חדשות

מעמד כבוד התורה ברשת הכוללים 'אורות הנחל'

חדשות ברסלב • מעמד כבוד התורה וסיום חלקי השו"ע ברשת הכוללים 'אורות הנחל' שע"י בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' המרכזי של אנ"ש חסידי ברסלב במאה שערים | גלריה נרחבת:

מעמד כבוד התורה מפואר בראשות הרבנים גדולי זקני וחשובי אנ"ש שליט"א עם סיום חלקי השו"ע ברשת הכוללים 'אורות הנחל' שבראשות הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א שע"י בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' המרכזי של אנ"ש חסידי ברסלב במאה שערים:

זה קרוב לעשרים שנה מתנוסס לתפארה בטבורה של ירושלים רשת התאחדות הכוללים המפוארה "אורות הנחל" בראשות הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א מזקני וחשובי אנשי שלומינו חסידי ברסלב, אשר במסגרת זו שוקדים טובי האברכים מסלתה ומשמנה של חסידות ברסלב, הן בכולל חצות והן בכולל הוראה אחה"צ, בדגש לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא כרצון רביה"ק הננמ"ח זיע"א, מתוך עמל התורה בשקידה מתוך התנתקות מכל הוויות העולם הזה.

לאחר שנים של לימוד ההלכות החמורות זכו לברך על המוגמר, כאשר במסגרת כולל חצות זכו לסיים טוש"ע הלכות בשר בחלב, ובמסגרת כולל הוראה אחה"צ זכו לסיים הלכות טהרה מטוש"ע יו"ד ח"ב, ואף עברו את כור המבחן אצל גדולי הרבנים וחברי הבד"צ העדה החרדית, אשר הפליאו את ידיעתם האיתנה והברורה של עשרות האברכים, כאשר ניכר על תשובותיהם העמל הרב שהם השקיעו אף בזמנם הפנוי כדי לחזור שוב ושוב על החומר ולהבחן בהצלחה מרובה ביותר, באופן היוצא מן הכלל.

יומא טבא לרבנן התקיים ביום ראשון ר"ח סיון תשפ"ג, "ביום הזה ההוא באו מדבר סיני", בו התקיים מעמד הסטורי ורב רושם של "מעמד כבוד התורה" וחלוקת תעודות בהיכל בית מדרשנו הגדול במאה שערים עיה"ק ירושלים, כאשר קרוב למאה תלמידי הכוללים הסבו סביב שולחנות ערוכים לסעודה של מצוה כיד המלך כראוי לכבוד התורה, בצוותא עם הורי הנבחנים שהצטרפו לחזות בנועם הנחת דקדושה של בניהם תלמידי החכמים.

את המעמד פתח והנחה הרה"ח ר' שמואל מאיר חשין שליט"א מאברכי הכולל, אשר פתח בכבודה של אכסניה, הלא הוא ראש ומייסד הכוללים, הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א, הנושא בעול הגדול מיום הווסדו, ומשים לילות כימים להצלחתם הרוחנית והגשמית של האברכים הממיתים עצמם באהלה של תורה, בפרט כעת בהשתדלותו הכבירה מתוך מסי"נ עבור הנבחנים והענקת המילגות המכובדות למצטיינים בבחינה אצל הרבנים.

דברי פתיחה נלהבים נשמעו מפיו של הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א אשר הרחיב בדברים על חשיבות לימוד התורה והפוסקים אצל אנ"ש חסידי ברסלב, כפי שראו אצל זקני החסידים בדורות הקודמים, כמו החסידים רבי לייב לופאט'ע, רבי נחום יצחק פראנק, רבי העשיל פרענקל, רבי משה רוזנטל, ואף עובדי ה' המופלגים הידועים כר' שמואל שפירא, רבי אלחנן ספקטור ועוד, שהסתירו את גדולתם וידעו תמיד לענות בחכמה מתוך ענוות חן על כל שאלה בהלכה שהתגוללה לפתחם. וכאן אנו זוכים לראות את המשך השושילתא דדהבא בלמוד התורה והפוסקים. בדבריו גם קישר את העובדא שהמעמד מתקיים ביום המיוחד של ר"ח סיון, אשר ביום הזה באו מדבר סיני, ע"פ דברי האוה"ח הקדוש שהגיע החשוק לנחשק וכו'.

את המשא המרכזי השמיע הבוחן הראשי, ראש הכולל הנערץ, הגאון רבי יצחק רוזנבלט שליט"א מגדולי מורי ההוראה מטעם העדה החרדית ורבני אנ"ש חסידי ברסלב, ומחבר סדרת הספרים הנודעת "הרי הלכות", שבראשית דבריו הפליא את ידיעתם המופלאה של האברכים הנבחנים, הן בכולל הוראה אחה"צ כאשר בחן את תלמידיו על כל הלכות טהרה החמורים, והן בכולל חצות שגם הם נבחנו אצלו על כל הלכות בשר בחלב.

בדבריו הזכיר את חשיבות העמדת רבנים מורי הוראה מטעם חסידי ברסלב כדברי מרן גאב"ד ירושלים בעל המנחת יצחק זיע"א שבשעתו פעל למען הדבר אצל הרה"ח רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל, אך אסתייעא מילתא רק עשרות שנים לאחר מכן הודות להשתדלותו של הגה"צ רבי גרשון שטמר זצ"ל יו"ר הנהלת העדה החרדית. כמו"כ הזכיר את דבריו של מרן הגאב"ד בעל שערי טוביה זיע"א בשם רבו הגה"ק רבי משה שניידר זצ"ל, כי הנבחנים של היום הם הרבנים של הדור הבא.

במרכז דרשתו מסר דברי הדרכה מופלאים לאברכי החמד הנכנסים לעומק לימוד ההוראה, כאשר שינן באזניהם מקצת מכללי ההוראה למען ידעו כיצד ומתי לפסוק באופן של לדמות מילתא למילתא, כמובן לאחר קבלת סמיכת הוראה בעז"ה. בתוך דבריו גם מסר ברכה מיוחדת לבני הבית, בית יעקב אלו הנשים, אשר מוסרים את נפשם עבור לימוד התורה של בעליהם, וכדברי רבי עקיבא שלי ושלכם שלה הוא.

הס הושלך בקהל בעת הופעתם של מרנן ורבנן חברי הבד"צ, הלא המה הרבנים הגאונים הגדולים רבי יהודה פישר שליט"א, רבי שלמה יהודה הירש שליט"א ורבי שמואל ברנדסדורפר שליט"א, המכירים מקרוב את כולל אורות הנחל ואת ראשיו.

דברי הוקרה נשמעו מפי הגאון האדיר רבי שלמה יהודה הירש שליט"א חבר הבד"צ, אשר ביטא את התרגשותו כאשר בחן את האברכים בהלכות טהרה וראה מקרוב את רמת הלימוד וידיעותיהם המפעימות. בהמשך דבריו דיבר על חשיבות לימוד ההוראה שעל ידי כך מתקיימת התורה בישראל.

אחריו נשמעו דבריו הנלהבים של הגאון האדיר רבי שמואל ברנדסדורפר שליט"א חבר הבד"צ, אשר מכיר מקרוב את חסידות ברסלב כאשר זה כשלושים שנה שהוא משמש כרב בית הכנסת תפארת הנחל בבית שמש, והוא היטיב לבטא את השמחה הגדולה על תקומתה של חסידות ברסלב, אשר כידוע מבוססת בראש ובראשונה על שמירת ההלכה, כפי שציוה רביה"ק, שלא לזוז אפילו מסעיף קטן אחד בשולחן ערוך.

גם הפליא בדבריו את העובדה המפתיעה כי כל האברכים בלי יוצא מן הכלל הוכיחו בקיאות עצומה וידיעה ברורה בכל הלכות הטהרה שנבחנו אצלו, כאשר שוחח עמהם על כמה סוגיות מתוך מלחמתה של תורה וראה כי ב"ה לא אלמן ישראל וכאן הולך וצומח דור העתיד של רבנים ופוסקי הלכה בעז"ה.

בדבריו הזכיר את מאמר מוהרנ"ת כי את גדולתנו ותפארתנו יראו כשיבוא משיח צדקנו, ואם אנו עדים לגדולה ותפארת כזו, הרי שבוודאי המשיח כבר עומד לבוא בב"א.

לאחר מכן נשמעו דברי חיזוק מפי הגה"ח הישיש רבי יצחק הכהן אנגל שליט"א, שריד לדור דעה, אשר לא יכול היה להסתיר את הרגשותו על כך שמול עינינו צומח דור של תלמידי חכמים חסידי ברסלב, זאת בעוד בימיו כאשר רצו לייסד ישיבה עבור אנ"ש לא הצליחו למצוא אפילו מנין אחד ראוי לשמו. כמו"כ הרחיב על מעלת לימוד הפוסקים והסגולה הנפלאה להנצל מהיצה"ר על לימוד קדוש זה.

לסיום נשמעו דבריו המרגשים של הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א מחשובי זקני אנ"ש, אשר עורר את הציבור על חובת ההודאה להשי"ת על שזכינו להגיע למעמד קדוש כזה, כאשר אברכים רבים כל כך זכו לעמול בתורה ולהבחן על הוראת איסור והיתר. בדבריו הזכיר בכאב ובבכי את הנפשות הנידחות שלא זכו לשבת באהלה של תורה, בבחינת תשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות, למרות רצונם הפנימי לזכות לנועם התורה.

לאחר מכן יצא כל הקהל בריקודי קודש, ותוך כדי הריקודים נתנו כבוד לתורה, כאשר האברכים ניגשו לבימת הכבוד זה אחר זה וקיבלו את המילגה ביחד עם תעודת ההצטיינות.

לפני ברכת המזון ניגש אחד האברכים הנבחנים ובשם כל הקהל הודה להר"ר משה קליגר שליט"א, מראשי הכולל, שהוא זה אשר חיזק ודירבן את האברכים, הן בכולל חצות והן בכולל אחה"צ, להשקיע עוד ועוד עד שזכו להגיע להישגים גבוהים שכאלו.

את המעמד פיארו בהשתתפותם עוד מגדולי רבני ומשפיעי אנ"ש, ה"ה הגאונים רבי מאיר סירוטה מו"צ, הגאון רבי נחמן נתן ווינשטוק מו"צ, הגאון רבי בצלאל גלינסקי, הגאון רבי נחמן זאב פראנק. וכן חשובי אנ"ש ביניהם הרה"ח ר' נתנאל תפילינסקי, הרה"ח רבי שמחה קרמר, המשפיע הגה"ח רבי שמעון אליהו ברוין ועוד רבים שליט"א.

המעמד השאיר רושם עז על כל המשתתפים, כאשר קנאת סופרים תרבה חכמה והדבר גרם לעוד ועוד אברכים להשתלב בלימוד גדול זה ולזכות אי"ה להגיע להוראה. כה לחי!

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago