חדשות

עוקץ מתוחכם • הנוכל שעקץ החזיר את הכסף ברגע האפס • הרב ראטנבערג מגולל את הסיפור המלא

"עוקץ חרדים" • הנוכל התחזה ל'גבאי צדקה' וכך ניסה לעקוץ את גבאי הצדקה מאנ"ש, החזיר את הכסף ברגע האפס • הרב יעקב דוד ראטנבערג הי"ו גבאי בית הכנסת של ברסלב 'תפארת הנחל' מגולל את הסיפור במלואו על כל פרטיו

הנוכל התחזה ל'גבאי צדקה' וכך ניסה לעקוץ גבאי הצדקה מאנ"ש חסידי ברסלב, בחסדי שמיים החזיר את הכסף ברגע האפס • הר"ר יעקב דוד ראטנבערג הי"ו גבאי בית הכנסת ברסלב 'תפארת הנחל' בית שמש מגולל את הסיפור במלואו עד לתחושות והחששות:

יום ב' ב' ניסן תשפ"א

זהירות נוכל !! – שלום וברכה! שמי יעקב דוד הלוי ראטנבערג אני מתגורר בעיר בית שמש מחסידי ברסלב ומתפלל בבית הכנסת 'תפארת הנחל' שבקריה החרדית. אני מרגיש שאני מוכרח לשתף אתכם בסיפור מצמרר מהשבוע האחרון שהתרחש כאן בעירנו בית שמש עם ידידי הטוב מזה שנים, ושאני אישית הייתי מעורב בחלק לא קטן ממנו.

מטרת הפרסום היא א. לעורר את מודעות הציבור שלנו על הזהירות מנוכלים, ומחובת הציבור להיזהר ולהזהיר. ב. להודות להלל ולשבח את מי שאמר והיה עולם ולקיים את מצוות "שיחו בכל נפלאותיו".

וכך מספר לי ר' משה ידידי הטוב. (שם בדוי – הפרטים המלאים שמורים במערכת).

הסיפור החל ביום ה' פרשת כי תשא כ' אדר תשפ"א בשעות אחה"צ ברח' ר"י בן קיסמה בעיר בית שמש, סמוך לכיכר, אני מהלך לי לאיטי ולפתע נעצר רכב לצידי וקורא לי לעזרה כל-שהיא, "שלו' אדוני תוכל לעזור לי" – שואל הנהג, "תוכל לנסות" אמרתי לו.

"זה משהו חשוב מאוד, אם לא מפריע לך בבקשה היכנס לרכב שלי כדי שנוכל לדבר בנחת", הסכמתי, "אתה ממהר?" עניתי לו שאני רק צריך לעלות כאן למישהו למסור דבר מה ואלאחמ"כ יש לי קצת זמן, אז הוא אמר לי שהוא לא ממהר ואני יכול לגשת ולחזור.

חזרתי לרכבו והוא פותח קוראים לי יוסי כהן, והוא החל לגולל בפני שהוא עוסק בקבלנות עם פרויקטים גדולים בכל מיני מקומות והוא מתעסק עם עשירים גדולים מיליונרים, ומידי פעם הם מעבירים לו 'מעשרות' מהרווחים וממנים אותו שליח לחלקם למשפחות נצרכות, "מדובר בסכומים גדולים מאוד" הוא מסביר לי, "עד היום היה לי אברך כאן בשכונה שהייתי מעביר לו את הסכומים, ולא מדובר בסכומים קטנים, אני מדבר על עשרות אלפים, פעם 80 אלף ₪ ופעם חמישים אלף ₪, אתה מבין?" הוא שואל "כבר העברתי לו קרוב למאתיים חמשים אלף ₪".

"אלא שלאחרונה התברר לי שאותו אברך הוא לא אדם ישר, ואת כל הכספים הוא שלשל לכיסו הפרטי". וכך הוא ממשיך לספר שהוא ביקש ממנו מספרי טלפון של המשפחות הנתמכות כדי לברר אם הם אכן קבלו את כספים ואפילו מס' אחד הוא לא הצליח לתת לי.

"והיום מתקשרת אלי אשתו ומספרת לי שהוא נפל לקשיים כלכליים ושהוא לקח את כל הכספים לצרכיו האישים, אתה מבין מה קורה כאן?!".

וכך ממשיך יוסי להסביר שהוא לא יכול להמשיך ולמסור לאותו אברך לחלק את התרומות והוא מחפש מישהו שיכול לסמוך עליו, "אתה חייב לעזור לי, תגיד למי מיהו אדם נאמן שאני יוכל למנותו לגזבר לחלוקת הכספים?".

אני חושב, והוא ממשיך "אולי אתה מתאים לתפקיד הזה" עניתי לו שאולי, בהתחלה הוא עשה את עצמו כאילו שהוא לא מסכים מיד, והחל לבחון אותי מי אני ומה אני עושה וכו וכו' וכך שאל ממני את כל הפרטים שלי כדי שהוא יהיה רגוע ושהוא ידע שהוא יכול באמת לסמוך עלי, ואני אמרתי לו שאני משמש כגבאי צדקה ב—-, "אם כך, זה בדיוק מה שאני הרי מחפש" קפץ יוסי ממקומו, "גם אבא שלי היה גבאי, אני מבין טוב מאוד מה זה",

נציין, שבמשך כל השיחה הוא נסע והסתובב הלוך ושוב לכיוון חפציבה וחזור, למעלה למטה, הרכב משום מה כמעט שלא עמד לרגע במקום אחד, דבר נוסף הוא עישן כל הזמן באיזשהו אי נוחות ובחוסר רוגע.

אל תשאל אותי "איך לא קלטתי מיד בהתחלה עם מי אני מתעסק? ואיך לא פחדתי להיכנס לרכבו? ואיך לא חשדתי בו מיד? וכו' וכו', אבל עכשיו כל השאלות נכונות, לאחר שאני מסכם ומסדר לך את כל הדברים המוזרים ומנגד אין לי את המילים שבהם אני יוכל להעביר ולהסביר את האמינות שהוא הצליח לשדר במהלך כל השיחה, ומאידך את הזכות שיש לי שאני בכלל זוכה לדבר איתו עכשיו" מסביר לי ר' משה.

וכך לאחר טיול של כחצי שעה ארבעים דק' כאשר יוסי הרגיש שהוא כבר תפס אותי 'ברשת' ושאני מאמין לו על הכל, אז אומר לי בחגיגיות שהוא יתן לי עכשיו צ'ק של 80.000 ₪ [שמונים אלף שקל] ואת זה אני יחלק למשפחות לכבוד החג כפי הבנתי כמה שאני רוצה למי שאני רוצה, וכמובן הדבר הראשון, הא"ב של העסקה זה ה'דיסקרטיות' "הכל נשאר בינינו, אתה לא מספר לאף אחד רק לאלקים" סיכמנו? שואל יוסי, אני שראיתי שזה עסקת המליון דולר, ומה יש לי להפסיד הכל נראה חלק! 'גלט', וכך עניתי כמובן "בסדר גמור".

"זה לא חד פעמי, בכל כשלשה חדשים אני מביא לך סכום כזה או אפילו יותר, אבל, אתה לא מתקשר אלי לבקש על דברים אחרים, מובן?"  שואל יוסי "בסדר גמור" עניתי בשמחה.

יוסי הצליח איך שהוא לקנות את ליבי אבל טוטלית, הוא פשוט הצליח להציג את עצמו כאיזה סוג של חבר שקשור בי לעומק – מסביר לי ר' משה, בין הדברים הוא אמר לי שיש לו מחסן עם הרבה ריהוט ארונות מטבח, תנורים, מקררים וכל מיני דברים של אנשים שהזמינו ולא רצו בסוף וכל מיני סיפורים אם אני רוצה אני יכול להגיע אליו מחר למחסן והוא יתן לי מה שאני רוצה, אמרתי לו שלא מתאים לי יום שישי אבל ביום ראשון אני רוצה לבוא וכמובן עם אשתי שהיא תבחר מה מתאים לנו, ואמר לי בשמחה, ואפילו הציע עצמו שהוא יבוא לקחת אותנו.

"אוי ווי" – הוא אומר לי "יש לי כאן בעיה אחת קשה, איך שכחתי? אולי נדחה את זה ליום אחר?… אני פשוט הבטחתי למישהו 5000 $ חמש אלף דולר בשביל כסא גלגלים ואת זה אני חייב לתת לו מהסכום הזה של השיק, אבל אל תדאג השאר בשבילך", אחר חשבון פשוט הגעתי לכך שאני ישאר עם סכום של כ- 63,500 ₪, אמרתי לו "מה הבעיה אני יפקיד את הצ'ק עכשיו בחשבון הבנק שלי וכשכסף יהיה זמין אני יעביר לאותו אחד את הסכום במלואו".

"אתה לא מבין, אני חייב לתת לו את זה במזומן ועכשיו" אומר לי יוסי.

"אתה יודע מה, תשיג לי אתה 5000$ במזומן, ותוריד את הסכום הזה מהצ'ק?!", עכשיו הוא לפתע התחיל למהר והוא אומר לי שהוא מאוד ממהר לפגישה שאמורה להתקיים בעוד פחות משעה, "אני חייב לסיים עם הכסא הגלגלים בשביל המסכן ההוא עכשיו" – הוא אומר לי, והוא חוזר כל הזמן שהוא בסך הכל השליח והוא חייב להיות שליח נאמן לשולחיו.

גם אני צריך שאתה תכתוב לי על פתק שקיבלת ממני את הסכום הזה כדי שאני יוכל להעביר לשותפים שלי אותם התורמים ולהראות להם שבאמת נתתי לך את הצ'ק כרצונם, זה מוכר גם ע"פ סעיף 46" וכו' וכו'.

"איך אני יכול להשיג לך סכום גדול שכזה מהרגע להרגע" – עניתי לו, "אולי אני יתן לך צ'ק שלי על סמך הצ'ק הזה, כלומר אני יפקיד את הצ'ק שלך עכשיו בחשבון, והם יוכלו להשתמש בצ'ק מיד, או שלאחר שהסכום יאושר הם יוכלו למשוך את הסכום?" – שאלתי, אז הוא אומר לי, לא אני חייב את 5000$ במזומן, וביני לביני  יוסי מתקשר לאותו נצרך, "אולי טוב לך צ'ק?" הוא שואל אותו, ויוסי אומר לי כמובן שההוא עונה לו שהוא חייב את הסכום במזומן, "זה לא חייב להיות בדולרים זה יכול גם להיות בשקלים בערך של 5000 $" – הוא אומר לי.

אני מתחיל לנסות להתקשר לציינ'ג אחד, ולציינ'ג השני אולי מישהו יסכים למכור לי 5000 $ על סמך צ'ק שלי, כמובן ששום ציינצ'ג לא הסכים, ובינתיים יוסי דוחק, ודוחק, עד שהתקשרתי לאיזה חבר לשאול אותו אם יש לו אולי את הסכום הזה הלוואה עד למחרת, החבר ענה לי בחיוב, שמחתי מאוד, עליתי לחבר והעברתי את ה-5000 $ דולר במזומן לידיו של יוסי.

או אז התחילו להתעורר אצלי תמיהות, יוסי לא סופר את הכסף הוא רק שאל אותי "יש פה חמש אלף דולר?" עניתי שכן, ויוסי התרגש מאוד הוא מכניס את הסכום בכיס, יוסי מוציא מכיסו צ'ק של איזה עמותה בעפולה, ואומר לי שאני יכתוב את הסכום ואת התאריך על גבי הצ'ק, אח"כ הוא מבקש ממני לכתוב לו על פתק שקבלתי סכום של 80,000 ₪, ולציין את מס' הצ'ק, ומאת וכו' ושאני נתתי לו סכום של 5000$. וזהו יוסי יצא לדרכו.

*  *  *

ברגע שיצאתי מהרכב חזר אלי לטלפון אחד מהציינ'גים שלא ענה לי מקודם ושואל אותי מה רציתי, אמרתי לו שאני מגיע אליו, ירדתי איליו ושאלתי אותו אם הוא יכול למכור לי חמשת אלפים דולר תמורת צ'ק שלי, אז חברי-הפקיד שואל אותי "על סמך מה אתה נותן לי צ'ק? האם יש לך עכשיו כסף בבנק?", אמרתי לו שזה על סמך הצ'ק הזה, והראיתי לו את הצ'ק. הוא מסתכל על זה והוא אומר לי "תשמע משהו לא מריח לי טוב בצ'ק הזה, אני מקווה שלא שמתה שקל עליו, אמרתי לו מרוב שכרות, "מה פתאום זה בסך הכל למטרת צדקה" ולא שמתי שקל, תבין אותי – אומר לי ר' משה, ראיתי כזה סכום בידים שלי ולא הרגשתי בכלל שהוצאתי כאן חמשת אלפים דולר במזומן. ואז הוא אומר לי "כשיעברו שלשת ימי עסקים ותראה שהכסף בבנק אז אני יוכל לתת לך על צ'ק שלך".

מהרגע שיצאתי מהציינ'ג נפל לי פתאום האסימון, והתחלתי לחשוש…

אולי "נפלתי בפח"? תפסתי את עצמי שנתתי לו סכום של כסף גדול במזומן, ואז החלו לנצנץ לי בראש השאלות כל אותם שאלות שנצנצו לכם.

אולי הוא סתם איזה נוכל שפל? לא! לא יכול להיות, הוא נראה כ"כ אמין.

אולי הוא "שחקן ממולח" אבל הוא ממש לא נראה לי כזה.

אולי הוא גם שקרן מדופלם? בטוח??

אולי…. אולי… אולי…

אני בודק את הצ'ק מכל צדדיו ואני רואה שיש סיכויים גדולים שזה בסך הכל צילום צבעוני מקצועי.

מה אני כזה מפגר? כ"כ קל לעבוד עלי?? אני טמבל חסר תקנה???

ברגע הראשון הרגשתי את עצמי התמים על גבול המטומטם…

אמרתי להשי"ת, "רבוש"ע אני מאמין באמונה שלימה שזה הכל בהשגחה פרטית, ומאתך יתברך, ושזה לטובתי, והא ראיה שלא תפסתי את עצמי אלא רק ברגע שאחרי, ולא ברגע לפני, ברור הוא שכך נגזר עלי כי כך עלה הרצון מלפניך. ובכן הנני מבקש ממך רבוש"ע עזור לי שהסיפור יסתיים בשלו' ללא שום נזק בגוף בנפש או בממון".

חשבתי לעצמי דבר ראשון אני חייב להפקיד את הצ'ק.

וכך עשיתי בראשונה עליתי לבנק להפקיד את הצ'ק וראיתי שהצק נכנס לחשבון ואכן נרשם במסך שהופקד סכום של 80,000 ₪, ליתר ביטחון התקשרתי ל'פאגי-קול' וגם שם אני שומע שהופקד צ'ק ע"ס 80,000 ₪, נרגעתי מעט…

החלק הקשה של הסיפור היה שהרי התחייבתי מהרגע הראשון שאני לא מוציא מילה מהפה ולא מדבר עם אף אחד, וגם להתקשר איליו אני לא יכול, כך הרי היה התנאי (– כאילו שזה היה עוזר לי במשהו), מצד שני אני גם כ"כ התביישתי ממני בעצמי.

אבל עיקר הסבל הוא מהבלבול ומכך שאני "לא יודע" ושאני עדיין לא בטוח אם אכן נפלתי בפח או שלא ואז אסור לי לספר לאף אחד על התומך הזה.

וכך אני מתגלגל לעצמי בתוך הבלבול הבהלה והלחץ הנוראי שעוברים עלי במשך מחציתו השני של יום חמישי – פשוט לחיות בגיהינום בעולם הזה, ולמחרת ביום שישי אני מתקשר שוב ל'פאגי-קול' ועדיין אני שומע שהסכום מופיע…

כאן שביום שישי התפללתי שחרית בביהמ"ד של תולדות אברהם יצחק בקרי'ה החרדית בבית שמש, ובאותו יום היה שם השליח של מוסדות רמ"א ע"ש הגה"צ רבי משה ארי' פריינד זצוק"ל ה"ה הרה"ח ר' אייזיק ווייס שליט"א וידוע ההבטחה והשליחות שנתן לו מרן הרמ"א פריינד זי"ע שהוא יוכל לברך את כל מי שיעזור למוסדות רמ"א, תרמתי לו 100$ כפי בקשת הבד"ץ ואמרתי לו שאני מפחד שנפלתי עם איזה 'נוכל' שיברך אותי שאני ינצל מזה ושלא יצא שום נזק בגוף או בממון, וכמובן שר"א בירך אותי מכל הלב.

כך גם עברה עלי השבת ואני מנסה בכל כוחי להסיח את דעתי ולשכוח מהדאגה שמנסה לכבוש אותי.

*  *  *

במוצש"ק אני מתקשר שוב לבנק לשמוע מה חדש ועדיין שמעתי שהסכום שהופקד מופיע, משום מה התחלתי להרגיש כבר כמעט בטוח עם הכסף והתחלתי לחשוב איך לחלק ולמי לתת קודם.

לאחר שעה קלה מתקשר אלי יוסי כהן, ואומר לי שנראה לו שהצ'ק חזר, שאלתי אותו "למה אתה ככה חושב? אני שומע את זה בבנק", אז הוא אומר לי "אני לא יודע אני קבלתי הודעה שזה מבוטל" ואני חייב לעשות לך העברה במקום הצ'ק, אמרתי לו בסדר תעשה העברה. והוא אומר לי שנעמוד בקשר מחר בבוקר.

ביום ראשון בבוקר יוסי מתקשר אלי ואומר לי שהשיק באמת חזר והוא רוצה לעשות לי העברה ולכן הוא צריך שאני יתן לו את פרטי הבנק שלי. נתתי לו את הפרטי בנק.

כפי שסיכמנו אני מתקשר אליו בשעות הצהרים כדי שנלך למחסן המכירות שלו לבדוק מה אני יכול לקחת, אז הוא אומר לי כן, הוא יאחר קצת במקום בשתיים הוא יגיע בארבע, בארבע הוא מתקשר אלי "אני מחכה לך מתחת לבית" הוא אומר, אמרתי לו שאני מגיע עם אשתי, אז הוא אומר לי לא זה לא עכשיו אני צריך אותך דחוף לדבר איתך קודם משהו בארבע עיניים.

ירדתי אליו והוא מבקש שאני יכנס לרכב, "אתה מבין" אומר לי ר' משה, "שבאמת עכשיו כבר פחדתי להיכנס לרכב שלו כבר הוא בגדר אצלי של כבדהו וחשדהו, אולי יותר נכון "חשדהו וחשדהו", אבל בכל זאת הרי שיחקתי אתו כאילו שאני לא חושד בו בכלום.

אני מתישב ברכב שלו ויוסי מסביר לי שבסוף הצ'ק לא התבטל והוא כבר עשה העברה של  עוד 120.000 ₪. למעשה יוצא שיש לי עכשיו בחשבון בטעות 200.000 ₪ אבל  הוא כבר דיבר עם שותפיו-התורמים והם ואישרו את הסכום הכפול במקום שהם יתנו את הסכום הזה בעוד שלשה חדשים, אבל הבעיה היא דבר אחד שהם אישרו רק עוד 90,000 ₪ כלומר בסה"כ 170,000 ₪, וסכום של שלשים אלף שקל שהוא הכניס לי לחשבון יותר מה-170 אלף, אותם הוא חייב להחזיר להם.

"תשמע" הוא מסביר לי, "10% מהסכום זה בשבילך, לצרכים האישיים שלך, ובעוד 35,000 ש"ח מהסכום אתה יכול לקנות לעצמך ריהוט במקום שאני יבחר ולא דווקא במחסן שלו, "כמובן שאני חייב קבלות על כל רהיט שאתה קונה". אבל בסך הכל יש כאן בשבילך כ-50,000 ₪ ועוד כמאה אלף ₪ שנשאר לך לחלק, והוא צריך בסך הכל שלשים אלף שקל שהוא חייב להחזיר לחשבון שלהם, כי אחרת הכל יתבטל ולא יהיה להם אימון בו לאחר שהוא עשה כזו טעות, ואני חייב לעזור לו בזה, הוא עוזר לי כ"כ הרבה והוא מבקש ממני בסך הכל דבר אחד קטן ואני חייב לעזור  לו, וכו' וכו'.

כאן הרגשתי את עצמי בדילמה מסויימת, מצד אחד אני חושש וזה ב- 99 % שהיושב איתי כאן ברכב הוא נוכל, ומצד שני אני צריך לשחק אותה כאילו שיש לי עדיין אימון בו, ובמצב זה איך אני יכול להתנער ממנו…

אבל בתפלה להשי"ת ובסיעתא דשמיא עמדתי חזק, והצעתי לו שאני יכול לתת לו הצ'ק שלי על סמך הצ'ק והעברה שלו, ובאם תאושר העברה שלו אז יש לך את זה ואם ח"ו יש איזה בעיה אז זה לא יעבור זה המקסימום שאני יכול לעשות מצדי, והוא אומר לי מה פתאום, אני לא יכול בשום אופן עם צ'ק והוא הסביר את עצמו בק"נ תירוצים למה הוא חייב דווקא מזומנים.

כך הוא מסתובב אתי ברכבו בכל העיר בית שמש, והוא נסע לבית הקברות ויוצא, ואני שואל אותו מה אתה נכנס לכאן, אז הוא אומר לי כי אבא שלי שוכב כאן ויש לי רגש מיוחד למקום הזה, הוא עולה לרמה א' וחוזר ומסתובב אתי כשלשת רבעי שעה ומנסה בכל דרך לשכנע אותי, ואני מנסה כאילו תוך כדי להתקשר לציינ'ג הזה ולציינ'ג השני ולשאול אם הם יכולים לפרוט לי צ'ק שלי על סמך העברה וכו' וכמובן שכולם עונים לי בשלילה.

לפתע הוא צועק אלי "מה אתה מספר להם את הכל, הרי סיכמנו משהו?!" הוא ממשיך "אני מבין אידיש", אני שואל אותו מה אמרתי להם, בסך הכל אמרתי להם שיש לי צ'ק ושאלתי אותם אם הם יכולים לפרוט לי אותו ואף אחד לא רוצה.

כשהוא ראה שלא הולך לו איתי אז הוא ניסה לרדת בסכום והוא אומר לי "תשמע משה" אני יעשה כאן משהו הזוי בשביל לעזור לך, אני יוציא מהכספומט שלי סכום של כסף בשביל להחזיר להם, תוך כדי הוא מתקשר לחבר ושאול אותו אם יש לו קצת מזומן בשבילו עד מחר והוא מסביר לו שהוא חייב עכשיו תוך כדי הוא עושה אתו חשבון כמה יש בקופה ועוד כמה הוא יכול להוציא מהכספומט וביחד מה שהוא מוציא מהכספומט זה מגיע לעשרים אלף, "תשמע משה עליך נשאר לסדר רק עשר אלף ₪, ונגמר הסיפור, אתה גם נשאר עם כל הרווח", אמרתי לו שגם את הסכום הזה אין לי, אז הוא אומר לי מה אתה רוצה להגיד לי שאין  לך כספומט?.

"יש לי כספומט, אבל הוא לא מוציא לי כאלו סכומים" – אמרתי, אם תרצה אני יכול בשבילך לנסות, נסענו למכונת הכספומט שברח' רבי יהודה הנשיא, ניסיתי להוציא חמש אלף ₪ וכמובן שלא יצא, אמרתי לו שלא יוצא.

"תשמע" הוא אומר לי, "אין ברירה עכשיו אני חייב לבטל את כל העסקה, אבל את הכל הכל, גם את הצ'ק וגם את העברה", אמרתי לו "בסדר, אבל מה עם החמש אלף דולר שלי?", "אותם אני יחזיר לך" – עונה לי יוסי, אמרתי לו "אבל אין לי שום אסמכתא ממך על הסכום הזה, איך אני יאמין לך שאתה תיתן לי אותם", הוא אומר אין בעיה אני כותב לך פתק שאני חייב לך 5000$ ואני מחזיר לך אותם מחר. כתבנו שטר ויוסי חתם עליו.

הוא כתב לי בפתק איזה מספר זהות – על תעודת הזהות שלו הוא כבר אמר לי לפני כן שהיא לא ברכב הזה רק ברכב של העבודה, על אף שידעתי שהפתק הזה לא שווה יותר מלצור על פי צלוחית, אבל משהו אחר הרי לא היה לי, וכך יצאתי מרכבו.

תאמין לי שמחתי שאני עומד מחוץ לרכב חי וקיים וללא שום פגע, והוא לא הצליח להוציא ממני יותר שום שקל…

לאחר שעה קלה שוב יוסי על הצג, "תשמע משה אתה עכשיו מוקלט, אני רוצה להקליט אותך אומר שאני יכול לבטל את הצ'ק" הוא אומר לי, אמרתי לו "אם אתה מחזיר לי את החמש אלף דולר אתה יכול לבטל את הצ'ק", הוא אומר לי כן בוודאי אבל אתה מאשר לבטל? אז חזרתי על המילים הקודמות שאמרתי מקודם וכך הוא ניתק את השיחה.

*  *  *

למחרת יום (ב') ניסיתי להתקשר אליו כל היום אבל הטלפון שלו סגור, אבל בשעות הערב הוא מתקשר אלי והוא אומר לי אל תשאל היה לי כאן הצלחה… דאגתי בשבילך… והשגתי בשבילך אישור חדש לעשות לך העברה מחודשת וממש עוד מעט יהיה לך גם את הכסף וגם את הרווח אל דאגה נעמוד מחר בקשר.

למחרת ביום שלישי הוא מתקשר אלי ואומר לי שקיבל אישור לעשות העברה של שמונים אלף ₪ ב11 לחודש כלומר ביום חמישי וביום שישי תראה את הכסף ונגמר הסיפור גם הכסף שלך וגם רווח, אמרתי לו שאני ממש לא ישנתי כל הלילה בגלל אותו חבר שהלווה לי את ה-5,000 $ ושאני צריך להחזיר לו אותם כבר, והוא לוחץ עלי ואני לא יכול לעמוד בלחץ, אז הוא אומר לי תגיד לו שביום שישי יהיה לו הכסף, אמרתי לו שאני לא יכול אני חייב עכשיו, או אז הוא מתחיל להטיף לי מוסר ככה נראה חרדי? מה אתה מאבד את האמונה וכו', עניתי לו איך לא? הרי לי אין את הכסף ואני מאוד לחוץ ואני חייב את זה עכשיו, אז הוא שואל אותי שאני יבטל את העברה וניתן לך את החמש אלף דולר? עניתי לו, כל הזמן אתה מדבר על ביטול ועוד פעם ביטול, קודם תחזיר לי את הכסף שלי ואח"כ תבטל מה שאתה רוצה, אז הוא אמר לי "אם ככה אתה מדבר, אז בסדר אני ייתן לך רק את החמש אלף, בלי העברה", עניתי לו כן. אז אמר בסדר מחר יום רביעי אני נותן לך את החמש אלף במזומן, אמרתי לו שאני יהיה בירושלים, אז הוא אמר אין בעיה, איפה שתהיה אני יגיע אליך.

* * *

ביום רביעי בבוקר נזכרתי באיזה חבר שהוא עסקן שמתמצה היטב בסיפורים כאלו התקשרתי אליו וקבעתי אתו פגישה, נפגשנו ואני מתחיל לספר לו את הסיפור, אז הוא שואל אותי מיד "הוא נראה אולי כך וכך, ובגיל כזה?" אמרתי לו כן, הוא מוציא לי תמונה ושואל אותי האם זה הוא? אמרתי לו כן.

אז הוא אומר לי אתה יכול להתייאש מהכסף, רק אתמול הייתי אתו בתחנת המשטרה על תלונה של אברך אחר מירושלים שאותו הוא עקץ בסכום של 240.000 ₪.

הסיכויים שתראה בחזרה את הכסף הם קלושים עד אפסיים, הוא כבר כמה שנים עובד במקצוע והוא כבר עקץ מיליונים!.

יש לך נס רק כדי לאתר אותו השקענו כמה אלפי שקלים וזה לא היה קל, הוא נוסע ברכב שכור, ומדבר עם טלפון טוקמן וכו' וכו'.

הוא ביקש ממני שבכל זאת אני יגיש תלונה במשטרה כי זה יכול לעזור לנו לפחות עם הסיפורים הקודמים של אותו נוכל, ולעצור שלא יהיו עוד כמה אנשים שיפלו בחכתו.

תוך כדי שאני מדבר אתו, מתקשר אלי שוב יוסי והוא שואל אותי אולי עדיף לך לחכות עוד 48 שעות ואני עושה לי את העברה ביום חמישי וביום שישי אתה רואה את הכסף ונגמר הסיפור.

אמרתי לו בשום פנים ואופן לא! אני לא מעוניין לחכות, "אז אתה רוצה רק את החמש אלף עכשיו?" – הוא שואל, אמרתי לו כן, אז הוא אומר לי אני עושה לך עכשיו העברה ומחר כבר תראה את הכסף, אמרתי לו בסדר.

שאלתי רב אם אני יכול להגיש תלונה והוא אמר לי שכן, אבל בכל זאת אמרתי לעסקן, שמה בוער לי עכשיו ללכת למשטרה בוא נשאיר את האחוזים הבודדים שאולי הוא כן יחזיר לי את הכסף מחר ואם לא אז מחר נלך למשטרה.

*  *  *

03:00 בלילה ואני מתעורר מצלצול הטלפון, יוסי מופיע על הצג, משום מה פחדתי לענות כי לא ידעתי מה לחשוב למה הוא מתקשר באמצע הלילה, אולי נודע לו משהו… לך תדע מה הוא רוצה לעשות ולא עניתי לו.

בבוקר יום חמישי בשעה 8 שוב יוסי מתקשר, ושואל אותי מה הכתובת שלי, שאלתי אותו מה?, הוא אומר לי שהוא לא מגיע, אבל הוא שולח שליח עם 17.000 ₪ שאני יקנה בהם את ה-5,000 דולר, ושאני יחזיר לו את הפתק עליו הוא כתב לי שהוא חייב לי את הסכום, וחוץ מזה שאני יחשוב על איזה מוצר שהכי חשוב לי בבית והוא ייתן לי. אמרתי לו את הכתובת שבשכונת המגורים של העסקן, גם רציתי להיות סמוך לציינ'ג כדי לבדוק את הכסף שהוא שולח הם זה כסף אמתי.

עדכנתי את העסקן שהוא מגיע שיחכה איתי, עברה שעה קלה ואכן הגיע השליח הוא קורא לי להיכנס לרכב לספור את הכסף, הציינ'ג עדיין היה סגור אז נכנסתי לרכב עם רגל אחד בחוץ פשוט פחדתי להסגר בפנים לבד, העסקן עמד ליד הרכב מבחוץ והסתכל, השליח שאל אותו מי אתה, אז הוא אמר שהוא אתי, גמרתי לספור את הכסף וקראתי לעסקן שהוא יכנס ברכב במקומי ויספור עוד פעם כי התבלבלתי, אז הוא נכנס וספר, אח"כ לקחנו שטרות מהכיס והתחלנו לבדוק אם זה לא מזויף, אז הוא הראה לנו על כמה שטרות שזה לא מזויף ולמה א"א לזייף.

לקחתי הכסף ונתתי לו בחזרה את הפתק עליו חתם יוסי (למעשה עשיתי צילום צבעוני, ורק אותו נתתי לו, ואת המקורי השארתי אצלי שאם יהיה איזה בעיה לפחות ישאר אצלי משהו).

העסקן שכאמור ישב ברכב אומר לשליח עכשיו תתקשר ל… [שמור במערכת] וקרא לו בשם האמיתי, אני רוצה להגיד לו בוקר טוב, השליח הזדעק ושאל מיייי? מה…? שמו האמיתי של "יוסי" הנוכל כבר היה ידוע לו, אבל העסקן ממשיך ומאיץ בו כן, כן, תתקשר ל…… אני רוצה להגיד לו בוקר טוב, ואז התברר שהשליח הזה היה לא אחר מבנו של "יוסי הנוכל, הוא התקשר אליו והעסקן הזה אומר לו מדבר זה וזה בוקר טוב, והוא שואל בטלפון מייייייייי???

בטלפון נשמע היטב ההלם אותו חטף הנוכל, העסקן חזר על המלים שלו מדבר זה וזה בוקר טוב, והוא המשיך שתי דקות לדבר אתו על הסיפור שהוא באמצע אתו מה שהיה אתו בתחנת המשטרה יום לפני, ואז הנוכל הזה מתקשר אלי ושואל אותי קבלת את הכסף? אמרתי לו כן, ואז שואל אותי בשאגה, הלכת להתלונן במשטרה? אמרתי לו "יש לך נס הייתי רגע לפני, אם לא הייתה מביא לי עכשיו את כל הכסף כבר הייתי שמה".

אז אומר לי בפחד "אב.. אאאבל עכשיו הכל בסדר י..יייש  ל..לך את כל הכסף? שיהיה חג שמח וכל טוב"

*   *   *

נציין כי כולם פה אחד, ובראשם העסקן היקר – שעוסק בעניינים כאלו כבר שנים – אמרו שאין שום סיבה הגיונית ובדרך הטבע שבגללה החליט הנוכל להחזיר לי את הכסף.

המספר ומעורר שהיה מעורב בחלק הארי של הסיפור יעקב דוד הלוי ראטנבערג -טל'  05331.71.200

ברסלב נייעס

View Comments

  • סיפור נורא

    אבל צריכים לזכור כל פעם שמדברים מכסף, שברור שאם יהודי לא שומר פעם אחת עינים שלו, או שלא מתפלל לפני זמן תפילה, זה הרבה יותר גרוע מלהפסיד 5000$!!

    ברוך השם שאנחנו יודעים מרבינו, שמכניס בלבינו שבאנו לזה העולם בשביל התכלית, כמובן שצריכים לשמור על ממון ישראל, אבל הכסף יש לו מטרה, כדאי שנוכל לעבוד את השם...

  • לפני חצי שנה הוא הסתובב בחיפה החרדית וכמעט הפיל אברכים צעירים בתוכם ידיד קרוב מחסידי גור כל מילה תואמת לעוקץ החיפאי

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

יום 1 ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

יום 1 ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

יום 1 ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

יום 1 ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

3 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 ימים ago