חדשות אומן

נתפסו על חם: תם עידן שחיתויות שוטרי הגבול האוקראיני מולדובי

חדשות אוקראינה • לאחר מעקב ארוך: סוף לשחיתיות ועכוב מיותר במעבר הגבול האוקראיני מולדובי עם מעצרם של שודדי הגבולות לובשי המדים:

שוטרי הגבול בזמן המעצר


כידוע, כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב העולים אומנה בכדי לפקוד את ציון רבינו הקדוש, מוכרחים לעבור דרך מדינה נוספת עקב הלחימה הרוסית באוקראינה, אלא שלצערנו בגבול האוקראיני מולדובי נשדדו פעם אחר פעם ע"י כלל המוצבים מטעם הרשויות בגבול, ביניהם; שוטרי הגבולות, פקידי המכס, ועל כולם מפקד הגבול.

התיירים הרבים ביניהם רבים מאנ"ש שנעקצו פעם אחר פעם בסכומים של מאות דולרים, פנו והתלוננו פעם אחר פעם למבקרי הרשויות השונים, ואף הוכיחו בראיות ברורות את השחיתות המשתוללת במעבר הגבול האוקראיני מולדובי.

ובכן, בימים האחרונים מתפרסם כי לאחר כחודשיים בהם יושב SBU על הגבול בכדי לאסוף ראיות ותיעודי פשיעה של עובדי הגבול, נתפסו על חם, פלוגת המשטרה, פקידי המכס ועל ראשם מפקד הגבול, בזמן אמת בו עוכבו תיירים תמימים, עד שנצרכו לשלם כספים מיד ליד.

העומד בראש חשיפת ציר הפשע, הוא ראש חבר העמים של שירות הביטחון של אוקראינה באזור אודסה, שחשף באופן שלא ניתן לפרשנות את התוכנית הלא חוקית של דרישה וקבלת תגמולים כספיים בלתי חוקיים על ידי פקידי מכס אודסה ואנשי צבא של מחלקת הגבול ה-25 של RU הדרומי של DPSU מאזרחים זרים – עולי רגל.

לדבריהם, נקבע כי הנהלת עמדת המכס "בילהורוד-דניסטרובסקי" של משרד המכס בעיר אודסה, בשיתוף פעולה עם אנשי הצבא של חיל האוויר "סטרוקזאצ'ה" של מחלקת הגבול ה-25 מדרום מדינת רוסיה של DPSU, יישמה מנגנון בלתי חוקי לקבלת תגמול כספי בלתי חוקי באופן שיטתי מאזרחים ישראלים המבקרים באתרי דת ברחבי אוקראינה בחגים (חסידים), כאשר במהלך יציאתם לגבול מולדובה לטיסת ההמשך לישראל, הבינו הפקידים כי עיכוב בגבול יוביל לאיחור הטיסה, ולכן בחרו לעכב בכוונה וללא סיבה את מעבר החסידים באמצעות מכס וביקורת גבולות (הם בדקו מסמכי שונים, חפצים אישיים ובגדים, בדיקות בכלי רכב ואמצעי תחבורה וכדומה) כדי לאלץ אותם לשלם תשלומי 'שוחד' כספי, סכומים של 150 עד 500 דולר לכל רכב.

במסגרת ההליך הפלילי תועדו מספר פרשיות של הפעילות פלילית, אשר פגעה בין היתר ביחסים הבינלאומיים של אוקראינה וישראל, וביום חמישי האחרון (וארא, ה- 19.01.2023 – למניינם), נעצר ב"יד אדומה" אחד ממבצעי העבירה הפלילית – מפקד המשמרת הבכיר במדינה. פקח המשרד, היה זה באמצעו של מהלך סחיטה נוסף וקבלת הטבות בלתי חוקיות במאבק בהברחות והפרות של תקנות המכס של בית המכס אודסה, ו.מ. חמליה, כאשר ברשותו נמצאו כספי המבקש וכספים נוספים. עם סימנים של שכר לא ראוי – שטרות ממדינות שונות, מגולגלים לגודל קטן. הסכום המתועד של מתן ה'שוחד' שקיבלו העבריינים היה 700 דולר.

בימים אלה נערכים צעדי חקירה ומבצעים דחופים לעיכוב משתתפים נוספים בהסדר הבלתי חוקי, חיפוש בשטחי משרדי עמדת המכס "בילהורוד-דניסטרובסקי" ובסיס חיל האוויר "סטארוקוז'ה" ובמגוריהם של המשתתפים בהליך. מתוכנן לעצור את הנאשם לפי סעי' 208 א' לחוק סדר הדין הפלילי של אוקראינה והודעה נוספת על חשד המבוססת על חלק 3 של אמנת 368 לחוק הפלילי של אוקראינה.

התיעוד מתבצע בשיתוף עם שירות הביטחון הממלכתי של אוקראינה באזור אודסה בהנחיה פרוצדורלית של משרד התובע האזורי של אודסה, בהשתתפות שירות הביטחון הפנימי של אוקראינה ושירות ביטחון הפנים של אוקראינה.

ברסלב נייעס

View Comments

  • וואו בשורה טובה לחסידי ברסלב, אולי נוכל כעת לסוע יותר בקלות ומהירות לרביה"ק, אבל מה עם החלק המולדבי הם גם לא פעם ביקשו שוחד

  • יום שישי האחרון היינו שם בסביבות 8 בבוקר והנהג של פאייכלה ביקש מאיתנו להביא שוחד ,על מנת לעבור את הגבול המולדובי ,לא הסכמנו וקיבלנו עיכוב ,שעברנו לגבול האוקראיני בלית ברירה[ערב שבת בין היתר] לא רצינו לעבור את עוד פעם תיקון נתנו לו כל הקבוצה 20 דולר על מנת לעבור, אז לא ניראה לי שבאמת נעשה שינוי בעניין...

  • אני ועוד שלושה עברתי בגבול זה ביום ראשון יומיים לאחר הפשיטה וב"ה לא בקשו בכלל כסף ותוך45 דקות עברנו גם את הגבול המולדובי וגם את האוקראייני בסייעתא דשמיא

  • צריך להתפלל לסיעתא דשמיא.
    עברנו לפני כחודש - לפני הפשיטה.
    כ20 דק' 2 הגבולות יחד.
    בלי שום תשלום!

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

19 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago