אומן ראש השנה

קיבוץ תשפ"א • חומותייך אומן באספת חירום בבית הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א

קיבוץ תשפ"א • ביוזמת ארגון "חומותייך אומן": אספת חירום במעונו של הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א בהשתתפות משפיעים, רבנים, ועסקני ציבור:

במקביל לדיווחים המשמחים על ביטול הדרישה האוקראינית "סמארטפון לכל תייר", מנהלי ארגון "חומותייך אומן" הפועלים בימים אלה להכנת התשתית לשמירת גדרי הקדושה לימי הקיבוץ הק', קיימו אתמול (יום ב' ) יחד עם רבנים ומשפיעים בחסידות ברסלב אסיפת חירום בעניין מה שהם מכנים "צרת הסמארטפון".

כידוע, השלטונות באוקראינה חייבו את כל הנכנסים למדינה להצטייד באפליקציית מעקב, אשר ניתנת להתקנה אך ורק בטלפון "חכם" (סמראטפון). עניין זה העמיד את חסידי ברסלב היראים לדבר ד' בפני שוקת שבורה – חלקם אינם מזמינים כרטיס טיסה מחשש שכספם ילך לריק, רבים הזמינו כרטיסים- אך חוששים שלא יוכלו להיכנס ללא המכשיר הטמא, ולצערנו היו גם מי שדאגו "לסדר" לעצמם מכשיר טמא ואסור זה, על מנת להגיע "בזכותו" לרביה"ק.

מובן כי מצב זה מהווה סכנה רוחנית גדולה, הן למשתמשים במכשירים ( כולל ה"מוגן", אשר ידוע בשער בת רבים סכנתו העצומה ורבים נפלו ממנו למכשיר פרוץ) והן לכלל הציבור, העשוי ליפול לקרירות איומה בעניין האיסור להשתמש במכשירים אלו.

בכנס נכחו והגה"צ רבי משה קרמר שליט"א, הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א, הגה"ח ר' אליהו גודלבסקי שליט"א, הגה"ח ר' אפרים נחמן אנשין שליט"א, הגה"ח ר' נתן שפירא שליט"א, הרה"ח ר' אליעזר משה היילפרין שליט"א, איתם ישבו יו"ר הארגון הרה"ח ר' נתן בורשטיין שליט"א ומנהל הארגון ר' יוסף רוכמן הי"ו, אשר הציגו בפני הרבנים החשובים את הבעיה החמורה של טשטוש סדר העדיפויות ע"י חלק מהנוסעים אשר כבר רכשו סמארטפון כ"הכנה" לנסיעה הקדושה.

בתחילת הכנס הועבר דיווח על ההישג הנפלא של "הוועד הפועל למען הקיבוץ" לפיו הגיעו להסכמה עם האוקראינים כי כל חסיד שיצהיר כי אין ברשותו סמארטפון כלל, יוכל להיכנס לאוקראינה על סמך טלפון אוקראיני פשוט שיהיה ברשותו, ובתנאי שיהיה זמין ויענה לטלפון מצד השלטונות אם יתקשרו אליו.

"הבשורה משמחת מאד" – אומר מנהל הארגון ר' יוסף רוכמן – " ברור לנו שגם אם תהיה קריאה מצד כל הרבנים שלא לקחת סמארטפון כלל לנסיעה, אם תחזור ח"ו גזירה כזאת לצערנו יהיו כאלה שייקחו מכשיר כזה על אף האיסור החמור שבהחזקתו ולמרות הנזק שייגרם, וכעת כאשר נתבשרנו כי יש הסכמות בעניין, זוהי ישועה נפלאה! אך עם זאת אנו פועלים לחזק את אנ"ש בדבר האיסור החמור וחילול ד' הנורא שיהיה אם ייקחו מי מאנ"ש טלפון שכזה, על צד שאם ח"ו יבטלו האוקראינים את ההקלה.

"אכן יש לדעת כי הם כבר הסכימו להקלה זו לפני כשבועיים ובמשך כמה ימים נתנו להיכנס לאוקראינה בלי מכשיר טמא, אך עקב שלא ענו להם לטלפונים שהשאירו הנכנסים השלטונות ביטלו את ההקלה, עד שעכשיו השתכנעו לנסות שוב להקל עלינו".   

בכנס נועדו הרבנים שליט"א לטקס עצה כיצד להיערך כראוי מול תחבולת הבעל דבר, הלוטש את שיניו על אנשי שלומינו.

"הגזירה הזו איומה היא ונוראה" – זעק יו"ר הארגון ר' נתן בורשטיין שליט"א, אשר הציג בפני הרבנים מעט מהבעיות המגיעות לפתחי העוסקים בנושא בשל החזקת המכשירים הטמאים- "רבבות חסידי ברסלב אשר יראתם קודמת לחוכמתם עמדו בשבועות האחרונים נרעדים ומזועזעים מגודל אימת המכשול היכול לזרוע הרס לדורי דורות."

למרות הבשורה הנפלאה על ביטול הגזרה לעת עתה, בידוע הוא כי המצב העולמי כה שברירי ואף ההודעות מאוקראינה עלולות להשתנות בכל רגע נתון, לכן התכנסו הרבנים שליט"א על מנת לעורר ולהזהיר את כל אחינו:

"הבה נעמוד על משמר ביתנו ולא נצטייד בשום אופן במכשיר טמא".

"אדרבה!" – המשיך הרב בורשטיין – "ככל שנעמיד כלפי שמייא, ולהבדיל מול השלטונות המקומיים, את העקרון היצוק אשר אנו, חסידי ברסלב, לא משתמשים במכשירים אלו בשום פנים ואופן – כך יוטב לנו. הם יבינו שהאפשרות של נשיאת מכשירים טמאים אלו אינה ישימה אצל החסידים יראי ד' המגיעים לאומן."

הרבנים שוחחו בלהט על הבלבול ועל העיוות שיש בלקיחת מכשיר טמא על מנת לנסוע לרביה"ק. " זה ממש תרתי דסתרי," הוסיף אחד הרבנים – "ממש כטובל ושרץ בידו. מכשיר כזה – שהפיל ומפיל חללים רבים כל כך מטובי היהדות החרדית, שנפלו ל"ע לשאול תחתיות ומתחתיו, ואשר נאסר ע"י כל גדולי ישראל מכל החוגים – מכשיר כזה ישמש כ- "מכשיר מצווה" להתקדש ולהיטהר אצל רביה"ק על ראש השנה?"

אחד הנוכחים הוסיף: "כמו שכל אחד יכול להבין שלא נוסעים לרביה"ק על כרכרה בשבת קודש, כך לא נוסעים לרביה"ק עם סמארטפון!"

הרבנים החשובים הזדעזעו לשמוע כי ישנם כאלו שמפרשים לעצמם את הביטוי  "הראש השנה שלי עולה על הכל" באופן שמאפשר אף עבירה על איסור חמור שכזה והציעו מייד להוציא "קול קורא" (מצורף לכתבה) לפיו יש לערוך עצרת תפילה בכל בתי הכנסת של אנ"ש , וכן להחתים את כולם על עצומה, בה כל אחד מקבל על עצמו לא לקחת סמארטפון בשום אופן לנסיעה, ואם ח"ו רק בתנאי זה נורשה להיכנס לאוקראינה- נאזור אומץ ולא ניכנס תוך חילול שם רבינו הקדוש. כמובן שהראשונים לחתום על העצומה הם זקני וחשובי אנ"ש שליט"א, אשר משמשים דוגמה חיה לציבור בעניין חשוב זה.

הגה"ח ר' נתן שפירא שליט"א הוסיף כי "אסור להתקרר בעניין הנסיעה וחשיבותה. אסור שהמניעות מצד השלטון המקומי או האוקראיני יימנעו ממישהו מאנ"ש לנסוע לאומן לראש השנה, כבר שנים רבות שלא היו מניעות על כלל החסידים בעניין הנסיעה. לאנשים פרטיים ודאי שהיו מניעות, אך לא על כלל הציבור ועל עצם ההתכנסות, והנה אנו זוכים לשבר מניעות ולנסוע, ואסור שח"ו יחליט פלוני שהוא אינו טס מ"חשש" הגזירה על הטלפונים הטמאים, אלא יש לטוס, ושהם יראו שאנחנו חזקים בזה – מהשמיים יסובבו כך שתבוטל הגזירה".

עוד ביקשו הרבנים לעורר בעניין גודל האחריות על כל אחד ואחד להיות זמין ולענות לשיחות טלפון באומן, על מנת שלא יבטלו את ההקלה.

בסיום האסיפה אורו פני הרבנים, בנותנם אימון באנשי שלומינו, אשר וודאי יצטרפו לעצומה ויימנעו לחלוטין מהחזקת המכשירים הטמאים.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

6 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

8 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

9 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

10 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

11 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

13 שעות ago