חדשות

סאוט פאלסבורג • שבת התאחדות לעשרות בחורי ארה"ב | צפו

חדשות ברסלב • עשרות מבחורי ארה"ב התאספו יחדיו ל'שבת התאחדות והתעלות' בעיר סאוט פאלסבורג ניו יארק | 'הַשַּׁבָּת נֹעַם הַנְּשָׁמוֹת':

עשרות בחורים מיקירי בחורי אנ"ש חסידי ברסלב מערי ארה"ב התאפסו ובאו יחדיו לערוך "שבת התאחדות והתעלות" בשבת קודש פרשת בהעלותך העעל"ט, שנערך ברוב פאר והדר בהרי הקעסקילס בעיר סאוט פאלסבורג ניו יארק.

הבחורים התאספו מד' קצוות ארה"ב, בהם הערים: וויליאמסברוג, קרית יואל מאנרא, מאנסי, בארא פארק, בלומענבורג, פארראקוויי, סטעטען איילנד, ועימם אף בחורים שהגיעו מטרונטו קנדה, ועיה"ק מצפת תו"ת. השבת כולה היא פרי עמלו של מזכה הרבים מיקירי עסקני אנ"ש הר"ר דובי פריד שליט"א – המוסר נפשר כבר למעלה משלושים שנה לארגון 'שבתות ההיתעלות' לבחורי ארה"ב, ואיתו עימו האברך היקר – איש אשר רוח בו הר"ר פנחס צבי (פינצי) רובינסון הי"ו.

השבת המרוממת נערכה בהתרוממות מיוחד ובשמחה מופלאה, כאשר ראשי החבורה, נשאו דברים בסעודות השבת בתורת רבינו הקדוש זיע"א, ולצידם נערכו פאנלים מיוחדים שהתמקדו בענינים שונים בעבודת השם עפ"י עצות רבינו הק', ומאידך קיימו פארברנגען מקרב לבבות, בזמירות שירות ותשבחות לקל חי וקיים, שזיכנו להתקרב לרביז"ל.

השבת החלה בתפילת מנחה שנערכה בכח ובתעצומות, לאחריה נשא דברי הכנה הר"ר פנחס צבי רובינסאן הי"ו, בדבריו עורר על ההזדמנות המיוחדת שנפלה בחלקם של הבחורים המשתתפים, והוסיף בדבריו בענין המשכת הצדיק למקום התאספות החסידים המאמינים בריז"ל ובעניין השבת ששובתים אצל הצדיק.

אחריו נשמעו דברי חן מפי העסקן הר"ר דובי פריד הי"ו שכאמור נושא בעול השבת, בין דבריו, אמר שלכל אחד יש הזדמנות מיוחדת להיות מקורב מחדש בלי מפריעים ובעניין הנקודות טובות של כל אחד ואחד שכל אחד יש לו את הנקודה המיוחדת שלו.

לקבלת שבת ניגש הר"ר דובי הי"ו שהעורר את הציבור בקולו הנעים, כאשר ב'ימין ושמאל תפרוצי' פרץ הציבור בריקודים עזים שנמשכו שעה ארוכה, לתפילת מעריב ניגש הבעל תפלה הרה"ח ר' ראובן ווייס שליט"א, בקולו עורר את הציבור בתפילתו הנרגשת.

במהלך סעודת הלילה נערכה 'שיחת חברים' של דיבורים קדושים, הנובעים ממקור החכמה, טרם תחילת הזמירות נשא דברים קצרים הרה"ח ר' נחמן (ב"ר דניאל) ברגשטיין שליט"א, בגדול יקרת התמימות והפשיטות השייכים לעבודת השם את שייכותם לימי הבחרות, והוסיף לדבר בגודל ההקפדה של רביז"ל לזמר את זמירות וכפי שאמר, "צריך להזהר מאד להיות שמח וטוב לב בשבת", (לקוטי מוהר"ן תניינא תורה י"ז), וכפי שכותב מוהרנ"ת: "הוכיח אותנו אז לזמר זמירות בשבת הרבה, ולבלי להסתכל על שום מונע מאיזה בני אדם היושבים על השלחן שנדמה לו שאין רצונם בזה, רק להתחזק לזמר זמירות בשמחה ולהנהיג השלחן כל יום השבת בשמחה גדולה, כי עיקר הוא השמחה בשבת"… (שיחות הר"ן קנ"ה).

לאחר הזמירות, נשא דברים, אורח הכבוד שהגיע מארה"ק, ה"ה הרה"ח ר' יואל פוקס הי"ו ממנהלי מוסדות ברסלב בית שמש, שעורר על הזכייה העצומה להיות נמנה על שם הצדיק והוסיף לספור סיפורים נפלאים ששמע מפי הגה"צ רבי שמואל משה קרמר שליט"א בעניין, בדבריו סיפר כי מאן דהוא שאל את הרמ"ק שליט"א מה מהי תורת ברסלב על רגל אחת, נענה הרמ"ק כי ברסלב מלמדת כי "גאט איז מיט דיר, ביי דיר, און נעבען דיר" [הקב"ה איתך, אצלך, וסמוך לך!]. לאחר דבריו פרצה השמחה כאשר הבחורים פורצים בריקודים סוערים, ומשוררים שירי הודאה, ביניהם שרו ניגון מיוחד שהלחין אחד הבחורים, עם מילים באידיש ובאנגלית, על המילים "שלא עשני גוי".

לאח"כ ערכו הכירות תחת השם "נקודת החבר" כאשר בחור אחר בחור משתף את חבריו בשמו, משפחתו ומקום משובו, ומוסיף לדבר על דבר שהתחדש אצלו בעניין הצדיק.

טרם ברכת המזון נשא דברים האברך הר"ר מתתי' לידער הי"ו שסיפר על גדולי אנ"ש מדורות עברו כאשר הוא מסביר ומקשר את העניין לדעתם של הבחורים שעם הרבה יגיעות ומסירת נפש, נזכה אף שיגעו מעשינו למעשי אבותינו, ובעניין מדרגת "כמוני ממש". בברכת המזון על הכוס נתכבד האברך הר"ר יואל לוי ניימאן שליט"א מיקירי אנ"ש ד'קרית יואל' שפעל רבות למען השבת.

כבר, בשעת חצות יצאו קבוצת בחורים…! לעבר השדה, כאשר בדרך הילוכם נשמעו דיבורים מעוררים מאת הרה"ח ר' נחמן ברגשטיין שליט"א בגודל ענין הניעור בחצות הלילה, ובפרט בעניין ההתבודדות בין עצי היער ומחוץ לישוב. לאחמ"כ ערכו סדר לימוד עד לזמן תפילת שחרית, לפנות אור הבוקר יצאה הקבוצה השניה לעורר השחר בשדה יחדיו עם הרה"ח ר' יואל פוקס הי"ו.

לתפילת שחרית ניגש הר"ר פנחס צבי רובינסון הי"ו, שבתפילתו הכניס חיות מיוחדת בליבבות, ובאמירת 'אהבה רבה' פתחו כולם בניגון הידוע של רבי הערשל מרימנוב זיע"א.

לפני קריאת התורה נמכרו העליות, בסוגי עמל שונים בתורה ועבודה, שיערכו בתוך הזמן עד ראש השנה תשפ"ג הבעל"ט, ביניהם עמודים בספה"ק 'ליקוטי מוהר"ן', דפים בספה"ק 'ליקוטי הלכות', שעות של התבודדות, גמרא, הלכה, וריקודים ועוד… לתפילת המוסף ניגש הבעל תפלה הרה"ח ר' ראובן ווייס שליט"א.

בקידושא רבה נשא דברים הרה"ח ר' ראובן ווייס שליט"א שסיפר – כמנהג אנ"ש – מהספר 'סיפורי מעשיות' במעשה מהבעל תפלה, והרחיב בהענין שכל אחד יכול להגיע למעלות ודרגות הגבוהות ביותר, וכן שלא להתפעל מהדברים הקשים שעוברים על כל אחד.

סעודה צפרא דשבא, נשמעו דברים מאת הר"ר אברהם פולווין הי"ו שדיבר על התמדה בלימוד ספרי רביה"ק וקיום עצותיו ובשמחת יהדותינו, לאחר זמירות וריקודים, סיפר הבה"ח משה אריה מרקוביץ הי"ו את סיפור התקרבותו לרביה"ק ועוד כמה נקודות חשובות, לאחר מכן דיבר הר"ר מתתי' לידר הי"ו בגודל ענין ראש השנה של רבינו וסיפור מעשיות, לאחמ"כ פרצו הציבור בניגוני 'אומן ראש השנה'.

לפני ברכת המזון דיבר הר"ר פנחס צבי רובינסון הי"ו על ענין שכל בחור צריך למסור את דעת הרב'ה לאחרים, וזה רק ע"י קיום דיבורי ועצות הצדיק.

לאחר הסעודהנערך שיעור מיוחד בתורת רביה"ק מהר"ר אברהם פולווין הי"ו, ובשעה 5 התקיים סדר לימוד מיוחד – ברציפות.

לאחר תפילת המנחה התקיים פאנל מיוחד, בו שאלו הבחורים שאלות המעיקים על ליבם הסובבים בענייני תורת ברסלב, כאשר לבחורי הישיבות קטנות התקיים הפאנל עם הרה"ח ר' נחמן ברגשטיין, ר' יואל פוקס, ור' פנחס רובינסון הי"ו, ולבני ישיבות גדולות התקיים הפאנל עם הרה"ח ר' דובי פריד, ר' אברמי פולווין, ור' יואל לוי ניימאן הי"ו, בשולחנות ערוכים ומלאים מכל טוב לכבוד השבת – וגדולה הלגימה שמקרבת הלבבות, ודיברו 'שיחת חברים' כאשר הבחורים מקבלים תשובות על כל שאלותיהם, כשעתיים מלאי חיזוק וברען לעבודת השם.

לסעודת רעווא דרעווין שוררו את הזמירות כנהוג, כאשר לאחריהם נשא דברים הבה"ח מרדכי ערמאן הי"ו בהתחזקות עפ"י תורה כ"ה הנלמדת עכשיו בתורה הזמנית, ולאחר נשמעו דברי נעילה מפי הרה"ח ר' נחמן ברגשטיין שליט"א שדיבר שעכשיו בעת זמן הקיץ צריכין להיזהר יותר מהרחוב, ומאידך יש יותר הזדמנות לצאת לשדות וכו' וגם דיבר להתחזק ביחד והחבורות וכו', לברכת המזון נתכבד הבעל האכסניא של השבת הר"ר דובי פריד הי"ו.

אחר תפילת מעריב והבדלה פרצו הציבור בריקודי אש קודש בליווי כלי שיר למשך שעה ארוכה.

המארגנים מספרים ל'ברסלב נייעס' כי בימים אלו הם שוקדים לארגן עוד שבתות התאחדות ועוד חבורות, בשאר מקומות מושבותיהם של אנ"ש בארה"ב. ומבקשים שמי שרוצה לארגן חבורה וכדו' יכול להתקשר לעסקנים במספר 631-538-0716.

ברסלב נייעס

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

9 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago