חדשות

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • האברך הרב אברהם חיים אנשין זצ"ל

טרגדיה מחרידה: האברך הרב אברהם חיים אנשין זצ"ל נהרג בתאונה הקטלנית בעיר בית שמש בעומדו על משמר הקדושה | השאיר אחריו אלמנה בוכייה ו- 10 יתומים רכים:

קרדיט תמונה: NatanRo


בשעות אלו מסתיים מסע הלוויה קורע כל לב של האברך היקר הרב אברהם חיים אנשין זצ"ל מחשובי אנשי שלומינו חסידי ברסלב ברמת בית שמש ב' אב לעשרה ילדים, שנדרס למוות:


טרגדיה מחרידה בחסידות ברסלב: סמוך לשעת הערב (ראשון) נדרס למוות האברך היקר הרב אברהם חיים אנשין ז"ל, מחשובי יקירי אנשי שלומינו חסידי ברסלב בעיר בית שמש, והוא בן 33 בלבד בפטירתו.

המנוח ר' אברהם חיים זצ"ל נולד בשכונת גבעת שאול בירושלים בי' אדר תשמ"ט, לאביו יבלחט"א הרה"ח ר' נחמן שמואל מאיר אנשין שליט"א משכונת גבעת שאול ירושלים, בנו של הרה"ח רבי שמעון שמחה אנשין זצ"ל, מראשי אתרא קדישא ומיקירי אנשי שלומינו חסידי ברסלב (שנפטר בה' באדר ב' תשס"ה). אמו היא בתו של יבלחט"א הגה"ח רבי יצחק טשינגל שליט"א מחשובי משפיעי אנ"ש בעיר צפת ומירון.

בבחרותו למד המנוח בישיבת ברסלב בבני ברק, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרה"ח רבי משה גלזר שליט"א, מיקירי אנ"ש חסידי ברסלב בעמנואל שם גם התגורר אחרי חתונתו ובשנים האחרונות עבר להתגור ברמת בית שמש ב', וקבע מושבו בבית הכנסת הגדול 'נחלת חן'.

המנוח קבע עיתים לתורה, ולפרנסתו שימש כנהג בחברת 'דדון' – הסעות התלמידים בעיר בית שמש, שם היה אהוב על כל הילדים אותם היה מסיע באהבה מדי יום לעבר התלמוד תורה וחזור, עוד היום שעה קלה לפני הטרגדיה הסיע תלמידים לביתם.

המנוח היה ידוע גם כבעל מנגן והיה מנגן על כלי זמר רבים באירועים בין אנ"ש, וכך בשמחות משפחתיות. הוא היה מנגן גם על קלרינט וגם על אורגן והיה מגיע בהתנדבות מלאה בכדי לנגן באירועים של ברסלב.

מכריו מספרים ל'ברסלב נייעס' על אברך משכמו ומעלה, חם וער לכל דבר שבקדושה, שמאידך היה תמיד מאיר פנים לכל אחד ואחד ומציע את עזרתו בענווה, תמיד היה עוצר לאנשים טרמפים והיה לוקח בשמחה.

למגינת לב הוא הותיר אחריו את רעייתו האלמנה הצעירה שתחי' ואת עשרת ילדיו היתומים.

בשלהי חודש ניסן תש"פ נפטר בפתאומיות גיסו האברך הצעיר והחשוב הרה"ח ר' אפרים נחמן בלום זצ"ל, מיקירי אנ"ש חסידי ברסלב בשכונת בית ישראל בירושלים.

האירוע הטראגי התרחש סמוך לבית הכנסת 'נחלת חן' רחוב רבי מאיר בעל הנס 5. בעומדו על משמר קדושת המחנה, על פי עדות עדי ראיה, נהג המשאית שניהל עם המנוח שיחה, עלה לפתע למשאית ודהר במהירות לעבר המנוח ודרס אותו למוות. רח"ל.

לזירה הגיעו כוחות משטרה שניסו לפנות את המנוח, והיה חשש כבד כי המנוח יפונה לאבו כביר לצורך זיהוי וכו' רח"ל, אלא שאז נזעקו למקום מאות מתושבי העיר ובראשם יקירי אברכי אנ"ש שלחמו בכל עוז ותעצומות ומנעו בגופם את פינוי המנוח ואת ניוול המת. באותו הזמן התנהלה מלחמה בבית המשפט, שקבע כי אין שום צורך בפינוי המת לאבו כביר או אז, נאלצה המשטרה לפנות את המקום בבושת פנים ולהרשות לקיים את הלוויה ללא ניוול המת.

מסע הלוויה הכואב, יצא מבית המנוח רחוב ריב"ל 45 בית שמש בשעה 22:00 בלילה, בליווי המוני המומים וכאובים, דרך בית הכנסת 'נחלת חן' ומשם דרך שמגר לעבר הר המנוחות שם נטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בבית המנוח רחוב ריב"ל 45 בית שמש.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מודעות האבל, וגלריה כואבת:

זירת הדריסה – צילום: דוברות זק"א
זירת הטרגדיה – צילום: דוברות צוות הצלה
תמונה מלימודו של המנוח בחברותא כל בוקר בשטיבלאך סאבאוויטש עם יבלח"ט הר"ר נחמן הורביץ הי"ו
המנוח בפורים האחרון בעת קריאת המגילה
המנוח ר' אברהם חיים אנשין זל משמאל מנגן ביחד עם יבלח"ט ר' חיליק פרנק הי"ו
המנוח בהקפות שניות בעמונאל עם ידידיו ר' דוד קליגר ור' יעקב ברנוי הי"ו
המנוח לצד אחיו יבלח"ט ר' משה דוד בביהכ ברסלב 'נחלת חן' בבית שמש
המנוח עם יבלח"ט ידידיו הי"ו בביהכ ברסלב 'נחלת חן' בבית שמש – תשפא
ברסלב נייעס

View Comments

  • אני הייתי מוסיף "הי"ד" על הרה"ח ר' אברהם חיים אנשין הי"ד
    הרבה מאוד טוענים שXXX דרס אותו "בכוונה". ה"י.

    שנשמע רק בשורות טובות! אמן!

  • הלוויה יצאה מביתו בשעה 10 בלילה ושם חיכו עשרות אנשים ושם הספיד אחיו ר' משה דוד אנשין

    שליט"א בתמרורים ושם יצאה הלוויה לכיוון בית מדרשינו "נחלת חן" דרך רח' הראשי נהר הירדן,

    ושם חיכו עוד מאות אנשים מתושבי בית שמש והרבה מאנ"ש. ושם הספידהו בבכי הרה"ג ר'

    קלמן וויס שליט"א מו"ץ מטעם עדה החרדית ורב חסידי ויזניץ בבי"ש ואחריו הספיד גבאי ביבהמ"ד

    נחלת חן הרה"ח ר' ישראל נחמן טורץ שליט"א בשם כל הקהילה, ואחריו הספיד אחד בשם השכונה,

    ואחריו הספיד אביו הרה"ח ר' שמואל מאיר אנשין שליט"א.

    העיקר שנישמע רק בשורות טובות.

  • אוי מי יתן לנו תמורתו! אחד הטובים שבטובים אין אחד ממכריו שלא קיבל ממנו חיוך או מילה טובה והכל בענווה גדולה ובצניעות, אוי הלב הטוב הנדיר שלו וחכמת החיים שהוא היה שופע! היה מתנדב ביד עזרה שנה שלמה להכין אוכל למשפחות נזקקות, כמו כן היה משמח מידי יום במושב זקנים בבני ברק כמה שנים רצופות בלי שום פירסום ! הקב"ה ליקט שושנים את המובחר והטוב שבחבורה, אדם נדיר שכל כולו אהבת חסד ויראת שמים מופלגת. אוי לנו שלא זכינו שהאור הזה נשאר ביננו!

  • הלב מסרב לעכל שזה קרה, הבן אדם היה כל כולו איש חסד
    שנשמע ונתבשר בשורות טובות אמן.

  • חשוב להדגיש שיש עשרה יתומים, ולא כפי שפורסם שכל המקומות שיש רק 8 יתומים, 2 נשמות טהורות לא הולכות לריק.

  • הרב אברהם חיים אנשין זצ"ל שהיה בשיא פריחתו עם תוכניות רבות לעתיד, התעתד בין היתר להגשים את שאיפתו זה מכבר לשמש כמוהל בישראל, בעקבות גיסו הרב יהושע גוטסמן שעשה זאת לפני 10 שנים וכיום כבר משמש כמוהל מפורסם בעיר עימנואל ובקהילה ברסלב בארץ בכלל, הצטרף גם הוא לקבוצת לימוד מילה אצל המוהל המומחה הנודע הרב יחזקאל קיין שליט"א שנפתח לפני כחודשיים בבית שמש.

    בניחום אבלים סיפר הרב יחזקאל קיין על אישיתו המיוחדת של ר' אברהם חיים זצ"ל שהקרין על כל סביבתו, טוב לב, ורצון לסייע תמיד לזולת, הרב קיין מספר כי ר' אברהם חיים זצ"ל היה תמיד האחרון שנשאר בתום השיעור בשביל לעזור ולאסוף ולסדר את המקום על אף שזהו לא תפקידו, אך הרגיש תמיד צורך לסייע, ביום חמישי האחרון כאשר הרכב שלי התכסה באבק עקב עבודות עפר שנעשו בסמוך למקום השיעור אז ר' אברהם חיים הציע לנקות את הרכב על ידי צינור לחץ אוויר שהיה לו באוטובוס שלו, אך ברגישתו הרבה התנה זאת בתנאי שלא ירעיש ויפריע למנוחת השכנים בשעה מאוחרת.
    הוא כבר הספיק להתלוות אלי לבריתות ולפני כשבועיים השתתף בפועל בביצוע המילה, אני זוכר שהחמאתי לו (מה שאיני עושה לעיתים תכופות) על הרגישות הרבה והזהירות שניכרה בכל פעולה שביצע, ביומיים האחרונים שמעתי כמה התרגש והתלהב מההתקדמות בכל שלב ושלב, וסיפר על כך לסובבים אותו.
    הרב קיין מצטט את האומרה הידועה של הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק על דברי חז"ל "ביקש אדם לעשות מצווה ונאנס ולא עשאה מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה", שכאשר אדם עשה מצווה ייתכן כי יתערבו פניות בדבר, אך כאשר כשנשאר רק "הרצון" אז התורה מעידה עליו "כאילו עשאה" זה כאילו עשה את זה בשלימות כמצוות התורה על כל פרטיה ודקדוקיה וכונותיה וזו מעלה יתירה עבורו.
    האדמו"ר הפני מנחם מגור זצוק"ל כשהיה מזכיר אמרה זו היה מסיים כי רבים הם האנשים שמרמים את עצמם שהיו רוצים לעשות מצווה, אך רצון אמת זהו רק הרץ בכל כוחו (רצון=רץ) להשיג זאת אך נאנס באונס ממש, זה בדיוק עשה ר' אברהם חיים אנשין זצ"ל שהשקיע רבות מאונו ומהונו בכדי לזכות לקיים מצווה רבה זו, שחז"ל מעידים עליה כי גדולה היא מכל המצוות עשה שבתורה, ולצערינו ר' אברהם חיים נאנס ולא השלימה.
    זה לא יאמן כי אך לפני ימים ספורים השלים את כל התשלום עבור הקורס במזומן {כמו שרצה לסגור חשבון כמובן שהחזרתי את מלוא הסכום מאחר ולא התממשה שאיפתו בפועל}.
    בנסיעתו האחרונה שנסענו יחד אני נזכר שדיברנו בדרך בדברי תורה ובהזדמנות זו תרם לי ר' אברהם חיים זצ"ל מניסיונו הרב בנהיגה בזהירות בדרכים וטיפול בטיחות ברכב, בין הדברים ניסה להסביר לי את המשמעות של שטח מת שזהו השטח שבו אין הנהג יכול לראות את העוקפו שצריך להיזהר מאד מכך, בפרט מרכבים דו גלגלים, וסיפר לי כי מניסיונו יודע בדיוק את המיקום שבו אין הנהג רואה את העובר מהצד, ופעם הדגים זאת לנהג אוטובוס בכך ע"י שהושיבו במושב הנהג ועבר לאורך כל האוטובוס מהצד בלא שהנהג ראהו כלל בעוברו, וביטא בכך את חומרת הזהירות הנדרשת מהנהג, כבר אמרו חז"ל "אין חכמה בינה ועצה נגד רצון שמים".
    ומן השמים תנוחמו וזכותו תעמוד לכם להתחזק בביטחון בבורא המצמיח ישועה.

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

14 דקות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

שעה 1 ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

2 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

3 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

18 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago