ברוך דיין האמת

נכד רבינו הקדוש: האברך רבי חיים יצחק לבקוביץ זצ"ל |◄

בָּרוּךְ דַּיַּן הָאֱמֶת • בשעות האחרונות הסתלק לבית עולמו הרה"ח רבי חיים יצחק לבקוביץ זצ"ל (22), נכד רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, לאחר שחלה במחלה האיומה וסבל ייסורים קשים ומרים | לא השאיר אחריו זש"ק:


לאחר ייסורים קשים ומרים: בשעות האחרונות התפשטה הבשורה הקשה על הסתלקותו טרם עת של האברך הצעיר הרה"ח רבי חיים יצחק לבקוביץ זצ"ל מיקירי אנשי שלומינו בעיר בית שמש. והוא בן 22 שנה בלבד בפטירתו.

האברך המנוח נולד ביום ו' טבת דשנת תשס"ב בעה"ק ירושלים, לאביו הרה"ג ר' דוד דב לבקוביץ שליט"א מרבני שכונת מנחת יצחק ומהר"מים הוותיקים בישיבות גור.

המנוח הצעיר התחנך בישיבות גור. והיה בולט בחדווה ובטוב לב. והיה מקורב לרבים מצדיקי ירושלים. בבחרותו התוודע לאורו הגדול של סבו רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, היה זה כאשר בתקופת הקורונה, מצא בבית וריו את הספר 'ליקוטי עצות המבואר' של סבו, הדיבורים המיוחדים של הספר כבשו את ליבו, וכבר בבחרותו הרבה להסתובב בית מדרשינו ברסלב שבשכונת 'מקור ברוך', הסמוך לישיבת גור, שם הגה על ספרי רבינו הקדוש.

בריאיון לעיתון המשפחה הוא מספר על התקרבותו "תמיד ידעתי שאני נין ונכד של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע". אלא שהידע הזה לא היה מאוד שימושי. "התייחסתי לזה כ'זכות אבות' ובכל מפגש עם חסידי ברסלב הייתי גם מתפאר בזה". איך מגיע צאצא של מוהר"ן מברסלב לגור? כאן יש סיפור משפחתי מפורסם. שבועיים לפני פרוץ מלחמת העולם השניה, עלה ארצה מפולין החסיד ר' נתן ברסקי זצ"ל עם תשעת ילדיו. אלו היו ימים אחרים. חסידות ברסלב בארץ, עוד לא הייתה מספיק מפותחת. ר' נתן, שביקש להעניק לילדיו חינוך חסידי, שלח אותם להתחנך במוסדות גור. ר' נתן ובניו זכו להערכה רבה מהאדמו"רים מרנן ה'אמרי אמת' וה'בית ישראל' זי"ע. זו אפוא הסיבה שהיום יש בחצר גור יותר מאלף צאצאים של מוהר"ן".

אלא שבהשגחה פרטית מיוחדת, החל תהליך מעניין. "באחד הימים", הוא מספר, "מצאתי בבית את ספר 'עצות המבוארות' של הסבא-רבה שלי, גדול משפיעי ברסלב באומן ופולין – רבי שמשון ברסקי זצ"ל. התחלתי לקרוא את דבריו של סבא, הכיסופים וההשתוקקות הלהיבו את נשמתי. אחזתיו ולא ארפנו". באותו פרק, העולם כולו נכנס לסערה. הייתה זו תקופת הקורונה. "התחלתי לפתוח את הספרים של רבי נחמן, וזהו, נפשי פשוט התלהטה בלהט התורה הזו. אור האמונה היוקדת של סבא החל להבעיר את נשמתי". ע"כ מהריאיון.

בהגיעו לפרקו, נשא את רעייתו בתו של הרב ר' ישראל מאיר ינקלביץ שליט"א מבית שמש ויחד קבע את מקום מגוריו בעיר בית שמש.

בפסח תשפ"ג לאחר כמה חודשים של סבל כאבים נוראים בגבו, גילו אצלו את המחלה הנוראה מאז נפתח פרק חדש בחייו ובמשך שנה וחצי קיבל את ייסוריו באהבה ובדומיה. כאשר את כוחותיו בתקופות הקשות הוא שואב מהדיבורים הקדושים של רבינו הקדוש.

באותו ריאיון הוא מספר על הרגע המטלטל בו קיבל את הבשורה על המחלה הקשה ל"ע ומה נתן לו כוחות להתמודד:

שנתיים אחרי שהוא מצא לעצמו רופא לנפש, הוא עומד בחצר בית החולים. על ראשו הצעיר הוטחה פצצה. "אני מודה שמעולם לא חשבתי על המחלה הזו", הוא אומר. "ופתאום, בבת אחת, הבנתי שהיא כבר אוכלת בגופי".

ושם, בחצר בית החולים, הוא השתמש בעצת קסם שהוא קיבל מסבא שלו: להרים עיניים ופשוט להתחיל לדבר עם אבא, בשפה שרגילים לדבר. "אמרתי לו: 'אבא, אני לא מבין מה בדיוק הולך כאן. אבל אני מתחנן אליך, דבר ראשון שתיתן כוח להוריי ולאשתי. תן להן תעצומות נפש להתמודד עם התקופה הזו. אבא, תן להן כוח', כמובן שביקשתי גם על עצמי. אבל אתה יודע, גברים זה אחרת. לנו הקב"ה נתן כוחות יותר שכלתניים". – ע"כ מתוך הריאיון.

בכל פעם כאשר היו מבקרים אצלו היה אומר בחיוך: "הרופאה אמרה לי שההשיער שלי ינשור, ויוכלו לעשות עלי קידוש לבנה כל החודש". בתוך הייסורים הקשים הוא הלחין שיר על מצבו מילים מתוך הספר הקדוש ליקוטי מהור"ן.

רבים הגיעו לבקרו בבית החולים ביניהם הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א, לביתו היו מגיעים אברכים וצורבים צעירים רבים כאשר הוא יושב ובשארית כוחותיו משפיע עליהם דברי אמת ואמונה מתוך הנחל הנובע. כן מסר שיעורים רבים בקווי אנ"ש כמו גם בחבורות שונות מהם שעלו למערכת קול הלשון – למעבר לשיעוריו הקש כאן.

כאמור, המנוח זצ"ל סבל בשנים האחרונות מהמחלה הנוראה, ל"ע. עבר טיפולים רפואיים קשים על ידי טובי הרופאים כאשר כלל אנ"ש ובני משפחתו מכריו וידידיו מעתירים בתפילה לרפואתו ומקווים בכל ליבם לראותו חוזר לכוחותיו, אך למרבה הכאב והצער, בשעות האחרונות התפשטה הבשורה המרה כי המנוח הצעיר החזיר את נשמתו ליוצרה למגינת לב כל מכריו וידידיו.

הלווייתו תצא הערב (ראשון) בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך ביהמ"ד הגדול של חסידי גור ברחוב ירמיהו, ומשם תמשיך דרך ביהמ"ד ברסלב 'אהבת תורה' רחוב עזרא פינת רחוב יואל בירושלים, בדרכה להר המנוחות, שם ייטמן.

ניחום אבלים:

בני משפחתו יושבים שבעה בבית הוריו שיחיו, רחוב מנחת יצחק 12 קומה 3 ירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

המנוח ר חיים יצחק לבקוביץ מוסר שיעור חיזוק בבית החולים על קבלת יסורים באהבה, נאה דורש ונאה קיים.
הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א בביקור בבית החולים
ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

נוסטלגיה • הילולת רבינו ושמחת בית השואבה בשול לפני 40 שנה |◄

עת נעילת שער • הילולת רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ושמחת בית השואבה בהיכל…

6 ימים ago

נוסטלגיה • הקפות שניות בשול בשנת תשנ"ו |◄

עת נעילת שער • שמחה וריקודים של מצוה בשמחת הקפות שניות בהיכל בית הכנסת הגדול…

6 ימים ago

קיבוץ תשפ"ה • אומן בעין העדשה | גלריה #09

חדשות קיבוץ ראש השנה תשפ"ה באומן • לפניכם גלריית ענק מדהימה מההווי הברסלבי בעיר הגעגועים…

6 ימים ago

נוסטלגיה • הילולת רבינו הקדוש בקהילת 'קרן אור' לפני כ20 שנה

זיכרונות ימי קדם • גלריה מהילולת רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב בקהילת קרן אור' בראשות…

6 ימים ago

'שיח שרפי קודש' • חג הסוכות והילולת רבינו הקדוש

זְמַן שִׂמְחָתֵנוּ • הוצאה מיוחדת של 'שִׂיחַ שַׂרְפֵי קוֹדֶשׁ' לימי חג הסוכות ומצותיהם ולקראת יום…

6 ימים ago

בית שמש • ברסלב רמב"ש ד' 3 שכרו את החנות היוקרתית |◄

חדשות ברסלב • בדרך כבוד: בבית הכנסת ברסלב רמה ד' 3 שכרו את החנות היוקרתית…

6 ימים ago