ברוך דיין האמת

משמח אלוקים ואנשים: הרה"ח ר' ברוך היימן זצ"ל

בָּרוּךְ דַּיַּן הָאֱמֶת • בשב"ק הסתלק לבית עולמו בעל התשובה הרה"ח ר' ברוך היימן זצ"ל (62) שהיה מקורב לזקני אנ"ש זצ"ל ושיבלחט"א וביותר לגה"צ רבי שמואל שפירא זצוק"ל, מיקירי אנשי שלומינו בשכונת רמות, ירושלים:

כתבות קשורות:


חדשות ברסלב • אמש, בשבת קודש (תצוה) הסתלק לבית עולמו הרה"ח רבי ברוך היימן זצ"ל מיקירי אנשי שלומינו בשכונת רמות, ירושלים. וממתפללי בית הכנסת 'רבי אברהם ויצהנדלר' דחסידי ברסלב בשכונה. והוא בן 62 שנה בלבד בפטירתו.

המנוח רבי ברוך זצ"ל היה אחד ומיוחד מיקירי אנ"ש, הדבוק בכל ליבו ונפשו לתורת רבינו הקדוש מוהר"ן מברסלב זיע"א, כאשר הקפיד בכל כוחו לקיים את עצותיו כקימה בחצות הלילה, שעה של 'התבודדות', חי, נשם, אכל ושתה דף אחר דף מספרי ברסלב וביותר בספרים הקדושים 'ליקוטי הלכות', ו'ליקוטי מוהר"ן', הקפיד להתפלל מידי יום תפילת שחרית כותיקין.

'איש המשמח אלוקים ואנשים' היה המנוח זצ"ל שצהלתו בפניו ומאיר פנים לכל אדם, מיחידי הסגולה הטובים לשמים וטובים לבריות במלוא מובן המילה, שהאיר פנים לכל אדם קטן כגדול, פאר המעשים יקר הרוח ואציל המידות, נזדכך בייסורי גוף ונפש אותם קיבל באהבה ובאמונה, ולמרות זאת הוא דולה ומשקה עוד ועוד נפשות מהמעיין הנובע ועשה נפשות ונשמות אותן קירב לאורו הבהיר של רבינו הקדוש זיע"א.

מעניין לציין; המנוח רבי ברוך זצ"ל לא התחיל את מסכת חייו באותה הדרך בה צעד ברוב ימיו, הוא נולד, כאמור, לפני כ-62 שנה ביום י"ח אייר דשנת תשכ"א לאביו מר נחום, ונכדו של שר החינוך הראשון של מדינת ישראל, (בממשלת בן גוריון שר"י), זלמן ארן – איש שונא דת ובית אתאיסטי לחלוטין רח"ל, אלא שבדרך לא דרך מצא את האור, היה זה כאשר הוא פגש לראשונה לפני כיובל שנים את הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א בבית הכנסת הגדול שבירושלים, ה'שוהל' של אנ"ש חסידי ברסלב בשכונת מא"ש, באותה הפגישה הראשונה למד רבי שמעון עימו בין הייתר, את המשנה במסכת 'אבות' "עקביא בן מהללאל אומר הסתכל בשלשה דברים ואי אתה בא לידי עבירה דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון וכו' (אבות פרק ג' משנה א'), מילים שעשו את הסדק הראשון בליבו של הבחור הטרי, משם עלו השנים יחדיו אל הגה"צ רבי שמואל שפירא זצוק"ל שבמילים ספורות שהוא שמע הוא נקשר בכל ליבו ונפשו לרבי שמואל זצוק"ל.

היה זה כאשר רבי שמעון שליט"א פנה אל אביו רבי שמואל זצ"ל ואמר לו, "הבחור הזה כבר יודע לאן הוא הולך ולפני מי הוא עתיד ליתן את הדין", רבי שמואל היה כבר באותן השנים חולה מאוד במחלת ה'פרקינסון', חלוש מאוד, אבל מיד כשהוא שמע את דברי בנו רבי שמעון שליט"א, הוא נרגש עד עומק נפשו, הוא התרומם בקושי מכסאו ונגש אל הבחור ופרץ בבכי וביקש ממנו ברכה, הבחור הרב ברוך זצ"ל, שלא הבין מה קורה, תמה, אז הסביר רבי שמואל בקול חנוק מדמעות "אני כבר למעלה מיובל שנים מתפלל לזכות לדעת ולהפנים 'לאן אני הולך ולפני מי אני עתיד ליתן דין', אנא תן לי ברכה שאני גם יזכה להבין את זה… המילים שנאמרו בחן של אמת ובפשיטות אמיתית חדרו לעומק ליבו של הבחור ר' ברוך, והכניסו לתוכו עוצמות של אמונה תמימה בבורא העולם, וכך נקשרה נפשו של העלם ברבי שמואל זצוק"ל, עימו למד מידי יום ביומו, ובביתו בילה שעות רבות עד לנישואיו.

משם המשיך הרב ברוך היימן זצ"ל את דרכו בדרך התורה והחסידות כאשר הוא פועל רבות למען התורה ולמען חסידות ברסלב, וכאמור קירב נפשות טועות לאור היהדות ולחסידות ברסלב, רבי ברוך זצ"ל סבל ייסורי גוף ונפש אולם לא נתן לייסוריו להפריע לו מעבודתו התמה.

בשנים האחרונות גבר חוליו של רבי ברוך זצ"ל מאוד ורותק למיטת חוליו כאשר נצרך מידי פעם לשכב לתקופות ממושכות בבית החולים, כך בחודשים האחרונים שכב בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, ובכן, אמש בעיצומו של יום השבת (תצוה) הסתלק לבית עולמו למגינת כל מכריו ידידיו ובני משפחתו.

המנוח השאיר אחריו משפחה יקרה בנים וחתנים רבנן, ההולכים בדרך התורה והחסידות ובדרך רבינו הקדוש זיע"א.

מסע הלוויה יצא אמש (מוצאי שבת) בהשתתפות רבים מיקירי אנ"ש מבית הכנסת 'אוהל יוסף' בשכונת רמות בירושלים, ומשם לעבר הר המנוחות שם נטמן.

מצוות ניחום אבלים:
המשפחה תשב שבעה, בבית המנוח תפאר רמות 85, מול בניין חזקיהו שבתאי 15, שכונת רמות, ירושלים, בין השעות 09:00 בבוקר עד 14:00 אחר הצהריים. ומהשעה 16:00 עד השעה 23:30 בלילה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בתמונה: המנוח השנה ביארצייט מוהרנ"ת בביהכנ"ס ברסלב רמות
ברסלב נייעס

View Comments

  • יש לציין שמלבד שהיה מקורב לרבי שמואל שפירא - הוא גם שמשו ועזר לו רבות.

    כמו"כ הוא היה איש חינוך במיוחד והאיר פנים לבני הנעורים כשהוא מחזק אותם ומשוחח עמם. והיה לו כמה שנים מסגרת של מכינה לישיבה.

    יהי זכרו ברוך

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago