חדשות

נועם השם • שבת התאחדות ל'איחוד הבחורים' |◄

חדשות ברסלב • בשבת האחרונה נערכה שבת התאחדות מיוחדת עבור בחורי 'איחוד הבחורים דחסידי ברסלב' ע"י קהל הקודש 'נועם השם' | צפו:

כתבות קשורות:
'נעם השם' • מעמד קביעת מזוזה בראשות זקני אנ"ש
"וּפָרַצְתָּ" • מעמד ייסוד בית המדרש 'נעם השם' בני ברק |◄
'נועם השם' • הילולת מוהרנ"ת בראשות חשובי אנ"ש שליט"א
כינוס חג • הגר"מ קרמר בקהילת 'נועם השם' |◄

בשבת האחרונה שבת פרשת חוקת נערכה שבת התאחדות והתעלות במיוחד עבור חבורת בחורי אנ"ש 'איחוד הבחורים דחסידי ברסלב' שע"י קהל הקודש 'נועם השם'.

קהילת "נועם השם" מהווה מאז הקמתה – לפני שנים ספורות מגדלור ואבן שואבת למאות בחורים צעירים מבני הקהילות החסידיות השונות ומבני חו"ל החפצים להתבשם מאורו של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ולשאוב ממעייני הישועה. ומידי תקופה נערכים שבתות התעלות בין כותלי בית המדרש הגדול 'נועם השם' השוכן ברחוב אביתר שכונת 'נווה צבי' ירושלים, ומזמן לזמן נערכים אף שבתות התאחדות והתעלות רבתיים במקום מיוחד כמעין חוץ ליישוב.

כך עתה, תחילת חודש תמו"ז, זמני התשובה וימי ראש השנה הקדושים ממשמשים ובאים התעוררות ראשי הקהילה לארגן שבת התאחדות והתעלות מתוך יישוב הדעת ודיבוק חברים באחד מהמושבים השקטים בארץ הקודש על מנת להבעיר את אש הקודש בלבבות ולהטעים את נפשם של מבקשי השם חדשים גם ישנים בנועם השם אותו מעניק לנו הנחל הנובע מלוא חופניים. 

השבת נערכה במושב קוממיות ובה לקחו חלק עשרות בחורים, הנמנים על חבורת 'נועם השם' כאשר אליהם מצטרפים בחורים נוספים מהערים ירושלים בני ברק ועוד, הצמאים להידבק באורו של הנחל.

תכף עם קבלת ההחלטה על השבת ההתאחדות והתעלות' יצאו ראשי קהל הקודש 'נועם השם' ושכרו מתחם הארחה רחב ידיים ביישוב החרדי "קוממיות" שבדרום הארץ, וכך, בהודעות שהושמעו בקו "מערכת ברסלב" ובשמועות שהועברו מפה לאוזן, עשתה לה השמועה כנפיים ותוך ימים ספורים נרשמו למעלה ממאה בחורים, רובם ככולם בגדר "פנים חדשות", רובם בני חוץ לארץ, שזה להם הפעם הראשונה שהם תוחבים את ראשם בין אנשי הצדיק – חסידי ברסלב, וזאת מתוך צמאון לשמוע דבר השם.

שעה ארוכה טרם כניסת השבת התמלא היכל בית המדרש עד אפס מקום עם בחורים ואברכים שהפכו את המקום ליורה רותחת בשלהבת הלב העולה מאליה, זה בשיר השירים, זה בשנים מקרא, זה באמירת 'ליקוטי תפילות' וזה בלימוד 'ליקוטי הלכות'. ועד לתחילת שיחת ההכנה שנשא הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א.

בדבריו נשא דברי הכנה לשבת ההתעלות והרחיב כי כאן כל מי שבא והגיע, לא לשם ההסתופפות בצלו של איזה דמות כזו או אחרת הוא הגיע אלא אך ורק לקבל מהצדיק שהוא בחי' שבת והעיקר מה שהוא משריש בנו זה הענין של התחדשות שכל אחד בכל מצב יכול וצריך עדיין להתחדש כתינוק שנולד.

לאחר דבריו עם דמדומי החמה יריד הרה"ח ר' יודל ברוין שליט"א, לפני התיבה והחל בתפילת 'קבלת שבת' כאשר ציבור הנאספים מתפלל בהתעוררות הנפש.

בסעודת ליל שבת השמיע דברים הרה"ח ר' יואל משי זהב שליט"א שהרחיב על האמת שאנו זוכים לקבל מרבינו הקדוש, לבל נרמה את עצמינו, אלא שנדע באמת את מצבינו ולא נטעה את עצמו.

לאחר הסעודה נערך 'שבת אחים' בזמירות ותשבחות כאשר בשיאם נשמעו דברים מפי הרה"ח המפואר ר' יום טוב חשין שליט"א שהסביר בטוב טעם ודעת את ענין בירור האמונה, איך האדם צריך לחיות עם אמונה ולא להתבלבל מהשאלות והתמיהות העולות אלא אדרבה, להפוך אותם עצמם לכוח שיחדש וירענן את אמונתו. בשעות הקטנות של הלילה עלו הנאספים על יצועם לחטוף תנומה לכמה שעות ולאגור כח להמשך עבודת היום.

לפנות הבוקר התעוררו רבים והחלו בעבודת היום, וכשעה ומחצה טרם נץ החמה החלו בתפילת שחרים כוותיקין שנערכה בהתעוררות מיוחדת, בתום התפילה נערך 'קידוש' בו למדו בספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' – כמנהג אנ"ש כאשר הרה"ח ר' איתמר לייפער שליט"א מספר את המעשה השני, מתובל ביסודות תורת ברסלב ובתורת החסידות בדבריו האריך על הבל העולם הזה שאין בו מאומה מלבד דמיון ואחיזת עיניים.

גם מניין שני נערך בהתעוררות מיוחדת כאשר בתום התפילה למד בספה"ק 'סיפורי מעשיות' הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א, שלמד בסיפור הראשון מ'אבידת בת המלך' בדבריו הרחיב להסביר בטוב טעם ודעת כי אחד מיסודותיו של רביה"ק הוא, ש"איך שמצאה לא סיפר", ושזו היא העבודה של כל אחד ואחד בעולמו לחפש ולחפש ולא להתייאש, ו"איך מצאה לא סיפר".

בסעודת צפרא דשבתא נשא דברי פתיחה הרה"ח ר' יחזקאל מענדלאוויטש שליט"א על גודל מעלת אכילת שב"ק אותה גילה לנו רביה"ק, אחריו נשא דברים הרה"ח ר' איתמר לייפער שליט"א בדבריו סיפר שראה ברשימות השבת כי לכל בחור היו מניעות לבוא והגיע לשבת ההתאחדות ובעיקר מהסביבה ובכל זאת התגברו הבחורים על המניעות והגיעו והכל כי מדובר בבחורים שמחפשים עבודת ה' ואם יש סיכוי שיקבלו את זה כאן הם מעוניינים להגיע ויהי מה, וכך הרחיב בעניני רביה"ק, מה נהדר היה המחזה לראות לקראת סיום הסעודה איך שישבו קבוצות קבוצות עם המשפיעים ומלבנים עניינים בתורת רביה"ק במשך זמן רב.

בצהרי השבת כחום היום נאספו שוב הבחורים סביב השולחנות כאשר הרה"ח ר' יום טוב חשין שליט"א ממשיך בשיעורו -מאמש, בענין חיזוק האמונה על פי עומק תורת רביה"ק שרק בכוח ליבון עצותיו הלכה למעשה, ובעיקר על ידי ההתמדה יום יום באמירת התפילות בספר 'ליקוטי תפילות' והקביעות עם התפילה בינו לבין קונו בהתבודדות חוק ולא יעבור, ניתן להתמודד בהצלחה מלאה עם תופעת הנשירה מהפנים לחוץ ואף לקרב את כל העולם כולו, זקנים עם נערים, לפני ולפנים, שיעור שנמשך עד סמוך לשעת תפילת המנחה.

לאחר תפילת המנחה שנערכה בהתעוררות רבה נטלו הנאספים את ידיהם לסעודה שלישית – רעווא דרעווין כאשר הציבור שר ניגונים בהתרוממות הנפש, לאחמ"כ נשא דברים הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א שהרחיב בדבריו על הדרך לחיים אמתיים ואיך ניתן לחיות עפ"י רביה"ק, לזכות לחשוב על תכליתנו הנצחית באופן שמביא לידי חיות ושמחה, לאחר הדיבורים הנלהבים פרץ הציבור באופן ספונטני בריקודי שמחה על שמחת יהדותינו וכמיהה וערגה לקרבת ונועם ה'.

לאחר הבדלה הוענק שי מיוחד לכלל המשתתפים הספר 'הציון הקדוש לעובדא ולמעשה' מסדרת 'לעובדא ולמעשה' מפי ידו של הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א.

בסעודת 'מלווה מלכה' נערך חבורה של שאלות ותשובות כאשר כל בחור מעלה את שאלותיו שעלו מהדיבורים שנשמעו במשך השבת, את השאלות כתבו הבחורים על גבי הכתב והעבירו למשפיע הרה"ח ר' יעקב נתן שליט"א שענה בטוב טעם ודעת על כל שאלה ושאלה עד שהובהרו הדברים ונפרשו כשו"ע הערוך לסעודה. בשעות המאוחרות של הלילה יצאו הבחורים כאשר הם מלאים מלא חופנים במטען מלא בעצות ודרכים נפלאים לעבודת השי"ת בשמחה ובטוב לבב.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

19 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago