תמונות

מעמד לחיים במעונות גדולי זקני ברסלב עם הכתרת רב ומורה דרך לקהילת ברסלב בהר יונה

צפו בתמונות • היסטוריה בברסלב: מעמדי לחיים במעונות גדולי זקני ברסלב שליט"א עם הימנותו של הגר"צ ליברמנש לרב קהילת ברסלב בהר יונה:

בקהילת ברסלב המתפתחת בהר יונה הוכתר בימים האחרונים הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א מו"צ בעדה החרדית ורב קהילת ברסלב ברמה ג' 2 בבית שמש לרבה של קהילת ברסלב בהר יונה. 

אמש (רביעי) עלו יחדיו נכבדים מחברי הקהילה עם רבם החדש למעונם של גדולי זקני חסידות ברסלב למעמד לחיים לרגל ההכתרה.

בין המשלחת נוכחו רבם החדש הגאון רבי צבי ליברמנש, יו"ר ועדת האיכלוס וגבאי ביהכנ"ס הר"ר נחמן מלמד, מנהל התלמוד תורה הר"ר דוד ברנ"ש קרמר, נושא בעול התלמוד תורה הר"ר נחמן קוסטנטינר, מנהל הכולל הר"ר אהרן נמני, ועוד.

בשעות הערב נכנסה המשלחת הנכבדה בראשות הגר"צ למעונו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א שקבלם בחיבה יתירה והרעיף ברכות רבות לרב שליט"א על התמנותו, ואף חיזק את ידיהם של העוסקים במלאכת הקודש בצרכי הקהילה הק' כשהוא מתעניין בהתפתחות המקום ואף שמח לשמוע שהוא מקום גדול שמיועד לאלפי משפחות מהציבור החרדי, אף העניק הגה"צ את כל ספריו לביהכנ"ס של הקהילה.

לפני כן עלו חברי הקהילה למעונו של הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א המלוה את הקהילה מתחילתה על כל צעד ושאל, ששמח מאוד על התפתחותה של הקהילה אחרי שכבר עלו לביתו עסקני הקהילה להיוועץ עימו  בענייני הקהילה פעמים רבות.

לאחמ"כ עלו לביתו של הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א דודו של הרב שליט"א שסיפר שהוא שומע הרבה על הקהילה וב"ה שקמה קהילה לתפארה בדרך המסורה בברסלב כשהוא מציין שיהיה הצלחה בזכות יונה הנביא הקבור – לפי שיטה אחת – בקרבת מקום בכפר משהד, וגם התנא המכונה "רבינו הקדוש" רבי יהודה הנשיא הקבור בציפורי מרחק דקות נסיעה בודדות מהר יונה, הרה"צ רבי שמעון בירך את הקהילה ואת רבם הגר"צ שליט"א שיצליחו לעמוד על המשמר ולהרחיב גבולות הקדושה בדרך הרה"ק מוהר"ן מברסלב.

בשעות הצהרים עלו חברי הקהילה למעונו של הגה"צ רבי נתן ליברמנש שליט"א שהוא אביו של הרב החדש הגאון רבי צבי שליט"א, ובדבריו האריך על האופן בה צריכה להתנהל קהילה קדושה, וקהילת ברסלב בפרט באחדות ובקבלת השונה ואעפ"כ שלא לוותר על קוצו של יוד מההלכה כשהוא מרחיב להסביר ולפרט, הגה"צ שליט"א גם שמח לשמוע שמטפלים בעניין של התעסוקה ובכל ענייני הפרט כשלסיום בירך בהתרגשות גדולה את בנו חביבו לרגל המינוי.

שתיית לחיים
נושא בעול הכולל הר"ר אהרן נמני מתברך
גבאי בית הכנ"ס הר"ר נחמן מלמד ומנהל התלמוד תורה הר"ר דוד קרמר עם הגרי"מ
הגרי"מ שליט"א מעניק את ספריו לביהכנ"ס
ברסלב נייעס

View Comments

  • יש תקוה לאחריתך!!!
    תחת הנעצוץ יעלה ברוש
    ותחת הסרפד יעלה הדס!!

    קול צהלה ורינה אצל כלל חסידי ברסלב
    עם הרוח החדשה המנשבת בכלל קהילות ברסלב בארץ ובעולם, אשר קהלים שלימים מכירים ורואים נחיצות בעת התייסדות קהילותיהם הקד' להשתית יתדותיהם ולהעמיד עבודותיהם עלי השקפה הצרופה והמסורה, ולהבטיח עצמם ולהכריז בגאון קבל עם ועדה כי צועדים הם בדרך זו ועושים זאת בקול רמה ובעוז וחדווה דקדושה.

    לא מזמן התבשרנו על התייסדות קהילה קדושה שלחסידי ברסלב בשכונת רמת ב''ש ג', בראשות המראה דאתרא הרה''ג ר''צ ליברמנש שליט''א, תוך הכרזה ברורה כי צועדים הם בדרך המסורה לנו מדור דור ללא שום שינוי זיז כלשהו.

    כמו כן יראו עינינו וישמח ליבנו בהתייסדות קהילה קדושה ברמת ב''ש ד' הסמוכה, אשר כחברתה גם היא מכריזה בגאון על צעידתם בדרך הסליחה והמסורה לנו מדור דור ע''י תלמידי רבינו הק' ותלמידי תלמידיהם עד לדורינו אנו על פי זקני אנ''ש שליט''א.

    ועל של עכשיו באנו בהתייסדות קהילה נאה וחסודה של אנשי שלומנו היקרים ב''הר יונה'' אשר נמצאת בשלבי התפתחות מרשימים ולאחרונה כבר פתחו תלמוד תורה, בית חינוך לבנות, כולל אברכים, וכמובן בית כנסת מפואר, ועוד ידם נטויה בעז''ה להרבות עוד ועוד פעלים לתורה הקדושה ונושאי דגלה.

    ואכן הנה מה טוב ומה נעים כה נאה וכמה יאה לראות איך זכו חברי הנהלת הקהילה כאיש אחד בלב אחד יחד להכתיר אלוף לראשם ולשית עליו עטרת פז והושיבו על כס רבנות קהילתם את האי גברא רבא ויקירא הרה''ג ר''צ ליברמנש שליט''א שיבוא מידי שבוע למקומם ללמד דבר ה' זו הלכה, אשר כזכור לכולנו היה מראשוני הרבנים שמסרו נפשם כפשוטו והשליכו נפשם מנגד עבור הצלת חסידות ברסלב מדעות כוזבות ואפיקורסיות.

    יחד עם כלל חסידי ברסלב אנו מברכים אותו שיאריך ימים על ממלכתו וינווט מתוך הרחבת הדעת ונחת דקד' את כל בני קהילותיו על מי מנוחות עדי ביאגו''צ ללכת בדרך התורה וההלכה הצרופה במסילה אשר הנחיל לנו ראש בני ישראל רבינו הקדוש זיע''א.

    אכן! נאמן הוא בעל הכרם, יבוא לכרמו, ויוציא הקוצים, ויטע כרם חמד, כרמה המתחדשת של חסידות ברסלב.

    נצחתי ואנצח גמרתי ואגמור!!

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago