חדשות

רביה"ק ציוונו 'לכבד את יוצאי חלציו מאד': נכדו של רביה"ק במצר, קחו חלק במצוה הגדולה

הַכְנָסַת כַּלָּה לְחוּפָּה: מוהרנ"ת קורא לנו "העולם צריכים אותם במאוד מאוד" – לא עומדים מנגד!

לא רק שאנחנו מוקירים ומעריכים את דמותו של הרב ר. שליט"א בגלל מעלותיו האשיות שלו, כתלמיד חכם מובהק, בר אוריין וירא שמים מופלג – אלא אנחנו אף מחוייבים בכך.

אנחנו מחוייבים להוקירו ולדאוג לשלומו, כי הרב ר. שליט"א נמנה על גזע היחס של הרבנית 'הצנועה החכמנית המהוללה והישרה' מרת שרה ע"ה בת רבינו הקדוש הננמ"ח רבי נחמן מברסלב זיע"א – מנוחתה כבוד בבית החיים העתיק בקרמנצ'וק שבאוקראינה. (ראה אודותיה בכתבה שהועלתה כאן לקראת היארצייט שלה כ"ז כסליו) – ועל כך הרי כתב מוהרנ"ת, כי 'רביה"ק ציוונו לכבד את יוצאי חלציו מאד'…

לתרומות לחצו כאן https://nedar.im/AXWG

הרב ר. שליט"א הינו דמות המוכרת לחלק מאתנו, בזכות מידות זהב, גדלות תורנית וענווה אצילית, אשר על אף קשייו היומיומיים להביא טרף לביתו, הוא מהלך בתמימות ובשמחה, וכפי שכתב רביה"ק לבתו מרת שרה 'לבלי לדאוג כלל, רק להיות בשמחה תמיד', כך ממשיך נכדם הרב ר. שליט"א ודמותו המאירה מקרינה על כל הסובב את טוב ליבו השופע תמיד.

לאחרונה, לדאבונינו, נמצא לבו של הרב ר. שליט"א במצוקה ממשית, כאב עמוק וטרדה בלתי פוסקת, סיבכה את בריאותו, והחיוך התמידי נחלש.

זה קרה באופן פתאומי, כאשר הרב ר. שליט"א קם בבוקר בהיר אחד ונודע לו כי דירתו בה הוא מתגורר מזה שנים אינה יותר שלו, בגלל הסתבכות של מסמכים שלא נחתמו כדין, נושים ובעלי חובות ושאר מרעין בישין.

כך מצא את עצמו הרב ר. שליט"א, שלא באשמתו, עם משפחתו המבורכת בת 12 נפשות – ללא קורת גג.

מאז הוא מיטלטל מדירה לדירה וממקום למקום, כשצער ועגמת נפש מלווים אותו על כל צעד ושעל. הוא ממאן לוותר על שמחת החיים ואצילות הנפש, כפי שטבוע בדמו של מי אשר נמנה על גזע היחס הרם של רביה"ק, אך על פניו ניכרת המצוקה הגדולה אשר מחריפה והולכת עם כל יום שעובר.

בינתיים גדלו בני משפחתו בס"ד והגיע עת דודים. בשמחה ובהתרגשות הובלו הצאצאים לחופה, אך במקביל גדל והלך עול החובות על כתפיו השחוחות עד כי נטה ליפול.

ליבו הטהור קרוע ומורתח, גבו שחוח ונטוי ארצה, ועם כל יום שחולף הוא חש כי צרתו הכלכלית הולכת ומעמיקה, המערבולת אליה נקלע הולכת ומסתבכת.

זאת נחמתו בעניו, כאשר לאחרונה נחגגה שמחת האירוסין של בתו הכלה המהוללה שתחי', אך ככל ששמחת הנישואין קרבה ובאה, כך הולך העול הכלכלי ומעיק על ליבו ונפשו עד כדי פיקוח נפש.

האב היקר באדם, עושה כל אשר לאל ידו כדי להשיא את בתו שתחי' בכבוד כראוי, ומשתדל למעלה מיכולתו, אך למרבה הצער אין הוא משיג מאומה ממש, מגודל שעבוד החובות המאיים להכריע את בריאותו הרופפת, ואין לו אפילו להוצאות המינימליות של החתונה המתקרבת.

בלתי ניתן לתאר את הסבל והמצוקה של נכד רביה"ק, איש אשר הוא סמל ומופת ליראת שמים הדבוק בדרכי אבותיו רביה"ק, וכל מכריו מעריצים את אצילותו הפנימית.

וככל שצערו הגדול מתגבר והולך עם הדאגה והיסורים, כך גם מצטערים ומתייסרים גם אבותיו הגדולים והקדושים, ורביה"ק בעצמו שהזהירנו 'להיות זהירים ביותר ולכבד את יוצאי חלציו'.

האם נוכל לעמוד שאנן לנוכח צערו של רביה"ק הזועק מן השמים ?

האם חסידי ברסלב יכולים להישאר אדישים כאשר עגמת הנפש והסבל משביתים את שמחתו של נכד רביה"ק ומאיימים על בריאותו ?

'ומה שעבר עליו בעניין בניו ויוצאי חלציו שיחיו לאורך ימים ושנים, אי אפשר לספר', כותב לנו מוהרנ"ת במכתביו, 'והם סגולות יקרות מאוד מאוד, והעולם צריכים אותם מאוד מאוד, והם אילנות יקרים מאוד ויגדלו מהם פירות נפלאים מאוד, והזהיר רבינו לכבדם מאוד'… האם אנחנו צריכים דיבורים ברורים ונחרצים יותר מזה ?

ביום החופה המתקרב ובא, כאשר כל הנשמות מגיעות מהעולם העליון להשתתף בשמחה הגדולה, נשמת רביה"ק תהיה שם.

האם תוכלו להחמיץ הזדמנות פז יקרה זו להתקשר לרביה"ק ולהיות שותף בהחזקת יוצא חלציו ?

כל אחד מאנ"ש אשר לב פועם בקרבו, אינו יכול לעמוד מן הצד בשעה זו שנכד רביה"ק מתייסר במיצר.

לא נוכל להתעלם, אנחנו חייבים להצטרף יחדיו כדי להושיט יד תומכת וסיוע של ממש, כדי להצילו ממצוקתו ולחלצו מצרתו הגדולה, להקימו על רגליו ולתמוך בו כדי שיוכל להשיא את בתו הכלה שתחי' בלב מלא שמחה אמיתית.

מצווה כפולה מחכה לכל מי אשר יטול על עצמו לתרום לצןרך דחוף זה, הן מצוות 'והחזקת בו' והן מצוות 'הכנסת כלה' לנכדת רביה"ק זיע"א, וכדאי הוא לסמוך עליו כי יפן ברחמים ממרומים לכל המסייע לצאצאיו ויפעל למענינו להתברך בכל הברכות ולהיוושע בכל הישועות.

וכל התורם יש לו גם חלק בקירוב הגאולה, כמו שכתב רביה"ק בעצמו ש'על ידי כבוד שמכבדין את בני הצדיקים נתעורר רצון אצל השי"ת שיבוא משיח', אמן.

לחץ כאן עכשיו והרם את נדבת לבך הטוב, כל תרומה תתקבל בברכה [אפשר גם בתשלומים] https://nedar.im/AXWG

תפילת יום החופה !!!

מכל זמני התפילה, בחר רביה"ק את 'תפילת יום החופה' לזמן המסוגל לבקש מהשי"ת ולפעול ישועה בכל העניינים, הקטנים עם הגדולים.

שהרי כך מסופר על סבתו הגדולה של הרב ר. שליט"א – בתו של רביה"ק – מרת שרה ע"ה, שנכנסה פעם אל אביה הגדול בהתמרמרות ובלב נשבר וסיפרה לו שהתווכחה עם המשרתת שלה עד שנעשה קטטה ביניהם, נענה לה רביה"ק ואמר לה 'מדוע לא התפללת וביקשת מהשי"ת ביום החופה, שכשהשי"ת יעזור לך, ויהיה לך משרתת, שלא תצטרכי להתקוטט עמה ?'.

אנ"ש היקרים, הנה לפנינו הזדמנות לישועה ע"י תפילה מיוחדת ביום החופה של נכדת רביה"ק, בזמן הנשגב בו יבוא רביה"ק עם שאר נשמות האבות הקדושים שבאות להשתתף בשמחת הצאצאים.

בתרומה של 360 שח [כמספר רב"י נחמ"ן] תוכלו לשלוח שם לתפילת יום החופה, אפשר גם בתשלומים.

לתרומות לחצו כאן https://nedar.im/AXWG


שמות לתפילת יום החופה לתורמי רב"י נחמ"ן, נא לשלוח למייל phk851851@gmail.com

ברסלב נייעס

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

58 דקות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

2 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

3 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

4 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

6 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

6 שעות ago