חדשות ברסלב • בבית המדרש דקהילת חסידי ברסלב 'נועם השם' נתרמה פרוכת מפוארת עליה נרקמו המילים "כִּי יֵשׁ נְעִימוּת בַּתּוֹרָה – לַחֲזוֹת בְּנֹעַם הַשֶׁם" | גלריה:
- כתבות קשורות:
נועם השם • שבת התאחדות לבחורים מקורבים בני חו"ל |◄
נועם השם • הכנסת ספר תורה לבית הכנסת בירושלים |◄
ירושלים • הילולת מוהרנ"ת בבית הכנסת 'נועם השם'
נועם השם • הגרי"מ שכטער עונה לשאלות |♪
נועם השם • שבת התאחדות ל'איחוד הבחורים' |◄
בית המדרש "נועם השם" השוכן ברחוב אביתר הכהן 9, בירושלים עיה"ק הוא תל תלפיות שנתייסד במיוחד עבור אנשי שלומינו חסידי ברסלב בחורים ואברכים מהקהילות החסידיות ומבני חוץ לארץ שהתקרבו לאורו הגדול של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ומבקשים לילך בדרכי הנחל נובע בתוככי פלטרין של מלך.
כידוע לנו מדברי רביה"ק (לקו"מ תנינא ע"א) עיקר החיבור למוחין של ארץ ישראל קשור לתיקון הכבוד. בעת ששופע הנעם העליון נעשה התגלות הכבוד. אותו כבוד ה' שכל כך נצרך לנו כדי שכל אחד מישראל יוכל לקבל ולינוק מהמוחין של ארץ ישראל כמבואר שם.
והנה עתה, עם פרוס ימי החנוכה, שעניינם "חנוכת הבית", נתרם לבית המדרש בהשתדלות ידידנו עוז הרה"ח ר' שלמה הנדלר שליט"א פרוכת חדשה לארון הקודש, לפאר בית אלוקינו שתהא תורה נאה בכלי נאה.
הפרוכת נתלתה ברוב פאר והדר כשכל באי בית ה' מתפעלים מיופיה המוסיפה חן מיוחד למקום קדוש זה, כשבמקום התקיימה מסיבת לחיים לכבוד המאורע בו דובר על ענין הפרוכת וההקשר לימי החנוכה.
הפרוכת עוצבה כשעליה נרקמו באותיות זהב דברי רבינו הקדוש בספה"ק ליקוטי מוהר"ן (תורה ע"א תניינא) "כי יש נעימות בתורה", מכוון ממש לחיבור הזה המתקיים במקום שבו אנ"ש מגיעים מקצוות תבל לינק ולהתחבר לתורת ארץ ישראל שהיא בחינת "נעם".
רבינו מבאר שם שכדי לקבל מאותו הנועם העליון צריך ל"נדיבות לב", ומה נפלא שכלליות התיקונים המבוארים שם במאמר מתחברים יחד במקום בו אפשר להמליץ כל הדברים שם על מוחין דחו"ל ומוחין דארץ ישראל, נעם העליון, נדיבות לב, "וזהו העיקר" מסיים שם רבינו "לזכות להרגיש הנעימות שיש בהתורה".
כידוע בהמעשה מאורח שסיפר רבינו בנר ראשון של חנוכה תקס"ט (חיי"מ פ"ה) אחד הדברים שנותן האורח לבעה"ב הוא מלבוש. דוקא כשמתחיל לפרוח ולהשיג מה שיש להשיג הוא צריך לבחינה של כיסוי, שיש בו הסתר לצורך גילוי, שהרי כידוע דווקא דרך הלבושים אנחנו זוכין להשיג מה שצריכין ויכולין להשיג בעבודתו יתברך. כשיוצאים החוצה לרשות הרבים להאיר האור של חנוכה אנו נצרכים לבחינת פרוכת, כמו שהיה בבית המקדש. בבחי' "מאניה – מכבדותא", באופן שהכיסוי נעשה לכלי להשיג בו השגות אלוקות ע"י שיעורין וצמצומים.
ודבר בעיתו מה טוב, שבבית מדרש זו המצוי ב"פנת יקרת", נמצא פרוכת יפה שתזכיר לנו הנעם העליון שיש בתורה הקדושה, והמוחין של ארץ ישראל שאפשר להשיג בכח אותו זקן דקדושה שגילה גילויים אלו.
"אַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה לְהַרְגִּישׁ נְעִימוּת הַתּוֹרָה. כִּי יֵשׁ נְעִימוּת בַּתּוֹרָה, וְזֶהוּ הָעִקָּר, לִזְכּוֹת לְהַרְגִּישׁ הַנְּעִימוּת שֶׁיֵּשׁ בְּהַתּוֹרָה" (ליקוטי מוהר"ו תניינא ע"א)