חדשות

פרשיית הפוגרום בישיבת 'מתיבתא ברסלב' • מה שבאמת היה

תיאור חי מהפרשייה שזעזע את היהדות החרדית "פרשיית הפוגרום המזעזע בישיבת 'מתיבתא ברסלב' ירושלים"

מַיִם רַבִּים לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת

בהמשך לדיווח על פרשיית הפוגרום אותו חוו בחורי ישיבת מתיבתא – ברסלב הגיע לידידנו תיאור מפורט ממה שבאמת היה:

הן תקופה ארוכה אשר נודע בשערים לתפארה שמה של הישיבה המתנוסס לתפארה בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים אשר זה שנים רבות מוציאה פרי גידולים לתפארה ב"ה ה"ה ישיבה גדולה על טהרת הקודש מתיבתא –ברסלב בעיר הקודש והמקדש ירושלים העומדת בראשות הרה"ג רבי אברהם נתן אנשין שליט"א המכתת רגליו בניכר במסירות נפש ממש להעמדת הישיבה על תלו כשהדבר עולה לו בדמים תרתי משמע .

בני ציון המסולאים בפז זוכים להגות בתורה ועבודה אם בימים כתיקונם כך על אחת כמה וכמה בימים טרופים כאלו אשר הרשעים כים נגרש השקט לא יוכלו כאשר הכריזו שלטונות הרשע על סגר אשר משמעותה מלחמה בה' ובתורתו היו לא תהיה וזה ימים ארוכים אשר מנסים כל אשר לאל ידם לבטל תורה ולהשקיט קול התפילה אשר היא מעמודי עולם וכבר ניסו לבצע זממם באשדוד ביתר עלית, ואף בירושלים בכמה היכלי תורה ותפילה ובפרט בישיבת מתיבתא אשר שם היה השערורייה הנוראה.

פרשיית הפוגרום

ניצי הפרשייה החלו ביום ראשון פר' בא כאשר למרות ה"סגר המהודק" עליו הכריזו ראשי השלטון, המשיכו בחורי הישיבה ועסקו בלימוד התורה, היה זה כאשר פלוגת שוטרים חיפשו תלמוד-תורה השוהה בסמיכות מקום לבדוק אם הם עומדים בחוקיהם, וכך כביכול במקרה נקלעו אותם חיות טרף להיכל הישיבה, וכמובן הבחורים עשו את המוטל עליהם וקבלו את פניהם כראוי וכיאות, ומאידך הם מצידם לא השאירו את ידם בצלחת החלו להשליך חפצים אל עבר הבחורים, ולא שקטו עד שזרקו כסאות על הבחורים דבר שגבל בסכנת נפשות של ממש, ולאחמ"כ סגרו הללו את הדלת והחזיקו מבחוץ שלא יוכלו הבחורים לצאת.

הבחורים והרמי"ם נמלטו מהחלונות כאשר הוצרכו לקפוץ כמה קומה (היות והישיבה נמצאת בקומה השניה) כדי להינצל מידם הטמאות.

 גם ביום המחרת (שני) הגיעו חיות טרף אלו שוב אך בחסדי שמים גורשו בבושת פנים.

וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי:

אם חשבו הבחורים שהסיפור נגמר כאן תקוותם נכזבה… שוטרי הרשע תכננו לנקום בבחורים כדי להשתיק את קול התורה הנצחי וביום שלישי בבוקרה של יום בעת שהבחורים שפכו ליבם בתפילת שחרית "שמרה נפשי"… שמעו דפיקות על היכל הישיבה הבחורים שקלטו במה מדובר חסמו את כניסת הישיבה בשולחנות וספסלים כדי שלא יוכלו לפתח את הדלת אך משטרת הפשע לא אמרו נואש והביאו לעזרתם את חברת 'מכבי אש' שיעזרו להם בפריצת הדלת  וכך פרצו להיכל הישיבה הקדושה, כשהם צריכים לטפס על הספסלים והשולחנות שמלאו את הכניסה.

השוטרים בהיכנסם מצאו את בחורי החמד עטורים באות – תפילין חלק ניסו לברוח דרך החלון אך למטה עמדו שוטרים לעצור את הבחורים למטה, הבחורים נעמדו בעז להתחיל בלימודם.

את הר"מ החשוב ניסו לעכב בטענות ותואנות שונות אך בחסד ה' ניצל מידם עם קנס בלבד, עתה התחילו השוטרים לעצור הבחורים שלא רצו לשתף פעולה כך שקראו לכל בחור לרוקן כיסיו אולי ימצא עליו פרטים מזהים וכך יוכלו לקנסם כפי שאכן היה כאשר עשרות בחורים נקנסו ב-500 ₪, ואלו שעמדו בעוז ובגבורה שלא להזדהות התחילו לעצור, בחורים אחרים נשארו ללמוד במסירות נפש כאשר מוציאים אותם מן הסטנדר אחד אחד כאשר חלקם הוצאו החוצה עם הספרים שבידיהם – לא לבטל מלימודם בפרט בימים טרופים כאלו -השוטרים נצבו בהיכל הישיבה ולא נתנו לצאת או להתחמק מבלי שיעברו תחת ידם מי למכות מי לקנס ומי למעצר.. הם סרקו את כל קומת הישיבה ואף פרצו שני חדרים (חדר רמי"ם ומחסן) ששם ננעלו כמה בחורים כדי להינצל מידם הגועלות.

למטה התחילה להינטש באותה זמן מערכה אדירה כאשר אברכים מוסרי נפש הצטרפו אליהם למחות כדת של  תורה על ביטולה, הסט"א השתוללה כחית טרף והכו ללא רחם מכל הבא ליד באכזריות שהזכירה את הימים האפלים… ואף עצרו כמה אברכים חשובים.

הבחורים שכל רצונם הוא לישב על התורה והעבודה לא נשארו חייבים והחליטו לעמוד בכל תוקף להמשיך את סדרי הישיבה שנקטעו באיבם אך הנאציונים החזירו מצדם המלחמה השערה כאשר שבו  והכו ופצעו מכל הבא ליד.

אחד מהבחורים איליו נטפלו הני רשעי פונה לבית החולים (לרפוא"ש).

כך החל גובר והולך הציבור שהגיע במסירות נפש למחות על כבוד התורה המחולל בריש כל חוצות, ולהילחם בגופו על סתימת "קול התורה" – המגן ואשר נצרך ביותר בפרט בעת כזו אשר מחוץ תשכל חרב.

לעומתם, כח חיות הטרף – המשטרתי גם הוא גבר מרגע לרגע ואיתם רמת האכזריות שהגיע לרמות שלא ניתנים לתיאור, והכל על בחורים בני בישיבה שכל "פשעם" הוא שרצו לעשות רצון קונם – לשבת וללמוד.

אה! אין העט היכול לתאר את אשר ראו שם בחורים טהורים אשר מנותקים מכל הוויות העולם נרדפים ומוכים כשפלים שבאומות, בחורים נעצרים אחד אחרי השני תוך אכזריות ורשעות נוראה הרבה מהמוחים העידו שזמן רב לקח להם עד שהבינו שהמכים הם לא פחות ולא יותר יהודים… ישראל כשיורדים…

המעצרים

והנה נראה מחזה משיב הנפש אשר הדהימה גם את השוטרים אשר לשונם נעתקה מפיהם עשרות בחורים מתיישבים על הכביש ושרים ניגוני דביקות בערגה כי עזה כמות אהבה… אם יתן איש את כל הון ביתו באהבה בזו יבוזו לו… כך נרשמו בסופה של מערכה 19 עצורים מתוכם 17 בחורים מהישיבה הקדושה ואחד מהם גיבור חייל שנקרא בלשונם עריק העומד כשבועיים לפני נישואיו.

ואילו השוטרים כנאצים הנאמנים לשולחיהם (רק מבצעים פעילות – ראה ערך משפט דאמניוק) לא נחו ולא שקטו עד שהלחימו את דלת הישיבה למען לא יוכלו להמשיך לקיים סדרי הישיבה כסדרם מיותר לציין שתכף לאחמ"כ נפתחה דלת הישיבה אך מאימת המוסרים השפלים המשתפים פעולה לדאבוננו העתיקה הישיבה את מקום לימודם לימדום ארעי בית הכנסת הגדול דחסידי ברסלב השוכן כבוד בשכונת מא"ש שבירושלים עיה"ק, שם נמשכו סדרי הישיבה כסדרם וקול התורה ממשיך משם.

מאידך בדרך למגרש הרוסים חזקו מוסרי הנפש אלו את אלו כי לרצון קונם נעצרו, וגם שם בתוככי בית המעצר – "מגרש הרוסים" עסקו הבחורים בלימוד התורה והאחרים בשירות ותשבחות וריקודים על חלקם שזכו בחסדי שמים.

לאור נחישותם ועוז רוחם של הבחורים השתחררו רובם הגדול באותו יום עלא לפני שהשיתו עליהם קנסות, הרי הם פשעו ולמדו בישיבה.

העלילות

שניים מבין הבחורים הועבר לבית הכלא שם הוחזקו יום נוסף בתנאים תת אנושיים כשלא מסכימים להכניס להם אוכל שתיה או תפילין והתנהגו אליהם גם שם בברוטאליות כך שהם נראו ממש כפושעים נאלחים תוך שלמרות שהבטיחו להם שבלילה הם ישהו יחדיו בחדר ללא טלוויזיה הפרידו אותם והכניסו כל אחד בחדר אחר כשמשאירים אותם להתמודד לבדם עם הפושעים העצורים שם.

למחרת הובאו הבחורים הטהורים 'לבית המשפט' שם ניסו המפקדים להעליל עליהם עלילות שוא אך לאחר דיון בבית משפטם הוכח שפיהם, דיבר-שוא, וכל עלילותיהם שקר, ושטפלו על בחורי חמד אשר לא יודעים מאומה חוץ מדף גמרא ולקרבן נלקחו על לא עול בכפם. אלא שמקום המשפט שם הרשע והוטל עליהם עונש של 'מעצר בית'.

ואכן למחרת היום בחסדי שמים שוחררו ל'מעצר בית' והיהדות החרדית קבלה את פני העצורים בחום ואלו לאלו אומרים אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר.




כתבות קשורות:

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

14 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

20 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

22 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

23 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago