחצר בית המשפט, אמר ראש המחלקה המשפטים של זק"א, כי המשטרה קבלה את פסיקת השופט לנג לניתוח הגופה, באמצעות מסמכים שקריים אותם הציגה בבית המשפט אמש!

כבוד גדול עשו לו במותו:

הלווית הבחור התקיימה בשעה 16:00 בשמגר, כאשר בהחלטה רגעית של בני היישוב הישן יחד עם בני המשפחה לקיים באופן היסטורי הלוויה גדולה ב'כיכר השבת' בירושלים, זאת כתשובה לניסיון בזיון המת. ל'ברסלב נייעס' נודע כי שוטרים שהגיעו לבית הלוויות שמגר דרשו מה'חברה קדישא' לנסוע מידית להר המנוחות מבלי לעבור ב'כיכר השבת', אך בני העדה החרדית ששהו במקום יחד עם עשרות מבני המשפחה, חטפו את המיטה ויצאו להלוויה רגלית שצעדה עד לכיכר השבת.

ברמקול שהכריז בדקה האחרונה על הלוויה בכיכר השבת, הכריזו: 'הלווית הבחור שזכה לקדש שם שמיים לאחר מותו' זאת לאחר מאבק חסר הפשרות תוך כדי מסירות נפש כפשוטו למען הצלת המת מניבולו.

השמועה פרשה כנפיים ותוך דקות ספורות התמלאו כיכר השבת והרחובות הסמוכים ברבבות מבני היהדות החרדית בראשות רבנים ודיינים, שהמתינו למיטת הבחור, וזכו לקחת חלק במצוות הלוויית המת.

ראשון המספידים היה הגאון רבי דוד הוכבוגר שליט"א מראשי ישיבת כנסת אליהו.

אחריו הספיד דוד הנפטר הרה"ח ר' שלמה יהודה וייצהנדלר שליט"א שהחל לקוננן בקול בוכים על אחינו הבחור הצדיק, בדבריו ביקש להודות בשם המשפחה לכל העסקנים והאברכים שמסרו את נפשם בהפגנות למען כבודו של המת, על אף שרובם מהמוחים כלל לא מכירים את הנפטר.

כן הספיד דוד הנפטר המשפיע הגה"ח רבי שמעון צבי שפירא שליט"א, בין הדברים אמר: "יש היום הרבה שצועקים אהבת ישראל! זאת אהבת ישראל האמיתית, מאות שלא הכירו כלל את הנפטר יצאו לקבל מכות, הרבה מהם ניזוקו בגוף ובממון, אבל הכל עשו למען יהודי אחר זהו אהבת ישראל אמיתית. וזהו קידוש שם שמיים. וזה כנראה היתה תפקידו בעולם, לזכות אותו באהבת ישראל ובקידוש שם שמיים, ובוודאי שזה יהיה המתקה על כלל ישראל.

ההספד המרכזי נשא הגאון רבי יהושע דוד טורצ'ין שליט"א – מנהיג קהילות הפרושים, שזעק בכאב לב על כך ש"הרשעים רצו שאנו נאבד את האמונה בקל חי, ורק בגלל זה הם נלחמו בכל כוחם לנבל את המת ושלא לאשר את קבורת הנפטר בכבוד הראוי", "הם רצו לעקור לנו את האמונה, אבל אנחנו רק התחזקנו", ואף הפליא מאוד את אלו שמסרו נפשם ומחו למען כבוד המת.

לאחר מכן יצא הציבור רגלית לעבר הר המנוחות שם נטמן.

חז"ל מספרים איך נתקנה ברכת הטוב והמטיב, "אמר רב חונה, משניתנו הרוגי ביתר לקבורה, נקבעה הטוב והמטיב, הטוב שלא נסרחו והמטיב שניתנו לקבורה". (תלמוד ירושלמי, תענית, פרק ד', הלכה ה'). ואנו נענה ונאמר לאחר המערכה הקשה; "הטוב" – על שניצל מניבול המת, ו"המטיב" – על שניתן לקבורה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קרדיט צילום: יוחנן לוסטיג

ברסלב נייעס

View Comments

  • ר שמעון צבי שפירא הוא גם דוד
    האמא היא בת של יצחק אנשין חמיו של ר' שמעון צבי

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

11 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

17 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

19 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

20 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago