אומן

נתב"ג • נתניהו: "המדינה צפויה להיסגר הרמטית", התאחדות סוכני הנסיעות: “עובדים על הציבור"

לדברי נתניהו: אם היינו סוגרים את השמיים לגמרי ולא חמש דקות אחרי, לא הייתה פה קורונה. אנחנו קונים זמן כדי לחסן, מה שאף מדינה לא יכולה לעשות. ומנגד יו”ר התאחדות סוכני הנסיעות בישראל: “עובדים על הציבור בעיניים”:

נתניהו קיים בסוף השבוע האחרון דיונים על סגירת נתב”ג באופן הרמטי, ובשעות אלו הוא מקיים מסע שכנוע מלווה בהפחדה על עצירת הטיסות לישראל וממנה למשך שבועיים, לדבריו הפעולה תמנע כניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה.

בדיונים בסוף השבוע השתתפו שר הבריאות, שר' התחבורה, ראש המל”ל, מנכ”ל משרד הבריאות, מנכ”ל משרד התחבורה, ממונה הקורונה, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, ראש רת”א, היועץ המשפטי לממשלה ובכירים נוספים.

בדיון סוכם באופן עקרוני, בכפוף לאישור הממשלה:

1. איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות.

2. צמצום היתר ההגעה לנתב”ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו ע”י ועדה בראשות מנכ”לי משרדי הבריאות והתחבורה.

3. גיבוש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות.

4. ההגבלות יחולו על טיסות נוסעים למשך 14 ימים וייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה.

לדברי נתניהו: אם וריאנט מגיע, מספיק שאחד מגיע ולא תפסנו אותו זה עניין גיאומטרי עד שהוא ידביק. יכולים להגיע וריאנטים שעדיין לא הגיעו זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות אז אמרתי קודם כל בואו נסגור. עכשיו אנחנו ממש סוגרים, בלי טיסות מסחריות בלי כלום. חוץ מחריגים. קודם כל לסגור.

ומנגד זועק יו”ר התאחדות סוכני הנסיעות בישראל: “עובדים על הציבור בעיניים”:

על רקע הכוונה לסגור את נתב”ג לשבועיים הקרובים קובי קרני, יו”ר התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, יצא היום (ראשון) במתקפה חריפה נגד ההחלטה המסתמנת של הממשלה.

קרני: “עובדים על הציבור בעיניים! מוטציות לקורונה ילוו אותנו עוד חדשים ארוכים, כדי למנוע כניסת חולים לארץ הדרך צריכה להיות לבדוק כל נוסע ולא להכניס חולים! סגירת נתב”ג לא תהווה פתרון לאורך זמן”.

יו”ר התאחדות משרדי הנסיעות קורא לציבור לא ללכת שולל אחר הקריאות הפופוליסטיות לסגירת נתב”ג ומאשים כי: “הטענה כאילו סגירת נתב”ג היא הפתרון למניעת המוטציות היא זריית חול כדי לצאת ידי חובה ולהסתיר את מחדלי הממשלה בניהול המשבר. בכל העולם פועלים נמלי תעופה ומונעים כניסת חולי קורונה באמצעות בדיקות לפני הטיסה או מיד לאחר הנחיתה. רק בישראל במקום לתגבר את המעבדות בנתב”ג מחליטים לסגור בדיוק ביום שסופסוף מתחילים לבדוק נוסעים”.

עוד תוקף קרני: ”כמה זמן יסגרו את השער היחיד של ישראל לעולם? מי יפצה את עשרות אלפי המשפחות בענף התיירות שכבר שנה מושבתות מפרנסה בגלל מחדלי הממשלה? לא ייתכן כי שנה מפרוץ האירוע אנחנו עדיין מוצאים את עצמנו דנים בסוגיה מבלי שהמדינה נוקטת כל פעולה אופרטיבית לפתרון. אנו מצפים מהממשלה כי ככל שתתקבל ההחלטה, תגיע גם התחייבות לדאוג לגורלן של כל המשפחות עליהן גוזרים כעת כליה כלכלית”.

מנכ”ל לשכת מארגני תיירות נכנסת: “מדובר בהחלטה שגויה מיסודה”

גם יוסי פתאל, מנכ”ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, נחרד מההחלטה ומגיב לדיוני הממשלה על סגירת נתב”ג: ” דיוני הממשלה היום בכוונה לסגור לחלוטין את שמי ישראל ולבטל טיסות, הנם שגויים מיסודם, בדיוק באותו האופן ששגתה הממשלה בניהול תנועת נוסעים לישראל עד היום".

"כוונת הממשלה לסגור את שמי ישראל, אינה הפתרון לטעויות שנעשו בניהול התנועה לישראל וממנה עד היום. הסיבה המרכזית לכניסת נוסעים חולים לישראל, לא הייתה עצם מתן האפשרות להגיע לישראל, אלא ההחלטה שלא לחייב בדיקות לפני ההגעה לישראל ועם ההגעה אליה".

עוד מוסיף פתאל: “המענה הנדרש בנושא, הוא אינו ״ענישה״ קולקטיבית, אלא הסקת מסקנות וניהול תנועה בישראל באופן אחראי ומפוקח".

"עריכת בדיקות קורונה לפני עליה למטוס בחו”ל, עריכת בדיקות קורונה עם ההגעה לישראל ועריכת בדיקה נוספת לאחר יומיים-שלושה מיום הכניסה לישראל, היו מבטיחות מניעת כניסת חולים לישראל. זה הנוהל במדינות רבות בעולם ומבחינה בריאותית הוא מבטיח שליטה מרבית”.

אז אם אתם מתכננים נסיעה לאומן עליכם לברר אם אכן הצליח נתניהו לסגור שוב את המדינה., ולכמה זמן.

ברסלב נייעס

Recent Posts

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

27 דקות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

44 דקות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

17 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

23 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

יום 1 ago