תמונות

'הזעקה' • עצרת תפילה וזעקה באומן לביטול גזירות השמד בארץ הקודש

עצרת תפילה וזעקה לביטול הגזירות הנוראות בארץ הקודש התקיימה בציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן בהשתתפות אלפי רבבות עם ישראל ובראשות זקני מנהיגי חסידי ברסלב שליט"א

בערב שבת קודש פרשת 'נצבים' התאספו המוני בית ישראל ל'עצרת זעקה' בהיכל וברחבות הציון הקדוש והעתירו בתפילות ובקשות להצלת עם הקודש • לפני התיבה עברו הגה"צ רבי שמען ישראל שפירא שליט"א והגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל שליט"א כשבקול בכי גדול ורווי דמעות עוררו את הלבבות לגודל השעה • הזעקות הסליחות וקבלת עול מלכות שמים הדהדו והרעישו שמים וארץ • ותעל שוועתם אל ה':

מעמד נורא הוד שלא ישכח מלבות כל משתתפיו התקיים בעיצומו של יום השישי האחרון של השנה ערב שבת קודש "נצבים" בהיכל ציונו הקדוש של איש האלקים הרה"ק מוהר"ן מברסלב זיע"א בעיר אומן, עצרת תפילה וזעקה אליה נאספו אלפי יראים ושלמים אשר לבבם חרד מפני גזירות השמד ומזימות השלטון הכפרני בארץ הקודש לפתות ולכפות רבבות בני ובנות ישראל באמצעות יעדים ומכסות ומכוני האקדמיה לשמד גמור ושואה רוחנית.

קדם לעצרת מסע הסברה נרחב הקורא לציבור הקדוש להתעורר משאננותו ולעמוד על נפשו ונפש צאצאיו וצאצאי כל בית ישראל ממחשבות זדון של פריצי בני עמנו המבקשים לחלל את קדושתם של ישראל ולעקור את אמונת אומן מלבם באמצעות שלמונים ותקציבי עתק.

עם התקרב ימי ראש השנה בהם מתקבצים רבבות אלפי ישראל מכל קצוות תבל אל מקום ציונו הקדוש של מוהר"ן מברסלב זיע"א, התעוררו רבים וטובים לנצל את הזמן המסוגל וימי הרצון להתאסף יחד לעצרת זעקה! – עצרת תפילה וצעקה להעתיר לפני שוכן מרומים שיחוס ויחמול על שארית ישראל לבל תהיה חלילה למשיסה, ולעורר זכות קדושת הצדיק יסוד עולם הנחל נובע מקור חכמה יחד אלפי רבבות קדושי עליון הטמונים באתרא קדישא הדין שנעקדו על קדושת ה'.

לקראת העצרת רבתי פורסמו כרוזים וקריאת קודש בכל קהילות הקודש ובחוצות עיר אומן, וכן הופצה חוברת הסברה באלפי עותקים ערוכה בטוב טעם ודעת בה הוסבר לציבור להכיר היטב בסכנות הרובצות לפתחו ולבלי להעלים עין ולשתוק לנוכח שמיעת הגזירות. 

בהגיע מועד העצרת, בעיצומם של ההכנות לשבת קודש האחרונה של השנה, נקהלו ובאו כולם יחד אל היכל הציון וכל מובאותיו התמלאו באלפי איש בחורים זקנים עם נערים, גדולי המשפיעים וזקני החסידים כשבראשם זקני מנהיגי חסידי ברסלב שליט"א שהאיצו בשומעי לקחם ליטול חלק במעמד קודש זה.

קודם העצרת נודע בצער כי פאר הדור זקן מנהיגי חסידי ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א עקב חולשתו הרבה לא יוכל להשתתף בעצרת אולם על אף חולשתו הוא קרא לעסקני 'נצח להושיע' ומסר להם כי בעזרהי"ת הוא ימסור את דברו בער"ה בעת מעמד תיקון הכללי העולמי בענין גזירות הדת שבארץ ישראל ובעיקר על גזירת הגיוס בנים ובנות ישראל.

העצרת נפתחה בדברי התעוררות שנשמעו מפי הרה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א שלבו הטהור יוקד על דבר גזירות אלו, ובמילים קצרים עורר את הציבור לא לחשות חלילה אל מול הגזירות המבקשות להכחיד את שארית האמונה מבני ובנות ישראל ולערטל אותם מכל זיק של קדושה, וחובה על כל אחד ויחיד להשתתף בצער השכינה ולהתאזר בתפילה ותחנונים להשבית כל איוב ומסטין מעלינו ומעל כל ישראל.

עם גמר דבריו החל הציבור באמירת התיקון הכללי – עשרה המזמורים שתיקן מוהר"ן זיע"א המסוגלים לכל הישועות ברוחניות וגשמיות, כשכל הציון הקדוש גועש ורועש בשלהבת אש קודש מקולות הציבור העצום.

עם סיום אמירת פרקי התהילים החל הציבור הקדוש לומר יחד מילה במילה בהתעוררות מרובה את תפילתו הבוערת של מוהרנ"ת מברסלב זיע"א תלמידו הנאמן של מוהר"ן זיע"א שחיברה ברוח קודשו בזמנו והרי היא ממש כאילו חוברה לימינו אנו, בה מפציר ומתחנן לפני אבינו שבשמים שיבטל מעלינו את גזירות הגיוס והחינוך של תכליתם הוא להעיר את בני ישראל מאמונת אבינו הקדושים.  

לא ניתן לתאר ולשער כלל את עוצם ההתרגשות במקום כשהרה"צ רבי שמעון שליט"א פתח באמירת התחינה "ישראל נושע בה'" כשהוא גועה בבכיה רבה ושואג את הסליחה כשכל הקהל כולו כאיש אחד נושא את קולו בצעקה גדולה עד לב השמים, בדמע ובתחנונים לגאולת וישועת ישראל השרוים בצרה בגלות ובשביה.

בעקבות המשתתפים הרבים על אף מגבירי הקול לא נשמע היטב קולו של השליח ציבור הרה"ח רבי שמעון שליט"א שעמד ברחבת חצר הציון הק' לתוך היכל הציון ומשכך העמיד הגה"צ רבי שמואל משה קרמר שליט"א את החזן הוותיק הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל שליט"א מגדולי המשפיעים לפני העמוד בסמוך לציון הפנימי.

בין משתתפים נראו: הגה"צ רבי שמואל משה קרמר הרה"צ רבי שמעון ישראל שפירא הרה"ח רבי נתן דוד שפירא ושאר בני הגה"צ רבי שמואל שפירא זצוק"ל, הרה"ח רבי יצחק פרידמן הרה"ח רבי חיים שלמה ראטננברעג הרה"ח רבי אפרים נחמן אנשין הרה"ח רבי אברהם יצחק כרמל הרה"ח רבי אברהם כץ הרה"ח רבי אלימלך הכהן זילביגער הרה"ח רבי ניסן דוד קיוואק הרה"ח רבי אברהם כץ הרה"ח רבי נותלע שפירא הרה"ח רבי שאול סירוטה הרה"ח רבי אליהו גודלבסקי הרה"ח רבי צבי צוקר הרה"ג רבי צבי ליברמנטש הרה"ג רבי בצלאל נהרי הרה"ג רבי מרדכי לוי לעבוביטש הרה"ח רבי אליהו נהרי הרה"ח רבי שמשון שוורץ הרה"ח רבי שמעון טייכנר הרה"ג רבי מרדכי גודלבסקי ועוד רבנים ראשי ישיבות ומשפיעים רבים מכל העדות והחוגים ומכל קצוות תבל.

העצרת הסתיימה בקבלת עול מלכות שמים ויחוד ה', שנאמר בחרדת אלקים ובקול רעש גדול אדיר וחזק שהדהד מסוף העולם ועד סופו כשבסופו אף נאמר בקול בוכים 'מי שברך' מיוחד לכל הבחורים היקרים שהשלטונות בארץ ישראל מנעו מהם מלהגיע ושאר הבחורים שהורידו להם את מעמד 'בן ישיבה' על עוונם שהם נסעו לאומן כמו"כ אף הודו ברבים לדואגים לתודעת הציבור בעניין הגזירה הנוראה ולתומכי עצרת 'הזעקה!' שלקחו ע"ע חלק נכבד מההוצאות הכבדות.

רבבות אלפים מכל רחבי העולם האזינו למעמד ומצטרפים לתפילה ולזעקה אשר נטעה עוז בטחון ואמונה ותקווה טובה שהתפילות לא ישובו ריקם ויחד עם זכותו של צדיק יסוד עולם מוהר"ן זיע"א יבטלו כל הגזירות הקשות מעלינו בהגלות כבוד מלכות שמים בישועתן ושמחתן של ישראל בביאל גואל צדק במהרה בימינו אמן.

משא אש קודש מפי הגאה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א
ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

18 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago