חדשות

מעמד ייסוד ארגון 'החזיקו' | גלריה

חדשות ברסלב • מעמד ייסוד וכינוס פעילי ארגון 'החזיקו' התאחדות האברכים דחסידי ברסלב | גלריה

למה ומדוע נפגשו למעלה מ-30 נציגים ופעילים מרחבי ארץ הקודש: רשמים ממעמד ייסוד וכינוס הפעילים הראשון של ארגון "החזיקו" שהוא התאחדות האברכים דחסידי ברסלב:

ביום רביעי, ב' סיון – "יום המיוחס", עשרות נציגים ממגוון רחב של ערים עושים את דרכם לירושלים עיה"ק. לא כסף יקבלו שם וגם לא כבוד. משאלה אחת עמוקה חבויה בלבם: להגדיל ולפאר שם רבינו הקדוש.

באותו לילה היסטורי, נפל דבר בחסידות ברסלב. ארגון חדש ו"החזיקו" שמו, יוצא לדרך. על הפרק עומדת יוזמה הרואית ואמיצה: יצירת שייכות אמת ומענה ראוי לציבור האברכים בחסידות ברסלב שאינם משויכים לקהילה או חבורה מסודרת ומוגדרת.

בשעה היעודה, נכנסו כולם לחדר הכינוס והמפגש הראשון מסוגו קרם עור וגידים. מי שפתח בדברים היה המנחה הר"ר נחמן גריזולט הי"ו. תחילה הודה מקרב לב לכלל הנציגים שהגיעו במסירות "כולם כאן עסוקים עד למעלה מראשם, אבל מתוך אהבה לרביז"ל טרחתם להגיע עד הנה. מי שיושב כאן מעיד כאלף עדים על חשיבות הכנס ועל נחיצותו ובעז"ה את הפירות נראה כבר בקרוב".

בהמשך הציג ר' נחמן בכאב את המורכבות שנוצרה בתוך חסידות ברסלב ואת הצורך הדחוף ליצור חיבור אמיתי בין אנשי שלומינו, חיבור המושתת על שיוך וקשר קרוב בין האחד לרעהו. דבר שיביא בוודאי להתקשרות חדשה וחיה לכל עניינו של הרבי.

לאחר הצגת התמונה בשלמותה, נקרא לשאת דברים הרה"ח ר' נחמן רוזנפלד שליט"א – מרבני הארגון. ר' נחמן שליט"א, אשר ידיו רב לו בבניית והקמת 'חבורות' ורגישותו לנושא הינה מן המפורסמות. הרחיב במתק שפתיו בדבר מעלת ההתחזקות המושתתת על חברות וידידות. באומרו כי הראיה הגדולה לכך נלמדת ממעמד הר סיני. האפשרות לקבל את התורה הייתה כאשר נוצר בבני ישראל הרגשה של חיבור "ויענו כל העם יחדיו". וכפי שרבינו מבאר בליקוטי מוהר"ן (א, תנינא) שהקב"ה אמר למשה "אחוז בכסא כבודי" והכוונה לאחוז בשורשי נשמות ישראל וע"י ניצול מקנאת המלאכים.

לאחר מכן המשיך לתאר בצבעים חיים את חשיבות תחושת השיוך בתוך אנשי שלומינו ולדוגמא חיה הביא בפני הנציגים את סיפורה של אחת הקהילות מהמיוחדות בירושלים, אשר לפני עשרים שנה כמעט נכחדה כליל. הסיבה הייתה פשוטה בעליל: לא היה להם "בית", לא הייתה תחושה של שיוך. אבל אז, ברגע האחרון, אחדים מהם התעשתו והבינו שחייבים לעשות מעשה. הם החלו לארגן שבת גדולה במירון, דבר שלא היה אופייני אצלם אך המטרה קידשה את האמצעים, וכך הם יצאו לדרך. הקבוצה לאט לאט התגבשה חזרה, ומפרויקט כזה, הכדור החל להתגלגל קדימה וכיום מדובר על קהילה מאוחדת ומוצלחת ב"ה. והכל, בזכות היכולת לארגן ולחבר בחזרה את אנשיהם.

"הגישה הזו צריכה לימוד", פנה ר' נחמן למשתתפי הכנס, "אם אנו חסידי ברסלב נתאחד יחדיו ונפעל בגישה הזו אזי נראה כיצד נגיע רחוק… בעז"ה חסידות ברסלב תקום לתחייה אמיתית. אני בטוח שנראה הרבה סיפוק וקרבת ה'".

לאחר מכן פצחו המשתתפים בשירי שבח והודאה לה'. השמחה והרצון להתחדש בדרכי רבינו הקדוש מילאו את חלל המקום והאווירה התלהטה. דקות ארוכות נמשכו שירי השמחה ומיד לאחר מכן החלו בעלי המנגנים הר"ר דוד דגן הי"ו והר"ר נחמן פרידמן הי"ו לרגש את הקהל עם ניגוני דבקות וכיסופין. אשרי עין ראתה אלה.

בהמשך הזמין המנחה להרה"ח ר' ישראל מאיר בוסקילה שליט"א מיקירי עיה"ק צפת. אשר סיפר לנוכחים כיצד הוא עצמו התקרב לברסלב, ואת הדרך שזכה לעשות מבין כותלי הישיבות הליטאיות עד היכלו של רבינו הקדוש. "צריך לומר את הדברים באופן ברור: אברך ליטאי מרגיש שייך. הוא מחובר למערכת כזו או אחרת וזה נותן לו כח להמשיך ולשמור על עצמו. בעז"ה ניתן ליצור פלטפורמה כזו גם בתוך אנשי שלומינו. מגיע לנו את המתנה הזו. ואם במקומות אחרים זה עובד, אזי בוודאי שבמקום החשוב ביותר, אצל הרבי הנעלה ביותר, שייך וכדאי לעשות זאת".

אח"כ כובד לשאת דברים, בעל האכסניה הלא הוא הרה"ח ר' מרדכי גוטליב הי"ו. בלשונו הבהירה שיבח את היוזמה ובין דברים חידד את הנקודה הבאה: "ברסלב זו חסידות קדושה. ממילא טבעי ופשוט לכל בר דעת שהס"א מנסה להפריע וליצור תקלות ומבוכות. לעיתים נוצר מצב מוזר. במקום לפעול ולהיות עסוקים בעשייה חיובית וטובה המגדילה ומאירה את עניינו של רבינו הק', אנו מוצאים את עצמנו מתעסקים רק בהתגוננות… וחבל. לכן הכנס הזה הולך לשנות את התמונה הנוכחית. מכאן נצא ב"ה מחוזקים, עם הפנים קדימה, להוסיף טוב לעולם".

לאחר מכן החלו הנציגים מעלים את רעיונותיהם. יוזמות ברוכות עלו על השולחן וניכר כי כולם מכוונים לאותה מטרה: להגדיל את עניינו של רבינו הק' אצל כל אחד ואחד מאנ"ש מתוך חברות אמת ושותפות כנה.

האירוע ננעל בתחושת סיפוק מופלאה, ובעז"ה בהנהלת הארגון שוקדים בימים אלו על דרכי הפעולה כמו: שבתות התאחדות במירון, סיומי ליקוטי מוהר"ן, כינוסי הכנה לקראת יו"ט, עריכת סעודות בצוותא בימי ראש השנה, הקמת חבורות ועוד ועוד. פרטים יבואו בקרוב ממש.

פרוספקט 'החזיקו' לקריאה ולהורדה • הקש כאן


לפניכם פרוספקט יסוד הארגון, לקריאה ולהורדה:

ברסלב נייעס

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

שעה 1 ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

3 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

4 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

19 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago