כינוסים ומעמדים

קרן אור • סיום חצי ש"ס בבתי הכנסיות של הקהילה | גלריה

חדשות ברסלב • בבתי הכנסיות של קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' נערכו שבת סיום מסכת 'קידושין' והתחלת מסכת 'בבא־קמא' | סיקור מפורט מלווה בגלריה נרחבת:

כתבות קשורות:
קרן אור • סיום חצי ש"ס | הכונו

בבתי הכנסיות של קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' נערכו שבת סיום גמרא מסכת 'קידושין' ועימו סדר נשים ואת חצי הש"ס, והתחלת לימוד גמרא מסכת 'בבא קמא' סדר 'נזיקין' | "תִּלְמד בְּכָל יוֹם שִׁעוּר גְּמָרָא וּפוֹסֵק":

המונים מאנשי שלומינו חסידי ברסלב יחדיו עם כלל בית ישראל ערכו בשבועות האחרונים מעמדי סעודות מצוה עם סיום מסכת 'קידושין', במחזור סדר לימוד הדף היומי תלמוד בבלי, והתחלת לימוד מסכת 'בבא קמא'. כך גם ב'מפעל הש"ס' שע"י אברכי קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור' נערכו מעמדי הסיום בכלל בתי הכנסיות של הקהילה בירושלים ובית שמש.

לפניכם סיקור נרחב:

בהיכל בית הכנסת הגדול בירושלים:

שבת שכולו סיום בירושלים: רגשי עוז עם התקרב השבת של הסיום שנערך בהיכל בית הכנסת הגדול ברחוב חבשוש 2, ירושלים, כאשר מאות חברי הקהילה חגגו בעוז ותעצומות את 'שבתא דריגלא' מבואו ועד צאתו, תחילתו של הסיום נערך בצפרא דשבתא כאשר כולם יחדיו השכימו קום ובית מדרשינו היה מלא עד אפס מקום, הסיום הגדול על כוס יין מלא בקידושא רבא דבי תחדי נפשא, על יד שולחנות ערוכים בכל טוב ומיטב, בשר ודגים וכל מטעמים, נתקיים בהם או יושב ושונה או אוכל ושותה ובשבת כולי עלמא מודו דבעינן נמי לכם. במעמד נשמעו דבריו הנלהבים של הגה"ח רבי שמעון אליהו ברוין שליט"א אשר ריתק את הציבור במשך שעה ארוכה על הזכות שנפלה בחלקם להיות קובעים בכל יום את תלמודם בלימוד הגמ' הקד'.

בסעודה שלישת הוכן בית המדרש בפאר והדר עד לבלי היכר, פרכילים ועציצי נוי עיטרו את כל השולחנות, ומיטב המעדנים שהוגשו, הסיום עצמו אשר נחגג וכל העם רואים את הקולות, אנשים נשים וטף, כאשר יראו הכל שמצוות שקיבלו עליהם בשמחה עדיין עושין אותו בשמחה. לסיום נתכבד הגאון רבי יעקב שלמה מוזסון שליט"א אשר החל בשטף דבריו על הזכות העצומה אשר היתה מנת חלקנו, אחר סיים את סדר נשים ותיכף עם אמירת הקדיש פצח הציבור בשירות ותשבחות בהלל וריקודים כדת של תורה למשך שעה ארוכה.

בבית הכנסת 'תפארת הנחל' בית שמש:

ש'בת ב'ו ת'סיים: בית המדרש 'תפארת הנחל' השוכן בקריה החרדית, ברחוב אור שמח 3 בית שמש, חגגו גם שם את הסיום הגדול, שמחת התורה הורגשה באוויר, את תפילת ליל שבת קודש ערכו בכח כמנהגנו ביתר שאת, בעת עניית אמן חילקו פעקאלאך לילדי החמד לרגל שמחת התורה – להחדיר את השמחה העליזות והחמימות, כל מיני ממתקים במיתוגו של ועד מפעל הש"ס.

גם בתפילת שחרית נוכח ציבור גדול ביתר שאת, לאחר התפילה נערך ה'קידושא רבה' כיד המלך, כאשר מאכלי החלב שהוגשו במגוון גדול ביטאו את הקשר ההדוק לקבלת התורה מאהבה מחדש, הדרן עלך כל הש"ס כולו. בסיפורי מעשיות נשמעו דיבוריו הנלהבים מהרה"ח ר' צבי קרמר שליט"א אשר הסביר בטוטו"ד בענין הסיום אשר מטרתו להגביר הרצון וההתחדשות ללימוד וקביעות בתורה, ורק ע"י רצונות זוכים להתחדשות. בסיום דבריו יצאו משולהבים זה ביד זה לריקודים סוערים בניגוני התורה.

גם בעת סעודה שלישית נתמלא היכל בית המדרש מפה אל פה, הציבור גדול אברכים ובחורים וילדים ליד שולחנות ערוכים בכל סוגי דגים ומטעמים כיד המלך. לאחר הזמירות וניגוני התורה הערבים, נשמעו דיבורים נכוחים מהרה"ג ר' יצחק שלמה לינדר שליט"א מוותיקי המגי"ש בביהמ"ד, בגודל מעלת יגיעת התורה, ועל חובת כל יחיד ויחד להיות חלק מכך כי הם חיינו. לאחמ"כ נתכבד בסיום סדר נשים והמסכתא ואמירת הקדיש, כאשר לאחר מכן יצאו בריקודי אש קודש לרגל המעמד.

לאחמ"כ נשמעו דבריו של הרה"ח ר' דוד מרדכי גאלדנבערג שליט"א בגודל מעלת הלימוד כמות שהוא, ואפילו אינו הולך כרצונו הן בהבנה והן בהספקים, העיקר מה זוכים לחטוף עוד דף ועוד לימוד והוא כל שכרינו בעוה"ז ובעוה"ב. כאשר ביטא גם את הזכות המיוחדת בהתחלת מסכת בבא קמא בכמה וכמה עניינים, כאשר בנוסף לכך מסכתא זו מראה מקום היא לנו ומאיר לעינים בדבריו של מוהרנ"ת בליקוטי הלכות הבנויים הרבה על נושאים אלו, וכאשר הידיעה נרחבת בסוגיה גם הבנת ההלכות הם עניI אחר לגמרי. ושוב נמשכו הריקודים בשמחת התורה למשך זמן ממושך.

בית הכנסת 'אוהל הדסה' בית שמש:

קדוש מבואו ועד צאתו בבית הכנסת 'אוהל הדסה' השוכן בשכונת הרמ"א ברחוב רבי יהושע 1 בית שמש, במשך השבוע שלפני שבת קראו מודעות ענק והזמינו את כלל החברים לשבת של סיום כולו ובפרט לסעודת ליל שבת המרכזית מקטן ועד גדול. תפילת ליל שבת היה בכח כאנשי הצדיק הדבקים ומקושרים בו, כאשר כולם נקבצו ובאו, ועם אמירת בואי בשלום פרצו רגשי הלב וסחפו את כולם לריקודים נלהבים במעגל אחר מעגל סביב כל בית הכנסת בשירי תורה ותודה במשך זמן רב. לאחר התפילה התיישבו לסעודת ליל שבת שהיו ערוכים כיד המלך ובאופן מפואר עד למאוד, בשר ודגים וכל מטעמים הסעודה התקיימה בדיבוק חברים ובאחדות נפלאה באויר הנח והזך. במשך הסעודה דיבר האברך הר"ר ישעי' שמעון ראטנבערג הי"ו דיבורים קצרים בענין האחדות ובענין מצוות תלמוד תורה ובפרט כשנעשה בחבורה, תיכף אחר דבריו יצאו במחול נלהב לגמרה של תורה.

וקראת לשבת עונג – לאחר הסעודה התקיימה הבאטע והצטרפו האברכים שנבצר מהם להשתתף בסעודה, כמו גם הבחורים והתשב"ר, במשך הבאטע נשמעו דיבורים נלהבים מראש החבורות הגה"ח רבי שאול סירוטה שליט"א שדיבר במעלת גדולת התורה ולהעריך את התורה ולעשות עסק גדול משמחת התורה, וגם מענין שצריך לעשות קביעות ללימוד והסגולות הטמונות בכך והשכר הטמון אשר עין לא ראתה, לאחר מכן נתרוממו טפח וטפחיים מעל גבי קרקע, בשירות ותשבחות עד חצות הלילה.

גם את תפילת שחרית ערכו ביתר שאת, לאחר מכן סידרו קידוש כיד המלך, כאשר בעת סיפורי מעשיות נשמעו דיבורים חוצבים מהרה"ח ר' משה ריינער שליט"א שהרחיב על ענין ציווי רביה"ק לרצות מה שיותר ולא לפיול אפילו מהקטן ביותר וכל כמה שחוטפים הכל רווח.

סעודה שלישית ברב עם, אברכים ובחורים וצעירי הצאן תשב"ר עד אפס מקום, לאחר הזמירות שרו ניגוני התעוררות ולאחר מכן נשמעו דיבורי תמימות נלהבים מהרה"ח ר' נחמן דוב הלפרין שליט"א בגודל החיוב שיהיה לכל אחד קביעות בלימוד כל יום דייקא, וחיזק מאד את הציבור להחזיק בכך ע"פ דרכו ומשנתו של רביה"ק. לאחר מכן נערך הסיום ע"י הרה"ח ר' יעקב יהושע וורטהיימר שליט"א מגבאי ביהמ"ד ואח"כ רקדו כדת היום.

לאחר תפילת ערבית של מוצ"ש נערכו ריקודים בכלי זמר כעין שמחת בית השואבה בציבור גדול, כל הבית כנסת היה מלא מעגלים בחורים ואברכים שרקדו לשמחת התורה, והציבור חזר עם התרגשות להתחיל ללמוד בבא קמא, בהחלטה נחושה להיותם חביבין דבקבעתא.

בית הכנסת 'משכן שלמה' בית שמש:

יומא טבא לרבנן בבית הכנסת 'משכן שלמה' השוכן בשכונת 'קנה בושם' ברח' החיד"א 1, בית שמש, גם כאן נערכו התפילות בריבוי עם, וביתר שאת בכח ובהתלהבות כדת, כאשר צעירי הצאן היו שותפים לשמחת המשפחה בפעקאלאך שחולקו להם בעת עניית אמן. את שמחת הסיום ערכו בהקדמה בעריכת ה'באטע' למשך שעה ארוכה, בשירות ותשבחות ומטעמים ומעדנים, שירי שבת ותורה בעוז ותעצומות. כאשר הכינו את עצמם למעמד הגדל שיתקיים למחרתו.

את תפילת שחרית התפללו ברוב עוז ותעצומות, כאשר לאחר התפילה התקיים קידושא רבא כיד המלך, במהלכו נשמעו דיבורים נלהבים מהרה"ח ר' אברהם שמואל קורנבליט שליט"א מראשי החבורות בענין קביעת עתים לתורה ובפרט בחבורה, לאחר מכן יצאו ריקודים וקאדאצ'קעס כשמחת תורה ממש.

גולת הכותרת בעת סעודה שלישית, כאשר היכל בית הכנסת נתמלא עד אפס מקום, אברכים בחורים וילדי תשב"ר, כאשר בכל שבוע הבחורים והתלמידים מתאספים במסגרות המיוחדות להם, לרגל המעמד נכחו כולם בהיכל ביהמ"ד להשתתף בשמחת היום. גם הזמירות היו בתוספת התחדשות בסופם הושרו ניגוני התעוררות לבטא את הרצונות לתורה ולידיעתה ולקיומה בכל לב ונפש, לאחר מכן עלו המסיימים (מחציתו ככולו) ואמרו יחדיו קדיש שהדהד בלב כולם לאחמ"כ נשמעו דיבורים נלהבים מהרה"ח ר' צבי קרמר שליט"א שדיבר על כך שכל הראש צריך להיות  מונח בקביעות עתים לתורה ואפילו בעלי בתים צריכים להרגיש כל אחד שייכות לתורה בקביעת עתים וזה העיקר.

בית הכנסת ברמה ד' בית שמש:

כמקבלי מתן נחליאל בבית הכנסת ברמה ד' בית שמש, כאשר כל השבת מכניסתו ועד יציאתו היו ברוח של התחדשות שמחה וששון, בעת תפילת ליל שבת הגיע להשתתף בתפילת השבת הגאון ר' דוב רבינוביץ שליט"א מרא דאתרא וראש כולל בקהילה, כאשר בין קבלת שבת למעריב נשא דבריו החוצבים בגודל מעלת מידת  הזריזות, כאשר הביא מקורות לכך שעיקר הנסיון בעקידת יצחק היה ענין הזריזות, וילכו שניהם יחדיו, כאשר במשך דבריו דירבן את הציבור להיות זריז בענין זה, בעצות ותחבולו, כמו גם שלא להשאיר חובות בענין הלימוד אלא להיות זריז להשלימו, וכל אחד אפילו שלא הספיק באותו יום ללמוד את הדף אבל יעשה קביעות שלא יעבור שבת בלי להשלים את הלימוד של דף היומי של כל השבוע. לאחר התפילה חילקו הפעקאלאך שהוכנו על ידי ועד מפעל הש"ס דקהילתנו, אשר זעקו וביטאו לילדי התשב"ר את הכבוד ויקר לתורה, כי היא לנו עוז ואורה.

תפילת יום השבת התקיימה בכח, לאחר התפילה התיישבו לקידושא רבא בצוותא, השולחנות נערכו כיד המלך עמוסים מכל טוב בבשר ודגים וכל מטעמים, לסיפורי מעשיות כיבדו את הרה"ג ר' משה ברי"ק ברנדסדורפר שליט"א מראשי הכוללים בקהילה ומרבני ביהמ"ד, אשר עורר מאד להיות חזק ואמיץ בלימוד זה ומבלי להסתכל אחד על השגיו וידיעותיו והספיקו של חבירו רק כל אחד ילמד כפי דרכו, וכן דיבר בגודל מעלת קביעות עתים לתורה בכל יום דף גמ' כאשר זה משנה את כל ארחות חייו של אברך בהיותו קשור והדוק לזה.

גם הסעודה שלישית נחגגה ברוב עם, כאשר כולם התקבצו למעמד הסיום הגדול, שנערכו ברוב מטעמים ורוח נדיבה, זמירות וניגוני התעוררות  בכל לב, ולאחמ"כ סיים את סדר נשים הרה"ח ר' יצחק הלפרין שליט"א, ומיד יצאו לריקודי קודש, אשרי עין ראתה כל אלה, דיצת קהל קדושים רוגשים בשמחת התורה למשך שעה ארוכה. לאחמ"כ דיבר האברך הר"ר בנימין ירבלום הי"ו מחשובי המתפללים וחיזק את הציבור בדיבורים פשוטים ונכוחים על גודל הזכייה להיות חלק מלומדי התורה ויודעיה, כאשר ביטא כי כל ידיעה במשפטי התורה היא הצלחת הנפש בעוה"ז ולעתיד.

ב'שפה ברורה' בנעימה כולם כאחד

בימים אלו אשר בני הקהילה המעטירה שיחיו התחילו את מס' בבא קמא ובלימוד מחציתה השני של הש"ס, עמלו בועד מפעל הש"ס של הקהילה להעמיד גמרות עם הפירוש הנכון להבנת כל הסוגיות, ולאחר מאמצים מרובים מצד הני צנתרא דדהבא חברי ההנהלה הגשמית ה"ה הרה"ח ר' ישעי' פריינד שליט"א והרה"ח ר' דוד הלוי אפל שליט"א מחולקים הגמ' לכלל בני הקהילה חינם אין כסף.

לפניכם גלריות שוקקות חיים ממעמדי הסיומים:

היכל בית הכנסת בירושלים

תפארת הנחל

אהל הדסה

מכינים את הגמרות לחלוקה לציבור

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

21 דקות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

2 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

4 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

4 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

5 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

7 שעות ago