חדשות

קיבוץ תשפ"א • ראיון מקיף עם אחד מראשי סוכני הנסיעות אודות הקיבוץ באומן

ראש השנה מתקרב, ואנ"ש טרודים בשאלת השאלות הברסלבאית: היות ואנו עדיין תחת בהלת הקורונה המתפשטת, מה יהיה עם אומן ראש השנה? כדי לנסות לענות על השאלה הזו, ערכנו ראיון מקיף עם אחד מראשי סוכני הנסיעות, ר' לוי יצחק גבירץ הי"ו לברר מה קורה בעניין ראש השנה באומן ולהתעדכן איך ניתן להגיע לאומן נכון להיום:

מדוע אתם ממליצים לציבור להירשם כבר כעת למרות שלא ברור מה יהיה עד ראש השנה?

דבר ראשון, חסיד ברסלב לא מחכה לדעת מה יקרה. קודם כל קופצים למים וממתארגנים לנסיעה, מרעישים את השמים מדי יום בתפילות (כמו שהורו רבני ברסלב – לחצו כאן לכתבה ולסדר התפילות) ואחר כך נעשה את החשבונות ואת המאמצים שלנו – ועושים הרבה מאמצים, גם באוקראינה וגם בישראל.

היות וגם האוקראינים, שמתארגנים גם הם לקיבוץ, רוצים לדעת שאכן יש מי שמתכננים לבוא, ובגלל סיבות נוספות, רבני ברסלב הורו לנו להתחיל את הרישום לנסיעה לאומן, ולכן התחלנו ברישום, תוך הגנה מירבית על הנוסעים.

מעבר לזה, -ואני מדבר כרגע כסוכן נסיעות ברסלבר, – מצב התעופה בעולם מאוד השתנה. אם נחכה לרגע האחרון אנחנו עלולים להישאר בלי כרטיסים. ובנוסף, אם תהיה חלילה הגבלה על מס' הנוסעים, הרי שאלה שכבר נרשמו יהיו הראשונים ברשימה.

מה אתם עושים כדי לצמצם את הסיכון הבריאותי בהתכנסות הקיבוץ השנה באומן?

ראשית, כמו שחזרנו והבהרנו, וכמו שהרבנים הודיעו חד משמעית: ברור שתהיינה הגבלות השנה על ההתכנסות. אם זה בחובת מסיכה בשטחים ציבוריים, או זה במניעה של התכנסויות ציבוריות ברחוב וכדומה.

שנית, הרשויות באוקראינה הודיעו לנו שהם מגבשים מתווה שיענה ככל האפשר על הסכנות האפשריות. הם הסכימו להעביר לנו את המתווה – אנחנו מקווים שזה יקרה כבר בימים הקרובים –  ושנגיש להם הערות שלנו על המתוה.

בהוראת הרבנים, אנחנו נעביר את המתווה שלהם למומחים בעלי שם בישראל, כדי לקבל חוות דעת ולשפר את המתוה, כדי להרגיע את החששות ככל הניתן.

אנחנו באמת רוצים להודות מכל הלב לרשויות באוקראינה, על ההיענות שלהם ועל שיתוף הפעולה שלהם בכל מה שאפשר, כדי לאפשר את הנסיעה לאומן השנה.

אנחנו שבים ומזכירים: בכל מקרה, שמירה על ההנחיות באוקראינה, מעבר לזה שהיא חובה מוחלטת, וכל זלזול בהם עלול להציב בעיות חמורות לקיבוץ, הרי ששמירה על התקנות באמת יכולה למנוע הדבקה וסיכון לרבים.

ואיך אתם מתכוננים באם מישהו חלילה יחלה באוקראינה, מה עושים?

זו הסיבה שאנחנו מאוד מאוד ממליצים לעשות ביטוח רפואי ישראלי, ולא להסתפק בביטוח החובה האוקראיני, ונרחיב על זה בהמשך.

מעבר לזה, במסגרת ההיערכות שלנו עם ר' נחמן קליין וצוות "מרפאת אומן" הנפלא הכינו – יחד עם מומחים ישראלים – מתווה מפורט למרפאה באוקראינה, מעבר למרפאה הרגילה שפועלת כל שנה.

תוקם בע"ה ממש "מרפאת קורונה", עם כל מה שצריך כדי לתת טיפול ראשוני, אם חלילה ניתקל במקרי מחלה שם. מתחם מבודד עם מיטות אשפוז, מנשמים וכל הציוד שצריך ברמה הכי מקצועית שאפשר, ועם רופאים ישראלים שמתמחים בנושא.

כמובן שכל זה עולה הון עתק כפשוטו, והמרפאה והאיגוד ייצאו לציבור כדי להתרים לנושא החשוב הזה.

האם עקב המצב המחירים זולים או יקרים מתמיד?

המחירים היו שנה שעברה סביב ה790 דולר כולל טיסות, דמי טיפול, כבודה ונסיעות וגם השנה המחיר הממוצע זהה, מעבר לזה יש עלויות שהאוקראינים מחייבים, שלא היו בעבר, כדוגמת ביטוח רפואי אוקראיני וייתכן שגם בדיקת קורונה בנחיתה באוקראינה (דבר שאנחנו מנסים לחסוך).

כמה מחיר ההרשמה? ומה יקרה באם חלילה לבסוף לא יתקיימו הטיסות?

כדי להגן על הלקוחות – חסידי ברסלב – אנחנו גובים מהלקוחות רק 150 דולר דמי רישום כשהמטרה היא למזער את הסיכון מול חברות התעופה, אנחנו עובדים רק עם חברות תעופה שהסכימו לקבל מאיתנו מקדמה נמוכה אצל שליש ואת שאר הכסף נשלם להם בחודש אלול, כדי שלא נגיע חלילה למצב שטיסות לא יוצאות, ולקוחות צריכים להתחיל לרדוף אחרי חברות התעופה לקבל החזרים (כשאנחנו יודעים כמה זמן זה עלול לקחת, אם בכלל. כשהתקווה שלנו שבחודש אלול כבר הכל יהיה ברור.

אם חלילה לא יהיו טיסות (כמובן זה דבר שאנחנו כחסידי ברסלב לא יכולים לעלות בדעתינו, אבל בכל אופן), אנחנו נחזיר את כל הכסף למעט דמי טיפול בסך 50 דולר שזה כ165 שקל.

ברור לכולם שאין לנו הכנסות כבר כמה חודשים, ולכן אנחנו הגדרנו סכום מסויים שיכסה את ההוצאות הבסיסיות שלנו ושל הרשמים הרבים שעובדים בכל הארץ. הסכום הזה לא מכסה את כל ההוצאות.

מתי יצטרכו הנרשמים להשלים את המחיר?

בין כ"ו אב לה' אלול נצטרך להשלים את סכום הכרטיס, כשכאמור, הכוונה שלנו היא שעד אז כבר הדברים יהיו הרבה יותר ברורים לכולם.

האם נכון לעכשיו יש לכם חוזים עם חברות התעופה על מטוסים או שזה סתם הרשמה באויר?

ברור שכן, זה לא חוקי להתחיל לרשום אנשים כשאין חוזים חתומים. אבל מטבע הדברים, כולם מתארגנים על הרבה פחות מקומות משנה שעברה.

מדוע אתם ממליצים להרשם לטיסות צ'רטר ולא לטיסות סדירות או 'קונקשן' דרך מדינות אחרות?

כל שנה אנחנו מוכרים אלפי מקומות בטיסות סדירות ובטיסות קונקשן, וגם השנה אנחנו מחזיקים במלאי של מקומות בטיסות הסדירות, ובמלאי של טיסות קונקשן, אבל מתוך אחריות אנחנו לא מציעים אותם למכירה.

חשוב להבין שטיסות סדירות, להבדיל מטיסות הצ'רטר, יכולות להתבטל עד הרגע האחרון ממגוון סיבות כלכליות הקשורות למצב הקורונה בעולם, לדוגמא, אם יש חובת בידוד בישראל או שאזרחים זרים לא יכולים להיכנס לישראל או אפילו שהטיסה לא מספיק מלאה, זו עילה לחברת התעופה לבטל את הטיסה מסיבות של חוסר כדאיות כלכלית, כמו שהוכיחה המציאות בכל התקופה האחרונה, טיסות סדירות בוטלו גם ביום הטיסה מסיבות כלכליות, (בטיסות הצ'רטר זה לא יכול לקרות).

כרגע חברות התעופה לא מוכנות להתחייב שיוציאו את הטיסות, ואומרות בפירוש ששמורה להן הזכות לבטל כל טיסה סדירה עד כמה שעות לפני הטיסה, ולכן עד שלא נקבל התחייבות מחברות התעופה שהטיסות יופעלו ולא יבוטלו מסיבות כלכליות, לא נציע טיסות אלו למכירה, משום שאיננו יכולים למכור טיסות לאנשים, שבסוף עלולים להשאר בלי טיסה לראש השנה.

טיסות הקונקשן בעייתיות אף יותר, 1. הסיבה הכלכלית שאמרנו קודם תקפה גם לגביהן אבל יש עוד מקטע טיסה נוסף שעלול להתבטל. 2. כשאנחנו נוסעים בטיסת קונקשן אנחנו מכניסים למשוואה עוד מדינה עם מדיניות קורונה משלה לגבי אזרחים ישראלים וכו', כך שהסיכונים השנה עם טיסות קונקשן גדולים עוד יותר.

מה יעשה אדם שיצטרך להיכנס לפתע לבידוד אחרי שכבר שילם את מחיר הטיסה?

זו באמת היתה התלבטות לא פשוטה, אין אף חברת ביטוח שמסכימה לבטח דבר כזה, ולכן הכנסנו בתקנון השנה שתהיה אפשרות עד ממש לרגע האחרון לבצע שינוי שם בכרטיס, זאת אומרת שהלקוח ימכור את הכרטיס שלו למישהו אחר תמורת עמלת החלפת שם. נכון להיום העמלה עומדת על 50 דולר, אבל קרוב יותר למועד הנסיעה העמלה תהיה גבוהה יותר.

מה אומרים גורמי הרשויות באוקראינה ובארץ ישראל לגבי הקיבוץ של ראש השנה באומן?

כל מה שנאמר כאן הוא גלוי וציבורי, ולכן מן הראוי שלא נחשוף את מכלול המאמצים שלנו והשיחות שלנו עם הרשויות, אבל בגדול אין ספק שהתפילות שלנו – חסידי ברסלב – עובדות, והמגעים מתקדמים מאד בכל הצדדים, וממש מדברים כעת על הפרטים הקטנים איך זה יעבוד וכו'.

הרבנים מעודכנים בכל צעד, וכשיהיו דברים סגורים שיאושרו על ידי הרבנים ועל ידי הרשויות, נצא מיד לציבור עם כל המידע.

האם חייבים לעשות 'ביטוח רפואי'? והאם כל אחד יכול לעשות לבד דרך החברה שלו?

זה נושא חשוב מאד!

לפני שניגש לחיוב האוקראיני לרכישת ביטוח, חשוב להבין שביטוח לחו"ל זה לא מותרות, העלות של ביטוח היא נמוכה מאד, והכיסוי שלה מקיף מאד וחשוב מאד, כסוכני נסיעות אנחנו נפגשים כל הזמן במקרים של אנשים שנפגעו בחו"ל וכשלא היה להם ביטוח פשוט לא טיפלו בהם. זה מפחיד ממש. ובמקרה הטוב כשטיפלו בהם זה עלה הון תועפות.

העלות של ביטוח רפואי מקיף לאוקראינה הוא 2.5 דולר ליום בלבד כולל כיסוי למקרי קורונה. ל-5 ימים זה סה"כ 12 דולר.

ועכשיו ניגש לעניין, האוקראינים כמו הרבה מדינות מחייבים להיכנס למדינה שלהם עם פוליסת ביטוח בתוקף, וכעת בעידן הקורונה הם דורשים שהביטוח ייעשה ע"י חברת ביטוח אוקראינית דווקא ושהפוליסה תכלול כיסוי לנגיף הקורונה. העלות של ביטוח אוקראיני נע בין 1 דולר ל2 דולר ליום, ובלעדיו אי אפשר להכנס לאוקראינה.

אנחנו כעת סוגרים עם ספק ביטוח אוקראיני כדי שנוכל להציע ללקוחות שלנו ביטוח אוקראיני מוזל, ובנוסף אנחנו מציעים ללקוחות ביטוח ישראלי שמקיף הרבה יותר ונותן כיסוי רחב בהרבה ומבטח באמת.

ביטוח ישראלי להבדיל מהאוקראיני כולל כיסוי ל:

ביטוח מטען במקרה של אובדן או גניבה, כיסוי עלויות בידוד במקרה שהנסוע אובחן חיובי לקורונה, היקף הטיפול של פוליסה ישראלית הינו רחב לאין ערוך, חלילה וחס אם צריך טיסה רפואית, כולל כיסוי לכרטיס טיסה חילופי במידה והלקוח הפסיד את טיסתו בגלל בידוד או מחלה.

בימים של לפני ראש השנה, ישנם רבים הרוצים להגיע לאומן ,בפרט הורים לילדים לפני גיל 7, מה עושים?

נכון להיום אין חובת בידוד לישראלים באוקראינה, ויש טיסות כל שבוע לאוקראינה ישיר ודרך מדינה שלישית.

אבל כדי להימנע מבידוד יש חובת בדיקת קורונה בנחיתה, לאחר הנחיתה תתבצע בדיקת קורונה לאחריה נצא למלון שלנו, ובתוך 6-12 שעות תתקבל התשובה, במידה ויצא שלילי, נהיה פטורים מחובת בידוד.

במידה והגענו לאוקראינה לשהות שהיא קצרה מ-48 שעות נהיה פטורים מבידוד ומבדיקת קורנה. (אבל נצטרך להוכיח באמצעות כרטיס טיסה שאנו נעזוב את גבולות אוקראינה בתוך 48 שעות)

ואם אנחנו לא רוצים לעשות בדיקת קורונה באוקראינה?

אין חובה לבצע בדיקת קורונה, אם החלטנו שלא לבצע בדיקת קורונה נהיה חייבים בבידוד 14 יום, בכל מקום שנבחר. אבל חשוב להדגיש שיש קנסות גבוהים על הפרת הבידוד.

אם קיבלנו (חלילה) תשובה חיובית לקורונה – COVID-19 באוקראינה, מה קורה?

במידה ונוסע קיבל תשובה חיובית לCOVID-19 בזמן שהותו באוקראינה, עליו להיכנס לבידוד עצמי של 14 יום ולאחריהם להזמין בדיקה חוזרת.

לאחר שיקבל 2 תשובות שליליות באמצעות בדיקה, הינו בריא לפי כללי הבריאות האוקראיני ופטור ממגבלות. (במידה והוא עשה ביטוח רפואי ישראלי הכולל כיסוי לנגיף הקורונה כל הוצאות הבידוד יחולו על הביטוח).

האם גם הנוסעים עכשיו חייבים ביטוח רפואי והאם כל אחד יכול לעשות לבד דרך החברה שלו?

כן, יש חובת רכישה של פוליסת ביטוח רפואי מחברה אוקראינית דווקא, שמכסה את נגיף הקורונה.

ושוב אני מדגיש, כפי שהסברנו קודם, את הצורך לרכוש גם ביטוח רפואי ישראלי עם כיסוי שמקיף הרבה יותר, והמחיר שלו נמוך מאד.

להאזנה ולהורדה:

ראיון מקיף עם סוכן הנסיעות ר' לוי יצחק גבירץ הי"ו על הנסיעה לאומן השנה
ברסלב נייעס

View Comments

  • אני יודע על מישהו שחזר היום מאומן ועשה ביטוח רפואי רגיל של הארץ ונכנס בלי שום בעיה
    הייתה לו בעיה אחרת שהם רצו שהוא יוריד את האפליקציה לסמארטפון שאין לו אפילו שהוא נכנס לפחות מ 48 שעות אבל אחרי שלוש שעות העיפו אותו משם ושחררו אותי בעצבים

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

19 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago