חדשות ברסלב • לראשונה ארגון 'מורשת הנחל' במעמד פתיחה ארצי לישיבת בין הזמנים ניסן בהשתתפות כלל חבורות הבחורים בארה"ק ובראשות ראשי החבורות | סיקור, וגלריה נרחבים:
כולם נקבצו באו לך: לראשונה ארגון 'מורשת הנחל' במעמד פתיחה ארצי לישיבת בין הזמנים ניסן בהשתתפות כלל חבורות הבחורים בארה"ק ובראשות ראשי החבורות, נשאו דברים חשובי אנ"ש ובראשם הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א:
כתבות קשורות:
'מורשת הנחל' • כך סיימו חודש של התעלות רוחנית | חלק א'
'מורשת הנחל' • כך סיימו חודש של התעלות רוחנית | חלק ב'
דָּרַשׁ רָבָא מַאי דִּכְתִיב הַדּוּדָאִים נָתְנוּ רֵיחַ, אֵלּוּ בַּחוּרֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁלֹּא טָעֲמוּ טַעַם חֵטְא (עירובין כא:)
ביום ראשון – ב' ניסן, התקיים המעמד המרומם, "מעמד הפתיחה", לישיבת בין הזמנים ניסן, בה ימשיכו בחורי החמד להתעלות בתורה ועבודת ה', גם בימים אלו שאין בהם סדרי הישיבה.
אי אפשר לכלוא את ההתרגשות נוכח מאות הבחורים שבאו מכל רחבי ארץ הקודש להשתתף במעמד הפתיחה, במטרה אחת: להתעורר ולהתחזק לנצל את הימים העומדים לפנינו, כל אחד כפום דרגא דיליה, אם זה בחזרה על הנלמד במשך הזמן, אם זה בלימודים אחרים, בתפילה בצוותא עם אנ"ש, בקימת חצות כל אחד כפי יכולתו, ועוד ועוד.
מה נהדר היה המחזה כאשר קרוב לשלש מאות בחורים, מכל רחבי ארץ הקודש: ירושלים ובית שמש, בני ברק וביתר, כשאליהם מצטרפים חבורות הבחורים החדשות ממודיעין עילית – ברכפלד ואלעד, כולם כאחד גודשים את היכל בית המדרש הגדול במא"ש.
ואין דבר המסמן יותר את מטרת המעמד, כמו כל ישיבת בין הזמנים כולה, מאשר מאות הבחורים שהתיישבו תיכף לסדר לימוד המיוחד והמאוחד "לעומקה של הלכה". למשך כשעה שלימה עמלו הבחורים, חלקם עם חברותא מזדמנת, האחרים ביחיד, בסוגיית הגמ' של כיבוד אב ואם במסכת קידושין החל מדף ל עמוד ב',
קשה היה להשתיק את קול התורה שנשמע ברמה ולנתק את הבחורים מהלימוד הנפלא, אך ההכרח להמשיך הלאה בסדר המעמד, הניע את רו"מ החבורות הר"ר ראובן שיף לעלות ולפתוח בדברי פתיחה קצרים, במהלכם הרחיב אודות התוכנית המיוחדת שהגו בהנהלת החבורות, לקיים סדר לימוד מיוחד ומאוחד, בהלכות "כיבוד אב ואם", החל מסוגיית הגמ', עבור דרך הטור וב"י, עד לשו"ע והנושאי כלים ופסקי האחרונים. במסגרת סדר זה יתאחדו כלל הבחורים, כל אחד במקומו ועירו, לסדר לימוד בצוותא, כל יום במשך כשעה. זאת במטרה לאחד את מאות הבחורים כל אחד במקומו ועירו, להרגיש שייך ומחובר לחבורות הבחורים "מורשת הנחל", גם בימי בין הזמנים בהם אין סדרי החבורות הקבועים.
זאת ועוד, מלבד הקנין הנצחי והתענוג הרוחני שהבחורים יקבלו בעז"ה מסדר לימוד מאוחד זה, גם יהיו זכאים למלגת סבסוד על "מסע שלשת ימים" בשילוב "שבת התאחדות והתעלות" שיתקיימו בעז"ה בסיום ימי בין הזמנים בשב"ק פרשת קדושים והימים שלפניה.
♦ ♦ ♦
הס הושלך בהיכל, כאשר הרה"ח ר' שמעון ישראל שפירא עלה להיכל ביהמ"ד ועמד נדהם נוכח המחזה האדיר, למראה מאות הבחורים העמלים בתורה הק' בהתמדה נפלאה, והפתיע את הבחורים כאשר נשא דברים קצרים לחזק אותם לנצל את ימי בין הזמנים כראוי וכנכון, לעשות את ההכנה הראויה לחג הפסח הקרב.
בסיום דבריו המרגשים הוגש כיבוד ולגימה לקרב הלבבות, ושוררו ניגוני התעוררות על לימוד התורה ועוד.
לאחר מכן השמיע ראש החבורה הר"ר נתן יוסף בורשטיין הי"ו שיחה נפלאה על קדושת הימים הבאים לקראתינו, בהם יכול כל בחור להתעלות, בפרט שאין את המסגרת הישיבתית, ואפשר לקיים את העצות של רביה"ק בשלימות בלא לפגוע בסדרי הישיבות, כשהוא מתבל את דבריו בעובדות וסיפורים מגדולי הדורות, על התמדתם הנפלאה בכל עת לנצל כל רגע לתורה ועבודת ה'.
♦ ♦ ♦
בתום תפילת מנחה מעוררת, כאשר לפני העמוד ניגש הבה"ח יחיאל מאיר גולשבסקי, שסחף אחריו את הקהל בהשתפכות הלב כראוי לאנשי הבעל תפילה, נתכבד הרה"ח ר' נתן מיימון שליט"א לשאת מדברותיו, כשהוא מפליא את המחזה המרנין לראות בחורים מכל רחבי הארץ באים ומתכנסים למעמד פתיחת ישיבת בין הזמנים, שמראה על רצונם הטהור של בחורי החמד להתעלות עוד ועוד בתורה ועבודת ה', ולא להתרפות ח"ו גם בימים אלו שאין סדרי הישיבה ועסוקים בהכנות לקראת חג הפסח הבעל"ט.
בהמשך דבריו הנעימים, הרחיב על כך שאצל הבעש"ט הקדוש ותלמידיו, היתה התמדת התורה מהיסודות בעבודת ה', וכמו שרביה"ק פתח את ספר הקדוש ליקוטי מוהר"ן "דע כי ע"י התורה נתקבלים כל התפילות". וכמו שאמר "דאווענען און לערנען און דאווענען". כשהוא מספר עובדות וסיפורים מזקני אנ"ש בדור הקודם, ביניהם מורו ורבו הרה"ח ר' מיכל דורפמן.
בתוך הדברים סיפר עובדא נפלאה שהיתה אתו לפני שנים רבות, כאשר ייסד ביהמ"ד לחסידי ברסלב בשכונת הר נוף לאברכים בני חו"ל שבאו להתגורר בעיה"ק ירושלים, והוא מצא את עצמו בליל בדיקת חמץ מבלי שידע האם יש מי שיעשה מחר סיום מסכת כנהוג, לפטור את הבכורים מתענית כמובא בשו"ע. בצר לו, התקשר למו"ר ר' מיכל דורפמן לשאול אותו כדת מה לעשות, ומה נדהם היה לשמוע את תשובתו לאמור: "יש לך עוד לילה שלם, תתחיל ללמוד מסכת אחת, ואני יהיה בעזרך". "ואכן," המשיך ר' נתן, "על אף שאיני בכור, התיישבתי לטובת ציבור המתפללים והתחלתי ללמוד מתחילת המסכת שבחרתי, כאשר אני תמה לעצמי כיצד ר' מיכל יוכל להיות לי לעזר. אך תמיהתי לא ארכה זמן רב מדי. כאשר השעון הראה על חצות לילה הטלפון בביתי מצלצל ומעבר לקו אני שומע את קולו של ר' מיכל: "נו, אתה מתקדם בלימוד המסכת?"… כך היה לי ר' מיכל ל'עזר' כאשר בכל שעה הוא התקשר אלי לעזור לי שלא אירדם על משמרתי עד לסיום כל המסכת כולה…"
לאחר מכן התפללו תפילת ערבית בכוונה ובהתעוררות, והבחורים חזרו אל ביתם חדורי התעוררות ומרץ לנצל את הימים המיוחדים העומדים לפניהם בכל יכולתם בעז"ה ובפרטיות ע"י השתתפות בסדרי ישיבת בין הזמנים.