חדשות

פרעות מירון: אלימות משטרתית מסכנת חיים בציון הרשב"י | צפו

ערב ראש חודש אייר מוקדם פרעות המשטרה באתרא קדישא מירון: אלפי מתפללים נתקלו באלימות משטרתית מלווה באגרופים ובעיטות למתפללים תמימים. בשלב מסוים גורשו כל המתפללים מהמתחם | צפו בתיעוד המקומם:

מעשי אלימות קשים נגד מתפללים נראו היום (חמישי) ערב ראש חודש אייר מוקדם – 20 יום לפני ההילולא של התנ"א רבי שמעון בר יוחאי זיע"א – באתרא קדישא מירון.

הדבר החל בשעות הצהרים, זמן בו שקק הציון – כמידי שנה – עם אלפי עולים אברכים ובחורים שבאו לפקוד את ציון הרשב"י, המשטרה הציבה מחסומים ולא אפשרה גישה להר לכלי רכב. למרות זאת התנהלה העלייה ללא שנרשמו דברים חריגים, אלא שלפתע החליטה המשטרה כי הציון מלא מלהכיל ומסוכן לציבור ואסרו את הכניסה להיכלי הציון ומאידך החלו לפנות מתפללים מתוככי היכל הציון, כמובן שהדבר עורר את זעמם של הציבור שנמנע מלשתף פעולה עם הוראות המשטרה, כך שהחלו וויכוחים בין שוטרים למתפללים, או אז התחילו השוטרים לפנות את הציבור באלימות מסכנת חיים, ובשלב מסיום החליטו במשטרה לגרש את כל המתפללים מהמתחם.

החלטת המשטרה הוסיפה אש למדורה וגררה לעימותים קשים בין המשטרה לכלל המתפללים בשטח ציון הרשב"י. לאחר כשעה של עימותים קשים ואלימים מאוד, נעצרו ארבעה מתפללים.

במשטרה טענו כי צעירים "חרדים קיצוניים", כלשונם, הגיעו לקבר הרשב״י במירון והחלו בהתפרעויות אלימות שכללו ניסיון להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום.

וכך נמסר מהמשטרה: "צעירים חרדים קיצוניים הגיעו לקבר הרשב"י במירון והחלו בהתפרעויות אלימות שכללו ניסיון להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום. הצעירים הקיצונים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, ידו חפצים לעברם וסירבו לעזוב את המקום. כוחות משטרה רבים הוזנקו לאתר, עצרו 4 חשודים וצפויים מעצרים נוספים ובשלב זה הסדר במירון שב על כנו".

גם בהודעת ‘דוברות המשטרה’ נכתב כך: “משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו להפר את הסדר במקום לסכן את ביטחונם של המתפללים, להרוס תשתיות שהוקמו לטובת קיום ההילולה ולתקוף את השוטרים הפועלים לשמור על שלום הציבור וביטחונו, באופן בוטה ומשולח כל רסן. המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק”

אלא שעדי ראיה מאנ"ש ששהו במקום מזמן העימותים מספרים ל'ברסלב נייעס': הסיפור שונה לחלוטין, כאשר בפועל מדובר היה באלימות משטרתית מסכנת חיים, לפחות בשני חזיתות כאשר בחורים צעירים כאנשים מבוגרים נזרקו בעוצמה, אחרים חטפו מכות אגרופים ובעיטות ע"י שוטרים בתפקיד. כך היה בהתחלה על גג המערה שם רקדו קבוצת בחורים בהתרגשות את שירי רבי שמעון, ולפתע הגיעו שוטרים וללא שום סיבה צעקו 'כולם החוצה'. וכך גם בחצר הציון פתאום החלו להעיף אנשים בצורה אלימה מלווה בצעקות ומהומות.

אחר כותב ל'ברסלב נייעס': "הודעת דוברות המשטרה מקוממת, וכל כולה שקר מוחלט! המתפללים בסך הכול בקשו להתפלל ובכלל לא היו בקרבת מקום בניית התשתיות, המשטרה שהתנהגה ברוטליות נפשעת והכניסה את המתפללים לסכנת נפשות, מנסה להעליל על המתפללים התמימים לכו תדעו מה הם מתכננים לל"ג בעומר, מעניין למה לערבים בהר הבית מאפשרים כניסה של 100 אלף איש ללא שום הגבלה, וכאן במירון הם דורשים בחוצפתם הגבלות תפוסה".

הרב יוסף רוכמן כותב ל'ברסלב נייעס': כמה כואב היה היום באתרא קדישא מירון לראות עד היכן ירדו להם בני אברהם יצחק ויעקב  ונהיו לשוטרים אכזריים אשר התנהגו כבהמות ממש, בחוסר רגישות מינימלי ובהפגנת כח ראוותנית, כאשר מתוך "דאגה" לשלום המתפללים שלא ידחסו יתר על המידה בתוך היכל הציון הקדוש, נכנסו בברוטאליות ובתוקפנות והחלו להוציא אנשים, מה שגרם מייד לרבים מהנוכחים במקום לצעוק על השוטרים שיצאו, אך אלו בתגובה החלו להגיב באלימות ובכח, הביאו שוטרי יס"מ לפתור את המשבר שהם גרמו בידיים, ואז קיבלו קצת שכל והבינו שהם חייבים לצאת משם לפני שיהיה מאוחר מדי, כמובן לא לפני שעצרו שלושה גיבורים שהתנגדו להם בכוחות שמעל הטבע ממש ( נדרשו 5-6 יס"מניקים שריריים במשקל 120 ק"ג אשר עמלו כ- 20 דקות על מנת להשתלט על אברך אחד בלבד גיבור עוז שלא הסכים לשתף פעולה ולצאת מהמקום).
בדרכם החוצה הוציאו את כל הכעס שהצטבר בהם על אותם יראי ד' שמיחו בהם ודחפו, בעטו, היכו באגרופים ועשו ביהודים ככל העולה על רוחם. כמובן שהיו חייבים לצאת כמנצחים, והאמת היא שאם הם לא היו נכנסים לשווא- לא היה קורה דבר.
כאשר נשאל אחד מהם "למה אתם עושים לנו ככה?" ענה שזה בגלל שמסוכן וצפוף בפנים, ואז נשאל שוב "האם באמת כ"כ אכפת לך מאיתנו ומשלומינו שאתה כאן מכה יהודים כאחד הקלגסים ללא שמץ רחמים?" ענה ואמר " באמת לא אכפת ממכם  בכלל , אני רק מבצע פקודות…." ( תשובה המזכירה דווקא ביום הנקרא אצלהם "יום השואה" את תשובתם הנפוצה ביותר של פושעי השואה הקודמת (הגרמנים ימ"ש) בעת שהועמדו למשפטים ברחבי העולם.
לאחר הסתלקות הקלגסים (ביחד עם 3 העצורים) היה מדהים לראות במי הם נלחמים כל-כך: כמה עשרות או אולי 100 יהודים מתוקים מדבש, ששופכים את צקון ליבם בקריאת תהילים נעימה ושקטה, בסדר מופתי.
ד' ירחם על עמו ישראל, ישיב את כולם בתשובה ויגאל אותנו בקרוב מהגלות האחרונה והקשה מכולן.
רבים במקום צילמו תמונות והסרטות של האירוע, מקווה שישכילו לשלוח על מנת שכולם יחזו באמת הכואבת.
ע"כ עדותו הכואבת

כך גם בתיעודים מהמקום נראים השוטרים מכים ללא רחם לכל מתפלל שנמצא לידם, ללא שום אבחנה, ובסכנה ממשית לחיי אדם.

קרדיט צילום: המוקד, הילולת הרשב"י, ברסלב נייעס.

ברסלב נייעס

View Comments

  • אחים יקרים!!! איך נוכל לראות כבלע את הקודש !!!
    אוי טאטע!!! אוי טאטע !!!
    רבי שמעון בר יוחאי זועק אלינו!!!
    אל תהיו שאננים!!!
    אל תתנו לרשעים האלו להפר את יום ההילולא !!!
    אל תעשו שום פשרות !!! בשום אופן !!!!
    אל תשתפו פעולה !!!

    רבי רבי שמעון בן יוחאי אוי !!

    לא ולא !!!

    בשום פנים ואופן !!!

    לא ניתן לרשעים הללו את מבוקשם !!!

    נמסור את נפשינו למען הצדיקים האמיתיים, קדושים אשר בארץ המה !!!

    יחידי הדורות !!!

  • מזעזע כל לב יהודי!
    איך יכול להיות שיהודי שבא לנסוע רק להתפלל יותקף באופן ברברי כזאת.
    אין דבר כזה בכל העולם!
    שנאה כזה
    ה' ירחם על עמו ישראל

  • סופם מעיד על תחילתם שכל התרשלותם שהביאה לאסון ונסיונם להגדיל את ממידי האסון במניעת כל מיני פעולות הצלה קריטיות (כמו הארכת נסיעת האמבולנסים ממירון לצפת) היא מתוך כוונה תחילה להשתלט על הציון הקדוש ועל כל אירועי הקודש בהר. רחמנא דעני לתבירי ליבא ענינן!!!!!!!!!

  • לא להאמין זה זרע עמלק בכבודו ובעצמו, שמתלבש בדמות אדם (אם אפשר לקרוא להם אדם לכאלה חיות טרף!!!) כדי להפריע לשמחת הצדיק רבי שמעון בר יוחאי, מקוים לראות מפלתם במהרה ללא שום צער ונזק ליהודים המאמינים

  • איך אפשר להגיד שאיכפת להם על חיים של החרדים, והם באים להציל שלא יהיה אסונות, הרי הם הגורמים לכל מה שקורה, ומה איכפת להם אם ימות עוד חרדי חס ושלום, אלא שזה סתם רשעות לשם רשעות.
    השי"ת ירחם עלינו שיהיה התגלות נפלאה בקרוב ושירדו מטה מטה

  • מה עם ל"ג בעומר?
    האם ניתן להם לעשות ככל העולה על רוחם?!

    בהמונינו נעלה למירון!
    על אפם ועל חמתם!
    וללא הכרטיסים המטופשים שלהם!
    בלי לתת להם שליטה!
    וחרב הוצאת מתערה שלפת נגד צורריך...

  • אבילות בל"ג בעומר?!?!?!
    ועוד במירון?!?!?!

    ידוע הסיפור על אמירת "נחם" בל"ג בעומר!
    וטקס ערב שירה מתועב, במירון! לסימן אבל!
    היתכן?!

Recent Posts

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

2 דקות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

שעה 1 ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

16 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

22 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

24 שעות ago

כ"ו סיון • יארצייט רבי חיים בירך רובינזון זצ”ל

זכרונם לברכה • ביום כ"ו סיון שנת תשנ"ה הלך לעולמו אחד ממקימי ומייסדי חסידות ברסלב…

יום 1 ago