חדשות

מכון פוסקים היומי • שו"ע 'חושן משפט' כרך א'

חדשות ברסלב • ביום שביעי של פסח סיימו אלפי אנשי שלומינו חסידי ברסלב את חלק 'אבן העזר' והתחילו את חלק 'חושן משפט' וזאת במסגרת לימוד ה'פוסקים היומי' בשולחן ערוך | הכרך החדש 'שולחן ערוך המבואר' חושן משפט חלק א' לקריאה ולהורדה:

"אָמַר רַבִּי יִשְׁמָעֵאל, הָרוֹצֶה שֶׁיַּחְכִּים, יַעֲסוֹק בְּדִינֵי מָמוֹנוֹת, שֶׁאֵין לְךָ מִקְצוֹעַ בַּתּוֹרָה גָּדוֹל מֵהֶן, שֶׁהֵן כְּמַעְיָן הַנּוֹבֵעַ" (נזיקין ב"ב פרק י' משנה ח') כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב הלומדים מידי יום ביומו שני סעיפים מהשו"ע בסדר הלימוד היומי, סיימו ביו"ט שביעי של פסח את חלק 'אבן העזר', והחלו את לימוד חלק 'חושן משפט':

כתבות קשורות:

כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב הוגים במסגרת לימוד 'פוסקים יומי' שני סעיפים בכל יום על הסדר השו"ע כרצון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א סיימו ביו"ט שביעי של פסח (יום שישי אחרי כ"א ניסן) את חלק 'אבן העזר' (הכרך השישי משולחן ערוך המבואר), והחלו ללמוד את חלק 'חושן משפט' (כרך ראשון – סימן א' – מ"ה, דיינים עדות והלוואה).

♦ ♦ ♦

מסגרת לימוד זו נוסדה לפני כשני עשורים (בתחילת שנת תשס"ב) בהמלצת ובעידוד הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א ע"פ הזהרת רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ש"הזהיר מאוד ללמוד פוסק בכל יום חוק ולא יעבור" והוסיף על זה גאון עוזינו מוהרנ"ת זיע"א "שרצון רבינו ז"ל היה שילמדו את ארבעת חלקי השו"ע כולם על הסדר דייקא" ועוד מוסיף וכותב: "ועל לימוד הפוסקים הזהיר מאד מאד ביותר מכל הלימודים והוא תיקון גדול מאד מאד". 

וכן ידוע שקבע לנו רבינו הקדוש ליסוד מוצק את שלושת היסודות של תורת ברסלב שהם: א. לימוד פוסקים בכל יום עליהם "הזהיר רבינו מאוד מאוד חוק ולא יעבור". ב. התבודדות מידי יום ביומו אותה הגדיר רבינו "המעלה העולה על הכל" בהתקרבות אל הקב"ה. ג. הקיבוץ בראש השנה בעיר אומן על זה אמר רבינו הקדוש "אין דבר גדול מזה". 

זכה מכון הפוסקים והעומד בראשה וביאורם הוסיף למעגל הלומדים המונים רבים מאנשי שלומינו זקנים כנערים אברכי כוללים ובעלי מלאכות בסדר הלימוד של שני ההלכות ע"פ סדר השו"ע דבר יום ביומו.

הקונטרס החדש 'שולחן ערוך המבואר', מבאר בטוב טעם ודעת את דברי השולחן ערוך כדוגמת הגמרות המבוארים, החוברת שיצא לאור ע"י מכון 'הפוסקים היומי' מחולקת לפי סדר הימים ללימוד שני סעיפים בכל יום למשך החדשים הקרובים.

קונטרס שולחן ערוך המבואר של מכון הפוסקים היומי נערך בלשון צח ונקי ע"י הגאון רבי בצלאל גלינסקי שליט"א מחשובי המורים בקרב אנשי שלמינו.

וזכה להמלצתם של גדולי זקני אנשי שלומינו הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א הגה"צ רבי נתן ליברמנש שליט"א והגה"צ רבי משה קרמר שליט"א ולעוד המלצות חשובות (מצורפים בכרכים הקודמים • למעבר הקש כאן).

לרגל התחלת חלק 'חושן משפט' נצא בקריאה של חיבה לכל אלו שעדיין לא קבעו את עצמם בשיעור מיוחד זה, 'טעמו וראו כי טוב הוא', ובואו להצטרף לחבורה קדושה זאת שכל מטרתה היא לקיים צוואת איש האלוקים רבינו הקדוש הננמ"ח זי"ע מברסלב שהורה וציווה לנו על לימוד קבוע מידי יום בספר השולחן ערוך כדי לדעת את חוקי האלוקים ותורותיו ולשמור ולעשות אותם בשלמות ללא שום פגם, ועל ידי כך לקנות שלמות בנפשנו נשמותינו ורוחותינו לבררם ולהפרישם לגמרי מהרע האחוז בנו בעל כורחינו, ולהדבק ולהכנס בשערי קדושת ישראל והתורה. 

הקונטרסים מופצים בימים אלו בבתי הכנסיות, בישיבות, ובשאר ריכוזי אנ"ש חסידי ברסלב בפריסה ארצית, ובעזרהי"ת ימשיכו ויופצו במוקדי החלוקה בימים הקרובים.

♦ ♦ ♦

לפניכם דבר מערכת 'הפוסקים היומי' להתחלת לימוד חלק 'חושן משפט'

אמר רבי זירא, (ברכות ו' ע"ב) אגרא דפרקא רהטא. וברש"י: עיקר קיבול שכר הבריות הרצים לשמוע דרשה מפי חכם, היא שכר המרוצה, שהרי רובם אינם מבינים להעמיד גירסא ולומר שמועה מפי רבן לאחר זמן, שיקבלו שכר לימוד!!! ולהלן: אמר רבא, אגרא דשמעתא סברא, וברש"י: שהוא יגע וטורח ומחשב להבין טעמו של דבר!!!

בעמדינו בסיום לימוד שו"ע אבהע"ז ותחילת לימוד שו"ע חושן משפט, ועל גדות הלב צפים רגשי קודש של הודאה עצומה לבורא עולם, אשר זיכנו במתנת חינם לבוא עד הלום, לערוך בגוף השולחן ביאור משולב קצר ותמציתי על דברי השו"ע והרמ"א, עד שכל הרואה אומר ברקאי וממש קילורין לעיניים וערוכים בטוב טעם ודעת בידי הגה"ח רבי בצלאל (בהגר"י זצ"ל) גלינסקי שליט"א ומבוארים בביאור השווה לכל נפש, ובכך לתת ללומד כלי עזר "להבין טעמו של דבר" כנ"ל, אשר גם מי שאין לו שום מושגים בענינים החמורים של אבן העזר, או שטרוד ואין שעתו להתייגע להבין, יוכל להבין ולהעמיד גירסתו.

בזאת יוכל כל הרוצה להצטרף לסדר לימוד של "פוסקים יומי" אשר נתייסד ע"י זקני אנ"ש ובראשם הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א במסגרת ב' סעיפים ליום בחלקי השו"ע יור"ד, אהע"ז, חו"מ, כדי לעשות רצון צדיק אדמו"ר מוהר"ן מברסלב זי"ע שציווה ללמוד את כל השו"ע מתחילתו ועד סופו, וכמו שכתב בשיחות הר"ן (כ"ט) 'ללון לעומקה של הלכה וללמוד פוסק מידי יום ביומו חק ולא יעבור, בלימוד כל הארבעה חלקי שולחן ערוך כסדרו'. ואף רצון קדשו של אור שבעת הימים מרן הבעש"ט הק' זי"ע (בכתר שם טוב) היתה שנלמד כסדר את השולחן ערוך והרמ"א, ורבים וטובים אשר היה כל חפצם לקיים לימוד קדוש זה, ונמנע מהם לקיים זאת עקב חוסר ההבנה בשו"ע ובפרט בכרכי שו"ע אבהע"ז וחושן משפט, ובזכות ביאור זה עלה בידם לקיים רצונם מאז ומתמיד לזכות לעבור על כל השו"ע בהבנה.

ועל כך מחובתינו להודות ולברך את נותן התורה שזיכנו ונתן חלקנו בין מזכי הרבים וכפי שידענו נכונה, שאלפים ממש זכו בפעם ראשונה בחייהם להתחיל ולסיים סימנים של השגות אלוקות בשולחן ערוך אבן העזר, וב"ה שבכאלף ימים זכו ולמדו כאלפיים סעיפי שו"ע אבן העזר, ומה גדלה שמחתם על כך, ויעידון תגובותיהם הנלהבות אשר רבו מספור שזכו להתקרב לשולחן ה' הערוך ומלא בכל מיני מטעמים משיבי נפש ורוח והיה זה שכרנו לתת לנו משמיא כח לעסוק בזכות הרבים בענין זה, ואלמלא לא אתינן לעלמא דין אלא להיות חלקנו בדבר זה לבד, דיינו!!!

והנה עד עתה זכינו להוציא לאורה את הפירוש, על כל חלק אבן העזר, ערוכים בששה קונטרסים, כשבתקוותינו להוציאו לאור בשני כרכים מכובדים לטובת רצון לומדי התורה.

כעת אנו שמחים להגיש בפניכם קונטרס השביעי בסדרה והראשונה על חלק חושן משפט, אשר מטבע הדברים קשים הם משאר חלקי השולחן ערוך "כי כל הרוצה להחכים, יעסוק בדיני ממונות", והנושאים הנלמדים בו אינם קרובים לכל אחד די הבנתו וצריכים יותר עמל ויגיעה להבנתם, ולאידך גיסא הרבה מהנושאים הנלמדים בחושן משפט שייכים לכל אחד ואחד לא כמו עניני אבהע"ז שנוגע רק לרבנים ודיינים, ומשום כך קונטרס זה מהווה בשורה משמחת לכל הרוצה להכנס לשעריהם כדי שיזכה להבחין ולהחכים בתורת ה' כשאיפתו הטהורה.

כאן המקום להביא ברכת תודה לכל המסייעים והשולחים הערותיהם והארותיהם כי הם לנו לעיניים להוציא מידינו דברים מתוקנים ואף נבקש מכלל המעיינים בקונטרס ביאור זה, לתת ליבם לכל הכתוב בו ובאם ימצאו שגיאה או כל הטעון תיקון, לא ישאירום בליבם, וישביעון מטובם לאחרים לתקן זאת במהדורות הבאות ויזכו בכך לתת כבוד לתורתינו הקדושה ותחול עליהם כל הברכות הכתובות בתורת משה.

בברכת התורה \ מערכת הפוסקים היומי

נ.ב. מי שברצונו ליטול חלק בזיכוי הרבים וליקח חלק בהוצאות הרבות של הדפסת קונטרס זה, יפנה למס' 0504117476 ושכרו ישולם מן השמים בכפלי כפליים.

♦ ♦ ♦

אנו מעלים כאן לרווחת אנ"ש את קונטרס הנלמד ('חושן משפט' חלק א') משו"ע המבואר לצפייה ולהורדה – נשמח לפרסום בכל אמצעי אלא שהפרסום מותנה בקרדיט לברסלב נייעס.

לצפייה ולהורדה • הקש כאן:

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

שעה 1 ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

3 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

3 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

4 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

6 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

6 שעות ago