חדשות

משרד הבריאות מתגמש? פרסום: משרד הבריאות בהצעה שתאפשר הטיסות לאומן

לאחר הסערה שעוררו היום הפרסומים על כוונת משרד הבריאות והמל"ל לאסור את הנסיעה לאומן, מתפרסם כעת כי המשרד הבריאות מציע כבר פתרון. וגם: מה קורה מול ממשלת אוקראינה ואיך יגיבו חסידי ברסלב?

לאחר הסערה (בכוס מים?) שעורר היום הפרסום כי ראש המל"ל הודיע כי יפעל למנוע את הטיסות לאומן השנה בכל דרך ובכל מחיר, אתר בחדרי חרדים מדווח כי משרד הבריאות העלה הצעה שתאפשר את הנסיעות לאומן.

"ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשרד הבריאות שוקלים לחייב את הטסים לאומן לשאת את עלות הבידוד בעת חזרתם לארץ על חשבונם, כך שהם יחויבו לקיים בידוד במלונות, גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אנשי משרד הבריאות דורשים בדיונים הבינמשרדיים כי אינם יכלו לשאת את עלות הבידוד על עשרות אלפי הטסים לאומן וכי יהיה עליהם לשלם זאת בעצמם."

משרד הבריאות מודה גם כי הפרסומים על עצירת הטיסות הינם במידה מסוימת בגדר משאלת לב.

"במשרד הבריאות", ממשיך הדיווח באתר בחדרי חרדים, "עולות טענות כי לא ניתן למנוע מאדם לטוס לאן שיחפוץ, אך יש השלכות לנוסע המחליט לצאת למדינה אדומה בייחוד כאשר יש שם מוקד הדבקה, "אנחנו נחייב את החוזרים בבידוד על חשבונם כדי שהכללים יהיו נוקשים", אומרים במשרד."

המל"ל: לא נאפשר נסיעה לאומן!

מוקדם יותר היום פורסם בכלי התקשורת כי המל"ל (המועצה לבטחון לאומי) צפוי שלא לאפשר לרבבות ישראלים לטוס לאומן לקראת ראש השנה. "בין הפתרונות שהוצעו", דווח ב"חדשות 12", "נבחנת אפשרות שכנוע החסידים לוותר על הנסיעה, מניעת האירוע באמצעות ממשלת אוקראינה, וביטול הטיסות לאומן באופן גורף".

על פי הדיווח בחדשות 12, דיונים בנושא צפוים בימים הקרובים, בהשתתפות אנשי משרד הבריאות, משרד החוץ והמל"ל, כדי לבדוק איך ניתן לעצור את הטיסות המתוכננות.

נציג משרד הבריאות: "זה אירוע שלא יוכל לצאת לפועל"

הבוקר, בישיבת ועדת הקורונה שדנה במתווי פתיחת השמים, הודיע נציג משרד הבריאות אשר שלמון (אותו שלמון שצוטט ב"מסמך משרד החוץ האוקראיני" שפורסם בזמנו) כי עמדת המשרד היא לאסור את הנסיעה. "נסיעה של 30,000 איש זה אירוע שלא יוכל לצאת לפועל", אמר שלמון.

בתגובה לדברים אמר סגן שר התחבורה: "מדינת ישראל לא יכולה למנוע את הנסיעה לאומן רק בגלל שזה אומן. אם למשרד הבריאות יש טענות מקצועיות, שיטילו הגבלות על החוזרים מאומן, ונדון בהם, אבל לא ניתן להגביל יציאה רק משום שזה מקום תפילה".

"משרד הבריאות מתנגד להרבה דברים", הוסיף מקלב, "וצריך לגבות את הדברים בחוות דעת מקצועיות".

לחצים על ממשלת אוקראינה: איסרו את קיום הקיבוץ!

כזכור, בין אנ"ש (באמצעות "האיגוד הפועל למען הקיבוץ הקדוש בראש השנה תשפ"א") ובין ממשלת אוקראינה מתנהלים מזה זמן רב, במטרה לגבש מתווה שיאפשר את קיום הקיבוץ הק' בצורה הבטוחה ביותר.

המתווה, שקוו הכלליים כבר גובשו, אף אושר עקרונית ע"י הרשויות באוקראינה, אולם לברסלב נייעס נודע כי ממשלת ישראל מפעילה לחצים כבדים על ממשלת אוקראינה לחזור בה מהסיכומים (שמבחינת האוקראינים, טרם פורסמו רשמית) ולאסור, או לצמצם למינימום, את קיום הקיבוץ הקדוש באומן.

בין היתר, נקטו הרשויות בישראל במסע הפחדה כאן, בארץ, ופרסמו כי הם שוקלים לאסור על מי שיתגלה כחולה באוקראינה לשוב ארצה (הכוונה היא לחזרה ארצה בטיסה רפואית, במסגרת הביטוח הרפואי), והאיום על אוקראינה: אם יתגלו חולים, הם יפלו על מערכת הבריאות, העמוסה ממילא, אצלכם.

הפחדות לחוד – ומציאות לחוד, שכן הרשויות בישראל מודעות לכך ואף מודות בכך בפירוש, כי יקשה עליהם מאוד לאסור בפועל את הטיסות לאוקראינה. הן משום שביטול טיסות בין ישראל לאוקראינה בלא הסכמת אוקראינה עלול לגרור משבר דיפלומטי והן משום שאפילו אם מהלך כזה יצליח, שדה התעופה בישראל פתוח, ומתקיימות ממנו טיסות למדינות רבות בעולם, ואיש אינו יכול למנוע ממי שחפץ בכך לטוס לאוקראינה פשוט – דרך מדינה שלישית.

כך שלישראלים נותרו שתי אופציות: להצליח להפחיד את ממשלת אוקראינה כך שתשתף פעולה ותאסור את קיום הקיבוץ; או להצליח להפחיד את הישראלים כך שלא יסעו לאומן.

קשה להניח – אם כי הדבר אפשרי – שממשלת אוקראינה תכנע ללחצים ותאסור את קיום הקיבוץ. יתכן שממשלת אוקראינה תגביל את מספר המשתתפים (ואולי המידע הכוזב שפורסם לפני ימים מספר היה "בלון ניסוי" כדי לבדוק אופציה כזו?) אולם בפועל יהיה קשה מאוד לאכוף הגבלה שכזו; כך שמה שנותר לישראלים לנסות הוא מסע הפחדה כאן, בארץ.

"זה מה שיפחיד אותנו?!"

סיכויו של מסע כזה להצליח הם חלקיים, במקרה הטוב. ישנם רבים שאכן יפחדו ולא יסעו (ומלכתחילה, הערכות אנשי "האיגוד הפועל" למען קיום הקיבוץ הן שהשנה ישתתפו בקיבוץ הרבה פחות מאנ"ש) אולם "הגרעין הקשה" של אנ"ש לא מתרגש ולא מפחד מאיומים.

חסידי ברסלב עברו מאז התייסדות הקיבוץ הקדוש בחיי רביה"ק חבילות של יסורים. מרדיפות האימה של החולקים, דרך (להבדיל) יסורי המוות של ה"באנדעס" והפורעים במלחמת האזרחים, עבור במאסרים והרציחות של היבסקציה הקומוניסטית וכלה ברדיפה הקומוניסטית בכלל.

המל"ל, או מסע הפחדה אחר, לא נראה שיש להם סיכוי להצליח איפה שכל אלה נכשלו…

ואני – תפילה

ואולם, על לנו לזלזל בסכנה: כפי שאנו שבים ומזכירים בכל פעם – קירעו שמים בתפילותיכם, למען קיום הקיבוץ הקדוש בלא שום צער ונזק. אל תתנו דמי לו!

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

6 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

8 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

9 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

10 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

11 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

13 שעות ago