איחוד ברסלב

ספר '100 פתגמים מאת רבי נחמן' באוקראינית

חדשות אוקראינה • העיתונאי אדוארד דוקס הוציא לאור עולם ספר ייחודי בשפה האוקראינית בו 100 פתגמים מאת רבינו הקדוש בשם 'אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך' | כל הפרטים:

'איחוד ברסלב באומן' מפרסם: כי בעקבות סערת אומן והמראות הכאובים מסגירת גבולות אוקראינה בתקופת ימי ראש השנה אשתקד, מהמשבר ההומוניטרי בו אלפים מאנשי שלומינו חסידי ברסלב הע"י – שמסרו את נפשם וליבם כדי לקיים את ציווי רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב של "איש בל יעדר" ונבלמו ע"י כוחות ומעצמות בתת תנאים בין המצרים של גבול בלארוס-אוקראינה, כאשר התמונות שודרו ביתר שאת על גבי מסכי האתרים העולמיים בכל העולם והפנו זרקור תקשורתי בוהק בעוצמה רבה לכיוון עיר הגעגועים אומן.

אדוארד דוקס דווקא זיהה במשבר הכל כך מורכב הזדמנות מדהימה להכיר לציבור האוקראיני את עומק דמותו המפעימה של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ואת ציון הקדוש של הצדיק, המושך כאבן שואבת, מכל מקום נידח שסביבות הגלובוס.

אדוארד דוקס, הוא יהודי יליד אוקראינה, עיתונאי, מתורגמן ומורה דרך, אשר עלה ארצה עם בני משפחתו בהיותו נער בן חמש עשרה. בשנים האחרונות אדוארד מתגורר בקייב ומעורה בחיי הקהילה היהודית באוקראינה. לקראת הגעתו לגיל חמישים, גמלה בלבו ההחלטה לציין את יובל שנות חייו עם "עשייה מיוחדת שתיזכר לדורות" כפי איך שהוא מגדיר את זה, ולהוציא לאור ספר בשפה האוקראינית, עם פתגמים מאוצרו של הנחל נובע ה"ה רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א.

המחבר נתן לספר את השם הכל כך ידוע "אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך".

בספר מדגיש הסופר שהמקום לא מהווה רק מוקד תיירותי, מבחינת האוקראינים, אלא מקום קדוש ומסוגל לישועות, שבו קבור צדיק גדול, צדיק האמת של עם ישראל ושל העולם כולו.

לפניכם ראיון עם העיתונאי

מה יודעים אזרחי אוקראינה על רבינו ועל העלייה לקברו?

האם הציבור האוקראיני מעורה, או לכל הפחות מגלה עניין, בתופעה המרתקת של עלייה לרגל אל הציון הקדוש באומן, אשר מגיעה לשיאה בקיבוץ בימי ראש השנה, בהם נוחתים בנמלי התעופה הבינלאומיים ברחבי אוקראינה עשרות אלפי יהודים המגיעים מכל רחבי העולם.

אדוארד משיב: באוקראינה מגלים עניין רב בתופעה ורבים גם מגיעים לפקוד בקבוצות מודרכות את קברו של הצדיק באומן.

האם אתה מזהה שדבריו המחכימים של רבי נחמן מברסלב זיע"א יכולים ליצור גם עניין בציבור הרחב ברחבי העולם?

אדוארד: בוודאי, ללא שום ספק. התהודה האדירה שהייתה בתקשורת בעקבות תקופות תשרי האחרון מסביב לסוגיה האם לאפשר לחסידי ברסלב להגיע לאומן הכתה גלים עולמיים "בזכות" הפנדמיה העולמית שנוצרה על ידי נגיף הקורונה, כלי התקשורת מכל העולם סיקרו בעצירת נשימה את מהלך האירועים שהיה ממש לא צפוי. ואז נולד הרעיון להביא ולהנגיש לכולם את משנתו העמוקה של רבי נחמן. הרי הוא קרא לראות הכל באור חיובי, לראות ולמצוא את הטוב ואת המאיר בנו ובזולתנו.

מאמרים מלפני מאות שנים נותנים תחושה עמוקה שמישהו בן זמנינו כתב אותם

אדוארד: למרות שהדברים נאמרו לפני למעלה ממאתיים שנה, בעת העיסוק בכתיבת התרגום לפתגמים מרבי נחמן באוקראינית, הייתה לי תחושה שאדם בן זמננו וכזה שיודע בדיוק מה קורה איתנו כאן ועכשיו, כתב את הדברים, היה נראה אפילו שזה אדם שיש לו ניסיון עשיר בהתמודדות עם מגבלות הקורונה וקשיים נוספים אותם אנו חווים בתקופה זו.

מה אופי התגובות של הציבור האוקראיני על הספר?

אדוארד: אני מקבל משובים חיוביים מאוד וחמים מאוד מאוקראינים רבים שקראו את הספר. אני יכול לשתף באנקדוטה משעשעת בה גברת הזמינה ספר עבור אוקראינית לאומנית די מפורסמת בעמדותיה הקיצוניות, כאשר היא מבקשת ממני לכתוב לה הקדשה. מקרה מעניין זה יכול להעיד רבות על גודל ההצלחה של הספר שמגיש לציבור הרחב את הפתגמים מרבי נחמן מברסלב באוקראינית.

האם יש בספר בשורה לחסידי ברסלב בפרט, ויהודים שומרי תורה ומצוות בכלל?

אדוארד: פעם אמר לי סופר יהודי מפורסם "ככל שהספר מתורגם ליותר שפות כך יש לספר יותר כנפיים". באמצעות הכנפיים האלה הוא יכול להגיע לארצות שונות. ואכן הקול יצא למרחקים ויש הזמנות מאוקראינים באנגליה ובארה"ב ובמקומות נוספים בעולם.

בשל עובדת היות הספר כתוב בשתי שפות הוא אף עשוי להגיע למוסדות לימוד.

והבשורה הנוספת והמיוחדת לחסידי ברסלב ולכלל אוהבי רבי נחמן מברסלב, שמעתה והלאה גם המארחים האוקראיניים שיקראו את ספר הפתגמים מרבי נחמן מברסלב באוקראינית יוכלו לראות את החסידים המגיעים באור אחר, חיובי ואף כזה שנותן להבין זוויות נוספות על החסידים, ובמיוחד להכיר את מורשתו העמוקה ההיסטורית והמפוארת של רבי נחמן מברסלב זכר צדיק וקדוש לברכה.

*

התנצלות המערכת: לצערנו הרב אנו מוכרחים להחתים את החומרים מכל צד בעקבות גניבות חוזרות ונשנות של מפרסמים מסוימים, בתקווה כי אותו מפרסם ישוב בתשובה, ועמכם הסליחה • בקשתינו שטוחה לכל מי שיש לו השפעה על אותו מפרסם להניעו ממעשיו ויבוא על שכרו משמים.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

16 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

22 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

24 שעות ago

כ"ו סיון • יארצייט רבי חיים בירך רובינזון זצ”ל

זכרונם לברכה • ביום כ"ו סיון שנת תשנ"ה הלך לעולמו אחד ממקימי ומייסדי חסידות ברסלב…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

יום 1 ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago