חדשות אומן

קיבוץ תשפ"ב • מה עומד מאחורי המתקפה של הנציגים החרדים על ליברמן /// פרשנות

האם המפלגות החרדיות אכן פועלים בשמם של חסידי ברסלב? ומה לכאורה עומד מאחורי המתקפה של הנציגות החרדית על ליברמן, ומכתבו ההזוי של ח"כ משה ארבל ממפלגת ש"ס לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי? / / / פרשנות:

מאת: א. הלוי

לא מעט אנשים שואלים את עצמם בימים האחרונים – אולי בכל זאת במפלגות החרדיות התעוררו להבין שנושא אומן באמת חשוב לאלפי אנשים? אולי יש להם דאגה אמיתית וכנה לרצונם של חסידי ברסלב לקיים את רצון רבינו הק' לבוא אליו לראש השנה? אולי כל ההתקפות והכינויים על חברי הממשלה שמתפרסמים בשמם בתקשורת מייצג את הכאב והרצון של חסידי ברסלב?

אז כן, יהיו כאלו שייפלו לחשוב שאכן כך הם פני הדברים, קשה למי שלא מצוי בנבכי האינטרסים והספינים הפוליטיים להבין את המטרה האמיתית של הפוליטיקאים, זה הרי תחום מומחיותם לדבר על נושא אחד ולהתכוון לשתיים. מי שקרא את הטור הקודם מה היה האינטרס להציף את נושא אומן בכותרות (למעבר הקש כאן) כבר הבין שהדברים הם ההיפך הגמור של רצון או הבנה לחסידי ברסלב, כל תנועה שלהם עכשיו "לטובת" חסידי ברסלב צריכה לעורר חשד ולהיבדק כמה פעמים, לחיבוק הדוב מצידם שמתהדק מיום ליום יש מטרה וכדאי לחשוף ולגלות אותה ולכך באות השורות הבאות, גם אם זה נראה לך קצת מסובך או אולי אפי' מופרך.

נתחיל בזה שאם המפלגות החרדיות היו באמת פועלים בשמם של חסידי ברסלב ועם רצון אמיתי להביא פתרון לקיום הקיבוץ, הדבר הראשון היה שקט תעשייתי של אנשים שמחפשים פתרונות ולא רעש וצלצולים כמו שקורה עכשיו, ידוע הפתגם שכלב שנובח לא נושך.., במידה והיו נדרשים להתייחס לנושא הטון היה אמור להיות שאין אופוזיציה או קואליציה בדבר חשוב כמו זה והם יברכו ויתמכו מבחוץ בכל סוג של מתווה שיאפשר לחסידי ברסלב לקיים את הציווי של רבינו הק' לבוא אליו – 'אין דבר גדול מזה', זה מעל למחלוקות והטענות הצודקות שיש על הממשלה החדשה גם כשזה לא נוח ונעים.

אבל לא, במקום זה דבר ראשון הם הציפו במקסימום רעש את נושא אומן כבעיה, אחרי שזה קרה הם דאגו כל הזמן להציף כמה רודפים את חסידי ברסלב וכמה חברי הממשלה אנטישמים ועוד שלל כינויים וסופרלטיבים כיד הדמיון הטובה. המטרה האמיתית נשארה זהה והיא לא לחתור להסדר עם הממשלה לטובת חסידי ברסלב כמו שצריך היה להיות אלא להבטיח התקפות חוזרות ונשנות נגד הממשלה על גבם של חסידי ברסלב ושהדלת תהיה טרוקה לחסידי ברסלב בממשלה החדשה מבלי להגיע לפתרון.

החלק השני במהלך להנציח את המבוי הסתום הוא סגירת חשבונות פומבית עם ליברמן שגם ככה יחסיו עם הציבור החרדי בכי רע, לפני ימים אחדים נאם ח"כ משה אבוטבול (ממפלגת 'שס'), על במת הכנסת והתייחס לנושא אומן. מה היה השם המפורש היחיד שהוא הוציא מהפה? נכון, זה היה ליברמן. בראיון בעיתון המודיע אמר ח"כ יעקב ליצמן לגבי אומן: "ההיטפלות של ליברמן לנוסעים לאומן נובעת משנאה וצרות עין", שוב ליברמן. השיא הגיע עם מכתבו ההזוי והמטורף על גבול הבלתי ייאמן של ח"כ משה ארבל (גם הוא מ'שס'), מכתב בסדר גודל הזוי שכזה לא יוצא אף פעם, ח"כ ארבל שלח מכתב רשמי באוקראינית ובעברית (מצורף תמונות) לנשיא אוקראינה זלנסקי וכותב כך: "אני חושש כי לשר האוצר אביגדור ליברמן יש אינטרסים צרים ועסקיים אישים ולכן הוא נוקט נטיות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות ואני קורא לכם להתעלם מעמדתו.. כחבר כנסת הנמנה על המיעוט החרדי אני מבקש כי תשמרו על חופש הדת באוקראינה ויינתן האפשרות לחסידי ברסלב לבוא לאומן"

ממתי חבר כנסת מהספסלים האחוריים של האופוזיציה שולח מכתבים לא פחות מנשיא של מדינה אחרת אודות "הנטיות" של שר האוצר??? ואם ישאלו את ארבל למה הוא עשה את זה הוא עוד יענה בתמימות מעושה שהוא פועל לעזור לנו, חסידי ברסלב, מול התבטאויות האנטי חרדיות של ליברמן ומעוניין שהאוקראינים יאפשרו להגיע לימי ראש השנה לאומן.

בנקודה הזאת כדאי להתעכב על השאלות שעולות:

האם ארבל או אחד מהנציגים החרדיים התייעץ או סיפר לגורמים מסוימים בחסידות ברסלב על הפעולות שלהם? על הפניה לנשיא אוקראינה בעניין? מישהו בברסלב ביקש מהם לפעול בצורה כזאת שברור לכל בר דעת שהיא רק פוגעת ומזיקה בגיבוש התנאים לנסיעה לאומן בצורה יוצאת מגדר הרגיל?

שימו לב מה כתב חבר מפלגת ישראל בתינו ולדימיר בליאק: "הכל למען הלובי הברסלבי, די", ארבל רושם לעצמו V, חסידי ברסלב בטוחים שאני פועל למענם, בישראל בתינו בטוחים שאנחנו מייצגים אותם ומתנגח בליברמן בשמם, מכאן הדרך לפיצוץ קלה.

לא כולם מטומטמים ולשקר אי אפשר לאורך זמן, כל אותם נציגים שלא מפסיקים לדבר ולהתראיין עכשיו על חשיבות הקיבוץ באומן נעלמו ונאטמו לגמרי בשנה שעברה, כל ניסיון לבוא לטובת חסידי ברסלב נתקל אז בחומות של זלזול ויהירות, מישהו חושב שפוליטיקאי מתכוון להיטיב פתאום אם זה לא לאינטרס האישי שלו? 

אי אפשר להתעלם ולשתוק מול ניסיונות הפגיעה שיש שיילמדו זכות שאולי נעשים בתום לב, של המפלגות החרדיות בקיבוץ באומן וסגירת החשבונות האישיים שלהם על גבם של חסידי ברסלב.

חבר'ה הגיע הזמן שתעצרו! התעשתו ותבינו כי לא לעולם חוסן!

ברסלב נייעס

View Comments

  • אני חושב דווקא שהם מבינים ששנה שעברה עשו טעות שלא אפשרו לחסידי ברסלב ליסוע לראש השנה ועכשיו הם מכים על חטא כשהם באו על ענשם ויושבים כעת באופוזיציה.

    • אשרייך על התמימות ושאתה דן לכף זכות.
      פליטיקאי זו מילה נרדפת אם לא מדרגה גבוה יותר לשקרן בעל אנטרסים.
      הכי פשוט כפי שהיה כתוב בכתבה,אם זה בא מצד העזרה,תתאם אם הנהגת ברסלב את הצעד של המכתב.

  • רבינו אומר להסתכל על הנקודה הטובה, ולא להפך, אפילו שיש באמת הרבה רוע, אבל אנחנו צריכים להסתכל ולהתמקד אך ורק בנקודה הטובה.
    כמובן שהמדינה הזאת, היא מדינת כפירה שמנוגדת לחלוטין לתורה ולרבינו.

  • למה אתם מתעלמים מהעובדה כי ליברמן אכן אמר שצריך להתמקד רק בטיסות לאומן ולא באף יעד אחר?

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

4 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago