כתבות קשורות:
'סיפורי מעשיות': ההקדמה #00 להאזנה |♫
'סיפורי מעשיות': מעשה א' 'מֵאֲבֵידַת בַּת מֶלֶךְ' #01|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ב' 'מִמֶּלֶךְ וְקֵיסָר' #02|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ג' 'מַעֲשֶׂה מֵחִגֵּר' #03|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ד' 'מִמֶּלֶךְ שֶׁגָּזַר שְׁמָד' #04|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ה' 'בֶּן מֶלֶךְ מֵאֲבָנִים טוֹבוֹת' #05|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ו' 'מַעֲשֶׂה מִמֶּלֶךְ עָנָיו' #06|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ז' 'מִזְּבוּב וְעַכָּבִישׁ' #07|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ח' 'מְרַב וּבֵן יָחִיד' #08|♫
'סיפורי מעשיות': מעשה ט' 'מְחָכָם וְתָּם' #09|♫
לפניכם ספר הקדוש והנורא 'סיפורי מעשיות' במהדורה קולית, הקבצים מערוץ הYouTube שע"י בית הכנסת 'משיבת-נפש', רחוב המעפילים 6, אור יהודה.
מעט על הספר 'סיפורי מעשיות':
הספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' מלקט בתוכו י"ג סיפורים נוראים ומרתקים מלאים בהרפתקאות שובי לב, אותם סיפר רבינו הקדוש והנורא צדיק יסוד העולם רבי נחמן מברסלב זיע"א החל מקיץ של שנת תקס"ו ואילך למשך כ-ארבעה שנים עד לשנת תק"ע.
לפני שהתחיל רבינו הקדוש לספר את סיפורי ה'ספר מעשיות', נענה ואמר: "אִיךְ וֶועל שׁוֹין אָן הֵייבְּן מַעֲשִׂיּוֹת דֶּער צֵילִין" (=עתה אתחיל לספר מעשיות!). (חיי מוהר"ן, קנא).
מוהרנ"ת הפליג במאוד בגודל יקרת קדושת הסיפורים הנוראים האלו. הספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' הודפס לראשונה ע"י גאון עוזינו מוהרנ"ת זיע"א בשנת תקע"ו, ולאחר מכן הודפס הספר במאות מהדורות ובמאות אלפי עותקים.
בכוחן לעורר מהשינה:
ומסביר תלמידו הגדול – גאון עוזינו מוהרנ"ת זיע"א, כי בימינו אנו ימי 'עקבתא דמשיחא', רבו מאוד נשמות שנפלו בשינה רוחנית עמוקה, שגם התורות העמוקות והנפלאות ביותר אותן גילה רביה"ק, לא מעוררות אותן משנתם, ולכן התחיל רבינו הקדוש לספר את 'סיפורי המעשיות' הקדושות. וזה לשונו: "וְכַוָּנוֹת דְּבָרָיו הָיָה, כְּמוֹ שֶׁאוֹמֵר מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ מוֹעִיל לָכֶם לָשׁוּב אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עַל-יְדֵי הַתּוֹרוֹת וְהַשִּׂיחוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת וְכַיּוֹצֵא בָזֶה מַה שֶּׁעָסַק בִּיגִיעוֹת גְּדוֹלוֹת כָּל יָמָיו לַהֲשִׁיבֵנוּ אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ וּמֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ מוֹעִיל כָּל אֵלֶּה עַל-כֵּן הוּא מַתְחִיל לַעֲסֹק בְּ'סִפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת' ". (הקדמת סיפורי מעשיות).
ופשוט שכוונתו לא הייתה רק לאלו הרחוקים מהיהדות ותינוקות שנשבו, אלא גם אלינו שומרי התורה והמצוות, בני הישיבות הקדושות, החסידים או הלמדנים המופלגים, כולנו שקועים בשינתנו העמוקה ושרויים בעומק חלומות השינה, וכפי שאומר רביה"ק בספר 'ליקוטי מוהר"ן': "כִּי יֵשׁ בְּנֵי אָדָם שֶׁיְּשֵׁנִים אֶת יְמֵיהֶם, וְאַף שֶׁנִּדְמֶה לְהָעוֹלָם שֶׁהֵם עוֹבְדִים אֶת הַשֵּׁם, וְעוֹסְקִים בְּתוֹרָה וּבִתְפִלָּה, אַף עַל פִּי כֵן כָּל עֲבוֹדָתָם אֵין לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נַחַת מֵהֶם, כִּי נִשְׁאָר כָּל עֲבוֹדָתָם לְמַטָּה, וְאֵין יָכוֹל לְהִתְרוֹמֵם וּלְהִתְעַלּוֹת לְמַעְלָה… וּכְשֶׁרוֹצִין לְהַרְאוֹת לוֹ פָּנָיו וּלְעוֹרְרוֹ מִשְּׁנָתוֹ, צְרִיכִין לְהַלְבִּישׁ לוֹ אֶת הַפָּנִים בְּסִפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת" (ליקוטי מוהר"ן ס').
סגולתם גם לתלמידי חכמים ויראי השם:
ומסביר רבי נתן: "וְהַכְּלָל הַיּוֹצֵא מִשָּׁם (התורה הנ"ל תורה ס') לְעִנְיָנֵנוּ, שֶׁעַל יְדֵי סִפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת שֶׁל שָׁנִים קַדְמוֹנִיּוֹת, מְעוֹרְרִין וּמְקִיצִין אֶת בְּנֵי אָדָם מִשְּׁנָתָם. כִּי יֵשׁ הַרְבֵּה בְּנֵי אָדָם שֶׁיְּשֵׁנִים אֶת יְמֵיהֶם וְיֵשׁ שֶׁאַף עַל פִּי שֶׁעוֹסְקִים בְּתוֹרָה וּתְפִלָּה אַף עַל פִּי כֵן כָּל עֲבוֹדָתָם הוּא בִּבְחִינַת שֵׁנָה וְכוּ', עַיֵּן שָׁם. וְצָרִיךְ לְעוֹרְרָם מִשְּׁנָתָם…, כִּי עִקַּר בְּחִינַת הַשֵּׁנָה הוּא בְּחִינַת הִסְתַּלְּקוּת הַדַּעַת… וְהִתְעוֹרְרוּת הַשֵּׁנָה הוּא עַל יְדֵי סִפּוּרֵי מַעֲשִׂיּוֹת שֶׁהַצַּדִּיק מַלְבִּישׁ בָּהֶם אֶת הַפָּנִים שֶׁל תּוֹרָה" (ליקוטי הלכות חושן משפט ב – הִלְכוֹת גְנֵבָה הֲלָכָה ג).
כלומר, העצה היחידה נגד אותה שינה עמוקה, היא; סיפורי מעשיות משנים קדמוניות!, מעשיות אלו עוקפות את מערכת החשיבה המעוותת שלנו, וחודרות ישירות לנשמה הקדושה ומעוררות אותה מעלפונה ותרדימתה. וככל שהוגים בהם בפשיטות, כך הולכים ומתעוררים, הולכים ומתלהבים…
מעשיות חדשים שלא נשמעו מעולם:
מוהרנ"ת כותב (בהקדמה) כי הסיפורים הקדושים האלו רובם ככולם הם סיפורים חדשים שהשיג רבינו הקדוש ברוח הקודש: "וְדַע שֶׁהַמַּעֲשִׂיּוֹת שֶׁסִּפֵּר רַבֵּנוּ רֻבָּם כְּכֻלָּם הֵם מַעֲשִׂיּוֹת חֲדָשׁוֹת לְגַמְרֵי שֶׁלֹּא נִשְׁמְעוּ מֵעוֹלָם רַק הוּא בְּעַצְמוֹ סִפְּרָם מִלִּבּוֹ וְדַעְתּוֹ הַקְּדוֹשָׁה כְּפִי הַהַשָּׂגָה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁהִשִּׂיג בְּרוּחַ קָדְשׁוֹ שֶׁהָיָה מַלְבִּישׁ אוֹתָהּ הַהַשָּׂגָה בְּאוֹתָהּ הַמַּעֲשֶׂה וְהַמַּעֲשֶׂה בְּעַצְמָהּ הִיא מַרְאֶה נוֹרָאָה וְהַשָּׂגָה עֶלְיוֹנָה מְאֹד שֶׁהִשִּׂיג וְרָאָה בְּמָקוֹם שֶׁרָאָה וְגַם לִפְעָמִים הָיָה מְסַפֵּר מַעֲשֶׂה מֵהַמַּעֲשִׂיּוֹת שֶׁמְּסַפְּרִין הָעוֹלָם אֲבָל הוֹסִיף בָּהֶם הַרְבֵּה, וְהֶחֱלִיף וְתִקֵּן הַסֵּדֶר עַד שֶׁנִּשְׁתַּנָּה סִפּוּר הַמַּעֲשֶׂה לְגַמְרֵי מִמַּה שֶּׁהָעוֹלָם מְסַפְּרִין וְכַנַּ"ל, אֲבָל לֹא נִכְתְּבוּ בְּזֶה הַסֵּפֶר מֵאֵלּוּ הַמַּעֲשִׂיּוֹת כִּי אִם אַחַת אוֹ שְׁתַּיִם וּשְׁאָר כָּל הַמַּעֲשִׂיּוֹת הֵם חֲדָשׁוֹת לְגַמְרֵי שֶׁלֹּא נִשְׁמְעוּ מֵעוֹלָם.
עוד מוסיף מוהרנ"ת: "וּבֶאֱמֶת יֵשׁ בְּאֵלּוּ הַמַּעֲשִׂיּוֹת הִתְעוֹרְרוּת גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּרֹב הַמְּקוֹמוֹת אֲפִלּוּ עַל-פִּי פָּשׁוּט מִלְּבַד הַנִּסְתָּרוֹת כִּי כֻּלָּם הֵם סוֹדוֹת נוֹרָאוֹת וְיֵשׁ לָהֶם כֹּחַ גָּדוֹל לְעוֹרֵר הַכֹּל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ" (הקדמה ל'סיפורי מעשיות').
עוד על סגולת הספר הקדוש 'סיפורי המעשיות' הקש כאן
♦ ♦ ♦
ובכן בחודשים הבאים נתחיל בעזהי"ת כאן ב'ברסלב נייעס' להביא מפעם לפעם סיפור אחד מהספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' בקובץ שמע, לשמיעה, והשבוע מעשה י' 'מַעֲשֶׂה מִבֶּערְגִיר וְעָנִי' – שמעו ותחי נפשכם.
למעבר לטקסט הספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' הקש כאן. || למעבר לספר בקובץ PDF להורדה הקש כאן.
מעשה י' – אורך ההקלטה כ- 52 דקות. – האזינו:
מנהגי ברסלב • הקונטרס המפואר 'סדר הדלקת נר חנוכה ברסלב' הכולל בתוכו; שיחות, ליקוטי הלכות,…
עולם הנגינה • לקראת ימי החנוכה: השיר של אנ"ש החודר לתוככי הלב על הצילים "וּמִנּוֹתַר…
שיעורי המועדים • לפניכם שיעור מפי הגה"ח רבי אפרים קעניג שליט"א הכנה לימי החנוכה: איך…
חדשות קיבוץ שבת חנוכה תשפ"ה באומן • לרווחת ציבור הנוסעים לאומן 'איחוד ברסלב' עם מידע הנחוץ…
חדשות ברסלב • מרכז השיעורים 'היכלא' ערכו כינוס הכנה לימי החנוכה ב'שוהל' שבירושלים עם שיעור…
עולם ההפצה • הקונטרס הנפלא 'המפתח' של מכון 'אור האורות' עם עניינים מנהגים הלכות והנהגות…