חדשות

נתב"ג • מסתמן: סגירת השמים פרט לצרכים חיוניים והארכת הסגר • כל הפרטים

ההגבלות המסתמנות: הארכת הסגר, איסור יציאה גורף, כניסה בכפוף לבדיקת קורונה שלילית, השבים ממדינות נוספות יחויבו בידוד במלוניות, סגירת נתב״ג 'תעודת נכשל' לממשלה, בדיקות מהירות בנתב"ג של עד 4 שעות:

"אנחנו כלל אזרחי ארץ ישראל שבויים ב'כלא' הפוליטיקה הישראלית, אבל אם אתה עדיין בחו"ל כדאי שתחשוב על מקום אחר לשהות בו בשבועות הקרובים" – כותב לנו אחד ממרכז הארץ.

כזכור לפני למעלה משבוע הוחלט על סגר שלישי ברחבי ארץ ישראל לשבועיים ימים – עד לח' שבט (חמישי בא), אלא ששר הבריאות אדלשטיין מתכנן להציע היום להאריך את הסגר בעוד יותר משבוע. באחד מכלי התקשורת אמר אדלשטיין: "בעוד עשרה ימים כנראה עוד נהיה בסגר ולא ייפתחו שום מוסדות תרבות. גם ביום שלמחרת הסגר הם לא ייפתחו".

נתוני התחלואה לשבים מחו"ל:

על פי נתוני משרד הבריאות, ב-42 יום (מ-1 בדצמבר 2020 ועד 11 בינואר 2021 – למניינם) נכנסו לארץ ישראל 124 אלף נוסעים מחו"ל. כאשר מאיחוד האמירויות לבדה שבו בתקופה זו כ-34 אלף נוסעים. מתוכם אובחנו 529 חולי קורונה במהלך שבעת הימים מיום נחיתתם. מארה"ב הגיעו כ-19 אלף נוסעים, מתוכם 237 חולים מאומתים. מאוקראינה שבו לארץ 9,859 נוסעים, מתוכם 238 חולים מאומתים – כלומר 2.41 אחוז.

*

הממשלה מתכוונת לאשר הגבלות נוספות כבר ביממה הקרובה, בתוך ההגבלות מסתמן כי יהיו גם ההגבלות דלהלן:

כניסה לארץ ישראל:

אף אדם לא יוכל להיכנס לארץ ישראל מבלי להציג תוצאה שלילית לבדיקת קורונה שנערכה עד 72 שעות טרם הטיסה.

יציאה מארץ ישראל:

אזרחי מדינת ישראל לא יורשו לצאת לחו"ל כלל, למעט צרכים מיוחדים – דיפלומטים, שליחים, צרכים הומניטריים ומקרים שיאושרו בוועדת חריגים.

מלוניות:

החיוב לבידוד במלונית יורחב לחוזרים ממדינות נוספות מעבר לזמביה, דרום אפריקה, איחוד האמירויות וברזיל. השבים משאר המקומות בעולם רשאים לקיים בידוד עצמאי ואינם חייבים 'בידוד במלוניות', בכפוף לקיום תנאים אלו:

1. ביצוע בדיקת קורונה עם ההגעה לנתב”ג.

2.התחייבות בכתב טרם המעבר לבידוד הביתי שתבוצע בדיקת קורונה נוספת ביום התשיעי לתקופת הבידוד וביצוע הבדיקה.

3.דיווח בכתב על מיקום הבידוד הביתי והתחייבות להגיע למקום הבידוד ולבדיקה השניה ביום התשיעי שלא בתחבורה ציבורית.

סגירת נתב״ג 'תעודת נכשל' לממשלה:

כזכור לפני כארבעה חודשים רעשה התקשורת הכללית מכך שסוף כל סוף נפתחה מעבדת קורונה בנתב"ג, ושאפשר כבר לחבר את מדינת ישראל לעולם, "אנחנו כאן… עם מעבדה חדישה שנמצאת בשדה, על מנת לאפשר בדיקות מהירות של יוצאים ונכנסים. הדבר הזה יכול לעזור לנו לחזור לשגרת תעופה טובה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר" הכריז נתניהו בתקשורת המסכרת. אלא שהמציאות בשטח הייתה שונה, המעבדה פשוט כמעט אינה פעילה…

יו״ר התאחדות משרדי הנסיעות מר ק. קרני, יצא היום במתקפה חריפה על הכוונה לסגור את נמל התעופה: ״סגירת נתב״ג תהיה 'תעודת נכשל' לממשלה והוכחה ניצחת שאינה יודעת להפעיל את מנגנוני ההגנה שבידיה״.

קרני מוסיף ואומר: ״מדינת ישראל שהיא עם שער כניסה אחד לעולם, הייתה צריכה להיות כוח החלוץ של בדיקות לנכנסים בשעריה. למעלה מחצי שנה שאנו קוראים להפעיל מערך בדיקות לנוחתים בארץ. ארבע חודשים עברו מהיום שהגיעו המעבדות לנתב״ג, ומאז הן עומדות כמעט כאבן שאין לה הופכין".

"המחיר הבריאותי, הכלכלי והמדיני שמדינת ישראל משלמת ובמיוחד עובדי ענף הנסיעות המושבתים קרוב לשנה הם על מצפונם של חברי הממשלה והעומד בראשה".

״עדיין לא מאוחר להתעשת ולקבל פעם ראשונה החלטה אפקטיבית ולא מסובכת כפי שהתקבלה כבר במדינות רבות בעולם (בהן, בשונה מישראל פועל יותר מנמל תעופה בודד). שימרו על בריאות הציבור, בידקו את הנוחתים והשאירו את נתב״ג פתוח!״.

בדיקות מהירות של עד 4 שעות:

ואכן מסתמן כי היום יגישו משרד התחבורה הצעה שאושרה במשרד הבריאות, רש״ת וחברת ״אומגה״, ובאם תאושר ההצעה ב'קבינט הקורונה' יושקו בנתב"ג בדיקות קורונה מהירות של עד 4 שעות.

במשרד התחבורה מציינים כי הבדיקות יאפשרו ניטור מהיר של חולים כחלק מהמאמץ להורדת התחלואה ולטובת פעילות ענף התעופה לאחר הסגר.

אז אם תכננתם נסיעה לאומן שבאוקראינה כדי לפקוד את ציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב, חשוב שתבררו לפני היציאה אם יאפשרו לכם לעלות לטיסה.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

16 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

22 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

24 שעות ago

כ"ו סיון • יארצייט רבי חיים בירך רובינזון זצ”ל

זכרונם לברכה • ביום כ"ו סיון שנת תשנ"ה הלך לעולמו אחד ממקימי ומייסדי חסידות ברסלב…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

יום 1 ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago