אומן ראש השנה

קיבוץ תשפ"א • עדכון משמח מהאיגוד הפועל: לא תחול שום הגבלה על מספר המשתתפים בקיבוץ או לגילם.

לאחר השיחה שהתקיימה ביום שני האחרון בין הרשויות באוקראינה לרשויות בארץ ישראל, מפרסם "האיגוד הפועל למען הקיבוץ הקדוש" עדכון לציבור:

כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב ממתינים בדאגה לידיעה רשמית בשם הרשויות באוקראינה אודות הנסיעה הגדולה לקיבוץ בימי ראש השנה לציונו של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן, ובשעה האחרונה התקבלה ההודעה המשמחת.

הבשורה הראשונה העולה מהעדכון היא, כי האוקראינים עקשים בדעתם שהקיבוץ יתקיים (בניגוד לדעת הרשויות בארץ ישראל, למשל) העדכון כולל את המתווה שגיבשו האוקראינים לקיום הקיבוץ הקדוש, וממנו עולה כי בניגוד לפרסומים, לא תחול שום הגבלה על מספר המשתתפים בקיבוץ או לגילם.

מבין השורות של העדכון עולה כי ככל הנראה יהיו לא מעטים שיעדיפו השנה לנסוע מוקדם יותר מבשנים קודמות.

במסגרת המתווה, יהפוך כל אזור פושקינא והאזור הסמוך, לאזור סגור ו"סטרילי" כלשונם, לשמחתם הרבה של כלל אנ"ש חסידי ברסלב הע"י, שהיו מעדיפים "אזור סטרילי" כזה מדי שנה בשנה…

לפניכם ההודעה המשמחת שיצאה מעסקני האיגוד לכלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב בשעה האחרונה:

עדכון חשוב על ההיערכות לקיבוץ הק' הבעל"ט

א.      ביום שני כ"ח תמוז התקיימה שיחה בין הרשויות באוקראינה לרשויות בישראל לגבי הקיבוץ הק'. האוקראינים עדכנו על החלטתם לאשר את קיום הקיבוץ בכפוף למתוה. כך שבע"ה קיום הקיבוץ אינו מוטל בספק.

ב.       לגבי המגיעים מארה"ק לקיבוץ הק': לרשויות בישראל היה קשה לקבל את ההחלטה החד משמעית של האוקראינים בענין, כך שהחלטתם בענין תלויה בספק עד הרגע האחרון.

ג.        כאמור, האוקראינים אישרו את קיום הקיבוץ בכפוף למתוה שגובש על ידם, הכולל את הפרטים הבאים:

·         הכניסה לאוקראינה בכלל, מותנית בהצגת ביטוח רפואי אוקראיני בתוקף לכל ימי הנסיעה, המכסה גם את סיכוני הקורונה; ובביצוע בדיקת קורונה בשדה התעופה באוקראינה (אנו שבים ומזכירים, כי חובה לעשות גם ביטוח רפואי ישראלי, על מנת לקבל טיפול הולם למי שח"ו יזדקק לו).

·         כל אזור פושקינא יוגדר כשטח סטרילי, ותיאסר התנועה בינו ובין יתר העיר (כולל השוק והחנויות בעיר) למשך כל ימי השהות באומן (הגבולות המדויקים יוחלטו ע"י עיריית אומן). שימו לב: יש להיערך מראש עם כל הנדרש למשך זמן השהות.

·         תחול חובה על חבישת מסכה באזורים ציבוריים, איסור על התקהלויות ועל שהיה שלא לצורך בשטחים ציבוריים, חובת שמירת מרחק (1.5 מטר בין אדם לאדם).

·         הכניסה לציון תהיה רק בשיטת הסרט הנע, בשני מסלולים (בע"ה תתאפשר כניסה לרחבת הציון האחורית לקבוצות קטנות בכל פעם, לשהות לזמן מוגבל).

·         בתי הכנסת יחולקו באמצעות 'שקפים' ל'קפסולות' ותחול חובה חבישת מסיכה בזמן התפילה.

·         במקוואות תהיינה הגבלות על כמות אנשים בו זמנית למטר רבוע, עמדות לחיטוי ידיים בכניסה וביציאה.

·         מתחמי "הכנסת אורחים המרכזית" (שיינר) יחולקו למתחמים נפרדים, (אנו קוראים לציבור להירשם מוקדם ככל האפשר, ע"מ לאפשר לעסקני "הכנסת אורחים המרכזית" להיערך כראוי).

·         מחובת מארגנים ובעלי מלוניות לדאוג למוצרי הגיינה (מסיכות, אלכוג'ל) עבור האורחים, ולבצע מדידת חום לכל נכנס.

·         לגבי כל המקומות הציבוריים (מלונות, מקוואות, מתחמי אוכל, וחדרי שירותים בכל מקום ציבורי וכו'): חלה חובה על הבעלים לחטא את השטחים באופן תדיר, ולהעמיד עמדות לחיטוי ידיים בכניסות.

·         "מרפאת אומן" תקים 'מרפאת קורונה' שתטפל טיפול ראשוני בחולי קורונה, אם יתגלו חלילה, ותיאום מול חברות הביטוח הישראליות להמשך טיפול. (שימו לב: בכניסה למרפאה יתקיים מיון, ובמקרה של חשד לתסמינים יחויב הפונה בבדיקת קורונה מהירה.)

·         תוקם מלונית בידוד שאליה יועברו חייבי בידוד.

·         תחנות ההסעה (הורדה ואיסוף נוסעים) יפוזרו, ע"מ למנוע התקהלויות.

·         שימו לב: הרשויות באוקראינה הקצו כוח שיטור כפול מבכל שנה, למעלה מ-1000 שוטרים, על מנת לאכוף בקפדנות את השמירה על המתוה ואת האזור הסטרילי.

אלה פרטי המתוה שגיבשו האוקראינים, אולם יתכנו בו שינוים עד לרגע האחרון – בכפוף למציאות בשטח.

ד.       נכון להיום, חלה חובת בידוד על השבים מחו"ל לארה"ק (התנאים לבידוד ביתי הינם: חדר נפרד, הכולל חדר שירותים פרטי).

ה.      הקושי העיקרי השנה, מעבר למניעות המוח בשל המצב, הוא שלכאורה עד לרגע האחרון בשל חוסר הבהירות, אין איש יודע לאיזה סוג של מסירות נפש נדרש ומה יהיה, וממילא – מתי לנסוע… אבל אנ"ש, אנשי הצדיק, אינם נרתעים ויגברו על כל מניעה בדרך לרביה"ק.

ו.         בהתחשב בחוסר הבהירות, הסכימו סוכני הנסיעות לאפשר שינוים בתאריכי הנסיעה בטיסות הצ'רטר ואף לסייע למי שיבקש להקדים את טיסתו.

אנו שבים ומזכירים לאנ"ש כי למרות כל ההשתדלות, קיום הקיבוץ ובעיקר ריבוי הבתים, תלויים בתפילתו של כל ברסלב'ר חסיד, כפי שהורו רבני אנ"ש. 

ברסלב נייעס

View Comments

  • חיזקו ואמצו ובע"ה נגיע לאומן ולא נבהל מכל המפריעים בדרך, מקסימום לא יהי' כ"כ נוח כמו כל שנה, אף פעם לא נסענו לרבנו בגלל הנוחיות או התענוג שלנו, נסענו רק מפני שהוא ציוה כך, וכמובן שדינא דמלכותא דינא, נהיה חייבים לשמור על כל הדרישות שממשלת אוקראינה תדרוש מאיתנו

  • אשרינו לגמרי חברים! אשרינו ועוד איך! אשרינו פלוס! אשרינו לנצח נצחים!
    יחד נשבור את כל המניעות !! חיזקו ואמצו.

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

7 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

9 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

11 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

11 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

12 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

14 שעות ago