חדשות

אומן • עצרת זעקה ב'שול' נוכח חילול בית החיים באומן

חדשות ברסלב • עצרת זעקה ומחאה אדירה בראשות הרבנים גדולי אנ"ש ועימם גדולי הרבנים שליט"א נוכח חילול בית החיים באומן, במקהלות אלפי אלופי ישראל מסלתה ושמנה של היהדות החרדית | תיאור נרחב, הקלטות, גלריה:

חסידי ברסלב בראשות מנהיגיהם ורבניהם נגד החילול המחפיר באומן:

עצרת זעקה ומחאה אדירה נוכח חילול בית החיים באומן, במקהלות אלפי אלופי ישראל מסלתה ושמנה של היהדות החרדית

תוכן הכתבה:
רשמים ראשונים ממעמד ההמונים נורא ההוד בראשות מנהיגי ברסלב ובהשתתפות מרנן ורבנן חברי הבד"ץ, אדירי התורה ומאורי הדור שליט"א • זקן מנהיגי ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א במשה מרטיט • מכתב עוז חביון מאת הגאון הצדיק פוסק הדור כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א • להקריא את מכתב מרן גאב"ד ירושלים כובד הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א • בית המדרש הגדול דחסידי ברסלב במאה שערים מלא וגדוש עד אפס מקום • מנהיגי וצדיקי הדור שליט"א מכל העדות מביעים זעקת מחאה נוקבת לב במעמד העצרת • התלכדות נדירה של כל גווני היהדות החרדית נוכח הפשעים המחרידים כל לב • דרישת התורה והיהדות הנאמנה: "יפסקו הפשעים המחרידים תכף ומיד"! • ההרגש היהודי מתעורר מתרדמתו!

פתיחה :

במפגן נדיר ומיוחד במינו שייזכר עוד רבות בשנים, התלכדו יחד המוני המונים בני היהדות החרדית על כל גווניה חוגיה ועדותיה, זקנים עם נערים, חסידים ואנשי מעשה עם עמלי התורה בטהרה, לעצרת מחאה אדירה בבית המדרש הגדול דחסידי ברסלב במאה-שערים, נוכח הפשע המחפיר של חילול בית החיים העתיק בעיר אומן, להוקיע הנבלה ממחננו ולהסיר חרון אף מישראל.

הנדלן בעיר אומן הולכת וגוברת רבים החלו בבניה ורדים עוד יותר שמחפשים לקנות דירות בעיר אומן ומשכך הנדל"ן באומן תופס תאוצה רצינית.

וכזכור, לפני כשנתיים כאשר החלו חפירות נרחבות בשטחים הסמוכים לציונו הקדוש של מוהר"ן מברסלב זיע"א, לצורכי נדלן שונים, אשר במהלכן נתברר לדאבון כל לב כי המקום הינו המשך של בית החיים העתיק דאומן, בו שוכנים קדושי ארץ וביניהם שלושים אלף הקדושים שנרצחו על קידוש ה' ע"י הצוררים ימ"ש, וקברים רבים מספור חוללו בצורה נוראה.

גדולי ישראל וגדולי הפוסקים בכל העולם כולו, ובראשם כ"ק מרן גאב"ד וחברי בד"ץ העדה החרדית שליט"א שהמקרה המזעזע הגיע לפתחם, מיהרו להבהיר את דעת התורה הברורה כי המקום מוחזק כהמשך לבית החיים לכל דבר, ואסור לחרוש בו או לנגוע בקצהו בכל צורה של חילול חלילה. אל הפסק הברור הצטרפו גדולי רבני ומנהיגי קהל עדת ישורון דחסידי ברסלב שליט"א.

כן התקיימה עצרת תפילה ובקשת מחילה ממתי ישראל המחוללים ע"י היהדות החרדית, בישיבת מא"ש בהשתתפות המוני בית ישראל ובראשות הרבנים מרן גאב"ד ובד"ץ דהעדה החרדית, גדולי מנהיגי ברסלב, ועוד מגדולי וצדיקי הדור שליט"א.

אכזריות נוראה על גורל המתים

בתקופה האחרונה חיל ורעדה יאחזון בכל שומע, באשר שקמו בעלי שטח אחד בעזות מצח, ותוך התעלמות מזעקתם של כל גדולי ישראל ובני היהדות החרדית, והחלו בחפירות אכזריות ועקירת קברי הקדושים בזה אחר זה, ומתי ישראל מבוזים ונשלכים כדומן על פני השדה, תוך כדי ביזויים וריסוקם בצורה נוראה.

העדויות הקשות שהגיעו ממקום החילול החרידו כל שומע עד עמקי הלב. בני היהדות החרדית שהאמונה בהשארת הנפש היא יסוד חייהם, ושעליה מסרו אבותנו את נפשם מאז ומעולם, הזדעזעו מהמציאות הבלתי נתפסת שיהודי בעל זקן ופאות מסוגל לאטימות, אכזריות ושפלות שכזו. חסידי ברסלב הקרובים אל החלל לא ידעו מנוח לנפשם נוכח המעשים אשר לא ייעשו המבוצעים סמוך ונראה לבית חייהם, ה"ה אהל ציוה"ק של מוהר"ן זיע"א.

גדולי ישראל שליט"א ששמעו את המציאות המרה, נזעקו לקיים בתוקף את האיסור החמור על כל המשך עבודות במקום, והזהירו מהסכנה הנוראה שרובצת על כל מי שנוטל חלק או לא מוחה בפשעים אלו. ולכן קראו להרעיש עולם ומלואו ולקיים עצרות מחאה, להביע במקהלות עם את זעקתנו נוכח המעשים המחרידים, כלפי שמיא וארעא.

לאור קריאת הרבנים התקיימה בעיר 'ויליאמסבורג' בארה"ב עצרת מחאה גדולה, בראשות רבנים ודיינים חשובים ובראשם זקני וחשובי חסידי ברסלב דארה"ב, בה נשמעו עדויות הרבנים והעסקנים מאשר ראו במו עיניהם, כשכל הקהל הגדול שהתאסף במקום הזדעק בתפילה למען שוכני עפר שלא יוסיפו להתחלל, ובמחאה נמרצת כנגד האחראים לפשע.

סערה גדולה ביהדות החרדית

בשבועות האחרונים, לאור נסיונות טשטוש ובלבול נואלים מצד בעלי האינטרסים, חולקו בהוראת הרבנים חוברות הסברה הכוללים תמונות ועדויות קשות החושפות את עומק הפשע כאשר מתברר בודאות כי כבר בתחילת החפירות ידעו בעלי השטח כי המקום הינו בית קברות לכל דבר, ונקטו פעולות נפשעות כדי להעלים את אדמת הקודש והעצמות הקדושות המחוללות שהתגוללו במקום בלי שיעור.

אם לא די לנו בצרה הנוראה הראשונה, הגיעה ידיעה מרה מאומן, כי ככל הנראה במהלך מתואם בין היזמים, החל עוד אחד מבעלי השטחים בשטח בית החיים שנתגלה, בחפירות תוך כדי חילול נורא, בנסיון להפוך את הפשע לדבר רגיל ולגיטימי וכמאמר חז"ל "עבר ושנה נעשה לו כהיתר".

והפרצה הנוראה מקבלת משנה חומרה, כאשר מתברר כי האיש שעומד מאחורי דרבון החטאים האלו, ה"ה י. ג. שר"י – מראשי פורצי גדרי התורה הקדושה וההלכה בעיר אומן ובמסוה הגזול שעטה על עצמו הוא פורץ גדרות עולם נוראים ככשרות טהרת המשפחה גיורים וכו' רח"ל, ומגלה שפלותו ובורותו בהפרחת פלפולי סרק באוזני מרעיו, כשהוא חותר לעקור כל קדוש ויקר במקום הנורא ההוא.

הדברים עוררו סערה גדולה בכל קהילות היהדות הנאמנה, איש לא יכל להישאר שאנן ואדיש נוכח התמונה המסמרת שיער שעלתה מהדברים, וכשנודע כי מתכוננים לערוך עצרת גדולה בבית המדרש הגדול דחסידי ברסלב, אחזה אש קודש במחנה כאשר המונים מבקשים להשתתף ולהביע את מחאתם וסלידתם ממעשים מחפירים אלו, המתבצעים לדאבוננו ע"י אנשים מתוך המחנה פנימה שתאוות בצע מסנוורת את עיניהם.

ואכן בהגיע היום השני, שנקבע לקיום העצרת, נהרו בני היהדות הנאמנה באלפיהם לעבר ביהמ"ד ברסלב, כאשר הרחובות המובילים למקום משחירים מההמון הרב שבא להשתתף במעמד הנורא. כבר עם תחילת המעמד התמלא בית המדרש עד אפס מקום, ואט אט הלכו האנשים וגדשו את כל המבואות של בית המדרש גם בקומות האחרות וברחוב הסמוך, כשהלבבות סוערים וכואבים וזעקתם מבקשת לבקוע ולהרעיש עולם ומלואו.

הדוחק היה גדול כ"כ, עד שהעסקנים נאלצו כמה פעמים לפלס דרך בין ההמון, לרבנים חשובים שהגיעו להשתתף בעצרת, אך נשארו למטה מחוץ לבית המדרש מאפס מקום…

סדר העצרת:

טרם תחילת העצרת, תפילה וזעקה נרגשת – את מעמד העצרת הגדולה פתח הגאה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א מזקני מנהיגי ברסלב שניגש לעמוד לאמירת פרקי תהילים שנאמרו יחדיו עם הציבור הקדשו בהשתפכות הנפש פסוק בפסוק.

ליושב ראש ומנחה העצרת מונה – מוהר"ר שמואל מאיר חשין שליט"א, אחד ממשתתפי משלחת רבני ברסלב ששולחו ע"י מנהיגי ברסלב לבדיקת השטחים בתחילת הפרשייה אייר תשע"ושהנחה בטוב טעם והשכל, במומחיותו ונסיונו בבירור ענינים אלו גולל לציבור את השתלשלות העניינים, בהם הוא היה עד בעצמו ומעורב בעניינים, מהיום של גילוי הקברים ועד ימים אלו. רבי שמואל מאיר הביע את הזעקה שעולה לשמים בימים האחרונים ממש, כאשר עוד אחד מהיזמים שם החל לחלל קברים בשטחו רח"ל.

בדבריו הברורים תיאר רבי שמואל מאיר, בין דרשה אחת למשניה, את כל החקירות והדרישות שהובילו עד לקביעת העובדה הברורה שאין כל אפשרות לערער אחריה, כפי שנפסק ע"י מרן הגאב"ד והבד"ץ כי המקום הוא המשך של בית החיים בלי שום ספק.

עדויות נאמנות!!!

לאחר דקות ארוכות של תפילה וזעקה נשמעה עדויות נאמנות מפי גדולי המשפיעים שליט"א – כאשר הפותח הוא הגאון החסיד רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א ראש הכוללים אורות הנחל, בדבריו תיאר את העדות האישית ממה שראה בעיניו, כשנשלח לברר את המציאות ע"י הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א יחד עם המשלחת מטעם רבני ברסלב, והנה שוד ושבר לנגד עיניו קברים מחוללים בבזיון. א"א לשתוק ועלינו לזעוק כדי שיסור מאיתנו חרון אף, הגרא"נ אנשין שליט"א עמד בדבריו על התועלת העצומה שיש לעצרת זו שבכוחה בעז"ה לעצור את המשך ההרס בפועל.

אחריו נשא דברי כאב הגאון החסיד רבי אברהם יצחק הלוי כרמל שליט"א, מחשובי המשפיעים דחסידי ברסלב בעיר בני ברק, שנתמנה לברר את מציאות הדברים ע"י הגה"צ רבי נתן ליברמנש שליט"א והצטרף למשלחת שירדו למקום החילול וביררו את הדברים במו עיניהם. בדבריו שתיבל במאמרי חז"ל ביכה את המצב הנורא, שעוקרים קברים שאין כל ספק שמתי ישראל הם, כאשר ראה בעצמו את כל הסימנים המעידים על כך. הגרא"י כרמל סיפר לפני הציבור האיך היתה צורת הקבורה היהודית במקום, כפי ששמע מזקני חסידי ברסלב שדרו באומן, ובתבנית זו ראה את הקברים המחוללים בבזיונם רח"ל.

ס'רייסט די הארץ!!! – הלב נקרע!!!

כאן נתכבד הגאון הגדול רבי יהושע דוד טורצ'ין שליט"א מנהיג קהילות הפרושים לשאת את דבריו. כאשר הוא פתח בזעקה מפלחת הלב "ס'רייסט די הארץ!!!" הלב פשוט נקרע לחתיכות!!!. קולו הדהד בהיכל ביהמ"ד הגדול, והמשיך בצעקה גדולה: לאן התדרדרנו? הלא בימים שעברו לא היינו צריכים אפילו לדבר, הלב היה קרוע ומורתח מעצמו! ומה יש לנו עוד לדבר אחרי הדברים הברורים שנשמעו?

רטט עבר בציבור כולו נוכח הזעקה המחרידה, שהבהירה את הפחד והרעדה שהיו צריכים להראות נוכח מצב כזה. המנחה חזר על הדברים הכואבים שצריכים אנו להמשיך ולשים על לבנו, לראות ולהבחין בהתדרדרות הפושה כהיום שבכל פעם שנשמע כי מתרחשים חיטוטי שכבי ישנם כאלו שמיד נפנים לחפש את ההיתר… ולא חלי ולא מרגיש כי בנפשנו ויסוד אמונתנו מדובר.

עלנו לעשות הכל למען הנפטרים!

ביראת כבוד הוכרז כי כעת ישמיע מדברותיו פאר הדור הגה"צ המקובל רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א זקן מנהיגי ברסלב. הגה"צ שאינו נוהג לשאת דברים במעמדים שכאלו, חרג הפעם ממנהגו לעוצם השערוריה המתרחשת בתוך המחנה, וביקש לשאת כמה מילים.

"לדאבוננו מביטים היום על דברים נוראים כאלו בפשטות", אמר הגרי"מ בכאב "שפעם חרדו מכך. ויש לדעת כי אין המדובר בספק, מדובר בדבר ודאי בלי שום פקפור ועלינו לעשות הכל כדי שלא יגעו חלילה בנפטרים, ובשכר זאת יומתקו הדינים ונוושע בישועת הפרט והכלל".

לצפייה בדברי הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א הקש כאן

מכתב עוז חביון שנכתב בדם לב – בו דעת התורה ופסק הלכה ברורה ואף אזהרה נוראה ליזמים

בהדרת קודש נתכבד הגה"צ רבי שמואל משה קרמר שליט"א מזקני מנהיגי ברסלב, להקריא לפני הציבור את מכתבו המיוחד והנדיר של כ"ק רבינו הגדול מרן הגאב"ד שליט"א, שלמרות חולשתו הגדולה שמנעה ממנו להשתתף במעמד, ביאר באגרת מפורטת, שניכר מין כתליה כי נכתבה בדם  לבו, את כל חומר הדברים ואת דעת התורה ופסק ההלכה "ויצא פסק דין ברור מהביד"ץ … לאחר ששמענו את כל דברי הנוגעים בדבר ועדות הרבנים שבקרו במקום  הנ"ל כי א. המקום הוחזק להיות חלק מהבית הקברות ואסור לחרוש שם בשופו"א ב. ומחוייבים להחזיר את העצמות ואדמת הקודש ולקוברם כמקדם ג. ובאם יבנו שם ח"ו יהא כל השטח אסור בהנאה" ואף הוסיף אזהרה מחרידה לנוגיעם בדבר "אחריות גדולה מוטלת עליכם וחוסו על נפשותיכם… וזאת מלבד הסכנה הנוראה הכרוכה בדבר בגוף ובנפש ה"י…" וזעקתו קורעת הלב לעצור בעד המשחית ניכרת מכל שורה ושורה של המכתב.

אחריו נשא דברים ופסק הלכה הגאון הגדול רבי משה זאב זארגער שליט"א דומ"ץ דקיט"ל סאטמאר בירושלם, כובד לשאת מדברותיו בבירור הדין של המקום המדובר. בדבריו החוצבים להבות הסיק בבירור כי המדובר בבית החיים הקדוש, ושהמקומות שלדאבוננו נתחללו אסורים בהנאה. כאשר ידוע כי כל מטרת המחללים היא לבנות בית מלון במקום, אבל עליהם לדעת כי הציבור כולו יחרים לעולמים את כל מה שנבנה בנחלה גזולה זו, להם כפי אשר ביאר הגרמ"ז בדבריו.

כעת נתכבד הגאון הגדול רבי שלמה יודא הירש שליט"א רב וועד השחיטה של העדה החרדית, – שנוכח לראות במו עיניו בעת ששהה באומן בקיץ (ש.ז. תשע"ט) עבור השחיטה לקראת ראש השנה הבעל"ט – שגולל לציבור את אשר ראו עיניו ולא זר המראות המזעזעים, חלקי גולגולות ועצמות ידיים ורגליים, שנעקרו ממקומם ע"י מבצעי הפשע. הגאון שליט"א סיפר לפני הקהל את הרגשתו האישית כשנחרד לראות את הזוועות, והביע את התקוה הגדולה כי כפי שמובא ע"י שעם רב כל-כך מתאספים למען כבוד שמים, נזכה לעצירת הפשע והחזרת מנוחת עולמים למתי ישראל הקדושים.

בדברים קילורין לעיניים הרחיב כ"ק אדמו"ר דקהל חסידי ירושלים שליט"א, על גודל התועלת של המעמד הגדול הזה, שמתקיים דווקא בבית מדרשם של חסידי ברסלב בראשות מנהיגיהם שליט"א אשר הם הקרובים אל החלל, האדמו"ר שליט"א הוסיף שבלי ספק כי ההתעוררות הגדולה שרואים כעת בעצרת, תביא להעלות שלהבת אש קודש בקרב כל כלל ישראל, באופן שלא תשאר ברירה לאותם אנשים ויהיו מוכרחים לעצור את הפשע במהרה.

אחריו נשא דברים קצרים הגאון המקובל רבי יעקב עדס שליט"א, שהרחיב בחומרת העוון הנורא של חיטוטי שכבי שעיקר פגיעתו היא בקלקול האמונה הקדושה בהשארת הנפש שהיא החמורה מהכל. לאחר מכן קיבל הגאון המקובל עול מלכות שמים עם הציבור.

לקראת העצרת יו"ל ספר מקיף על הלכות כבוד המת וקדושת מקום מנוחתם

לקראת העצרת מחאה וזעקה אדירה הופיע ויצא לאור הספר המופלא תחת השם 'כבוד המת – וקדושת מקום מנוחתם', ספר מקיף בענין הקברים ליקוטי בתר ליקוטי מתוך דברי חז"ל והפוסקים ראשונים ואחרונים בענייני קבורת מתים, זהירת בכבוד הקברים, איסור פינוי קברים ועוד, אשר נאספו מתוך ספרים וסופרים מעט דמעט מן הים הגדול שבתורה בסוגיות חמורות הללו, 
מעשה ידי אומן הרה"ג רבי נחמן יהוסף וויטראל שליט"א. מחשובי משפיעי ברסלב 
ובסוף הספר נוסף גם השתלשלות המערכה להצלת בית החיים היהודי בעיר אומן יצ"ו. עוד לא נראה כבשם הזה!.

לצפיה בספר
"כבוד המת – וקדושת מקום מנוחתם"
הקש כאן

ובזמן העצרת חולקו עותקים רבים של הספר במחיר סמלי של 10 ש"ח בלבד,
סבסוד הספר נודב לזכות הרה"ח הנדיב הדגול שליט"א וב"ב  החפצים בעילום שמם שהינם ראש וראשון לכל דבר שבקדושה להצלחה ולסיעתא דשמייא בכל העניינים,
ולע"נ הגה"ק רבי חיים זאנוויל בן הר"ר משה ויוטא ציפורה – האדמו"ר מריבניץ זיע"א, מרת שיינדל בת הר"ר מרדכי, הר"ר צבי בן הר"ר נתן נטע, מרת ביילא בת הר"ר שמעון הלוי, הר"ר משה יהודה בן הר"ר חיים יששכר דוב, מרת דרייזל בת הר"ר יחזקאל ת.נ.צ.ב.ה.

בעת העצרת חתמו הרבנים שליט"א

הכתב עליו חתמו האלפים שלא להינות חלילה ממקומות המחוללים

חבר אני לכל אשר יראוך – בשעות העצרת חתמו ציבור ההמונים הק' על כל גווניהם ובראשם מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א על הקבלה חמורה בכתב ידם, שבאם וחלילה יבנו על השטחים שנתגלה שהם חלק מבית הקברות היהודי העתיק באומן, אזי לא נכנס בו הן לצורך אש"ל, ואף לא ללימוד, מקוה, וכדומה, וכמו"כ אף לבנין שכבר נבנה במקומות אלו, וזה לשון הכתב: חבר אני לכל אשר יראוך – אני הח"מ מקבל על עצמי בל"נ, שבאם וחלילה יבנו על השטחים שנתגלה שהם חלק מבית הקברות היהודי העתיק באומן, שכל גדולי ומנהיגי ישראל שליט"א אסרו לבנות שם, וכן בנין שכבר נבנה במקומות אלו, לא אכנס בהם הן לצורך אש"ל, ואף לא ללימוד, מקוה וכדומה. – וע"ז באתי עה"ח לזירוזי נפשי שלא אכשל בחיזוק ידי עוברי עבירה מקום החותם.

התעוררות גדולה והתפכחות מהתרדמה:

לב מי לא ידמע בשמיעת זעקת האמונה – "שמע ישראל" – עולה ובוקעת מפי הציבור בשלהבת דקדושה, האלפים הרבים שמילאו את ההיכל ומבואותיו והרחבה שתחת ביהמ"ד התאחדו לכדי שועה אחת טהורה וזכה, שבישרה את ההתפכחות הגדולה של הרגש היהודי שלדאבוננו נרדם אצל רבים בשנים האחרונות, ועורר את שלהבת האמונה ביתר שאת ועז. בעיני רבים נראו דמעות של כאב וצער על הפגיעה ביסוד האמונה ועומק ההסתרה בה אנו נמצאים.

במעמד ההסטורי השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובראשם מנהיגי ברסלב פאר הדור הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א, הגה"צ רבי שמואל משה קרמר שליט"א, הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א, ועימם  מרנן חברי הבד"ץ העדה החרדית והרבנים ראשי ההנהלה. כאמור כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א שנבצר ממנו להשתתף שלח מכתב מיוחד למעמד. הגאון האדיר רבי משה צדקה ר"י פורת יוסף, הגאון הגדול רבי יהושע דוד טורצין מנהיג קהילות הפרושים, כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, הגאון האדיר רבי משה זאב זארגער דומ"ץ סאטמאר ירושלם, כ"ק האדמו"ר ממשכנות הרועים, כ"ק אדמו"ר מקהל חסידי ירושלים, הגאון רבי נתנאל פרץ מאירזון ר"י חכמת התורה, הגאון הגדול רבי אהרו ירחי רב שכונת מקור ברוך, הגאון הגדול רבי שלמה יודא הירש רב וועד השחיטה העדה החרדית, הגאה"ח רבי אפרים נחמן אנשין ראש הכוללים אורות הנחל, הרה"ג רבי מרדכי לוי לעבאביטש מרבני ברסלב, הגאה"ח רבי אברהם יצחק כרמל מגדולי משפיעי ברסלב, הגאון החסיד רבי שלמה אהרן גוטליב  ממשפיעי ברסלב, הרבנים הגאונים הצדיקים רבי נתן דוד, רבי נחום דוב, רבי מרדכי, רבי יוסף קדיש, בני הרה"צ רבי שמואל שפירא, הגאון המקובל הרב יעקב עדס, הגאון רבי מאיר הלר דמו"צ ורב שכונת קרית חסידים בי"ש, הגאון רבי אהרן סאמעט דומ"ץ תולדות אברהם יצחק, הגאון רבי יצחק רוזנבלט מרבני ברסלב דומ"ץ העד"ח, הגאון רבי ראובן מרצבאך דומ"ץ קהילות היראים, הגאון רבי נחמן נתן וויינשטוק מרבני ברסלב דומ"ץ העד"ח, הרה"ח רבי שמחה קרמר מזקני ברסלב, הרה"ח רבי ישראל מאיר ברנר ממשפיעי ברסלב, הרה"ח רבי נתנאל תפילינסקי ממשפיעי ברסלב, הרה"ח רבי צבי צוקר ממשפיעי ברסלב, הגאון רבי יהושע אטיק רא"כ בירושלים, הרה"ח ר' שלום נתן דייטש משפיע ברסלב, הרה"ח רבי איתמר לייפער ממשפיעי ברסלב, הרה"ח רבי שמעון צבי שפירא ממשפיעי ברסלב. המשפיעים רבי אליהו גודלבסקי ורבי נתן שפירא מבני ברק, שנבצר מהם להשתתף בעצרת, יצאו בקריאה מיוחדת טרם העצרת לכל שומעי לקחם לקחת חבל בעצרת הגדולה.

החלטות העצרת:

בנעילת העצרת הוקראו ההחלטות הנחרצות שנכתבו ע"י הרבנים הגאונים שליט"א והוגהו ע"י הרבנים זקני מנהיגי ברסלב שליט"א שהביעו את דעת התורה הצרופה, כפי שנקבע ע"י כל גדולי ישראל מכל העולם כולו, וכפי שזועק מדם ליבותיהם של כל בני היהדות הנאמנה בכל מקומות מושבותיהם.

תקוותנו כי המעמד הגדול והנורא שזעזע את אמות הסיפים, ורישומיו עודם מהדהדים בעולם היהודי כולו, יעורר רחמי שמים והמתקת הדינים מעל ישראל, והגזירה הנוראה תבטל, יכירו ויידעו להם האחראים למעשי הנבלה, כי לא יתכן בשום אופן שבעולם להמשיך במלאכת ההרס, וכי היהדות החרדית תוקיע עושי עול שכאלו מחוץ למחנה, עדי יפסיקו את החרפה במהרה, ובקרוב נזכה לקיום נבואת "יקיצו וירננו כל שוכני עפר".

להלן גלריית תמונות:

מקורות: אתר – חומרים על בית החים באומן

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

50 דקות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

3 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

4 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

5 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

6 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

7 שעות ago