עַל הַר צִיּוֹן שֶׁשָּׁמֵם שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ • לידי ברסלב נייעס נשלח תיעוד של בשורה לא טובה ששוב השתלטות על הקודש, מקום מנוחת התנא אלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א נסגר שוב בידי זדים, והגבלות מרחיקות לכת הושתו על המקום הקדוש, כאשר הכל כביכול בחסות שמירת בריאות העם ממגפת 'הקורונה', שערי הציון הקדוש רותכו ובמקום שורצים שוטרים רבים אשר נעזרים ברחפנים על מנת לשמור שאיש לא יגיע למקום הציון הקדוש.
מתי משתמשים בשמירת בריאות העם ובהגבלות מגפת הקורונה ומתי זה לא הזמן? שני צדדים למחליטי ההחלטות – בעוד שעל מקומות הקדושים מטילים הגבלות מרחיקות לכת ועל ציבור יראי ה' משיתים קנסות של אלפי שקלים על דברים פחותים, אלפים מפגינים בבלפור, כמעט ללא קנסות והגבלות.
קרדיט צילום: י. צפתע'ר
שִׁמְעוּ נָא רַבּוֹתַי פַּקָּחִים מֻמְחִים.
כָּל סֶגֶר אוֹ בִּדּוּד אוֹ עוֹצֶר אוֹ אִיכּוּן אוֹ הַנְחָיָה אוֹ תַּקָנָה לִשְׁעַת חֵרוּם, שֶׁהֵפַרְתִּי אוֹ אוֹ בִּטַּלְתִּי בְּהָקִיץ אוֹ בַּחֲלוֹם, אוֹ הִלַּכְתִּי בָּרְחוֹבוֹת הַגְּדוּשִׁים שֶׁהִינָם נִדְחָקִים, וְכָל מִינִי גְּזֵירוֹת שֶׁלֹּא קִבַּלְתִּי עַל עַצְמִי, וַאֲפִלּוּ גְּזֵירוֹת שִׁלְּשּׁוֹם.
וְכָל שׁוּם מַחָלָה שֶׁקִּבַּלְתִּי עַל עַצְמִי, וְכֹל שׁוּם בִּדּוּד, שֶׁהֵפַרְתִּי עַל עַצְמִי אוֹ עַל אֲחֵרִים בְּכָל לָשׁוֹן שֶׁל בִּדּוּד. בֵּין בִּלְשׁוֹן סֶגֶר אוֹ בִּדּוּד אוֹ עוֹצֶר אוֹ הַנְחָיָה אוֹ תַּקָנָה לִשְׁעַת חֵרוּם.
וּבֵין שׁוּם תְּפִלָּה אוֹ טְבִילָה, וְכֹל מִנְהָג שֶׁל מִצְוָה שֶׁנָּהַגְתִּי אֶת עַצְמִי, וְכֹל רֶסֶּס טִפָּתִי מִמוֹצָא שְׂפָתַי שֶׁיָּצָא מִפִּי, וְגַם הַנַּעֲשֶׂה בִּתְקִיעַת כַּף. הֵן אוֹתָם הַיְּדוּעִים לִי, הֵן אוֹתָם שֶׁנִתְגַלוּ עַל יְדֵי הַשַּׁבַּ"כּ.
בְּכֻלְּהוֹן אִתְחָרַטְנָא בְּהוֹן מֵעִיקָרָא, וְשׁוֹאֵל וּמְבַקֵּשׁ אֲנִי מְחִילָה מִמַעֲלַתְכֶם, כִּי יָרֵאתִי פֶּן אֶכָּשֵׁל וְנִלְכַּדְתִּי חַס וְשָׁלוֹם בְּתַשְׁלוּם חֲמֵשׁ מֵאוֹת שְׁקָלִים חֲדָשִׁים.
וְאֵין אֲנִי תּוֹהֶא חָס וְשָׁלוֹם עַל קִיּוּם הַמַּעֲשִׂים הָהֵם שֶׁעָשִׂיתִי, רַק אֲנִי מִתְחָרֵט עַל זֶה שֶׁלֹּא אָמַרְתִּי הִנְנִי עוֹשֶׂה דָּבָר זֶה בְּתּוֹר הַפְגָּנָּה.
וְהִנֵּה מִצַּד הַדִּין הַמִתְחָרֵט וּמְבַקֵּשׁ הַתָּרָה צָרִיךְ לְפָרֵט הַסֶגֶּר, אַךְ דְּעוּ נָא רַבּוֹתַי כִּי אִי אֶפְשָׁר לפוֹרְטָם כִּי רָבִים הֵם.
אבותינו ורבותינו למדונו שבשעת גזרה על הדת, אפילו אערקתא דמסאני, חייבים לעמוד מנגד עד כדי מסירות
נפש ממש כנפסק בשו"ע יורה דעה סימן קנ"ז ס"א. בש"ך שם סק"ה כתב, ערקתא דמסאני פירש רש"י שדרך העכו"ם לקשור רצועות נעליהם כך ודרך ישראל לקשור בענין אחר וכו'. אפילו שינוי זה שאין כאן מצוה אלא מנהג בעלמא, יקדש ה', ע"כ.
חשמונאי ובניו מסרו נפשם בפועל כשנגזרה גזרה לא לקיים מצות מסוימות אעפ"י שאינם מעיקרי הדת.
חנה הקריבה את עצמה ואת שבעת בניה על מצוה שאינה בגדר יהרג ואל יעבור.
וכך עשו יראי ה' בכל הדורות.
אי לכך ביוהכ"פ הבא עלינו לטובה נתפלל כולנו אי"ה
בבית המדרשות כבימים ימימה ושנים קדמוניות. אכן שאין לזלזל בכל מה שיש בו כדי להשמר מנגוע בקצה
המחלה ח"ו, אבל לא סוגרים בית המדרש ביוהכ"פ.
זה נורא ואיום, צריך לעשות עצרות תפילה לפתיחת ציון הרשב"י. בשביל יהודים רבים בינהם הרבה ברסלבע'ר חסידים זה הבית הראשון שלהם (וביתם בו הם גרים הוא הבית השני), ואני בינהם. בפעם הראשונה שבה סגרו את הציון נשברתי לגמרי, לא יכלתי להאמין-המקום שבו ישבתי כל יום-שעות על גבי שעות ועבדתי את ה'-סגור על מסגר ובריח.
אני חושב שהגיע הזמן שאנו כחסידי ברסלב, שידוע לכולם על הקשר העמוק שבין חסידי ברסלב לציון הרשב"י-שנארגן עצרות תפילה לפתיחת ציון הרשב"י זי"ע.
"נצח והוד-תריין רעים דלא מתפרשים"