חדשות

מורשת הנחל • מסע בין הזמנים למאות בחורי 'חבורות הבחורים' | גלריה

חדשות ברסלב • תיאור מרטיט לצד התיעוד המרגש ממסע ההתעלות בסיומם של ימי 'בין הזמנים ניסן' למאות בחורי 'חבורות הבחורים' של ארגון 'מורשת הנחל' בראשות חשובי המשפיעים שליט"א:

לפניכם תיאור מרטיט לצד תיעוד מרגש ממסע ההתעלות למאות בחורי 'חבורות הבחורים' של ארגון 'מורשת הנחל' בראשות חשובי המשפיעים שליט"א, מסע שנפרש על שלושה ימים, שהתקיימו בסיומם של ימי 'בין הזמנים ניסן':

הכתבה המיוחדת מתוך גיליון התורני 'מימי הנחל' אייר סיון תשפ"א
למעבר לגיליון הקש כאן

הבה ננסה להכניס את ציבור אנ"ש והקוראים הנכבדים אל תוככי עולמם המופלא של חברי חבורות הבחורים 'מורשת הנחל', נצעד יחד במשעולי ישיבת בין הזמנים עד סיומה המופלא במסע המיוחד המתקיימת זה שנים רבות כולן שווין לטובה.

*

חודש ניסן בשונה מחודש תשרי, הינו חודש שלם בלי סדרי הישיבה, ואף ללא ימים טובים מלבד השבוע של חג הפסח ומשכך הוא מהווה זמן מיוחד בפני עצמו, לקיים יחד עם הבחורים ימי התעלות בתורה ועבודת ה', מתוך אהבת חברים.

בימות השבוע מתקיימים סדרי בין הזמנים, המתחילים בחצות הלילה בו כל בחור בביתו מקיים את סדר חצות לילה באמירת תיקון חצות, התבודדות ולימוד, לאחמ"כ תפילת שחרית כותיקין או בזמן קרי"ש הראשון, ואחריה שני סדרי לימוד אחד לפנה"צ ואחד אחר הצהריים הממשיך עם תפילת מנחה, שיחה מאחד ממשפיעי אנ"ש ותפילת מעריב.

על סדרי הלימוד מקבלים הבחורים מילגה המצטברת לקראת הנסיעה הקדושה לקיבוץ על ימי ר"ה הקדושים בעיר אומן.

מלבד זאת, מתוגמלים הבחורים על שעות לימוד נוספים מחוץ לסדרי הלימוד וכן על תפילה במנין של אנ"ש בשבת קודש, המצטברים לקבל הנחה בהוצאות מסע שלשת הימים ושבת ההתאחדות.

היכלות הישיבת ביה"ז המלאים בכל סדר על גדותיהם מעידים יותר מהכל על התשוקה הנפלאה של כל בחור לנצל את הימים המרוממים האלו, לפני חג החירות, בהכנה דקדושה של לימוד התורה בהתמדה והתלהבות, ולהתבשם מתורת רבינו הק' מפי זקני וחשובי אנ"ש.

היום הראשון של מסע שלשת הימים

כעבור ימי חג הפסח מתכוננים הבחורים בהתרגשות מרובה לקראת הימים המרוממים והנעלים "מסע שלשת ימים" בשילוב "שבת התאחדות", בהם יוצאים הבחורים להשתטח על קברי הצדיקים וכן לחלץ עצמות במעיינות ובשבילי ההרים.

השנה התקיימה הנסיעה באופן מיוחד, כאשר חבורות כל עיר ועיר נוסעים בנפרד להשתטח על קברי הצדיקים ועוד.

שלשת הימים של מסע התעלות – בחבורות הבחורים ירושלים

מסע שלשת הימים בחבורות הבחורים ירושלים, החלה ביום חמישי בשעת בוקר מוקדמת, הזריזים מבין הבחורים כבר התפללו ותיקין, האחרים אף המה השכימו קום, ולאחר תפילת שחרית מרוממת ופת שחרית, עלו על האוטובוסים ופניהם צפונה.

כבר על הדרך מורגשת אווירה עילאית, של התעוררות, והרגשים נעלים, הן של ראשי החבורות, שאף משמיעים מדברותיהם במשך הנסיעה. והן של הבחורים עצמם, בשוחחם שיחת חברים או עסוקים בלימוד התורה ובניצול הזמן בתורה ועבודת ה'.

כאשר האוטובוס נכנס לכבישי הגליל הלבבות הומים והרגשות מתעלים, אם אצל כלליות חסידי ברסלב משתדלים בכל עת מצוא לפקוד את קברי הצדיקים, הרי שאצל הבחורים הלומדים בישיבות הקדושות זה זכיה מיוחדת…

הנסיעה הונהגה ברוב כשרון ע"י האברך היקר ר' ישראל יצחק ברוין שנהירין לו שבילי הגליל…

ראשונה ירדו להשתטח על הציונים הקדושים באזור 'עלמה', בו טמונים התנאים הקדושים רבי אליעזר הגדול, רבי אלעזר בן ערך, רבי אלעזר בן עזריה מערת הבבלים, ועוד.

בכל ציון אמרו כל הציבור יחד כמה פרקי תהלים בהתעוררות הלב, וכן שוררו ניגוני התעוררות בתוככי מערת הצדיקים.

גם כאשר נפגשו בדרך אל אחד הציונים הק' בקוצים הגבוהים מעל קומת אדם, וילאו למצוא שביל מסודר אחר, לא אמרו הבחורים נואש במשך כעשרה דקות דרכו על הקוצים ברגליהם במסירות נפש… בהכשירם את השביל לבאים אחריהם. כמובן שהתפילות שלאחר מכן היו אחרות לגמרי.

כן הלכו להשתטח על קברו של רבי יהודה בן תימא, גם שם היו צריכים לקפוץ מעל לגדרות כדי לזכות להשתטח על קברו הקדוש.

משם נסעו אל קברו של התנא רבי יוסי הגלילי, וכפי שלומדים במכתב של הקדוש רבי שמשון אוסטרופלר, כי שמו בגימטריא "דוד בן ישי" והוא מקום מסוגל להחיש את הגאולה במהרה.

שמה גם התפללו תפילת מנחה, ולאחר מכן סעדו את הלב בארוחת צהריים להתאזר בכחות מחודשים לקראת המשך היום.

על הדרך לאתרא קדישא מירון, עלו להשתטח על ציונו של רבי כרוספדאי האמורא, וכן רצו לרדת אל קברו של רבי יוסי בן יעקב, המקום בו גילה רשב"י את האדרא קדישא, אך בעקבות ההכנות לקראת יומא דהילולא של הרשב"י בל"ג בעומר, כבר היה הכביש חסום למעבר, ולא יכלו למלא את מבוקשם. משכך נסעו לציונו של התנא רבי לוי בר סיסי, שרבינו מזכירו בתורה י"א בענין להינצל מגאוה ולזכות לקדושת הברית. חלק מהבחורים דחקו עצמם לתוככי המערה עצמה והחלו לשיר בהתעוררות נוראה "ואטהר ואתקדש בקדושה של מעלה" בניגון המעורר של ראש החבורה ר' בנימין פראנק "הערב עיני מראות שווא" ועוד.

כן השתטחו על קברם של התנאים שמעיה ואבטליון, לאחר מכן טבלו במעין ספסופה המכונה בפי רבים "מקוה שמעיה ואבטליון".

והמשיכו לאתרא קדישא מירון שם בהיכל הקודש של הרשב"י שפכו הבחורים את נפשם בשיח לפני בורא כל עולמים, ובשעה היעודה התאספו כולם יחד לתפילת ערבית בכח ובכונה ולאחר מכן ספירת העומר בהתעוררות נפלאה.

כאשר הבחורים עולים חזרה על האוטובוסים מלאים בניצול הזמן, בשיחת חברים, בתפילה ובהתבודדות כל אחד כפי שזכה, מתכוננים לקראת היום השני של המסע ביישוב טלז סטון – ועליהם בכתבה מיוחדת עם גלריה מרהיבה נוספת בימים הקרובים…

לשמיעת ההקלטות הנפלאות מדברי ראשי החבורות, המדריך הניגונים ושאר מההווי המרומם של מסע ההתעלות על האוטובוסים ובקברי הצדיקים ניתן להתקשר ל'קול מורשת הנחל' • 'קול מורשת הנחל' 02.502.6343 שלוחה: 3>81>21

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

4 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

6 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

7 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

8 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

9 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

11 שעות ago