חדשות

פרסום ראשון • בכירי ממשל אוקראינה בסיור ברובע היהודי באומן

חדשות אומן • בתום סיור של בכירי ממשל אוקראינה ברובע היהודי באומן, כותב הגברנטור אליכסנדר סקיצ'קו: "אומן תהפוך למוקד בינלאומי"

מושל המחוז אליכסנדר סקיצ'קו.

בשבוע האחרון (שלישי) קיימו בכירי ממשלת אוקראינה סיור בשכונה היהודית בעיר אומן בו סקרו מקרוב את האזור הסובב את ציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, בכדי לשפר את כלל צרכי השכונה לרווחת רבבות התיירים העולים לפקוד את המקום במשך כל ימות השנה ובעיקר בימי הקיבוץ בראש השנה.

בתום הסיור התקיים וועידה מיוחדת בה דנו הבכירים בנושאים שונים ביניהם; שירותים עירוניים והסדר הציבורי, ובשיפור התשתית התיירותית של העיר, וכן בבנייה המרובה שמבוצעת במקום, שלדבריהם דורשת סדר ופיקוח מיידי. לאחריה כתב מושל המחוז אליכסנדר סקיצ'קו: "אומן תהפוך למוקד בינלאומי".

בסיור השתתפו בין היתר; מושל מחוז צ'רקאס אולכסנדר סקיצ'קו (שתחתיו מצויה העיר אומן), ראש העיר אומן – א. פלטנבה, וחברי הפרלמנט ביניהם; ארטיום נגייבסקי ואנטון יצנקו, ונציגי ממשל ארה"ב. כמו כן נכחו נציגי 'איחוד ברסלב באומן'.

הביקור התמקד בשלל הנושאים הבוערים להקלה על רבבות הפוקדים את ציון רבינו הקדוש, הנושא שתפס את רוב שעות הוועידה היה הבנייה הרבה ברובע היהודי, שלדבריהם נבנית ללא פיקוח ובאופן מסוכן, ודורש סדר ופיקוח מיידי, לדברי סקיצ'קו – מושל המחוזי; "חלק נרחב מהמקום מסומן כ'כמרכז היסטורי תרבותי' העומד תחת 'הגנה ושימור', והבנייה בו מעולם לא אושרה, במקומות נוספים נראו מבנים שנבנו בצורה המסכנת את המבקרים היות והיא לא בטיחותית ואף מכערת את מראה העיר" אמר.

לאחר הסכם בין ממשלתי של ממשלת ארצות־הברית, וממשלת אוקראינה שהתקיים בתאריך כ"א אדר התשנ"ד (ה- 04/03/1994 – למניינם), – לפני כ-27 שנה – התחייבו המדינות על "הגנה ושימור מורשת התרבותית", ביניהם על בתי הקברות. כבר אז הוכרז הציון הקדוש שברחוב בילינסקי שבעיר אומן כמרכז היסטורי תרבותי.

כיום ישנן 5 אמנות בינלאומיות המסדירות את ההגנה על אתרי מורשת תרבות. הנושאים העיקריים הם, ביזה וסחר לא חוקי של שרידי תרבות, לרבות קרקעות בעלי משמעות היסטורית, שימור וניהול פעיל של מורשת תרבותית.

ההנחה הבסיסית למוסכמות הללו היא שאין להתייחס אל מורשת תרבותית כאל נכס מקומי, אתני או לאומי אלא כשייך לכלל האנושות ולמען הדורות הבאים. אמנת האג לשימור נכסי תרבות במקרה של סכסוך חמוש מציינת ש"נזק לנכסים תרבותיים השייכים לכל עם באשר הוא, משמעותו נזק למורשת התרבותית של האנושות כולה".

כידוע אזור ציון רבינו הקדוש הפך בשנים האחרונות למקום נדלנ"י ההולך ומתפתח מיום ליום, בעיקר של אנשי עסקים יהודיים שמודעים לערכו הכלכלי של האזור. כך מוקמים באזור בתי מלונות, בנייני דיור ומבנים גורדי שחקים נוספים שברובם נפרשים ברחובות; פושקינה, בילינסקי, פורסקה ושאר הרחובות הסמוכים.

לדברי המושל סקיצ'קו, "הרובע היהודי שסביב קברו של הצדיק רבי נחמן הולך ונבנה באופן פעיל מחד. ומאידך מדאיגה, זוהי בנייה פרועה בצורה של כאוס, לעתים קרובות לא חוקית, או אפי' פלילית, שזקוקה לשליטה, לסדר ולפיקוח. אנחנו נעבוד על זה עם צוותי טיפול מיוחדים".

"ע"פ החלטת הממשל יוקצו צוותים ומשאבים, בכדי לטפל בבניה בכדי להסיר את הסכנה מהאזור התיירותי" – אמר המושל.

המושל הוסיף והצהיר כי "אומן צריכה להפוך למוקד בינלאומי לעלייה־לרגל של החסידים". הבכירים דנו כאמור בעוד שלל נושאים ביניהם שירותים עירוניים, הסדר הציבורי, ובשיפור התשתית התיירותית של העיר.

ברסלב נייעס

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

2 שעות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

4 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

4 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

20 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago