תמונות

'נועם השם' • שבת התאחדות לבחורי אנ"ש בני חו"ל | צפו

חדשות ברסלב • כ- 100 בחורים השתתפו בשבת התאחדות והתעלות לבחורי 'קהל נועם השם' דחסידי ברסלב בני חו"ל בעיר אשדוד בראשות חשובי משפעי אנ"ש

כתבות קשורות:
'נועם השם' • שבת התאחדות לבחורים בני חו"ל | הכונו

אמש שבת פרשת במדבר (בחו"ל בחוקתי) נערכה שבת התאחדות והתעלות לבחורי 'קהל נועם השם' דחסידי ברסלב בני חו"ל הפזורים בישיבות בארץ הקודש בראשות חשובי משפעי אנ"ש, בשבת השתתפו קרוב ל-100 בחורים מסלתה ומשמנה של בני הישיבות.

כזכור פורסם כאן ב'ברסלב נייעס' כי לאחר כיסופים רבים ומניעות שונות ולאחר כמה שנים בהם לא נערכה שבת התאחדות לבחורי אנשי שלומינו בני חוץ לארץ ומקורבים מהקהילות החסידיות, נערכו אנ"ש דקהל 'נועם השם' לשבת התאחדות והתעלות מיוחדת לפניכם רשמים מסדר השבת הנפלאה:

לידי ברסלב נייעס הגיע תיאור של השבת המיוחדת מאחד מהבחורים משתתפי השבת:

אין ביכולת הכתב להביע ולתאר את ההרגשות הנפלאות, ואת ההתעוררות והחיות המיוחדת בה זכו כל אחד ואחד ממשתתפי השבת הנפלאה בצילא דמהימנותא – אור דרכו הבהירה של רביז"ל, וגם נהיה חייבים להחסיר מהרבה פרטים כי לא היה שייך לאחוז ראש ולהשתתף ולהקשיב ולחוות את כל השיחת החברים הנפלאים בין אנשי הצדיק וכל מה שנכתב כאן היא כטיפה מן הים.

קדמה לשבת זו הכנה של שעות התבודדות ותפילה ע"י בני החבורה הקדושה שח"ו לא תצא תקלה ושהכל ילך כמו שצריך גם בהכנת האכילה והצעת המיטה ובסידור המקום, ושה' ישלח את הדיבורים הנכונים בפי המדברים, ובסידור כל הענינים לטובה.

עשרות הבחורים הגיעו בצהרי היום למתחם המושכר בישיבת בעלזא שבעיר אשדוד, כאשר האחראים הגישו טועמיה, כשהבחורים מתרגשים להיפגש בצוותא חדא ומדברים ביניהם על עצם ענין ההתאספות בצוותא חדא בהתקשרות לצדיק, ועל קדושת שבת.

עם דמדומי חמה בזמן כניסת השבת התאספו כל הקהל הקודש בהיכל בית המדרש, לתפילת מנחה בהתעוררות כתפילת ערב ראש השנה, ולאחריה ניגש לפני העמוד הרה"ח ר' מרדכי שלום רוזנפלד שליט"א לתפילת 'קבלת שבת'. וכמו אש בקמה עולה השלהבת ופורצת מפי הציבור בחיות ובהתעוררות עצומה תפילה בכח כנאה וכיאות לאנשי הצדיק, כשבבואי בשלום פרצה השמחה מליבות הבחורים ותוך דקות הפך ההיכל ללבת אש יוקדת בריקודים עזים שנמשכו שעה ארוכה.

לאחר סדר 'קבלת שבת' טרם החלו באמירת 'כגוונא' הושלך הס בקהל, כאשר הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א פתח בדבריו, כארי התנשא לדלות ולהשקות ממקור החכמה, כאשר בתחילת דבריו קידם בברכת ברוכים הבאים לכלל הבחורים והסביר בטוב טעם ודעת שכל התאספתינו כאן הוא בשביל להתחדש בעבודת ה', ולהתנהג כמו שיהודי פשוט צריך להתנהג, ושזה המטרה היחידה שלנו בעולם, לאחר דבריו המשיך בעל התפילה הרה"ח ר' מרדכי שלום רוזנפלד שליט"א לעורר את הקהל לפני העמוד בתפילת מעריב וספירת העומר וההתעוררות הייתה ביתר שאת וביתר עוז.

האווירה הקדושה שהורגשה בעת סעודות השבת שהתקיימו באווירה מרוממת ומאוחדת, ומתוך אהבה ודיבוק חברים. כאשר מאכלי השבת שכולו אלוקות הוגשו ברוחב לב ובשפע, כאשר כולם עולים טפח מעל הקרקע ומתעלים בכיסופי ניגוני השבת שזומרו ברטט וברגשות סוערות. כשבמשך כל הסעודה ישבו המשפיעים בקבוצות קבוצות ודיברו יחדיו עם הבחורים בעבודת השי"ת.

בשיאו של סעודת ליל שבת נשא דברים הרה"ח ר' מרדכי שלום ראזענפעלד שליט"א בהתלהבות עצומה בהתחזקות בתמימות ופשיטות האמתית ולא לחפש חכמות ששוברים את האדם, ורק עי"ז אפשר לקבל את התורה. כשבמשך כל הסעודה התקיימו ריקודים של שמחה שפרצה מתוככי הלבבות על שמחת יהדותינו, בהמשך הסעודה הלהיב הרה"ח ר' יואל משי זהב שליט"א את הציבור בתורה מהספר הקדוש 'ליקוטי מוהר"ן' תורה ו' ובדבריו המאירים של מוהרנ"ת ב'ליקוטי הלכות' על תורה זו בה מקשר את התורה לחג השבועות הממשמש ובא.

לאחר סעודת ליל שבת המרוממת התחלקו הבחורים לשני קבוצות כאשר חלק התיישבו יחדיו ל'באטע' חסידי בשבת אחים בו המשיכו בשמחה, זמרה ובשיחת חברים עם המשפיע הרה"ח ר' וואלף שווארץ שליט"א כשמתוך רעותא דליבא מתלבנים ענינים טמירים ונעלים בתורת רביה"ק, ומאידך קבוצה שניה של הבחורים בחרו ללכת תכף לישון בכדי לקום בשעת 'חצות הלילה' ולייחדו לתורה והתבודדות ולהתכונן לתפילת 'צפרא דשבתא' כראוי.

כעבור שעות בודדות מתאספים כל הקהל הקדוש שוב בהיכל התפילה לתפילת שחרית של שבת קודש, כשחלק מהמתפללים התפללו כותיקין וחלק בשעה 8:00 כאשר לאחר כל תפילה זכו הבחורים להגות בספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' ולשמוע מעט מזעיר מרמזי המעשיות הטמירים משנים קדמוניות.

אחרי תפילת ותיקין עד הסעודה ישבו קבוצת בחורים עם המשפיע הרה"ח ר' איתמר לייפער שליט"א כשמדברים ומלבנים שיחות וענינים מרביה"ק ואחרים יצאו להתבודדות.

בסעודת צפרא דשבתא שהתקיימה באוירא מרוממת ומרגשת כשהלב מלא בתודה לה' – ירווין מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם. זכינו לשמוע דיבורים נעלים מהמשפיע – פה מפיק מרגליות – הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א שהסביר בטוב טעם ודעת שלמען האמת צריך להשקיע את כל כוחו ומרצו בעבודת ה' ולהתקרב לצדיק ולא להתחשב עם הסביבה וכמו שרביה"ק מדבר על הענין של 'אחד היה אברהם' וכמו שכשאחד רוצה להגיע להתגורר בארץ ישראל שזה המקום האמיתי הוא לא צריך לחשוב מה יאמרו הסביבה, כשהסעודה נגמר מתוך שמחה וריקודים.

בגמר סעודת 'צפרא דשבתא' התאספו כלל הבחורים לפאנל מיוחד במינו שנמשך כמה שעות עם המשפיע הנודע הרה"ח ר' טוב חשין שליט"א בשאלות ותשובות בדרכו המיוחדת של רבינו הק'.

נהימות של כמיהה, ערגה וכיסופים להשי"ת עת נטתה השמש ללון, עת פטירת משה רבינו ע"ה דלית דינין דתקיפין אז נערכה סעודת רעווא דרעווין מתוך שירה וזמרה לק-ל חי בהיכל בית המדרש, אז נפתחו מיתרי הלבבות והתעוררו הרגשות מתוך התרוממות הנפש בעת ששוררו את ניגוני אנ"ש של 'סעודה שלישית' כאשר הבחורים מוסיפים עוד ועוד ניגונים המעוררים את הלבבות, לאחר־מכן זכינו לשמוע דיבורים מהמשפיע הרה"ח ר' יואל משי זהב שליט"א שלמד את התורה מהספר 'ליקוטי מוהר"ן' תורה ל"ד על חג שבועות, התורה הפותחת בפסוק "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים" שם הסביר הרב יואל, בארוכה את הענין של הג' נקודות, נקודת הצדיק, נקודת החבר ונקודת עצמו, שרק כך מקבלים את התורה, ואת התורה קבלנו ממשה רבינו בהר סיני שהענין של רבינו זה להכניס בנו קיום התורה.

במוצאי שבת קודש בסעודת דוד מלכא משיחא התקיים פאנל מיוחד עם הרה"ח ר' איתמר לייפער שליט"א והרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א בעצת העצות העולה על הכל 'התבודדות', כשהבחורים היקרים מעלים כל מיני שאלות בענין, ההתבודדות.

בשעות הקטנות של הלילה הסתיימה סעודת המלוה־מלכה והפאנל המיוחד, אז חולקו לכלל המשתתפים שי מיוחד למזכרת השבת, את הספר 'אשפוך לפניו שיחי' מעשי ידי המשפיע הבלתי נשכח הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל – המרחיב במאוד בעצת ההתבודדות – כשכלל הבחורים מתקשים להיפרד מהמשפיעים שליט"א ומחבריהם הבחורים, מחד, ומאידך שבים וחוזרים למעונם ומקומם בהרגשים מרוממים מלאי תוכן עילאי ומעיינו של הנחל נובע.

לפניכם גלריה ממוצאי השבת:

ברסלב נייעס

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

9 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago