חדשות

קיבוץ תשפ"א • גם בחזור לארץ ישראל התנכלה מדינת ישראל לאנ"ש חסידי ברסלב בכל דרך אפשרית

צפו בגלרית תמונות מטיסת צ'רטר שסודרה לאנ"ש גולי בלרוס • אנ"ש עמלו קשות לזכות לקיים את ציווי רבינו הקדוש להגיע איליו על ימי ראש השנה • אחד מאנ"ש מגולל לברסלב נייעס את נסיעתו מבלרוס לארץ ישראל.

כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב עמלו רבות כדי לזכות לקיים את ציווי רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב ולהשתתף בקיבוץ שלו באומן ולזכות להשתטח על ציונו בערב ראש השנה לווידוי דברים לפני הצדיק, אבל משמים הוחלט אחרת ורבים וגם טובים לא זכו להימנות על המשתתפים בקיבוץ באומן וזאת ע"י אותה מלכות הרשעה שפרסה את טלפיה ולא בחלה בשום אמצעי כדי לחבל בקיבוץ הקדוש של רבינו ז"ל באומן,

מנגד אנשי שלומינו חסידי ברסלב היקרים מפז עשו הכל אבל ממש הכל כדי לזכות ולהגיע, תפילות וזעקות, הוזלת סכומי עתק, טיסות על גבי טיסות מגבול לגבול וממדינה למדינה, קנייה וביטול כרטיסים, המתנה של ימים ולילות במסירות נפש עילאית בין המצרים סמוך לגבולות, אולם בסופו של דבר, רק מאות מאותם אלפים רבים הם אלו שזכו להגיע לקיבוץ באומן לראש השנה. כאשר רוב רובו של חסידי ברסלב מרחבי העולם לא הצליחו להגיע.

למרות זאת אנשי שלומינו חסידי ברסלב התחזקו ולא ויתרו ועשו כמיטב יכולתם בשמחה וארגנו קיבוצים בהתקשרות לרביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בכל מקום ומקום שאיליו הם נקלעו (ועל כך עוד נרחיב בעזהשי"ת).

אולם כוחות הטומאה גם הם בשלהם המשיכו בהפרחת שקרים לציבור אנ"ש היקרים ומאידך באכזריות בטרטור והערמת קשיים על אנשי שלומינו שהיו ועדיין הם מפוזרים במדינות רבות.

כולם זוכרים את הבטחת שגריר רשויות ישראל באוקראינה יואל ליאון שהגיע לגבול ב'גומל' והודיע לכולם שכל מי שיחזור לארץ ישראל יפטר מבידוד, אלא שכאשר כמה מאנ"ש חזרו, לא רק שלא פטרו אותם מהבידוד אלא גם התעללו בהם בהתנהגות בזויה כאילו היו הם קבוצת כלבים מסוכנים שפלשו למדינה, סגרו אותם במתחם בנתב"ג שם איימו עליהם ועכבו אותם שעות רבות.

כך היה כאשר עוד קבוצה מאנ"ש וביניהם ישיבת ברסלב ברכפלד ניסו לחזור לביתם שבארץ ישראל לפני ראש השנה ולא מצאו טיסות חזור, נכנסו העסקנים החשובים בראשות סוכני הנסיעות "נתיבים" ו"דרך צדיקים" לעובי הקורה וניסו לארגן טיסת צ'רטר מיוחדת להחזרת אנ"ש הגולים המיוסרים, אלא שכאן הם לפתע מצאו את עצמם מול רשעות חסרת תקדים עליה הם לא חלמו, כאשר אנשי הרשויות בישראל מערימים קשיים על הטיסה שלבסוף גם התבטלה, כשבעקבות כך הרבה מאנ"ש מצאו את עצמם כמה שעות טרם התקדש החג כאשר אין להם מקום להתאכסן ובמה לסעוד, – נציין שהיה זה שוב אותו מלאך המושיע ה"ה הרב משה פימה שליט"א נשיא מוסדות יד ישראל, ורבה של פינסק שמסר את נפשו ודאג להם לכל הנצרך.

כך גם לאחר ימי החג כאשר עמלו העסקנים סוכני הנסיעות לארגן טיסות צ'רטר נתקלו בקשיים רבים שהערימו רשויות מדינת ישראל, ולאחר תפילות רבות והתערבותם של אנשי מקצוע בס"ד הצליחו לארגן 5 טיסות צ'רטר.

אלא שכאן לא נגמר הסיפור – וכך כותב לברסלב נייעס אחד מאנ"ש שהשתתף בטיסת הצ'רטר:

"גם אני הייתי בין 189 הנוסעים בטיסת הצ'רטר מבלרוס לארץ ישראל.

היה זה ברגע שנחת מטוס הצ'רטר בנתב"ג המתינו לנו צוות מתוגבר תחת המטוס ומיד ניגשה למיקרופון אחת מפקידות רשות האכיפה של נתב"ג והכריזה "ע"פ הנחית משרד הבריאות שחרור הנוסעים מהמטוס יארך זמן רב ועלינו להמתין בסבלנות", וכך הורידו ממטוס של 189 נוסעים קבוצות של כ 30 נוסעים לעבר האוטובוס כאשר בין קבוצה לקבוצה ממתינים כרבע שעה.

למזלי ישבתי בשורה 31 ולכן ירדתי בקבוצה האחרונה, לאחר המתנה מאוד ארוכה במטוס ירדנו, נכנסנו לאוטובוס שלא מיהר כלל ובכל נסיעה של חצי דקה עצר לכ-5 דקות נוספים, לבסוף לאחר מריטת העצבים נעצר האוטובוס ליד מדרגות בטון שעולות 2/3 קומות כאשר משני הצדדים עומדים אנשי האכיפה של נתב"ג וניידת משטרה שצופה עלינו כאילו היינו קבוצת רוצחים או שודדים מבוקשים שהוסגרו, וכך עלינו במדרגות הכבדות עד שהגענו לבניין, וגם כאן נדרשנו לעלות שוב קומה, או אז בסוף המסלול המפותל אנו מגיעים לסוף הדרך שם ממתינים לנו רשויות האכיפה ומקבלים את פנינו בפנים זועמות "עצרו כאן!" מסנן לעברינו אחד המובילים. "מה קרה? מה אתם רוצים?" אנו שואלים אבל אין תשובה, אף אחד מהמלווים חסרי הרגש לא מרגיש שהוא צריך להסביר לנו "יהודונים חרדים" משהו.

כשאחד מהנוסעים שנסחב עם שני ילדיו בצעדת ההשפלה הזו העיז לתמוה בקול כואב: "מה קורה? כאן? לאן מובילים אותנו?" התפרץ לעברו ראש המובילים בתנועת איום: "שקט! אף מילה!"

הגענו למקום שהמתינו חלק מהקבוצות הקודמות, וסוף סוף הגיע התור שלנו "באו איתי!" אנו מתקדמים כאשר בראש צועד אותו מוביל גאוותן, הבן שלי שואל אותי "אבא לאיפה הוא מוביל אותנו?… מה קרה?…" אבל תשובת המוביל היא "לא קרה כלום, עוד מעט תראו! חכו בסבלנות!… מה זה כל השאלות האלו?! חכו בסבלנות מובן!!" ואז הגענו למתחם סגור בעמודי הנתב"ג ובסופו שורה של כ10 חוקרים שיושבים מעבר לאקווריום מניילון מול מחשבים ניידים וחוקרים אחד אחד. אני רואה שזה לוקח זמן והנחקרים די לחוצים, אני מנסה לשמוע מה מדברים שם ואני שומע שהם שואלים על הבידוד ומדברים על "מלונית בידוד".

הגיע התור שלי "גש לשם" זורק לעברי אותו מוביל חסר הרגש, אני בשונה מרבים אחרים כבר עשיתי "דיווח בידוד" לפני שיצאתי מבלרוס אותו חוקר שחוקר אותי היה קצת פחות גאוותן, "יש גבול אני לא כלב! אני יכול אולי להבין מה אתם רוצים מאיתנו?" שאלתי אותו בחמת זעם, "רק כמה שאלות ואתה משתחרר" עונה לי החוקר, וממשיך "תן לי את הדרכון, מה מספר זהות, שם משפחה…",

"מותר לי לשאול?? אני יכול להבין מה אתה רוצה מאיתנו?" אני שואל שוב כשאני נותן לו את הדרכון, "למלאת איתך דו"ח בידוד" – הוא עונה, "אבל אני כבר מלאתי לפני שיצאתי אז למה אתם מובילים אותי בלי להסביר כלום, ונותנים לי לחכות ולחכות כבר כשעתיים?" – אני שואל בכאב. "לא לא! זה רק לעזור לכם!" הוא עונה לי, "שאלתם אותי אם אני צריך את העזרה הזו?? – אני שואל בכאב – לא נראה לך שאתם עוברים כבר כל גבול??", "כבר גומרים!" הוא עונה לי, "אז תשמע שוב!" אני חוזר ומזכיר לו "אני כבר מלאתי הכל!" תוכל להראות לי? הוא שואל, "כן הנה!", והוא ממשיך "אני רואה שכתבת עיר וטלפון אבל מה עם הכתובת?" הוא שואל, "סליחה באתר הוא מראה שזה לא 'שדה חובה' כלומר זו לא שאלה שאני מחוייב לענות אל פי חוק! לא כך?", – אני תמה. "לא, אתה צריך לענות לי!" עונה לי החוקר, הגברתי את קולי ועניתי לו "סליחה אבל אתה דורש ממני לענות על שאלה שהיא לא חוקית! ברור?!", החוקר נלחץ ואומר לי בשקט "טוב טוב אני כבר משחרר אותך", ומאחורי אני רואה עוד ועוד מאנ"ש חסידי ברסלב שהגיעו איתנו בטיסה שיושבים ונחקרים ע"י גברתנים הם עונים על כל מה ששואלים אותם, מאימת המציק, הסתובבתי אליהם ואמרתי בקול "חברים לא לענות להם את מה שלא חייבים לענות להם ע"פ החוק, עיר כן, טלפון כן, השאר לא! ברור?!, מיד מגיע אלי אחד וממהר אותי "תמשיך מהר מהר"

נו אני ממשיך ללא כוח לעבר הגבולות אבל גם המסוע החשמלי שאמור לעזור ולהוליך את הולכי הרגל לא עובד, אני מגיע לאולם הכבודה לקחת את המזוודות אבל גם כאן ממשיכה ההתעללות מסוע המזוודות גם הוא לא עובד, אנחנו הרי יהודים חרדים 'מפיצי קורונה' למי זה מפריע שאנחנו נסתובב עוד קצת לחפש את המזוודות, אני ניגש לשוטרים והסדרנים בנתב"ג שצופים עלינו כל הזמן מהצד ושואל "אולי שייך להדליק שוב את המסוע כדי שהציבור המותש לא יצטרך להסתובב ולחפש את המזוודות", "זה בסדר אתה יכול להמשיך, אם אתה רוצה אתה יכול לגשת ל… ולהתלונן" עונה לי אחד השוטרים.

כך זה היה נראה, סליחה אם לא דייקתי ופרטתי את שאר הדברים היו עוד כמה דברים של התעללות שאני כרגע לא זוכר אבל כך נראתה החזרה שלנו.

אבל אני מרגיש חובה לציין שאני חלילה לא מתחרט לרגע על כל העמל לנסות ולהגיע אל הקיבוץ של רבינו הקדוש".

ובדיוק מהם מאותם חדלי אנושיות וחסרי רגש אני רואה כמה חשוב היה הקיבוץ שלנו למעלה, כי אם השטן כ"כ משתולל זה ודאי שיש לו למה!

תאמין לי שעכשיו אני שמח, שמח מאוד על כך שזיכני הקב"ה לסבול עבור הנסיעה לקיבוץ של רבינו הקדוש!…

אז אם אתם רוצים לעבור יותר בקלות את ההשפלה הזו לפניכם קישור לדיווח עצמי על בידוד:
https://govforms.gov.il/mw/forms/HouseIsolation%40health.gov.il

נוסיף לכם גם את הקישור להצהרת בריאות – הצהרת נוסע (כמו ביציאה מארץ ישראל) – לדבריהם בלי זה אי אפשר לעלות למטוס: https://govforms.gov.il/mw/forms/Quarantine@health.gov.il

צפו בגלריית תמונות מטיסת הצ'רטר של אנ"ש מבלרוס בטרמינל במינסק:

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

14 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

16 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

18 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

18 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

19 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

21 שעות ago