חדשות

קורבנות מירון • הפתרון לאסון נגד דעתם של כל גדולי ישראל

קורבנות מירון תשפ"א • הפתרון לאסון מירון במשנת הפוליטיקאים ה"חרדים" נגד דעתם של כל גדולי ישראל זצוק"ל ואותם החיים איתנו שליט"א:

צילום 'ברסלב נייעס | מאות אוטובוסים תקועים בדרכים, ואמבולנסים מעוכבים • מחדלי המשטרה באסון מירון תשפ"א


חדשות ברסלב • כלל בית ישראל המבכים מרה על הנפשות היקרות שנספו באסון המחריד שהתרחש ביום ל"ג בעומר יום הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי באתרא קדישא מירון, המקום שמסמל את השמחה וההילולא הגדולה ביותר לעם ישראל שהפכה בין לילה למקום תוגה, מהר של שמחה לנחלי אלונקות עליהם פצועים ברמות שונות וביניהם נבחרו 'שבעת הנרות', נבחרי ציבור שנבחרו מכלל אנשי הצדיק חסידי ברסלב היקרים על שלל גווני קהילותיה… בימים האחרונים החלו הרשויות לרקום עור וגידים לועדת חקירה שתוקם לחקור את האסון, אלא שלמרבה הבושה קמו להם כמה פוליטיקאים וחכי"ם חרדים ומדברים על הפקעת ציון התנ"א הרשב"י זיע"א מידי ההקדשות ולמסורן לידי המדינה היל"ת וזאת לאחר האסון המחריד מעשי ידי אותם שלוחי המדינה אפי' אם ננקוט כמסנגרים שמודים שאלו פירותיהם של המחדלים המשטרתיים הבלתי נתפסים….

לכתבה המלאה על שבעת הנרות מחסידי ברסלב שנספו הקישו כאן

הפתרון לאסון במשנת הפוליטיקאים ה"חרדים"…

מחריד לשמוע, ממי שמכתיר את עצמו כ"נציג של הציבור החרדי", שהפתרון לאסון הוא: להפקיע את אתרא קדישא מירון מידי ההקדשות, ולהעבירו לידי המדינה! לא פחות. זאת בעת שכל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, (גם אלו שלדבריו הוא לא מרים יד ורגל ללא התייעצות עמהם), כתבו בזמנו דברים מאד ברורים וחריפים נגד נסיון המדינה להפקיע את מירון מידי ההקדשות.

להלן דבריו של חבר הכנסת משה גפני, שרוממות גדולי ישראל בגרונו, אך למעשה פסקיהם ודעת תורתם אינם מחייבים אותו במאומה, לפניכם דברים שנשא בכנסת לאחר האסון הנורא בל"ג בעומר:

"התחלתי לשמוע פרשנים מכח עצמם שאמרו, טוב, החרדים לא איכפת להם מהמדינה, ושהכל יתנהל כמו שמתנהל, משלימים עם זה כגזירה מן השמים, ולא איכפת להם. אז מה יש הרבה אנשים וקורה אסון.

אני פשוט רתחתי מזעם כששמעתי את הדבר הזה… בקשתי מהעוזרים שלי להוציא את הפרוטוקולים, אני הרבה שנים בכנסת, ואני הייתי גם בועדת ביקורת המדינה, גם בועדת הפנים בשעתו הייתי יושב ראש, לאחר מכן גם כאן בועדה הזאת, גם במליאת הכנסת, אני העלתי את הענין הזה פעם אחר פעם אחר פעם.

בקיצור, לבוא היום ולהגיד פרשנים מצד עצמם, להגיד שהחרדים בכלל לא רוצים שיגעו בזה, הם רוצים שהכל יתנהל ככה, אני נציג של הציבור החרדי, אני מדבר על זה כבר 15 שנה אולי יותר, לא היה  אחד שהעיר לי על זה, זה מביא שמדינת ישראל על כל רשויותיה פשוט הזניחו את המקום הזה, מקום מתוייר, המקום השני במדינת ישראל, תיירים מגיעים לשם, לפי דעתי היום אנחנו מגיעים התקרבנו ל-2 מליון, גם אם לא אז מדובר במליון, מליון וחצי שמגיעים מכל העולם, לצערנו הרב ראינו את גם בהרוגים שיש כאלו מקנדה מארה"ב, ממקומות אחרים, באו פחות בגלל הקורונה, והמציאות הזאת אני אומר כאן באופן המוסמך, הציבור כולו ללא יוצא מן הכלל, חרדים ושאינם חרדים, דתיים ושאינם דתיים רוצים שהמקום הזה ינוהל ע"י המדינה, ושהוא ינוהל כמו שצריך.

תראו את מה שהיה בכותל המערבי וזה בעצם אותו דבר. הכותל המערבי לקחו שמה שכונה סלקו אותה בנו שמה רחבה ענקית מקום מכובד מסודר, שעושים שמה את כל מה שעושים, והמקום הזה צריך להיות אותו דבר בקבר הרשב"י, אלא אם כן אנחנו מדינת עולם שלישי שלא איכפת לנו ממה שקורה אצלנו, זה בסדר יכולה להיות מעין אוטונומיה כזאת שנוסעים לשמה, אני לא יודע מי מכם נסע למירון, אני נוסע למירון לא בל"ג בעומר אבל אני נוסע, אתה מרגיש את עצמך בהרי האימלייה…

ואני אומר בשם כל הציבור, וגם בשם הציבור החרדי, שהמדינה תקח את האחריות על זה".

עד כאן דבריו.

שימו לב, הוא טוען שכבר 15 שנה אולי יותר, שהוא דורש להעביר את הבעלות על מירון לידי המדינה! הוי אומר שלא רק היום, באמתלא של האסון, הוא דורש זאת, כי אם כבר לפני שנים רבות, הוא דורש ועובד להמריא את פיהם של גדולי ישראל משלחיו!!.

כאמור וכידוע כל גדולי ישראל פסקו באופן חד משמעי, שחלילה להעביר את הבעלות למדינה! היש חוצפה גדולה מזו? ובעזות מצח הוא מכריז "אני אומר כאן באופן המוסמך, הציבור כולו ללא יוצא מן הכלל, חרדים ושאינם חרדים, דתיים ושאינם דתיים רוצים שהמקום הזה ינוהל ע"י המדינה"! אפ"ל והיעד שלו שהמקום ייראה כמו ה'כותל המערבי' כשהוא מסביר שיש שמה "מקום מכובד מסודר, שעושים שמה את כל מה שעושים"… הוא לא אומר על התפילות שיהודים מתפללים שם, כי אם "עושים שמה מה שעושים", שאולי כוונתו לטקסי ההשבעות של החיילים והחיילות הנעשים שם כל שני וחמישי, שאין לך חילול המקום גדול מזה רח"ל, ויהודי חרדי אמיתי הרוצה להגיע למקום בלי להתקל במראות אסורות וקשות, יכול להגיע רק בשעות הלילה המאוחרות או לפנות בוקר, וזה בדיוק מה שיקרה ח"ו באם המדינה תניח את טלפיה גם על הר מירון, המקום האחרון שנותר לפליטה ליהדות החרדית ללא שליטה מוחלטת של המדינה, ולא בכדי מגיעים לשם המוני בני היהדות הנאמנה, במשך כל השנה כולה, כולל שבתות ומועדים, כי ב"ה למרות כל נסיונות ההשתלטות על המקום מזה שנים, המקום פחות או יותר מתנהל על מי מנוחות בקדושה וטהרה, ואף שבודאי יש הרבה מה לתקן בדרכים המובילות, דוגמת מקום האסון, שאין ספק שלא שייך שישאר במצב זה, כך גם הכבישים המובילים למירון, צרים ומסוכנים ובהחלט הגיע הזמן להרחיבם, אך לכל זה אין שום קשר ושייכות לניהול המקום, שב"ה מתנהל 364 ימים בשנה ע"י ההקדשים באופן משביע רצון.

ואדרבא, הא לנו שפעם אחת בשנה – ביום ל"ג בעומר שהמשטרה ביחד עם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, לוקחים בכח את האחריות על האירועים, הם כושלים כשלים חמורים שנה אחרי שנה. מה שמוכיח מעבר לכל ספק שהם הגופים הכי לא מתאימים לנהל את הילולת התנ"א הרשב"י ביום ל"ג בעומר, אם זה מפני שאינם מכירים את הציבור החרדי והפועל יוצא מזה, והן מפני שנאתם הכבושה ליהדות החרדית, וכפי שכל מי שהיה שם בל"ג בעומר, ראה את ההתייחסות הבריונית וחסרת ההתחשבות בציבור החרדי ובצרכיו.

אם האסון הנורא אמור להביא אותנו למסקנות כל שהן, במה שנוגע לניהול המקום ביום ל"ג בעומר, הרי שהמסקנה המתבקשת והזועקת היא, לא רק שלא להעביר לידי את השליטה במשך כל השנה כולה לידי אלו שכשלו כאשר המקום היה בשליטתם המלאה ביום אחד ויחיד, כי אם להיפך, להעביר את הניהול של אלו שהוכיחו את עצמם במשך כל השנה, גם את ניהולו של יום ל"ג בעומר.

אין ספק שארגונים נוספים של היהדות החרדית, יעמדו לימינם ויסייעו להם שהכל יתנהל בס"ד על מי מנוחות, הן בפן הבטיחותי בהבינם מתי ואיך להתנהל, והן כמובן מהפן היהודי שמקורחי ראש אלו, גם אם נשכח לרגע משנאתם הכבושה ליהדות, הם לא מסוגלים להבין את צרכי הציבור החרדי, ממש כמו שאנחנו לעולם לא נבין את המנטליות היפנית, ולכן אין סיכוי שנצליח לנהל אירועים ביפן…

התנהלות האפוטרופוסים הבלתי קרואים, והמסקנות המתבקשות…

מה שברור לכולם, ואפילו לשונאי הדת, שהמשטרה כשלה בגדול, שהרי ככלות הכל הם המה שהיו אחראים על יום ל"ג בעומר, הם שערכו סיורים בכל השטחים, והם ידעו היטב כי המקום המכונה 'שביל ר' דב' הינו מקום מסוכן מאין כמוהו כאשר אלפים גודשים אותו, ולפחות היה עליהם להכין עוד יציאות מכיוונים אחרים, או לפחות לחסום את היציאה לשביל זה, ברגע שההדלקה בשטח תו"א נגמרה והחלו הריקודים, שאז אלפים נפלטים ברצון או שלא ברצון מהשטח, ומי מדבר על ההתנהלות לאחר מכן, כשהם בכלל לא היו מוכנים לכך.

ואם בכך לא די, עדויות מזעזעות מגיעים מנהגי אמבולנסים, שלא נתנו להם להגיע למקום, חסמו להם את המעברים, לא אפשרו להם להעביר את הפצועים בדרך הקצרה, רק בדרך האורכת יותר מכפול זמן, כאשר כל דקה במצבים שכאלו היא קריטית. איזה הסבר יש לכך שעשרות אמבולנסים המתינו למטה בהר במשך כשעתיים, עד שאפשרו להם לעלות, מה זה אם לא מחדל חמור ביותר, או הגרוע מכך?

די אם נזכיר את מה שאירע בל"ג בעומר של שנת תשע"ט (לפני 3 שנים), שאיזה קצין מטורף, הגיב על התזת מים, בהתזת כמויות אדירות של גז פלפל, היישר לתוך חצר המערה שבאותה עת שהו בה מאות רבות של אנשים שהחלו לברוח לכיוון היציאה מהחצר ונפלו זה על זה, ועל פי דרך הטבע עלול היה להגמר באסון כבד ר"ל, ורק בניסי ניסים זה נגמר עם פצועים קל "בלבד", ולא הסתיים כפי שהסתיים השנה.

התנהגות נפשעת זו, מעידה כאלף עדים, שהאנשים האלה לא מתאימים לתפקיד שכזה! ושמא תאמרו אירעה טעות והם למדו לקח, לא! ממש לא! אותו קצין מטורף כל עונשו הסתכם ב… נזיפה חמורה!!! הבנתם, אחרי שבתחילה המשטרה הכחישה מכל וכל, ורק לאחר שהוגשה תלונה במח"ש (שגם זה גוף שלא ניתן לסמוך עליו כלל וכלל, כפי שהוכח אין ספור פעמים שגם שם יד רוחצת יד), אותו קצין הועמד לדין בביה"ד למשמעת ואחרי קרוב ל-3 שנים, נענש כאמור ב'נזיפה'…

כמובן שעונש "כבד" שכזה לא רק שאינו מרתיע את חבריו מלחזור על דברים שכאלו, אדרבה ואדרבה, זה רק מדרבן אותם, ומבהיר להם שהם יכולים לעשות הכל ושאין ממה לפחד, תשתולל, תרביץ, תתיז כאוות רצונך, שום דבר לא יקרה לך… ובאם ח"ו תיתפס בעין המצלמות, העונש יהיה "נזיפה"…

ואכן גם השנה השתמשו אותם חיות אדם בגז פלפל בכמויות אדירות, הן בחצר נגד יהודי מבוגר על כסא גלגלים, שאיבד את הכרתו, ועבר החייאה טרם הועלה לניידת הטיפול נמרץ והתאשפז בבית החולים במצב קשה למשך כמה שבועות (ברחמי שמים היה זה ביום לפני ל"ג בעומר שהחצר לא היתה מלאה כ"כ באנשים ובכך נמנע 'אסון רב נפגעים'), וכך גם כאשר עצרו בחור 'קטין' ברחבה שלפני המדרגות לכיוון מרפסת הכהנים, אולי מפני שהוא מחה על אחת הפרצות (שבעוה"ר היו שם לרוב), והתיזו עליו ועל כל מי שניסה להתקרב, כמויות אדירות של גז פלפל, עד שהבחור התעלף, והגיע גם הוא למצב שהיה צורך לעשות לו החייאה.

כל אדם עם גרם של שכל הישר בקודקודו שואל, האם ניתן לתת לגוף רקוב שכזה, שתחתיו פועלים בריונים חסרי אנושיות מינימאלית, לנהל את הציבור הענק ביום ל"ג בעומר?

מירון הינו שדה קרב או מקום קדוש אליו נמשכים כמגנט רבבות עמך בית ישראל לשפוך שיחם ושיגם בפני בורא עולם, ולפעול ישועות ביום המסוגל הזה, לכלל ולפרט?

מדוע לא להתחשב ברגשות רבבות החרדים, ולוותר על המופעים המתועבים, על המסכים האסורים?

מדוע הוחלט להתעלל באופן כה מזוויעה בנשי ובנות ישראל, על הרצון להוכיח מי פה בעל הבית! ותמורת התנהלות בנחת ולא בכח הזרוע והבריונות, ובלי לפגוע בקדוש והיקר לעם ישראל.

האם יקרה אסון, באם המסכים לא יועמדו בכל פינות ומחנות? האם יקרה משהו באם (לפחות) כל השוטרות הפרוצות יישארו בביתם, ולא יתגרו וידקרו את עיניהם של רבבות שלומי אמוני ישראל? האם הכבוד המדומה של עריצים פריצים אלו יפגע, באם יותירו לרבבות החרדים המעוניינים בכך, שיוקצו עבורם שאטלים מיוחדים ללא תערובת, וכמו"כ יורידו אותם בסמוך דרך מהדרין שלא יאלצו לעבור איסורי תורה חמורים? כך גם בדרך חזרה?

האם הכפייה האנטי חרדית, כל כך חשובה בעיניהם שהם לא מוכנים לוותר על זה, גם במחיר של מלחמות וחיכוכים עם יהודים חרדים במשך כל יום ל"ג בעומר?

וכאן מגיע אותו חבר כנסת חרדי 'משה גפני' ודורש להעביר את 'מירון' לידיהם של אותה מדינה ולנהל את כל העליות לציון התנא האלוקי רבי שמעון ע"י אותה משטרה??

די! הגיעה השעה שהם ומשלחיהם יבינו, שמירון הינו נכס השייך ליהדות החרדית, ולהבדיל כשם שהם מבינים שאין להם להתערב בנעשה בפנים הר הבית, ששם השליטה כולה בידי הערבים, כך להבדיל אא"ה, אין להם להתערב בנעשה באתרא קדישא מירון, עכ"פ בחלק החרדי, ובעז"ה לא מדובר ביתומים קטנים הזקוקים לאפוטרופוס, ועסקני היהדות החרדית, ידעו להשכיר חברות שמירה וכל הנצרך, על מנת למנוע בעז"ה ע"פ דרך הטבע קריסה ו/או אסון ח"ו, ביודעם היטב מתי ואיפה צריך להשגיח וכדומה, וכמובן מעל הכל ישגיחו שהכל יהיה בקדושה ובטהרה כיאה וכיאות לעם קדוש, למקום קדוש, ולהילולא שם איש אלקים קדוש

ברסלב נייעס

View Comments

  • מה יש לצפות מאותם הרחוקים מרבינו הקדוש, ואף מהבעש"ט ותורתו, שיהיה חשיבות בעיניהם לדבר מקודש שעיקר ענינו נודע בפנימיות התורה, בה אינם עוסקים ואינם מתעניינים...
    לא. גם אני לא לומד קבלה. רבינו אמר שלא כל אחד יכול.
    אבל לפחות אני מאמין בדברי רבינו, שהתורה שגילה הרשב"י - בה טמון הפתרון לקשיים ולנסיונות של דורינו, ודווקא על ידי סודות התורה יוצאים מהגלות הרוחנית והגשמית, ובפרט על ידי העצות הנובעות מסודות התורה מה שגילה רבינו הנחל נובע.
    אבל מי שרחוק בכל יישותו מפנימיות התורה ומאמונת חכמים בצדיקים, אין לי ציפיה שיהיה חשוב בעיניו דבר קדוש כמו הילולת הרשב"י, שהם מתגאים בכך שאינם נוסעים לשם, לא בל"ג בעומר ולא אף פעם...
    ב"ה שהבדילנו מהם. ולואי שיפתח ה' את עיניהם

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

15 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

21 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

23 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

24 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago