חדשות

סוף לפרשה העגומה: כלל בתי הדין בארה"ק בפסק נחרץ בפרשת א.ב. • "מחויבים לפעול בזה!"

פסק דין חריף ונדיר המסעיר את היהדות החרדית, משלשה בתי הדין המרכזיים בארץ הקודש בפרשייה הכאובה של מנהיג 'שובו בנים'

אמש התפרסם פסק דין חריף ונדיר של שלש בתי הדין המרכזיים בארץ הקודש, נגד מנהיג 'שובו בנים' אשר גדולי ישראל בכלל וגדולי זקני ברסלב בפרט מנהלים נגדו מערכה כבירה כבר 7 שנים לאחר שהתגלה כי הוא חוטא ומחטיא בחמורות שבחמורות ועוקר יסודות התורה האמונה והקדושה רח"ל.

כידוע כלל זקני ורבני ברסלב יצאו נגדו בשנים האחרונות בכמה וכמה מכתבים חריפים ואף העמידו בית דין מיוחד של קהילות ברסלב שלאחר חקירה ודרישה יצא בפסק חריף (מצורף), כאשר אליהם הצטרפו כלל הרבנים משפעי ברסלב ובראשם גדולי זקני ברסלב שליט"א. (מצורף).

כעת נראה כי מגיעים לסיום הפרשייה כאשר יצא פסק דין חריף ונדיר מ"בית הדין המיוחד", שהוקם מטעם בתי הדין המרכזיים שבארץ ישראל.

בהרכב ישבו לדיונים גדולי הדיינים הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א ראב"ד בד"ץ בני ברק מיוסודו של הגאון הרב ניסים קרליץ זצ"ל, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א מטעם בית הדין 'זכרון מאיר' מיסודו של מרן פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, והגאון רבי יהודה פישר שליט"א מטעם בד"ץ העדה החרדית.

לברסלב נייעס נודע כי קודם לבניית "בית הדין המיוחד" ערכו בתי הדינים בהם מכהנים הדיינים כתבי מינוי לדיינים אלו. וכן הדיינים חברי בית דין העדה החרדית בראשות מרן הגאב"ד רבי יצחק טוביה וויס שליט"א כתבו כתב מינוי מיוחד לחברם הדיין הנערץ הגאון רבי יהודה פישר שליט"א (המינוי מצורף) וכן נעשה לשני הדיינים האחרים.

לצדם של העדים והמתלוננות הופיעו הגה"ח רבי צבי צוקר שליט"א מחשובי משפעי ברסלב, ור' יום טוב חשין שליט"א, בעבר אחד מהאנשים הקרובים ביותר לאותו מנהיג המדובר. ולדרישת אנשי 'שובו בנים' התחייבו השניים בכתב בסכום של מיליון שקל כל אחד, אם הדיינים יתרשמו שהעדויות או הראיות אותם הביאו לבית הדין אינן אמיתיות (מצורף).

אמש, לאחר קרוב לשנה וחצי של גביית עדויות בדיקתם והצלבתם, יוצא כאמור בית הדין בפסק דין דרמטי: העדויות התקבלו, המעשים נעשו והם אכן חמורים ביותר, על כל אחד ואחד להתרחק ממנו ומחויבים לפעול בזה!.

לפסק הנחרץ הצטרפו מרן גאב"ד ירושלים הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א וראב"ד ירושלים הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א וכן גאב"ד "זכרון מאיר" הגאון רבי חיים הלוי וואזנר שליט"א.
ועימם רב העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלאט שליט"א הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ הגאון רבי מנחם מנדל לובין שליט"א דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ הגאון רבי מנדל שפרן שליט"א מגדולי חסידי גור אב"ד ביה"ד 'הישר והטוב'. והגאון רבי נפתלי נוסבוים שליט"א מגדולי חסידי גור אב"ד ביה"ד 'אהבת שלום' וביה"ד 'הישר והטוב' ועוד.

פסק דין זה של בתי הדין הגדולים והחשובים קובע ומוסיף כי השמועות והעדויות על תועבותיו של אותו מנהיג הינן נכונות והתבררו בבירור עמוק ויסודי בבית הדין שנמשך כשנה וחצי, לאחר שמיעת עדויות מחרידות על מעלליו הקשים מחד , ומאידך שמיעת באי כוחו וטוענו הרבני.

וזה לשון פסק הדין:

"בית דין מיוחד מטעם בתי הדין המרכזיים בארה"ק" 

בס"ד יום רביעי כ"ו אייר

פסק דין. לבקשת רבים הוקם בית דין מיוחד לבירור הלעז שיצא על מנהיג שובו בנים, ובמהלכו התקבלו עדויות מפורשות וראיות על מעשים שלא יעשו, ומהם חמורים ביותר. ברור שע"פ דעת תורתינו הקדושה מי שאינו שומר על דברים שהם מג' החמורות ואבזרייעהו, שומר נפשו ירחק ממנו ומחוביים לפעול בזה.

הדבר חמור ביותר מאחר שחלק מתלמידיו וחסידיו המציאו שכאילו ח"ו מותר לצדיק לעשות כל דבר עבירה, והדברים אף התפרסמו בכתובים. דבר זה הוא כפירה גמורה בעיקרי הדת, ויש לשרש ולעקור דעה זו מתוכנו. ובזה יתקיים מקרא שכתוב וגם כל העם הזה על מקומו יבוא בשלום. – מצורף הפסק וכן מכתב דייני ורבני ברסלב שפורסמו בעבר בנושא.

פסק בית הדין
* * *
מכתב ההזמנה שנשלח לאותו מנהיג בתחילת הדיונים
* * *
כתב התחייבות המליון שקל אותו דרשו אנשי שובו בנים
* * *
כתב המנוי לדין מטעם בית הדין העדה החרדית לדיין הגאון רבי יהודה פישר שליט"א
* * *
פסק בית הדין של בית דין דקהילות חסידי ברסלב
* * *
מכתב כלל הרבנים המשפעים בראשות גדולי זקני ברסלב – לקיים את פסק בית הדין
* * *
ברסלב נייעס

View Comments

  • יישר כח על פרסום הפסק ועל המסמכים שאני רואה עכשיו לראשונה.
    כולי תקוה שבזכות הפרסום יבוא סוף סוף השלום למחננו, כאשר כל התועים ילמדו בינה וכולם יעשו את רצון ה' בתמימות ובפשיטות, שכל חסידות ברסלב תתאחד מחדש בלי שום תועים ומתעים כאלה.
    וכפי לשון הבי"ד בסוף הפסק "ובזה יתקיים מקרא שכתוב וגם כל העם הזה על מקומו יבוא בשלום"
    ובזכות זה נזכה לגאולה השלימה בב"א

  • תודה רבה על הפרסום הפסק של הבי''ד המיוחד
    נקוה שאנשי שובו בנים כבר יפתחו עיניים אתם צדיקים למה צריכים כזה רב ?

    • שלום וברכה מר חיים
      לא רק שאין לנו שום שמחה, יש עצב גדול מאוד על שכך עלתה בימינו והגענו לכזה מצב...
      ונציין כי עד היום לא נגענו בנושא הזה כלל, אבל לאחר שבית הדין כתב במפורש ש"מחויבים לפעול בזה", הורו לנו הרבנים להעלות את פסק הדין ואת מכתבי גדולי זקני אנ"ש חסידי ברסלב שליט"א הנה - ותו לא.
      וכולנו תפילה בכל עת שנזכה לראות בתשובת ישראל ויתמו חטאים ולא חוטאים"

      אמן ואמן

  • לא מאמין למראה עיני עד היום לא האמנתי לכל הסיפורים תמיד טענתי בפני חברי שכל אלו שיצאו נגדו הם בעלי מחלוקת ואנשי קרח ועדתו אבל לראות כזה פסק, לא משאיר מקום לספיקות ההכרעה ברורה האיש חוטא ומחטיא בחמורות שבחמורות וכל אלו שיצאו נגדו הם בעלי השלום, עכשיו אני מתחיל להאמין לכל הסיפורים, נכון זה קשה לי אישית אבל אני מקבל על עצמי את פסק הבית דין!

  • אשרי האתר הקדוש שמפרסם את הפסק דין
    וב"ה רואים הרבה שעזבו את הכת ואת המנהיג הרשע והתחילו להתחבר ליהודים כשרים

  • אשריכם שאתם מפרסמים שיש תורה בישראל ויש מורי הוראה נאמנים לתורה שכתוב בה ''לא תגורו מפני איש'',
    שהקב''ה יעזור שאנשי שובו בנים יזכו להיות מאחד המידות שנמנו בחכם ''מודה על האמת'' ויבינו איך לדאבונם הולכו שולל במשך שנים ארוכות ועל ידי כך שהם יודו על האמת ויעזבו את אותו האיש יזכו למאמר ר' ניסים בוידויו הגדול ''ומודה ועוזב ירוחם ומציל את נפשו מדינה של גיהנם''

  • יפה שאתם מפרסמים את זה כך אתם מורידים את החילול ה' מאנ''ש הדתיים שהציבור הכללי רואה שהדתיים לא נוהגים בסלחנות כלפי רב שסרח

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

13 שעות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

14 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

15 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

16 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

יום 1 ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

2 ימים ago