חדשות קיבוץ תשפ"ד • כולנו עדים לאחרונה לידיעות הצועקות: "אין שום תכנית מסודרת באופק",או "גובר החשש בנוגע להגבלות בגבול של אומן שבאוקראינה.." | למה התעוררו לפתע כלי תקשורת בחיבוק מלא רחמים וסימפטיה לחסידי ברסלב ולקיבוץ הקדוש שכביכול נמצא ב"סכנה"?!
בחודש האחרון אנחנו ערים לתופעה מוזרה של שטף הודעות וציוצים מכמה וכמה עיתונאים חרדים (ביניהם, כאלה שמעולם לא התעניינו באומן ורובם אינם נמנים כלל על חסידי ברסלב)
ההודעות שונות ומגוונות, הצד השווה שבהם והמסר שהם מנסים לשדר הוא שכביכול קיום הקיבוץ הקדוש בר"ה תשפ"ד הבעל"ט עומד בסכנה, ויש לנקוט בפעולות מיידיות על מנת לאפשר את קיומו.
"אין שום תכנית מסודרת באופק", צועק ומצייץ עיתונאי אחד, "גובר החשש בנוגע להגבלות בגבול של אומן שבאוקראינה.." טוענת כתבה אחרת, וכך לפתע פתאום התעוררה איזו התעניינות חובקת כלי תקשורת מלאת רחמים וסימפטיה על חסידי ברסלב ועל הקיבוץ הקדוש שכביכול נמצא בסכנה.
מאחורי הידיעות האלה עומד משרד יח"ץ מסויים , שמסרב לחשוף את לקוחו.
והשאלה שנשאלת היא – למה??
הקדמה קצרה: בתקופת ראש השנה שנה שעברה, אכן היו חששות גדולים מה יהיה עם ראש השנה. האוקראינים הביעו חששות לגבי קיום קיבוץ המוני במצב מלחמה, ובישראל שלטה אותה ממשלה שבנסיון הקודם, בשנת הקורונה, ניסתה מאחורי הקלעים את כל מה שאפשר כדי שהקיבוץ לא יתקיים, אולם, בחסדיו הגדולים בסופו של דבר התקיים הקיבוץ הק' בהצלחה גדולה מאוד יחסית.
אגם שבתוך ההצלחה הגדולה נשארו כמה קשיים ניכרים
ככל שהתקרבו ימי הקיבוץ הק' נוצר עומס יחסי בגבולות השונות, כך שהיו רבים שנאלצו להמתין שעות ארוכות למעבר הגבול; כך גם לאחר ראש השנה, נתקלו החוזרים מאומן בעומסים בכל הגבולות בחלק גדול מהזמן, מה שגרם לעיכובי טיסות (בטיסות הצ'רטר) ולהפסדי טיסות (לאנשים שרכשו טיסות סדירות מיעדים שונים).
ובנוסף לזה באומן עצמה, התעוררו להם 'עיריית אומן' (ולצערינו בסיוע של אחד "משלנו"..) על גביית 'מס תייר' מכל אדם שנכנס לשטח העיר, יחד עם התעקשות של המשטרה (שוב, לצערינו, בסיועו של אותו אדם) לבצע חיפוש בכל תיק ובכל מזוודה, כאשר לשם כך אף נסגרו הכניסות לרחוב פושקינא, והותרה רק כניסה אחת, מה שבסופו של דבר גרם לתורים ארוכים מאוד, עדי כי לעתים המתינו המגיעים לאומן שעות רק בכניסה לאומן למען איזו בדיקה מיותרת וחסרת הגיון, המתנה שהגיעה לאחר נסיעה ארוכה ומתישה, במעברי הגבול.
יתירה מזאת, בזמן ההמתנה היו שוטרים מושחתים שניסו לבקש שוחד על מנת לעקוף את התור או לדלג עליו.
אותו אדם שבשנה שעברה החליט שתפקידו הוא "לסייע ולעזור" למשטרה ולעירייה, ומתוך תמימות פושעת יצר את בעיית הכניסה לאומן, מנסה בשנה זו שוב "למצוא פתרונות" שאיש לא ביקש ושאיש אינו יודע מה יהיה נזקם הפעם..
וכאן נכנסת הטקטיקה הזולה של שימוש ציני בכלי התקשורת שגם ככה מכורה מראש ע"י בצע כסף ..
איך עושים את זה?
מתחילים בלצעוק שיש בעיה. קיום הקיבוץ לא בטוח! יש סכנה! חייבים לעשות משהו! ומכאן והלאה הדרך פתוחה למה שבדורינו נקרא "הנדסת תודעה".
הוסף לתבשיל מנה הגונה של "פייק ניוז", קורט הפחדה, כף גדושה יחסי ציבור, והרי לך תבשיל נאה שריחו נודף.
אז כדאי שתשימו לב: אין כאן כלום מלבד יחסי ציבור של מישהו שמנסה לדחוף אינטרס כלשהו. בשנה שעברה זה עלה לנו בבדיקות חודרניות ומשפילות , תורות ארוכים עיכובים והרבה מאד עגמת נפש לאנשי שלומינו היקרים!
עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל:
נורא נוראות מה שאנשים עם אינטרסים מעוללים לנו
אוי ה' יציל אותנו מעסקנים פוליטיקאים שמחלקים לעצמם תארים מנסים לייצג בכח את הציבור.
תורה כ"ב
"ואי אפשר לבוא לאלו הרועים, שהם כלליות של הקדשה, אלא על ידי עזות, כמאמר רבותינו, זכרונם לברכה (אבות פרק ה): 'הוי עז כנמר', כמו שכתוב (שמות ט"ו): "נהלת בעזך אל נוה קדשך", הינו, על ידי עזות נכנסין לתוך הקדשה. כי יש רועים של הסטרא אחרא, והם גם כן מפרסמי הדור, וכופין אנשים לתחות שעבודיהו, ועקר מלכותם הוא על ידי עזות, כי 'עזות – מלכותא בלא תגא' (סנהדרין ק"ה.), והם ככלבים בעזותם, בבחינת (ישעיהו נ"ו): "והכלבים עזי נפש המה רעים", והן 'פני הדור כפני הכלב' (סוטה מ"ט:). ועל כן כדי להנצל מהם, מתחת ממשלתם, אי אפשר רק על ידי עזות, לעמד נגד עזותם; ואז: "נהלת בעזך אל נוה קדשך", שנכנס לתוך הקדשה. וכל הקולות – הן של צעקה, הן של אנחה, הן קול שופר, הן קול זמרה – כלם הם בחינת עזות, בבחינת (תהלים ס"ח): "הן יתן בקולו קול עז":"